Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.06.2023 16:25
urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 16:22 Mulla oli patongin kanssa tilanne, jossa aina silloin tällöin katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin ja takavalon umpion. En vaihtanut. Yleensä meni läpi seuraavana vuonna.
Laittoi korjauskehoitteen rekisteriotteeseen. Kuukausi aikaa korjata. Lainkuuliaisena tottelen. Suullisen kehoituksen olisin ohittanut.
Kunnollista. Mä en tosiaan vaihtanut, vaikka oli kirjallinen korjauskehotus (vaan ei uusintakatsastusta). Mitäköhän riskeerasin? Ajattelin, että aina voi sanoa, että on vahingoittunut uudestaan tai jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 16:46
Vagabondo kirjoitti: 08.06.2023 16:25
urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 16:22 Mulla oli patongin kanssa tilanne, jossa aina silloin tällöin katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin ja takavalon umpion. En vaihtanut. Yleensä meni läpi seuraavana vuonna.
Laittoi korjauskehoitteen rekisteriotteeseen. Kuukausi aikaa korjata. Lainkuuliaisena tottelen. Suullisen kehoituksen olisin ohittanut.
Kunnollista. Mä en tosiaan vaihtanut, vaikka oli kirjallinen korjauskehotus (vaan ei uusintakatsastusta). Mitäköhän riskeerasin? Ajattelin, että aina voi sanoa, että on vahingoittunut uudestaan tai jotain.
Mä olen kuvitellut, että siitä voi saada sakot ja pahimmillaan auto joutua ajokieltoon. Yritin etsiä jotain virallista lähdettä vahvistamaan käsitykseni, mutta ei oikein löytynyt mitään. Ehkä meidän päivystä poliisiasiantuntija tai lakimies tietää paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jäätelö ei ole enää niin taivaallisen hyvää kuin ennen :(

Syytän mun lääkitystä. En ole tän vuoden puolella viitsinyt montaa kertaa syödä, kun ei vaan oo hirveesti tehnyt mieli. Eilen hellenpäivänä teki ja kävin varta vasten hakemassa paketin kaupasta, mutta sitä syödessä tuli vähän sellainen miksi mä tätä syön -fiilis. Olihan se makeeta ja ihan hyvää, mutta ei siitä nyt irronnut sellaisia kiksejä kuin ennen ja oikeestaan olis voinut syödä sen sijaan jotain terveellisempää. Mä oon hitusen järkyttynyt omista ajatuksistani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 16.06.2023 13:43 Jäätelö ei ole enää niin taivaallisen hyvää kuin ennen :(

Syytän mun lääkitystä. En ole tän vuoden puolella viitsinyt montaa kertaa syödä, kun ei vaan oo hirveesti tehnyt mieli. Eilen hellenpäivänä teki ja kävin varta vasten hakemassa paketin kaupasta, mutta sitä syödessä tuli vähän sellainen miksi mä tätä syön -fiilis. Olihan se makeeta ja ihan hyvää, mutta ei siitä nyt irronnut sellaisia kiksejä kuin ennen ja oikeestaan olis voinut syödä sen sijaan jotain terveellisempää. Mä oon hitusen järkyttynyt omista ajatuksistani.
Tämä.

Pitkästä aikaa ostin ja vedin sitten koko setin vaikka ei se mitenkään erityisiä fiiliksiä nostattanut, mutta kun liha on heikko. No eipähän kummittele enää pakastimessa. Ei tartte ihan hetkeen uutta ostaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 16.06.2023 16:17 Ei voi saada työttömyyskorvausta kun TE-satraappikomitea arpoo, onko luottamustoimi valtiolla ja tuloton firma osa- vai päätoimista yrittämistä. Koska lausunto viivästyy, ansiosidonnaista ei käsitellä.

Toimeentulotuleen taas lasketaan tuloksi sekä ansiosidonnainen että minimi yellin mukainen työtulo, vaikkei firma ole niihin edes velvollinen.

Tässä kohti täytyy kyllä kiitellä luojaansa, kiitos Odin, että asun asuntoautossa ja PL 76.

Älytöntä menoa. Älytöntä.
Avauduin itse aiemmin, mutta oli (sivutoiminen?) yrittäjä ad 2021 marraskuu. Sen jälkeen hain ansiosidonnaista ja sain työkkäristä lausunnon, että ei ole esteitä. Hakemus hylättin, ja sitten hain Kelalta tukea. Kesti yli 5 kk, että sain jotain lopulta tilille. Kela mm. halusi yhdessä välissä uuden lausunnon työkkäriltä, koska olin ollut yrittäjä. Joka byrokraattisen toimiston lausunnoissa kesti aina kuukausi. Alkuperäinen ongelmahan oli, etten tiennyt, milloin työsopimukseni oli loppunut, koska se oli muutettu tuntityöksi, eikä ollut sovittu mistään tunneista (oma vika), ja kassa oli kaivanut työnantajalta minulle mahdollisimman epäedullisen päivämäärän (esim. kuukausia sen jälkeen maksettiin sovituista kesälomapäivistä lomarahat.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Voiko muuten työsopimuksen loppumisen jälkeen sopia työantajan kanssa siitä, minä päivinä pitää vuosilomansa? :D

Ehkä ainakin 15k tuli oppirahoja maksettavaksi tästä, mutta se on vain rahaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 17.06.2023 21:07 Työsopimuksen loputtua lomakorvaus (kaikki kertyneet lomapäivät) pitänee edelleen maksaa samana päivänä kun työsopimus päättyy. Tai kohtuullisessa ajassa tai jotakin. Ite tinkasin varmuuden vuoksi kuukauden ylimääräisen liksan, että selviää tosta satraappihelvetistä taloudellisesti.
Mutta jos on tuntisopimus, täytyykö työantajan kirjata johonkin sopimuksen loppumispäivä. Liiton selvityksen mukaan työsuhde oli loppunut maaliskuussa, kun taas lomista sovin kesällä. Marraskuussa oli maksettu loput lomapäivät pois ja työsuhteen loppumispäiväksi oli merkitty 1.4. Kun rupesin joulukuussa tekemään hakemusta, huomasin tuon palkkalaskelmassa ja arvasin että vituix menee, mutta en arvannut että vasta puolen vuoden päästä tulee jotain tilillekin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ymmärrän että jos joku ei esim tule sovitusti työhön, voidaan takautuvasti merkitä työsuhde loppuneeksi siihen päivään (no en lakia tunne.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Itsehän käytin 0 annosta alkoholia noin sen ajan kun olin varsinaisesti työttömänä. (Selvennys vain kitinähistoriani takia.) Olin myös masentunut ja laihduin reilusti yli 20 kg. Ja tuntui, etten voi hakea työtä, koska en jaksa tehdä mitään. En toisaalta ole koskaan ollut ns. oikeasti masentunut. Työ olisi varmaan auttanut, koska olisi ollut jotain mitä on pakko tehdä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmittaa kun vanhat salipaidat hajoaa. Osa kuitenkin ollut elämässä mukana lähes 30 vuotta, on niissä historiaa. Ja hikeä, verta ja kyyneliä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas tullut vedettyä jotain väärää sapuskaa, iho kukkii.

Tällä kertaa kulmakarvan sisäreunassa saakutin kipeä paukura, ei pysty pamauttamaan.

Takaraivossa pallo, joka estää parturoinnin. Tai ainakin veren määrä olisi melkoinen.

Perseessä oli kipeä säiliö, joka haittasi istumista. Onneksi kipu poistunut pamauttamisen jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun ostin 31.3 Model Y:n, Tesla lupasi kaupanpäälle kumimatot. Aikaa nyt kulunut yli 4kk ja kumimattoja ei ole näkynyt.

9.5.2023 sain tiedusteluuni viestin
Moikka James,

Toimitustiimimme kasaa pakettia ja lähetämme tuotteet, kun olemme saaneet ne. Pahoittelumme, että asiassa on kestänyt.
Nyt 6.8 laitoin viestin
Hei!
Mikähän on tilanne kumimattojen suhteen? Mattojen hinta näyttää olevan 230€. Mikäli ette toimita mattoja elokuun aikana, pyydän maksamaan tililleni 230€.
Yst. terv. James Potkukelkka
Vastausta ei ole kuulunut. Odotellaan nyt kuukauden loppuun kun noin kirjoitin.

Mitenköhän asiassa kannattaisi edetä, jos rahoja tai kumimattoja ei tule? Mistään BS vastauksista en välitä Teslan suhteen. Vaihtoehtoina saada 31.8 jompi kumpi. Hyväksyn kyllä krediititkin, jos niitä tarjoavat. Niillä voi maksaa lataamista tai ostaa teslashopissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Oon mä kyllä kuullut komponenttipulasta, mutta en tajunnut sen koskevan myös kumimattoja :shock:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. :bullshit:

Autossa toki kangasmatot on tällä hetkellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luultavasti Tesla vaatii jonkun erikoiskäsittelyn joka oikeassa lämpötilassa ja kosteudessa katkaisee sähköt metrin säteellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jätin vielä soittopyynnön store managerille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hei James,

Olen laittanut viestin eteenpäin asiaa hoitavalle tiimillemme.
Katsotaan nyt kuun loppuun..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 8:45
Hei James,

Olen laittanut viestin eteenpäin asiaa hoitavalle tiimillemme.
Katsotaan nyt kuun loppuun..
Bluffi, pelaavat aikaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Asiahan on tietysti itsestään selvä, Tesla
tulee maksamaan mulle 230€ tai antamaan vastaavan määrän krediittejä tai toimittamaan kumimatot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Siirryin nyt viimein uhkailuvaiheeseen

"Hei!

Mikäli en saa kumimattoja tai 230€ käteisenä 31.8 mennessä, laitan asian eteenpäin kuluttajaviranomaisille.

Yst. terv."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Parturi vei pikku pultsarini pois, vaikka sanoin, että
jätetään

:(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.08.2023 9:44 Parturi vei pikku pultsarini pois, vaikka sanoin, että
jätetään

:(
"Hei!

Mikäli en saa pultsareitani takaisin 31.8 mennessä, laitan asian eteenpäin kuluttajaviranomaisille.

Yst. terv."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.08.2023 9:54
James Potkukelkka kirjoitti: 30.08.2023 9:44 Parturi vei pikku pultsarini pois, vaikka sanoin, että
jätetään

:(
"Hei!

Mikäli en saa pultsareitani takaisin 31.8 mennessä, laitan asian eteenpäin kuluttajaviranomaisille.

Yst. terv."
Kiitos!

Tuletko oikeusavustajakseni?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toimin parturin edustajana. Ehdotan, että saat pultsarit takaisin viimeistään 31.10.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Vaadin korvauksia ansionmenetyksestä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin