Kiellettyjen ajatusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisin ihan onnellinen jos olisin vähän vähemmän epäonnellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BrianW kirjoitti:
Kari Nars teki kirjan onnellisuudesta ja olin julkistamistilaisuudessa. Siellä hän kertoi, ettei edes pohatat jossain Cannesin satamassa ole onnellisia, kun aina on joku , jolla on vieä isompi jahti.

http://www.talouselama.fi/kirjat/raha+r ... e/a2044652
Muihin kohdistuvat pienet hyvät teot ovat ehkä tehokkain tapa nostaa omaa onnellisuutta. Ehkä daven pitäisi kokeilla vaikka tien antamista liikenteessä tai jotain muuta sellaista?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Bluntly kirjoitti:Olisin ihan onnellinen jos olisin vähän vähemmän epäonnellinen.

Sä oot kyllä kova poika kitisemään.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aateluus velvoittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:^ Mistä katsot muitten perheitten tuloja vai onko se vaan suosittu keskustelunaihe, kun juotte "Grey Goosea" suoraan pullon suusta jahtinne kannella?
Veikkaan, ettei privaatissa työskenteleväni kollegani ainakaan vähemmän tienaa kuin minä ja opettaja vaimonsa toki tienaa enemmän kuin omani. Hänhän myös saa kesältä palkkaa. Toinen kaverini, Forbes 500 firman Suomen tyttären johtoryhmän jäsen saattaa vähän vähemmän tienata kuin minä (saattaa tienata samankin), mutta proviisorivaimo tienaa pakostakin paljon enemmän kuin koulunkäyntiavustaja.

Kannattaa katsoa lomamatkaretosteluketjua. Tunsin itseni köyhäksi, kun kaveriperhe oli katsellut kuuden tonnin hotellia viikoksi Dubaihin. Siis pelkkä hotelli ilman matkoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Siinä on aikaa imuroida.
:h:

Muuten viestiin viitaten joskus vituttaa se, ettei ole riippakiveä (miestä) jakamassa kuluja, voisin sitten todennäköisesti asua unelmakodissani ja elellä muutenkin leveämmin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Kari Nars teki kirjan onnellisuudesta ja olin julkistamistilaisuudessa. Siellä hän kertoi, ettei edes pohatat jossain Cannesin satamassa ole onnellisia, kun aina on joku , jolla on vieä isompi jahti.

http://www.talouselama.fi/kirjat/raha+r ... e/a2044652
Muihin kohdistuvat pienet hyvät teot ovat ehkä tehokkain tapa nostaa omaa onnellisuutta. Ehkä daven pitäisi kokeilla vaikka tien antamista liikenteessä tai jotain muuta sellaista?
Annnan kyllä tietä suojatiellä kulkeville tosi hyvin :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Olen eri mieltä.

Suomessa on monia, joiden onnellisuus kasvaisi merkittävästi kun saisi lisää tuloja. Itseni mukaan lukien, koska olen keskittynyt kirja ym projekteihin, joista ei ole nyt tuloja eikä edes varmuutta tuleeko niitä.

Voitko perustella väitettäsi ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Olen eri mieltä.

Suomessa on monia, joiden onnellisuus kasvaisi merkittävästi kun saisi lisää tuloja. Itseni mukaan lukien, koska olen keskittynyt kirja ym projekteihin, joista ei ole nyt tuloja eikä edes varmuutta tuleeko niitä.

Voitko perustella väitettäsi ?
Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Sun tutkimustuloshan on jo vanhentunut.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_raha_tek ... si/6636816

"Korkeimmaksi tarkasteltavaksi tuloluokaksi tutkimuksessa rajattiin yli 500 000 dollaria vuodessa ansaitsevat. Heistä 100 prosenttia oli vastauksissaan "erittäin onnellisia".
Viimeksi muokannut So Hard, 13.08.2013 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
En oikein ymmärrä, mihin viittaat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Sun tutkimustuloshan on jo vanhentunut.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_raha_tek ... si/6636816

"Korkeimmaksi tarkasteltavaksi tuloluokaksi tutkimuksessa rajattiin yli 500 000 dollaria vuodessa ansaitsevat. Heistä 100 prosenttia oli vastauksissaan "erittäin onnellisia".
Okei. Mielenkiintoista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
En oikein ymmärrä, mihin viittaat.
Puhuit vertailuissasi perheen kokonaistuloista. Ihan siihen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
En oikein ymmärrä, mihin viittaat.
Puhuit vertailuissasi perheen kokonaistuloista. Ihan siihen.

Niin? Ja olin sitä mieltä, että oman perheeni kokonaistulot ovat alemmat kuin parin tuttavaperheeni kokonaistulot. Eli muuttaako tuo sun toteamasi proggressio jotenkin tätä päätelmää sun mielestäsi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei ilmeisesti. Lähinnä yritin sanoa, että kokonaisnetto voi olla samoilla brutoilla erilainen riippuen pariskunnan sisäisestä palkkaerosta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joskus (usein) toivon, että esim. lenkkipolulla vastaan tuleva metelöivä ja rehvakas ipana kaatuisi. Ärsyttää se huuto ja koko tien valtaaminen. Näillä onnettomuusajatuksillani hellittelen itseäni ja kestän tilanteen kuin mies.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Kahneman on uushomo kommari puukenkämies.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Maksan vaimolleni tietysti myös yrittäjäeläkettä työstään firmassani. Tässä joku aika sitten sanoinkin hänelle, että tajuaako hän, miten hyvin hänellä on asiat. Vaikka lähtisi jonkun runoilijan matkaan, eläke olisi kuitenkin maksettuna plakkarissa.
Niinno, se on kai joutunut hylkäämään muut uravaihtoehdot asettuessaan sun puolisoksi, ja oletan että tuo on teidän keskenänne sopima diili. Ihan kohtuullista siis että eläkkeelläkin pysyy elossa vaikka ero tulisi. En viitteisi paljoa pistää nöyristelemään sen eteen ettei tosiaan lähde sen runoilijan matkaan.
Mun vaimo ei onneksi nöyristele.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: En nyt tietämättä voi olla varma, mutta minusta selkeästi näyttää että hän ei ole "hylännyt muita uravaihtoehtoja" vaan että näitä muita vaihtoehtoja ei käytännössä edes hänellä ole ollutkaan. Kun ei ole ollut pakko.
Teillä on surkeat mustat kirjat! Ensinäkin kohta entisenä lääkärin rouvana vastustan syvästi ajatusta siitä, että asema edellyttäisi omasta urasta tai sillä kehittymisestä luopumista. Eikä mistään pakotesyistä, vaan siksi että työ voi olla innostavaa, mielekästä ja tärkeää itselle. Ja sitten toiseksi, Daven vaimolla on koulutus ja ammatti, jonka mukaisia töitä hän ei jostain syystä tee. Ehkä tuo muu puuhastelu on sitten riittävän antoisaa. Tosin kaksi työtä ja velvollisuus kaikkiin kotitöihin pienempituloisena on Jotain, mihin oma ylpeys ei venyisi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Tosin kaksi työtä ja velvollisuus kaikkiin kotitöihin pienempituloisena on Jotain, mihin oma ylpeys ei venyisi.
Merkittäköön kuitenkin mustaan kirjaan, että käytännössä vaimo ei kyllä kahta työtä kotitöiden lisäksi tee.

Työ firmassani on virtuaalista, koulunkäyntivastustajan työ on puolipäivätyötä ja siinä on se 2.5kk kesälomaa, joululoma, syysloma ja hiihtoloma. Kotityöt kyllä joutuu tekemään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarvitsisin tuollaisen vaimon. Tosin epäilen, että näillä spekseillä olisin itse se vaimoke.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:Tarvitsisin tuollaisen vaimon. Tosin epäilen, että näillä spekseillä olisin itse se vaimoke.
Homie olis varmaan vapaalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Tarvitsisin tuollaisen vaimon. Tosin epäilen, että näillä spekseillä olisin itse se vaimoke.
Homie olis varmaan vapaalla.
Kai Thaimaasta sais nätimpiä ja pidätyskykyisempiä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin