Pienten harmitusten ketju
-
- Kitisijä
Re: Pienten harmitusten ketju
^Ei taida olla. Toivotavasti on iltapäivällä paineita niin, että voi ajaa huoltoasemalle. Tietysti voi myös hakea kaupasta paikkausvaahdon ja kompuran.
Vakuutus taitaa kuitenkin korvata hinauksen, eli en tiedä, mitä teen, jos gummi iltapäivällä litussa.
Vakuutus taitaa kuitenkin korvata hinauksen, eli en tiedä, mitä teen, jos gummi iltapäivällä litussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jos reikä ei ole ilmestynyt tänä aamuna, niin eiköhän siellä riitä ilmaa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑22.08.2024 9:20 ^Ei taida olla. Toivotavasti on iltapäivällä paineita niin, että voi ajaa huoltoasemalle. Tietysti voi myös hakea kaupasta paikkausvaahdon ja kompuran.
Ei pakkausvaahdon kanssa tarvitse kompuraa. Purnukka itsessään puskee painetta renkaaseen samalla kun tööttää aineet sisään. Ohjeen mukaan täytön jälkeen pitäisi ajaa 10km ennen kuin lisää paineilmaa renkaaseen, joten sillä matkalla yleensä pääsee jo huoltoasemalle tai rengasliikkeeseen.
Mutta hinausautolla lähinpään rengasliikkeeseen lienee voittava ratkaisu, jos rengas tyhjä, niin ei tarvitse itse säätää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Kävin ajamassa autolla muutama 100 metriä, jotta päivitti paineet. Parissa tunnissa paineissa ei laskua, huh.
Ajelen varmaankin ip:llä huoltoasemalle täyttämään renkaan ja sitten seuraan tilannetta yön yli.
Ajelen varmaankin ip:llä huoltoasemalle täyttämään renkaan ja sitten seuraan tilannetta yön yli.
-
- Kitisijä
Noin 0,04 bar/h on vuoto. Piti taas aamulla ajaa laittamaan lisää ilmaa. Laitteen oli ennen mua varannut pappa, joka uskoakseni vahingossa oli laittanut mittayksiköksi PSI:t eli hän itse asiassa päästi renkaista ilmaa ulos ja lähti ajelemaan noin 1,6 bar paineilla. En halunnut kuitenkaan oikaista, koska
1)suomalaisten on vaikea puhua tuntemattomille
2)jos olisin huomauttanut, hän olisi aloittanut homman alusta ja mulla ei olisi ollut aikaa odottaa. Tämä merkittävämpi tekijä. Jos ei olisi ollut kiire, olisin varmaan kysynyt, tyhjääkö renkaitaan tarkoituksella.. Voi toki olla, että tiesi mitä teki ja oli lähdössä johonkin vaikealle metsätaipaleelle.
Varattu nyt klo 16 aika pajalle.
1)suomalaisten on vaikea puhua tuntemattomille
2)jos olisin huomauttanut, hän olisi aloittanut homman alusta ja mulla ei olisi ollut aikaa odottaa. Tämä merkittävämpi tekijä. Jos ei olisi ollut kiire, olisin varmaan kysynyt, tyhjääkö renkaitaan tarkoituksella.. Voi toki olla, että tiesi mitä teki ja oli lähdössä johonkin vaikealle metsätaipaleelle.
Varattu nyt klo 16 aika pajalle.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 23.08.2024 9:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Toivottavasti korjautuu.
Mua hieman harmittaa, että ansiosidonnainen tulee niin takautuvasti. Hakea saa aikaisintaan 2 viikon jälkeen ja 3 viikon jono käsittelyssä. Koska karenssi, niin tuosta ensimmäisestä kaksviikkosesta ei montaa satasta tipu, joten ensimmäinen merkittävä korvaus tulee vasta joskus syyskuun lopulla. Parin kuukauden katkos kassavirtaan häiritsee ikävästi laskujen maksamista. No onneksi on luottokortit, niin ei tarvi puuttua vararahastoon.
EDIT: Lomautus taas päällä. Toivottavasti 3kk riittää tällä kertaa.
Mua hieman harmittaa, että ansiosidonnainen tulee niin takautuvasti. Hakea saa aikaisintaan 2 viikon jälkeen ja 3 viikon jono käsittelyssä. Koska karenssi, niin tuosta ensimmäisestä kaksviikkosesta ei montaa satasta tipu, joten ensimmäinen merkittävä korvaus tulee vasta joskus syyskuun lopulla. Parin kuukauden katkos kassavirtaan häiritsee ikävästi laskujen maksamista. No onneksi on luottokortit, niin ei tarvi puuttua vararahastoon.
EDIT: Lomautus taas päällä. Toivottavasti 3kk riittää tällä kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
-
- Kitinä VIP-jäsen
Toisaalta pitkä loma
Toisaalta se loma maksaa yli tonnin per kuukausi ja mulla olisi ollut käyttökohde tiedossa noille rahoille
-
- Kitisijä
^Ootko pohtinut työpaikan vaihtoa, kun toi sun taitaa olla aika heikossa hapessa?
Vai onko sun osaaminen niin spesifiä, että muillakin saman alan firmoilla samat ongelmat?
Vai onko sun osaaminen niin spesifiä, että muillakin saman alan firmoilla samat ongelmat?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Joo, mun osaaminen on tosi spesifiä ja harvinaista. Hommat jaetaan yleensä tiskin alta eikä näitä positioita yleensä koskaan näe työnhakuilmoituksissa. Tännekin päädyin ihan puhtaasti suhteilla eikä paikka ollut julkisessa haussa. En viitsisi vaihtaa yritystä, kun nykyinen etätöineen antaa niin paljon vapauksia ajankäyttöön. Joku duuni missä pitäisi käydä töissä ja vielä tiettyyn kellonaikaan olisi ihan katastrofi mun harrastustoiminnalle ellei lomaa olisi tarjolla 3-4kk vuodessa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑23.08.2024 9:54 ^Ootko pohtinut työpaikan vaihtoa, kun toi sun taitaa olla aika heikossa hapessa?
Meidän ongelmat juontaa edelleen koronasta ja sen aiheuttamista ongelmista jenkkilässä. Käsittääkseni työvoimapula sikäläisillä telakoilla on tosi paha, koska Trumpin politiikka ja korona ajoi meksikolaiset pois, ja se hidastaa alan nousua. Tuloillaan olevat vaalit varmaan hidastaa myös, kun varustamot tyypillisesti lykkäävät päätöksiä poliittisesti epävakaassa tilanteessa. Kun nyt vaan Trump häviäis ja kokis luonnollisen kuoleman ennen seuraavia vaaleja, niin ehkä tää tästä lähtis taas nousuun.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Väliaikatieto: ruuvin pätkä löytyi ja rengas paikkauskelpoinen. Juon kahvia ja odottelen.
-
- Kitisijä
Sun elämäsi on yhtä seikkailua!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
James, kertakaikkisen hengästyttävää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Iijoki-sarjani päättyy epilogiin, jossa suosittelen (taas kerran?)
https://www.velinopea.fi/
rengasliikettä.
Kolmas kerta (joka kerta eri auto), kun käyn tuolla renkaan paikkauksessa vuosien varrella ja joka kerta homma on sujunut odottaessa. Hinta 50€ ja kuitinkin saa.
Ps. hyvin vaikea (?) kysymys, johon uskoakseni vain Homie saattaa pystyä vastaamaan. Mihin tuo Veli Nopea ehkä viittaa?
https://www.velinopea.fi/
rengasliikettä.
Kolmas kerta (joka kerta eri auto), kun käyn tuolla renkaan paikkauksessa vuosien varrella ja joka kerta homma on sujunut odottaessa. Hinta 50€ ja kuitinkin saa.
Ps. hyvin vaikea (?) kysymys, johon uskoakseni vain Homie saattaa pystyä vastaamaan. Mihin tuo Veli Nopea ehkä viittaa?
-
- Kitisijä
Fingridin Tuntihinta-appsin halvan hinnan hälytysrajaksi ei voi laittaa negatiivista arvoa. Nyt hälytellyt viime aikoina jatkuvasti. Otin hälyt pois.
-
- Kitisijä
Klikkasin jonkun laittamaa linkkiä Temun "tyylikkäästä jalkapallofiguurista", joka "on täydellinen ystävänpäivälahja". Nyt temu mainostaa buttplugia joka paikassa.
-
- Kitisijä
Algoritmi tuntee sun paremmin kuin sinä itse!nokkaelain kirjoitti: ↑27.08.2024 0:48 Klikkasin jonkun laittamaa linkkiä Temun "tyylikkäästä jalkapallofiguurista", joka "on täydellinen ystävänpäivälahja". Nyt temu mainostaa buttplugia joka paikassa.
-
- Kitisijä
Ja sekin luultavasti katkeaisi sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^Ei mahdu perseeseen eikä surise!
-
- Kitisijä
Kirjanpitäjälle, pankille ja vakuuslaitokselle pitää jokaiselle erikseen vakuuttaa, että en ole poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö ja muuta rahanpesujutskaa ja kaikki tapahtuu tasaisin väliajoin. Todellisen rahanpesun kitkennässä lienee yhtä tehokas kuin lentokentällä klikattava "en ole terroristi" -vakuutus.
-
- Kitisijä
^ Jätit ilmoittamatta, että teet säännöllisesti korjauksia suomen johtavaan printtimediaan?
-
- Kitisijä
En myöskään ilmoittanut, että kirjoitan kitinään, koska SWAT-team hyökkäisi välittömästi.
-
- Kitisijä
^ Näin jo sinut prosestoimasta nordean edessä "Olen poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö ja silti Nordea jatkoi maksujeni välitystä!"