Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyis siivota kuvausta ja näyttöäkin varten. Roteva määrä tavaraa tänne ängetty. Perjantaina onneksi saadaan tuon naapurikämpän avain, jotta saa purettua jonnekin. Varastot kun ovat täynnä. Tingitiin uuden kämpän hinta 376:een. Nykyisestä pitäis saada kyllä vajaa satku vähemmän. Kai ne hinnat on noussut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Huomenta! Omavaraismarjat on lopussa, mutta kaupan pakastealtaasta löytyi uusi suosikki puuron sekaan: rainbown kuningatarsekoitus. Vadelmaa ja pensasmustikoita! Huikeeta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tingitiin uuden kämpän hinta 376:een. Nykyisestä pitäis saada kyllä vajaa satku vähemmän. Kai ne hinnat on noussut.
"376" as in "376.000,00 euroa"?

Mulla on ollut ihan väärä käsitys virkamiesten palkkatasosta. Mutta onnea uuteen kotiin.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti:
"376" as in "376.000?
Joo. Täytyis itse myydä. Rekisteröidyin just ilmaismyyntiin ja sit etuoveen myös. kunhan ne kuvat otetaan, saadaan ilmot irti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Sillä tässä vaan siunailin kun oma kipuraja huitelee 200 kilon tietämillä. 44-vuotiaana ei voi ottaa lainaa 30 vuoden laina-ajalla. Enkä kyllä ottaisi muutenkaan. Tavoite olis että kämppä olis maksettu ennen eläkkeelle jääntiä.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Käynnistin juuri kannettavan mikroni vuodelta -00.
Kuinka isot akut kannettava mikroaaltouuni vaatii?

Edellisestä kysymyksestä voitte päätellä, että B:tä vituttaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja huima »

KKK kirjoitti:Sillä tässä vaan siunailin kun oma kipuraja huitelee 200 kilon tietämillä. 44-vuotiaana ei voi ottaa lainaa 30 vuoden laina-ajalla. Enkä kyllä ottaisi muutenkaan. Tavoite olis että kämppä olis maksettu ennen eläkkeelle jääntiä.
Tässä näkee kyllä ikäkausien erot.

Miksi se laina pitäisi maksaa pois?

Kysehän on vain asumisen rahoituksesta tavalla tai toisella. Eri juttu on, jos asumisen tarkoituksena on myös säästää jotain perikunnalle eteenpäin jaettavaksi.
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Sillä tässä vaan siunailin kun oma kipuraja huitelee 200 kilon tietämillä. 44-vuotiaana ei voi ottaa lainaa 30 vuoden laina-ajalla. Enkä kyllä ottaisi muutenkaan. Tavoite olis että kämppä olis maksettu ennen eläkkeelle jääntiä.



Miksi se pitää väkisin maksaa? Sen kämpänhän saa myydä ja vaihtaa pienempää kun kakarat on lentäneet pois kotoo.



Mut joo. Huikeat on treellakin kämppien hinnat.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

huima kirjoitti:Eri juttu on, jos asumisen tarkoituksena on myös säästää jotain perikunnalle eteenpäin jaettavaksi.
Tämä lähinnä. Lisäksi se, että tää kupla puhkeaa väistämättä jossain välissä. Ei tuo hintojen paisuminen voi ikuisuuksia jatkua.

On tässä varmaan ikäkausien eroa. Kotoa opittu malli, että maksetaan mahd lainat äkkiä pois.

Joskus sitä kyllä toivoo, että olisi perustanut perheen aikaisemmin. Nyt tuli otettua tavallaan jälkiruoka ensin, kun bailaaminen vaan jatkui ja jatkui. On tässä kyllä se hyvä puoli, että enää ei tee pätkääkään mieli häröillä ympäriinsä.

Mutta suottapa noita suremaan.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:376 000 egeä. Oletko ylle pyöritellyt millaista on jos korot hyppäävät vuoden -08 lokakuun tasoon (noin 5,8%)?
Satkustahan tuossa oli puhe (jos edellisen sattuu saamaan myytyä). 2(?) maksajaa, ei kai mikään mahdoton.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja huima »

KKK kirjoitti: On tässä varmaan ikäkausien eroa. Kotoa opittu malli, että maksetaan mahd lainat äkkiä pois.
Tämä voi olla turhaa hätiköintiä, jos on riskit muuten hanskassa.

Mutta joo, suurin osa ihmisistä toimii ja ajattelee noin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:
huima kirjoitti:Eri juttu on, jos asumisen tarkoituksena on myös säästää jotain perikunnalle eteenpäin jaettavaksi.
Tämä lähinnä.
Hmm. Sun lapsethan saa sun perintös joskus kun ovat itse jotain 40-50v. Ei ne silloin sitä rahaa enää tarvi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Hmm. Sun lapsethan saa sun perintös joskus kun ovat itse jotain 40-50v. Ei ne silloin sitä rahaa enää tarvi.

WAAT? Kyllä mulle kelpaisi 100 000€ perintö heti ja varmasti löydän sille käyttöä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Miksi se laina pitäisi maksaa pois?
Kaksi syytä. Jos lainaa ei maksa pois, kämppä on edelleen vuokralla, mutta pankilla - jos et maksa "vuokraa", se lähtee alta. Tärkeämpi syy on (asunto)velattomuuden psykologia. Jos asuntolaina pyörii alla, on helposti sellainen fiilis, että on pakko käydä töissä, eikä voi pidää breikkiä silloin kun huvittaa tai vaikka lähteä uudelleen koulun penkille. Maksetun kämpän voi aina laittaa vuokralle jos tulee burn out ja tartee lähteä tiibetiin vaeltavaksi kerjäismunkiksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Hmm. Sun lapsethan saa sun perintös joskus kun ovat itse jotain 40-50v. Ei ne silloin sitä rahaa enää tarvi.

WAAT? Kyllä mulle kelpaisi 100 000€ perintö heti ja varmasti löydän sille käyttöä.
No ehkä, mutta kyllä 40v tyypin pitää itse elättää itsensä eikä isän perinnöllä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti:Mikä kartano kirkasvetisen järven rannalla on tuon arvoinen, kysyn vaan??
Bongasin taannoin kotikunnastani melkein miltsin hintaisen omakotitalon. Uudenkarhea, rantatontilla, tilaa oli ja kaikki mausteet. Aika hulvaton hinta silti. Tuskin kukaan tavallinen palkansaaja tohon venyy - tai sitten pankkien luotonannossa on palattu lamaa edeltäviin iloisiin vuosiin..
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Siis edellinen oli tässä olettamuksesi mukaan velaton? 3kymppiset ovat maksaneet jo 250kiloa velkaa tässä?
Ai niin. Unohdin ettei kaikki tee näin:
KKK kirjoitti:On tässä varmaan ikäkausien eroa. Kotoa opittu malli, että maksetaan mahd lainat äkkiä pois.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:No ehkä, mutta kyllä 40v tyypin pitää itse elättää itsensä eikä isän perinnöllä.

Mitä sä nyt horiset. Totta munassa 40vee jannun tulee itse elättää itsensä. Mutta että sillä ei muka ole tarvetta perinnölle on kyllä äveriään lekurin irtautumista reaalielämästä ja isosti.

Kenellä muka on talous yhtä tiukilla kuin asuntovelallisella perheellä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Hmm. Sun lapsethan saa sun perintös joskus kun ovat itse jotain 40-50v. Ei ne silloin sitä rahaa enää tarvi.
Kyllä se taitaa useimmiten myöhemmäksi mennä, kun omaisuuta on yleensä lähinnä asuntovarallisuutena ja jos leski jää siihen elämään, käytännössä perintö lankeaa joskus 55-65 ikävuoden tienoilla. Isovanhempien kannattaisikin testamentata raha suoraan lapsenlapsille. Menisi suoraan niille, joilla on siihen todellista tarvetta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Satkustahan tuossa oli puhe (jos edellisen sattuu saamaan myytyä). 2(?) maksajaa, ei kai mikään mahdoton.
Taannoisen lainan korkoja käsittelevän viestin perusteella vanhasta on vielä osa maksamatta, eli lainaa tulee noin 100K lisää.

Vanhan lainan marginaali taisi nousta noin 0,5% ja uuden marginaali taisi olla 1,7%. Yllen esittämien reunaehtojen perusteella lainanhoitokulut nousee sen verran, etten itse olisi lähtenyt ko. asunnonvaihtoon tässä markkinatilanteessa, vaan olisin pitänyt vanhasta todella matalalla marginaalilla olevasta lainasta kiinni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En tässä raha-asioitani kummemmin avaa. Kämppä on kallis, koska uusi ja sijainti. Ihmettelen kk:n ajatuksia asuntolainasta. Asunto on sijoitus, mainio sellainen. Laina-aika voi olla pitkä, koska esmes hyvin harva nykyään maksaa koko lainaa. Ei mekään uudessa 25 vuotta asuta tai edes 15. Ja asunnossa ostat elämänlaatua. Miksi kannattaisi asua vaatimattomasti, kun voi isommalla ja pitämmällä lainalla asua mukavasti?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:No ehkä, mutta kyllä 40v tyypin pitää itse elättää itsensä eikä isän perinnöllä.
Tässä näkee kyllä ikäkausien erot. :D

Kun pystyiski elättämään itsensä perinnöillä. Lottovoittoa odotellessa...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Paino alkaa kohta seiskalla. Pitää vähän seurata ton häröilyn ja safkaamisen suhdetta. Tai sitten raakasti vaan mässyt, suolapähkinät ja kalja kuvioon mukaan.
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Asunto on sijoitus, mainio sellainen. Laina-aika voi olla pitkä, koska esmes hyvin harva nykyään maksaa koko lainaa. Ei mekään uudessa 25 vuotta asuta tai edes 15. Ja asunnossa ostat elämänlaatua. Miksi kannattaisi asua vaatimattomasti, kun voi isommalla ja pitämmällä lainalla asua mukavasti?

Toisekseen, kun lapsiperheen elämä on muutenkin jo niukkaa ja arki raskasta, en mitenkään haluaisi vetää sitä vielä tiukemmaksi taloudellisesti vain sen takia että saisi 5 vuotta aiemmein itsensä velattomaksi. Sehän olisi ihan itsemurhaa.
Vastaa Viestiin