Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Siis kyllähän tämä vaakatasosta poikkeavan seinälleheittokulman aiheuttama kulmamuutos on aivan selvä, useita kymmeniä asteita. Sen tietää myös jokainen videotykkiä asentanut. Vai puhutaanko me nyt eri asiasta?

Mäkin mietin, mistä tässä puhutaan. Toisaalta ihan sama, jatkakaa! :P
Viittaatko tuoreeseen aloittaamaasi ketjuun :jouden:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Työhöntulotarkastuksen huumetestaukset eivät aina tee järkeä. Kannabis voi olla positiivinen 4 viikkoa pössyttelyn jälkeen. Positiivinen tulos tarkoittaa tod. näk. sitä, että työsuhde kariutuu.

Ei oikein välttämättä tee järkeä. Käyttörikos on lievempi rikos, kuin ylinopeuden ajaminen. Viikonloppuna saa vetää räkäkännit. Miksi 4 viikkoa aiemmin tapahtunut pössytely on este palkkaamiselle.

Ei koske henk. koht mua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kannabis näkyy harvoin noin pitkiä aikoja ilman runsasta ja säännöllistä käyttöä. Olen toki samaa mieltä siitä, että testisysteemi on typerä: ne aineet, joiden käytöstä todennäköisemmin on selvää haittaa työnteolle (kuten alkoholi ja ns. kovat huumeet) näkyvät hyvin lyhyen ajan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Viikkomäärä ei liene oleellinen vaan se, että testi on positiivinen kauan sen jälkeen, kun aktiiviset metaboliitit ovat hävinneet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä väittäisin, että poikkeuksellisen runsas, toistuva päihteidenkäyttö (on päihde sitten mikä tahansa) haittaa työkykyä myös silloin, kun vaikuttavaa ainetta ei ole kehossa. Kuitenkaan sen mittaamiseen ei ole vielä luotettavia testejä (maksa-arvojen seuranta ja kannabiksen näkyvyys lienee ainoita), joten ei välttämättä ole perusteltua käyttää näitä testejä työhöntulotarkastuksessa.

Tietysti jos siinä näkyy aktiivisena verraten nopeasti poistuvia aineita, voi kyse olla päihderiippuvuudesta. Voidaan ajatella, että ihminen joka ei ole addikti pystyy pidättäytymään edellisen vuorokauden kaikista päihteistä ennen tiedossa olevaa tarkastusta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mä väittäisin, että poikkeuksellisen runsas, toistuva päihteidenkäyttö (on päihde sitten mikä tahansa) haittaa työkykyä myös silloin, kun vaikuttavaa ainetta ei ole kehossa...
Joo. Varmasti näin. Postaukseni kirvoitti tapaus, joka ainakin oman kertomansa mukaan oli käyttänyt viimeksi 4 viikkoa sitten lomalla thaikuissa. Voi toki olla, että valehteli. Anyways hyvin alkanut työsuhde ilmeisimmin katkeaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en itsekään ymmärrä testien logiikkaa. Työnantaja maksaa työpanoksesta ja jos se on ok, niin miksi antaa testille kummoistakaan arvoa? Joku apteekki, poliisi, tms. voi olla eri juttu, mutta 90+% duuneista ei pitäisi olla väliä mitä työntekijä vapaa-aikanaan tekee.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mä väittäisin, että poikkeuksellisen runsas, toistuva päihteidenkäyttö (on päihde sitten mikä tahansa) haittaa työkykyä myös silloin, kun vaikuttavaa ainetta ei ole kehossa.
Kyllä se tuppaa myös näkymään habituksesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti: Kyllä se tuppaa myös näkymään habituksesta.
Alle kolmikymppisillä harvinaisen hitaasti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perjantaina firman kesäjuhlat. Itse on kustannettava kulkeminen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viikonloppuna hajosi vähän harrastuskalustoa. Se oli taas tonni selällään kun tilasin korvaavia osia. Olin suunnitellut lomamatkaa niillä rahoilla, mutta nyt jää se reissu välistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kantapohjan sisäkylkeen on ilmestynyt järeä rakkula. Sen verran on hankalassa paikassa, ettei rakkolaastari pysy paikalla. Käveleminen sattuu, koska rakko säitelee kipua, jos sitä edes hipaisee. Millähän sen saisi paranemaan äkkiä (eli mielellään niinku heti)?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:Kantapohjan sisäkylkeen on ilmestynyt järeä rakkula. Sen verran on hankalassa paikassa, ettei rakkolaastari pysy paikalla. Käveleminen sattuu, koska rakko säitelee kipua, jos sitä edes hipaisee. Millähän sen saisi paranemaan äkkiä (eli mielellään niinku heti)?
Millaisia naisten kenkiä käytät, että saat rakkoja ilmeisesti tavallisesta katukävelystä? Minulla ei vastaavaa, paitsi kun kertausharjoituksissa varustejaossa oli minulle jäljellä vain pienet 44 vai oliko peräti 43 numeron kumisaappaat, ja lupaus että maastossa on vaihtomahdollisuus. No paskat oli, ja jalkani olivat pariin päivään niin rakoilla, että kävelystä tuli mielenkiintoista. En tykkää kumisaappaista muutenkaan. Nehän eivät edes jousta yhtään ja varpaankyntensä rikkoo tunturissa alamäessä. Eivätkä tue nilkkaa kuten nauhalliset maiharibootsit.

Mutta sä voitele (hihhih) se jollain haavavoiteella. Sitten sido sideharsolla varpaita lukuunottamatta (tai ehkä lenkki isovarpaan välistä) KOKO jalkaterä, nilkasta kiinnittäen. Että pysyy paikallaan. Ja joitakin päiviä käytä niin väljiä kenkiä, että paketti sopii sinne.
Viimeksi muokannut Gat, 21.07.2015 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kyseessä on lenkkareista tullu rakko eli (juoksu)lenkit on jäissä taas eikä saatana oikein kävelläkään pysty. Noh, kävin silti lenkillä (eri kengillä) ja sattui saatanasti, mutta ei se pahemmaksi mennyt. Ei jaksa odotella, että parenee. Ei mulle korkkareista mitään rakkoja ikinä tule. Uusia lenkkareita koeajaessa tulee lähes aina johonkin rakko kerran, kunnes ei sitten enää tule.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:Kyseessä on lenkkareista tullu rakko eli (juoksu)lenkit on jäissä taas eikä saatana oikein kävelläkään pysty. Noh, kävin silti lenkillä (eri kengillä) ja sattui saatanasti, mutta ei se pahemmaksi mennyt. Ei jaksa odotella, että parenee. Ei mulle korkkareista mitään rakkoja ikinä tule. Uusia lenkkareita koeajaessa tulee lähes aina johonkin rakko kerran, kunnes ei sitten enää tule.
Korjasin alle kaksi merkityksetöntä välimerkkitypoa.
Näin puolipäissäni en voi olla hieman kiihoittumatta, kun kerrot paljaista ruumiinosistasi.
Mutta siis sido Se kokonaan ja ehkä Dave voisi sanoa jonkun hyvän voiteen? Niin ja käytät huonoja kenkiä vai onko se Mustan Kirjani kertoma "atooppinen iho", mikä lieneekään?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Näin puolipäissäni en voi olla hieman kiihoittumatta, kun kerrot paljaista ruumiinosistasi.
Mä ehkä ampuisin itseni jos alkaisin kiihottua rakoista jaloissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Näin puolipäissäni en voi olla hieman kiihoittumatta, kun kerrot paljaista ruumiinosistasi.
Mä ehkä ampuisin itseni jos alkaisin kiihottua rakoista jaloissa.
Oletko koskaan nähnyt Kreitsua livenä? Minä olen, mutta valitettavasti hänellä oli silloin jo poikaystävä. Olihan se silloin nuorempana ihan kopsakka ja hauska akka. Nyt toki liian vanha minullekin, luultavasti rupsahtanut ja siis edelleen varattu.

Silti saattaisin matkustaa Englantiin asti Kreitsun jalkaa imeskelemään. Jottei tämäkin vaikuttaisi stalkkaukselta, niin totta kai halusin ja lähestyin sillai monia muitakin City/Kitinämisuja. Pilluaan siis oikeasti. Kreitsulta en koskaan saanut nakukuvaa, mikä harmittaa. Silti meilelläni Auttaisin häntä ilmeisissä henkisissä ja fyysisissä ongelmissaan, fyysisesti.

Ketjun aiheen mukaan pienesti harmittaa myös, etten jaksanut hankkia lippua huomiseen AC/DC-vanhusten konserttiin. Siis mikä vitun "Hämeenlinna"? Ulkokenttä? Turkkini kastuisi! Joten muistelen liveyttään nuorempia kun olivat.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Lopeta jo Gattis, sun läppäs on väsynyttä ja ikivanhaa. Koitas hankkia jotain uusia tapahtumia elämääsi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:^Lopeta jo Gattis, sun läppäs on väsynyttä ja ikivanhaa. Koitas hankkia jotain uusia tapahtumia elämääsi.
Ei tarvi vetää hernettä Aukkoon. Sä olit vaan eka Cityssä vonkaamani, sitten noin kymmenen muuta CityKitinässä ja Suvinen oli Kitinässä viimeinen about viisi vuotta sitten. Sen jälkeen en ole maksutonta naisväkeä yrittänytkään. Olihan siinä ennen ja välillä muutakin hukkaviivaa netissä ja sitä ennen livenä enemmän, mutta sanotuista syistä minulla on teistä kahdesta herkkä muisto. (Ja juuri nyt kuvittelen sinut alastomaksi (silloin kun olit nuorempi) ja kuvittelen Tyydyttäväni sinua. Etkä sinä sille mitään voi, se ei ole laitonta. :lol:

(Taidan olla juovuksissa.)
Viimeksi muokannut Gat, 21.07.2015 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Ei tarvi vetää hernettä Aukkoon

(Taidan olla juovuksissa.)
Kymmenkunta vuotta samaa laulua - sekä kreitsun suhteen että tuo vika virke. Se, että olet juovuksissa ei ole mikään tekosyy olla kusipäinen vänkkä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ei tarvi vetää hernettä Aukkoon
(Taidan olla juovuksissa.)
Kymmenkunta vuotta samaa laulua - sekä kreitsun suhteen että tuo vika virke. Se, että olet juovuksissa ei ole mikään tekosyy olla kusipäinen vänkkä.
Korjasin ylle juopuneen aikajärjestys vonkuu-ajatustypon Kreitsun kaverista jonka nikkiä en saa sanoa enkä privasti vongannutkaan. Kyllä se Suvinen oli johon privaatimmat nettivonkuuni (jotka usein muillakin mutta vain kirjallisesti toimivat) kohdistin... niin kyllä Suvinen oli vika. Mutta kumpikaan ei silloin nuorempana lähettänyt minulle nakukuviaan kuten 4 tai 5 muuta tekivät! Mikä on siis pieni harmitus. Älkää huolehtiko, kunnian miehelle luottamuksellista ja sitäpaitsi ovat tuhoutuneet konerikoissa.
Viimeksi muokannut Gat, 23.07.2015 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Näin puolipäissäni en voi olla hieman kiihoittumatta, kun kerrot paljaista ruumiinosistasi.
Mä ehkä ampuisin itseni jos alkaisin kiihottua rakoista jaloissa.
Oletko koskaan nähnyt Kreitsua livenä?
Olen. City-miitissä huhtikuussa 2004 Cantina Westissä. Luulin häntä Vanamoksi...
Hauskoja adjektiiveja tässä ketjussa: kopsakka, vänkkä. :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harmittaa Hesarin tapa laittaa juttujen kuvitukseksi nykyään tällaisia taidevalokuvia

http://www.hs.fi/kotimaa/a1448853132408 ... art-new-#2

Tyyli on ollut ainakin kaksi vuotta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähköpostispammia tulee aikaisempaa enemmän. Aiempaa paremmin tehtyä, lähettäjänä joku vaihtuva suomalainen nimi.

Kotikoneessani olevan Nortonin ohjelma osaa varsin hyvin lajitella suoraan roskapostiin, mutta puhelimessa päätyvät viestikansioon.

Pitäisi ehkä kokeilla taas Elisan maksullista suodatusta. Joskus oli kokeilussa, mutta laittoi sitten oikeitakin viestejä roskikseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Mulla toimii gmailissa roskapostien filtteröinti tosi hyvin, en muista koskaan saaneeni roskapostia inboxiin vaan aina ovat menneet suoraan roskapostikansioon. Mulla on käytössä yhdistystoiminnan takia tosi monta eri postilaatikkoa, jotka kaikki ovat gmailissa. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Vanhaan hotmailiin tulee niin paljon roskaa jatkuvasti, etten enää jaksa edes avata koko meiliä.
Save a horse, ride a cowboy