Sivu 4/8

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 25.04.2013 10:30
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti: käytä kalliimmissa hommissa ammattilaista apuna.

Kuka ton kulun maksaa? Toi varmaankin on se syy miksi niitä 50% kuluja maksellaan. Tavan tallaajalle "lakimiespalvelut" kuulostaa aina henkilökohtaiselta konkurssilta ja siihen ei uskalleta turvautua.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 25.04.2013 10:36
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:Kuka ton kulun maksaa? Toi varmaankin on se syy miksi niitä 50% kuluja maksellaan. Tavan tallaajalle "lakimiespalvelut" kuulostaa aina henkilökohtaiselta konkurssilta ja siihen ei uskalleta turvautua.
Niin, vaihtoehdot ovat maksaa 5000 euroa konerempasta ja valittaa nettiin tai sitten soittaa maksuttoman alkukeskustelun jollekin lakimiehelle kysyäkseen että näinkö tän kuuluisi mennä. Usein yksi kirje riittää. Sä kysyit ja mä kerroin näkemykseni miten kannattaa toimia. Kulun maksaja riippuu miten pitkälle riidellään ja onko vakuutuksia, mutta noin pääsääntöisesti näistä ei tarvitse riidellä kuin korkeintaan lautakunnassa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 25.04.2013 10:41
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti:
Niin, vaihtoehdot ovat maksaa 5000 euroa konerempasta ja valittaa nettiin tai sitten soittaa maksuttoman alkukeskustelun jollekin lakimiehelle kysyäkseen että näinkö tän kuuluisi mennä.

Hain nyt lähinnä sitä että saako noi lakimieskulutkin upottaa korjauskuluihin, kuten esmes hinauskuluja ja muita asianhoitokuluja on joidenkin päätösten mukaan hyväksytty.


Enivei, toi volkkarin pumppusuutin episodi oli hyvä esimerkki mitä tapahtuu kun hommat saa julkisuutta. 2011 vuonna jengi makseli itse korjauksista osaa, ja kun asia myöhemmin nousi nettikeskusteluiden myötä julkisuuteen, vaihdetaan nykyään osia takuukampanjoina ja palautellaan rahoja parin vuoden takaisista remonteista.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 25.04.2013 10:55
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:Enivei, toi volkkarin pumppusuutin episodi oli hyvä esimerkki mitä tapahtuu kun hommat saa julkisuutta. 2011 vuonna jengi makseli itse korjauksista osaa, ja kun asia myöhemmin nousi nettikeskusteluiden myötä julkisuuteen, vaihdetaan nykyään osia takuukampanjoina ja palautellaan rahoja parin vuoden takaisista remonteista.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0
Ei olisi tuokaan tarvinnut sen, että yksi olisi vienyt lautakuntaan. Ei ne jaksa tapella jutuista jotka tietävät häviävänsä, koska se tietää vaan lisäkulua ja huonoa julkisuutta.

Autokaupassa suurin osa probleemeista tulee yksityisten välisessä kaupassa ja hämäräjobbarien kanssa, joiden rahat on aina loppu jos tulee ongelmaa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 30.04.2013 13:22
Kirjoittaja masa

Pomolla on tommonen virman parkkihallissa jemmassa. Komea rassi.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 30.04.2013 15:17
Kirjoittaja masa
1970€ oli korjauksen hinta. Autoa en ole vielä hakenut enkä tiedä uskallanko hakeakaan. Hajoaa se se paska kuitenkin. ATM-laatikko olisi varmaan seuraava potilas

4000 euron autoon on nyt mennyt 3000 euroa rahaa ja en ole ajanut sillä edes 3000 kilsaa. Erinomainen kohde siis oli tää: "ekalta omistajalta, täydellinen huoltokirja ja hyvin pidetty yksilö"



Jos en laittaisi kaikkia rahojani taloon, olisin jo Hyundai-kaupassa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 02.05.2013 15:34
Kirjoittaja masa
Olen varma että tuo merde on kirottu. Tänä aamuna hain sitä korjaamolta ja tällä kertaa se kesti noin 10 sekuntia ennen kuin hajosi uudelleen. Nyt kansiremontin jälkeen siellä on kai joku venttiili auki ja kone kävi 2-3 sylinterillä. Sinne se jäi uudelleen korjattavaksi.

Bussilla Hyrylästä stadiin ja puolen pävän paikkeilla piti lähteä hakemaan neitiä päiväkodista. Myöhästyin Kampin bussista, hyppäsin junaan ja koska böndelle ei tule busseja liian usein, jouduin tulemaan jäkestä taksilla himaan.

Nyt odottelen viestiä komolta että siinä on taas koko kone paskana ja että pitää vaihtaa koko moottori.

Alkaa olla aika infernaalisen kova vitutus päällä.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 02.05.2013 15:58
Kirjoittaja NuoriDaavid
Onpas ollut huonoa tuuria.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 02.05.2013 22:45
Kirjoittaja MrM
masa kirjoitti:Olen varma että tuo merde on kirottu.
Ihan normi ranskis vaan.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 03.05.2013 7:28
Kirjoittaja masa
MrM kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen varma että tuo merde on kirottu.
Ihan normi ranskis vaan.

Kyllä näin on.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 03.05.2013 7:33
Kirjoittaja masa
Kottarainen kirjoitti:Voi jestas. Oisko masa parempi luovuttaa ja pistää auto paaliksi?

Mitä järkeä on maksaa korjauksista enemmän kuin auton hinta? Turha kuvitella että tuollaisia taipumuksia osoittava roppelo miksikään muuttuu vaikka sitä kuinka korjaisi.

Ollaan vasta puolivälissä auton hintaa! Siis tää hajoaminen on tullut maksamaa 2000 ja auton hinta on oli 4000.

Eipä tässä paljon vaihtoehtoja ole. Uuteen autoon ei ole varaa ja joku rottonen tarvitaan. Tuossa kuitenkin olisi muuten soiva peli, mutta ranskalaisen insinöörin täysin idiootimainen rakenneratkaisu petti totaalisesti. Huvittavinta asiassa on se, että kerroin oston jälkeen että nuo osat pitää vaihtaa koska hajotessaan ne rikkovat koneen. No, luigi autokauppias jätti hihnan kiristinrullan vaihtamatta ja näin 66 euron osa generoi 1970 euron laskun.


Tyhmyydestä sakotetaan ja oppirahat on maksettava. Ei enää ikinä ranskalaista autoa, eikä varsinkaan autokaupoille Hyrylän Sulan alueelle.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 8:21
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti:siis asiantuntemattomat korjaavat rikkovat autosi ja se on ranskiksen syytä?

Muistelen tilanteen menneen näin:
- Toimiva ranskis, jossa kuulet sivuäänen.
- Tehdään hikipajalla korjaus sivuääneen liikkeen laskuun
- Hetken päästä kaikkien hämmästykseksi niillä nurkilla tapahtuu pahin mahdollinen
- Hikipaja on sitä mieltä, että ei varmana ollu meirän vika
- Hikipaja korjaa parilla tonnilla autoa, kestää 10km ajon ja särkyy taas (ehkä olen vainoharhainen, mutta tämä ihan ensimmäinen korjaus vaikutuksineen ja selityksineen alkaa ihmetyttää tässä kohtaa)
=> kaikki ranskalaiset autot ovat paskoja
Citroenin valtuuttama korjaamo se on.

Ranskalaisen insinöörin suunnittelu on paskaa. Tuskin mistää muusta autosta menee jako sekaisin, kun apulaitehihna putoaa pois päältä.

Koko viritys kiristimineen on ihan totaalisen typerää ja hazardialtista suunnittelua. Hihnapyörässä ei ole edes pykälää sisäreunassa estämässä hihnan kiilautumista pois. Kiristinrullan kiinnike koostuu kahdesta alumiinikappaleesta joiden välissä on noin 2mm vahva kumi. Tuo kumi oli jollain konstillla kulunut pois, jolloin kiinnike meni vinoon ehkä millin kaksi ja se riitti luistamaan hihnan just sille väärälle puolelle sekoittaen moottorin jaon. Paska mikä paska.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 8:47
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti:Mutta etkö itse ala jo tässä kohtaa yhtää ihmetellä liikkeen osuutta tapahtumiin?
Ihmettelen toki. Mutta kun kyseessä on citroenin maahantuojan valtuuttama huolto ja hyvä maine citikkafoorumeilla, en sitä alunperin osannut ihmetellä.

Nyt tiedän etten mene koko sulan alueelle enää ikinä.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 8:59
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti:^ Ok. Ymmärrän ettei tätä millään ajatteluanglelle positiiviseksi enää pyöräytetä. Korjataanko tuo nyt takuuseen ja milloin saat pommisi takaisin? On takuulla superluottavainen olo tuolla ajaessa...

Eiköhän korjaamo sen hoida kuntoon samaan hintaan.

Sitten en tiedä uskataisinko ajaa Merdellä niin kauan että saisi liisarimahdollisuuden vai olisiko se järkevintä kadottaa samantein. Luotto on tooodella heikko.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 10:45
Kirjoittaja MrM
exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Ranskalaisen insinöörin suunnittelu on paskaa. Tuskin mistää muusta autosta menee jako sekaisin, kun apulaitehihna putoaa pois päältä.

Koko viritys kiristimineen on ihan totaalisen typerää ja hazardialtista suunnittelua. Hihnapyörässä ei ole edes pykälää sisäreunassa estämässä hihnan kiilautumista pois. Kiristinrullan kiinnike koostuu kahdesta alumiinikappaleesta joiden välissä on noin 2mm vahva kumi. Tuo kumi oli jollain konstillla kulunut pois, jolloin kiinnike meni vinoon ehkä millin kaksi ja se riitti luistamaan hihnan just sille väärälle puolelle sekoittaen moottorin jaon. Paska mikä paska.
Mitsubishin dieselit tekevät saman ainakin. En tiedä ihan vuoden vanhoista.
No ei se sit voi huonoa suunnittelua olla!

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 19:00
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti: Mitsubishin dieselit tekevät saman ainakin. En tiedä ihan vuoden vanhoista.

Arvaan että kyseessä on Mitsubishi Outlander.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 04.05.2013 22:33
Kirjoittaja Pulkannaru
^ja ^^
on tuota apulaitehihnavikaa monessa muussakin merkissä.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 07.05.2013 11:53
Kirjoittaja masa
Taas saisi autoa hakea komolta. Syy viimekertaiseen hajoamisen oli niinkin erikoinen, kun nokka-akselin päästä irtipäässyt hammasratas. Imupuolen nokan ajoitus oli siten väärin ja imuventtili auki silloin kun olisi pitänyt olla kiinni.

Mitähän vittua tuon paskakasan kanssa tekisi. Ajasiko sillä sormi pyllyssä seuraavan vuoden vai hakisiko sitä velkarahalla vaikka tommosen.

http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5579132

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 07.05.2013 13:47
Kirjoittaja Leevi
Ei tuo varmaan kivalta tunnu, että on ajatellut satsaavansa 4ke autoon (plus jotain siedettäviä korjauskustannuksia tulevina vuosina) ja parissa kk on mennyt toinen saman verran. En nyt muista ihan joka kohtaa mutta oliko tuosta autosta historiaa tiedossa tai oliko sitä edes mahdollista saada? Tosin sekään välttämättä mitään kerro jos edellisellä omistajalla (tai omistajilla) on mennyt kaikki hyvin (ja tuskin kukaan mainostaa omaa autoaan romuksi ainakaan jos siinä on vielä jotain kiinni, jälkikäteen ehkä).

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 07.05.2013 14:47
Kirjoittaja masa
No tää oli hyväkuntoinen ja hyvinpidetty yksilä ensimmäiseltä omistajalta. Ja kyllä se sitä onkin. Päällepäin.



Tehdaskorjattu ATM-laatikko maksaa kuulemma 4000€, eli se varmaankin olisi seuraavana hajoamislistalla.


Aini, ilmastointi ei jäähdyttänyt lainkaan 5 minsan koeajolenkillä. Joko se ei ehtiny, tai sitten on kaasut karkuteillä, kompura sökö, tjnm.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 08.05.2013 15:39
Kirjoittaja masa
Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 08.05.2013 15:50
Kirjoittaja NuoriDaavid
masa kirjoitti:Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.
Omaksi vai työsuhdeauto?

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 08.05.2013 16:37
Kirjoittaja masa
Omaksi. Ei firmalla ole varaa työsuhdeautoihin.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 16:39
Kirjoittaja masa
Hyvästi patonki. Nyt alla korean rautaa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 20:01
Kirjoittaja MrM
(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta. :D