Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Yhtä paskoja ilmoituksia näkee asunnoista, vaikka mukana on välittäjä. Kun myytiin ite oma kämppä, niin ilmoitus oli heittämällä top 10 prosentissa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo mun linkittämäni on välittäjän hoitama 😳
Toki välittäjän laatimat keskimäärin parempia kuin yksityishenkilöiden laatimat, mutta ei aina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Eipä välittäjää välttämättä kiinnosta ilmoituksen hyvyys, jos hän uskoo asiakkaan tyytyvän riittävän alhaiseen hintaan. Mitä alhaisempaan hintaan asiakas tyytyy, sitä helpommalla välittäjä saa rahansa. Hyvillä kuvilla varustetulla hyvällä ilmoituksella tienatusta 20 tonnista välittäjä saa vain murusia ja työmäärä saattaa tuplaantua.
James Potkukelkka
Kitisijä

^juu. Mutta jos kohde jää myymättä, välittäjä ei saa mitään.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Välittäjä vaan voivottelee asiakkaalle, että mökkien kysyntä on nyt kovin vähäistä. Pitäsköhän laskea vähän hintaa?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oletan, että jos kohteita jätetään kuvaamatta, niin silloin voi luottaa ettei ne kasvata paikan arvoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 18.07.2024 10:11 Mä oletan, että jos kohteita jätetään kuvaamatta, niin silloin voi luottaa ettei ne kasvata paikan arvoa.
No toki yleisesti voi noin olettaa. Mutta esim. tuossa linkittämässäni vierasaitan sisäkuva saattaa puuttua sen takia, että se on täynnä irtotavaraa. Eli kyseessä on ilmoittajan saamattomuus.

Jos vierasaitasta olisi hyvä sisä ja ulkokuva, saattaisin olla kiinnostunut kohteesta.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 10:19 Jos vierasaitasta olisi hyvä sisä ja ulkokuva, saattaisin olla kiinnostunut kohteesta.
Etuoven puolella ilmoituksessa lukee: 2000-luvulla rakennettu 6m2 vierasaitta rakennus, sähköistetty.

Veikkaisin että kyseinen rakennus on oikotien ilmoituksen kuvassa 13/15. Karttakuvien perusteella ei oikein muuta mahdollisuutta ole olemassa. 15/15 rakennus on takametsän ulkovarasto ja 14/15 on puuliiteri puucee rakennelma. Siinä on tontin rakennuskanta mökin ja kesäkeittiön ulkopuolella. Ainakaan Etuoven karttakuvassa ei tontilla näy olevan enempää merkittyjä rakennuksia.

Oikotie sivusto on muuten ihan paska :paska:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 18.07.2024 10:40
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 10:19 Jos vierasaitasta olisi hyvä sisä ja ulkokuva, saattaisin olla kiinnostunut kohteesta.

Veikkaisin että kyseinen rakennus on oikotien ilmoituksen kuvassa 13/15.
:sir:

Kälynen on. En kehtaisi vieraita 6 m2 roskakatoksen näköiseen rakennelmaan laittaa..
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Oleellinen tieto oli 20 m rantaviivaa. Eihän siihen mahdu edes sun 60-vuotiskriisijahti poikittain kylkikiinnitykseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Saarikohteet aika lailla halvempia. Mutta siellä ei sitten voisi käydä talvella..
Toki joku varmaan hiihtäisi saareen, mutta en minä.
En tosin tiedä, tuleeko mahd mökillä kuitenkaan talvella käytyä.

Lisäksi venematka tietysti vie aikaa ja tekisi töissä käynnin mökiltä hankalaksi. Haaveena kohde, josta voisi koht vaivattomasti käydä töissä, eli ei paljoa yli tuntia päiväkahviseudulta.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:08 Saarikohteet aika lailla halvempia. Mutta siellä ei sitten voisi käydä talvella..

Lisäksi venematka tietysti vie aikaa ja tekisi töissä käynnin mökiltä hankalaksi. Haaveena kohde, josta voisi koht vaivattomasti käydä töissä, eli ei paljoa yli tuntia päiväkahviseudulta.
Tarviiko sen ylipäätään olla rantakohde? Sisämaan mökkejä saa hyvin edullisesti läheltäkin pks.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 18.07.2024 11:13
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:08 Saarikohteet aika lailla halvempia. Mutta siellä ei sitten voisi käydä talvella..

Tarviiko sen ylipäätään olla rantakohde? Sisämaan mökkejä saa hyvin edullisesti läheltäkin pks.
Tätä on pyöritelty, mutta olemme päätyneet siihen, että täytyy olla. Syynä se, että tuntuu siltä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:16 Tätä on pyöritelty, mutta olemme päätyneet siihen, että täytyy olla. Syynä se, että tuntuu siltä.
:sir:

Toi on oikeastaan se paras perustelu. Kannattaa valita se mikä tuntuu oikealta. Rakennuksia voi aina muokata rahalla, jos ei nykyinen kunto miellytä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:08 Lisäksi venematka tietysti vie aikaa ja tekisi töissä käynnin mökiltä hankalaksi. Haaveena kohde, josta voisi koht vaivattomasti käydä töissä, eli ei paljoa yli tuntia päiväkahviseudulta.
Tähän tietysti vaikuttaa se missä vene ja saari sijaitsee. Jos vene kävelyetäisyydellä ja mökki Espoon saaristossa, niin siirtyminen käy aika kätevästi ja töissäkäynti onnistuu. Jostain Inkoon saaristosta on jo aika matka käydä töissä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 18.07.2024 11:41
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:08 Lisäksi venematka tietysti vie aikaa ja tekisi töissä käynnin mökiltä hankalaksi. Haaveena kohde, josta voisi koht vaivattomasti käydä töissä, eli ei paljoa yli tuntia päiväkahviseudulta.
Tähän tietysti vaikuttaa se missä vene ja saari sijaitsee. Jos vene kävelyetäisyydellä ja mökki Espoon saaristossa, niin siirtyminen käy aika kätevästi ja töissäkäynti onnistuu.
Juu. Tuollaiset vain ovat sitten hyvin kallita, ellei kyseessä sitten olisi joku kalastusmökki luodolla..

Perusturvan taso on liian alhainen!
sivustahuutaja
Kitisijä

^
As Oy, talviasuttava, oma ranta
https://www.etuovi.com/kohde/20267330?haku=M2131851636

Tapiolan penthousen voi myydä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Naapurit ei tykkää, kun grillaan munasillaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Enemmän niitä häiritsee se köyriminen.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2024 11:43
Vagabondo kirjoitti: 18.07.2024 11:41
Tähän tietysti vaikuttaa se missä vene ja saari sijaitsee. Jos vene kävelyetäisyydellä ja mökki Espoon saaristossa, niin siirtyminen käy aika kätevästi ja töissäkäynti onnistuu.
Juu. Tuollaiset vain ovat sitten hyvin kallita, ellei kyseessä sitten olisi joku kalastusmökki luodolla..

Perusturvan taso on liian alhainen!
Joo, hinnat alkaen mallit tuossa 250K seutuvilla. Kulttuurihistoriallinen saaristolaisidylli sitten puolesta millistä ylöspäin. Luksustuotteet sitten 7 numeroisia summia.

Mä muistan, että tämä on ollut jo aikaisempina kesinä myynnissä. En tiedä missä vika kun ei kauppa käy vaikka hinta sijaintiin nähden on olevinaan kohtuullinen: https://www.etuovi.com/kohde/80021204?haku=M2131877949
James Potkukelkka
Kitisijä

Surkeista välittäjän ilmoituksista, tämä vetää pohjat

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-lom ... a/20618317

Kuvat 9 ja 10

:lollero:

Noh.. välittäjä on saapunut sovittuna päivänä ottamaan kuvat ja omistaja ei ole siivonnut lainkaan. Välittäjä ajatellut "paska reissu, mutta tulipa tehtyä" ja ottanut kuvat.

Ehkä kuitenkin olisi kannattanut sopiva uusi kuvausaika. Tosin jos myyjä vaikuttaa sellaiselta, että ei kuitenkaan siivoa, olisi vain lisää hukkaan mennyttä aikaa. Romujen siirto kuvauskohteen ulkopuolelle olisi kestänyt ehkä 15 min.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ välittäjä tienas parhaiten kun tuntipalkka on hyvä. Parhaiten tulot nousevat hankkimalla myyntiin mahdollisimman monta kämppää ja suostuttelemalla myyjä myymään halvalla. Monessa kohteessa oikean ostajan löytyminen vaatii aikaa.

Jos ei hae talviasuttavaa mökkiä, niin kiinnittäisin enemmän huomiota tonttiin ja ilmansuuntiin kuun siihen tönöön. Varsinkin lähellä pk-seutua se tontti on luultavasti se kalliimpi osa. Kesäkäytössä
päärakennuksella ei ole niin suurta väliä. Vierasaittoja saa tarvittaessa halvalla.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2024 8:53 Surkeista välittäjän ilmoituksista, tämä vetää pohjat

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-lom ... a/20618317
Kun muutin edellisestä vuokrakämpästä pois, otin ihan hyvää hyvyttäni järkärillä harrastatajana ihan ok kuvat. Välittäjä oli itse sitten räiskinyt ilmoitukseen aivan karmeat kuvat.
James Potkukelkka
Kitisijä

Jumala rankaisi, koska lähdin autolla töihin :(

Vasemman eturenkaan paine 2,2 bar kun muissa 2,8. Lienee pieni vuoto. Toki aina voi toivoa Jumalaa koneesta.

Parkkeerasin tarkoituksella niin, että tarvittaessa helppo hinata pajalle.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Eikö sinulla ole autossa sellaista pientä kompuraa? Vuoto näyttää olevan pieni, joten täytät parissa minuutissa renkaan ja sillä voi ajaa pajalle. Säästät aikaa ja rahaa.