Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kreitsu kirjoitti:Joka saatanan yö näen taas painajaisia. Periaatteessa ne eivät haittaa, koska jollain pervertillä tavalla saan kiksejä niistä. Mutta aiheet alkavat tympiä, kun nyt on taas sitä samaa "teemaa" taas, jota en jaksaisi koko ajan.
Mä näen ollessani kovassa kuumeessa unia, jotka junnaavat loputtomasti paikoillaan; typeriä klippejä, jotka rullaa ripiitillä tuntikausia yhteenmenoon. Aamulla herätessä aivot tuntuvat mössöksi muussatuilta eikä nukkumaanmeno iltaisin tunnu erityisen kiehtovalta juuri kyseisestä syystä. Tylsyys tappaa, näkisin tuolloin mieluummin oikeita painajaisia joissa on äksöniä, vaikka sitten jotain karmivaakin. Onnekseni kuumeilen kovaa harvakseltaan...
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla esiintyy ihan sairaita unia, joissa usein on väkivaltaista seksiä ja petoksia (ja hylätyksi tulemista, nyyh). En siis jaksaisi tuota samaa teemaa enää, kun sitä on tullut nyt niin kauan putkeen ja henkilötkin ovat suunnilleen samat satunnaisia extrasivuosia lukuun ottamatta. Että palaisin mielelläni niihin paloittelusurmiin ja muihin suolenpätkiin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Valkoinen neekeri on kuollut. Pieni harmitus vain siksi, että jätti ison positiivisen jäljen diggareitten sielunmaisemaan. Ihmeen kauan se huumehörhö jaksoi keikkua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmastointilaite kerää jäätä sisäyksikköön. Missä vika?! Huoltomies tulee katsomaan pe.

Imuroin jo suodattimen, se ei auttanut. Googlen mukaan voisi olla kylmäaineen vähyyskin, mutta kone vain kaksi vuotta vanha.

Tutkin jo service manuaaliakin ja sen mukaan koneessa pitäisi olla sisäyksikönkin jäätymisen tunnistin (ulkoyksikön jäätyminen lämmityskäytössähän on normaalia). Lisäksi pitäisi tunnistaa kylmäaineen vähäisyydenkin.

http://www.lmg.nu/fileadmin/support/ser ... _12lke.pdf

sivu 37. Ei näytä toimivan tuo jäätymisen tunnistin. Liekö vika sitten anturissa.

Kone ei anna mitään vikailmoituksia. Huomattiin jään kertyminen, kun vaimo oli sammuttanut ukkosen ajaksi ja käynnisti sitten uudelleen, niin puski jäätä ulos (jää suli kun kone oli pois päältä).

Jään kertyminen heikentää puhallustehoa, kun tukkii lämmönvaihtimen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Itselläni oli autossa tuollainen ongelma. Korjaajat olivat unohtaneet laittaan paisuntaputken takaisin (hoovee vain heille), joten järjestelmä jäätyi. Liekö teillä samantyyppinen ongelma, vaikka autosta ei olekaan kyse (siis että paisuntaputken tapainen mahdollisesti rikkoutunut)? Toisaalta myös kylmäainetta saattaa mennä parissa vuodessa paljon, autossa oli kilogrammasta jäljellä enää neljännes.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmettelen, miksi autojen ilmastointilaitteen kylmäaineen täyttö on rutiinitoimenpide, mutta kotikoneiden täytöstä ei paljoa puhuta. Toki sellainenkin toimenpide googlella löytyy, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti rutiinia, kuten autoissa?

Noh, toivottavasti huoltomies osaa asiansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En löytänyt naispatsasta, jollaisen yleensä ostan ulkomaanreissuilta. Lisäksi muistin lompakossa olleen rahanmäärän väärin ja ostin ja ostin halppiksen Tokaji-putelin, kymppitonnilla olisi saanut käsin puhalletussa pullossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:En löytänyt naispatsasta, jollaisen yleensä ostan ulkomaanreissuilta. Lisäksi muistin lompakossa olleen rahanmäärän väärin ja ostin ja ostin halppiksen Tokaji-putelin, kymppitonnilla olisi saanut käsin puhalletussa pullossa.

Kymppitonnilla olisi kannattanut puhalluttaa jotain muuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4303
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Paisuntaventtiilin kara liikaa auki
tai
Paisuntaventtiilin täytös karannut tai vaeltanut väärään kohtaan
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En tiedä vikaa, mutta kiihotuin vähän noista paisuntaventtiileistä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: Kymppitonnilla olisi kannattanut puhalluttaa jotain muuta.
10 000 HUF = 32€
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kylmäaine oli lähes loppu. Vuotokohtaa ei löytynyt. Täytettiin ja nyt toimii taas.

En ollut ennen korjaajan kutsumista soittanut maahantuojalle, olisi näin jälkikäteen ajateltuna ehkä kannattanut aloittaa siitä. Koneessa takuu voimassa.

Nyt korjaaja oli sitä mieltä, että tod. näk. tyhjenee ajan kanssa uudelleen ja tod. näk. vuotokohta on laitteessa (ei putkiliitoksissa). Maahantuoja nyt maksoi korjausmiehen käynnin, mutta ei koneen vaihtoa. Nyt maahantuojan mukaan seurataan. Tämä vastaus saatu suullisesti korjaajalta.

Täytyy vielä ma pyytää nämä suunnitelmat kirjallisena maahantuojalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Ihmettelen, miksi autojen ilmastointilaitteen kylmäaineen täyttö on rutiinitoimenpide, mutta kotikoneiden täytöstä ei paljoa puhuta. Toki sellainenkin toimenpide googlella löytyy, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti rutiinia, kuten autoissa?

Noh, toivottavasti huoltomies osaa asiansa.
Kysyin tätä ilmastointihuoltajalta.

Auton kompressorissa voima tulee ulkopuolelta (moottorista) ja liitoskohtaa ei pysty tiivistämään täydellisesti. Ilmastointilaitteissa ja jääkaapissa kompressori toimii sähköllä ja moottori on suljettu samaan pakettiin hermeettisesti.

Taas oppi lisää!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ensikuussa vuodon etsintä jatkuu maahantuojan piikkiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ajattelin vihdoin uusia ajokorttiin uuden nimen, mutta kaikki lupapalvelut on suljettu 1.6.-31.8.2014. Ärsyä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilisessä pelissä tul fas.liluk. + vas. peuk. turv. Pakko käydä arvuuttelemassa Daven kaverilla onko murt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilisessä pelissä tul fas.liluk. + vas. peuk. turv. Pakko käydä arvuuttelemassa Daven kaverilla onko murt.
Voitko hoitaa mulle uuden ajokortin?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilisessä pelissä tul fas.liluk. + vas. peuk. turv. Pakko käydä arvuuttelemassa Daven kaverilla onko murt.
Voitko hoitaa mulle uuden ajokortin?
Hetki, soitan Viroon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilisessä pelissä tul fas.liluk. + vas. peuk. turv. Pakko käydä arvuuttelemassa Daven kaverilla onko murt.
Voitko hoitaa mulle uuden ajokortin?
Hetki, soitan Viroon.
:cheer: :cheer: :cheer:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viideltä tieto rönkeneistä. Jännittää kuin nuorta varasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hiukset ei mahdu sipulina kypärän sisään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kyvyttömänä suunnittelemaan elämääni eteenpäin (no ainakin nyt, kun elämässä ei ole perhearvoja vastaavaa sisältöä), menin lupautumaan pikku-ukon kanssa vanhusten seuraksi palvomaan jotain mulle käsittämätöntä kulttuuria: http://www.1700-lmarkkinat.net/fi/

Samaan aikaan bussimatkan päässä kämpiltä soittaisi Nekromantix ja toisaalla Lost Society.

Mä en osaa.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Viideltä tieto rönkeneistä. Jännittää kuin nuorta varasta.
Homon teki, pieni murtuma löytyi. Lasta kädessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Duunikännystä hajosi näytön kosketus-ominaisuus. Eli puheluun voi vastata ja viimeiseen puheluun voi soittaa uudelleen - melko kätevää.
Kestihän tää yhtä kauan kuin edellinen samanlainen, eli puolisen vuotta.
Isokokoista älypuhelinta, tai ilman perinteistä näppistä olevaa, en halua työpuhelimeksi, omaan käyttöön on sellainen. Minkähän pyytäisi työnantajaa hommaamaan?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen taas jotenkin sortunut jättämään fillarin kotiin ja olen viime päivät ajellut autolla (tai no, patongilla) töihin. Tässäkin on toki jo mukana muutama harmituksen itu, siemen ja taimi, mutta kirjoitusinnon laukaisi kuitenkin se, että konttorin pihalla parkkipaikkatilanne on kehittynyt peräti hankalaksi.

Minulla kun aamu-unisena on tapana raahautua aivan viimeisten joukossa töihin, niin vapaita paikkoja ei tavallisesti enää saapuessani ole oikein valikoitavaksi asti jäljellä. Tilanteen tympeyttä korostaa se, että joku, en tiedä kuka, saman hikipajan henkilöstöstä on löytänyt sisäisen Potkukelkkansa ja mitä ilmeisemmin on pyrkinyt epätoivoisesti kompensoimaan kalvavaa epävarmuuttaan erinäisten miehisten rakenteellisten ominaisuuksiensa avaruudelllisista dimensioista hankkimalla kesän aikana Q7:n. Ja kuten arvata saattaa, saapuessani työpaikalle ainoa vapaa parkkiruutu on tyypilisesti tämän jöhkäleen vieressä.

James P:n harmiksi on heti korostettava, että harmituksen aihe ei siis tässä tapauksessa suinkaan ole oman patonkini väistämätön kalpeneminen saksalaistankkerin vieressä. Ei, harmitusta aiheuttaa naapuriruudun hirvityksen kohtuuttomat ulkomitat. Lähtiessä tuon panssarivaunun takaa ei näe mitään, mitä ahtaalla pihalla tapahtuu. Tätäkin harmistuttavampaa on vielä se, että tämä ainoa vapaa parkkiruutu jää Leviathanin puristuksessa niin kapeaksi, että ovia ei meinaa saada auki eikä substantiaalinen olemukseni tahdo ovesta käymään mahtua. Pelkään, että jos tilanne ei parane niin jonain aamuna mittani on vielä täysi ja tankkerin kyljet saavat tuta patongin ovien terävän vihan: Vagabondon esimerkin mukaisesti tulkitsen, että jos/kun Q7 ei oman ruutunsa puitteissa pysy, niin pieni naarmutuskin on moraalisesti sallittua tai pedagogisesti jopa toivottua.

Vaikka erilaisten etnisten ryhmien kollektiivisen syyllistämisen kitinähengessä voisi ajatella Jamesin Q7-kuskina olevan jotenkin omituisesti osaltaan vastuussa tämän piinaajani aiheuttaamsta mielipahasta niin suotakoon hänelle kuitenkin tällä kertaa armo ja anteeksianto: musta kirjani muistaa, että yksi syy hänen sarasvuotamisessaan ähky-audista teslaan on nimenomaan parkkitodellisuus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."