Kepeä sohvapsykologien debatti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ North Feissiä ei vesi vahingoita!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:
exsu kirjoitti:kerskakulutukseksi enemmän sen, että ostetaan jotain urheiluvaatteita, koska halvalla saa
Mä en ehkä tuota laskis kerskakulutukseksi, koska jos ne tuotteet ei katoa hyllystä Perttien mukaan, niin ne katoaa muuten. Tuskin ainakaan UFF:n keltaseen laatikkoon. Sitä en tiedä minne hyyllyyn jäänyt kama päätyy. Toisaalta, vahinkovarastoilla myydään samaa kamaa vielä halvemmalla. Ihme, ettei Pertti ole niitä löytänyt.
Eivät kaupat kuitenkaan osta sisään kamaa enemmän kuin arvioivat menevät eivätkä tuottajat tuota, jos ei osteta. Vai meinaatko, että on joku luonnonlaki, että tekivät oman elämänsä pertit niin taikka näin, Stadium ostaa joka sesonkiin täsmälleen saman määrän takkeja?
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
exsu kirjoitti:kerskakulutukseksi enemmän sen, että ostetaan jotain urheiluvaatteita, koska halvalla saa
Mä en ehkä tuota laskis kerskakulutukseksi, koska jos ne tuotteet ei katoa hyllystä Perttien mukaan, niin ne katoaa muuten. Tuskin ainakaan UFF:n keltaseen laatikkoon. Sitä en tiedä minne hyyllyyn jäänyt kama päätyy. Toisaalta, vahinkovarastoilla myydään samaa kamaa vielä halvemmalla. Ihme, ettei Pertti ole niitä löytänyt.
Eivät kaupat kuitenkaan osta sisään kamaa enemmän kuin arvioivat menevät eivätkä tuottajat tuota, jos ei osteta. Vai meinaatko, että on joku luonnonlaki, että tekivät oman elämänsä pertit niin taikka näin, Stadium ostaa joka sesonkiin täsmälleen saman määrän takkeja?
Kausiluonteisia tuotteita ja suomessa kaudet vaihtelee vahvasti. Tuskin millään toppatakki- tai suksitehtaalla odotetaan kauden alkuun, että kuinka monta tuotetta se pertti perusmeikäläinen ostaa. Joko jää yli tai sitten myydään ei oota. Pertti ostaa ylijäämää, mutta ei se kerskakulutusta ole.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:Kausiluonteisia tuotteita ja suomessa kaudet vaihtelee vahvasti. Tuskin millään toppatakki- tai suksitehtaalla odotetaan kauden alkuun, että kuinka monta tuotetta se pertti perusmeikäläinen ostaa. Joko jää yli tai sitten myydään ei oota. Pertti ostaa ylijäämää, mutta ei se kerskakulutusta ole.
Kuinka monta vuotta voi jäädä puolet varastosta yli ennen kuin sisäänostaja saa kenkää?
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Kausiluonteisia tuotteita ja suomessa kaudet vaihtelee vahvasti. Tuskin millään toppatakki- tai suksitehtaalla odotetaan kauden alkuun, että kuinka monta tuotetta se pertti perusmeikäläinen ostaa. Joko jää yli tai sitten myydään ei oota. Pertti ostaa ylijäämää, mutta ei se kerskakulutusta ole.
Kuinka monta vuotta voi jäädä puolet varastosta yli ennen kuin sisäänostaja saa kenkää?
Älä multa kysy ja mistä sä ton 'puolet varastosta' revit?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Kausiluonteisia tuotteita ja suomessa kaudet vaihtelee vahvasti. Tuskin millään toppatakki- tai suksitehtaalla odotetaan kauden alkuun, että kuinka monta tuotetta se pertti perusmeikäläinen ostaa. Joko jää yli tai sitten myydään ei oota. Pertti ostaa ylijäämää, mutta ei se kerskakulutusta ole.
Kuinka monta vuotta voi jäädä puolet varastosta yli ennen kuin sisäänostaja saa kenkää?
Älä multa kysy ja mistä sä ton 'puolet varastosta' revit?
Niin mä yritän tässä kartoittaa lähinnä että minkälaisen yhteyden näet kysynnän ja tarjonnan välillä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:Niin mä yritän tässä kartoittaa lähinnä että minkälaisen yhteyden näet kysynnän ja tarjonnan välillä.
Kysynnän ennustaminen on hitokseen vaikeaa. Joko tuotat etukäteen liikaa, tai myyt ei oota.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Toi pätee enemmän Tohtoriin kuin Perttiin. Pertti ostaa tavaraa jota kukaan muu ei tarvitse. Tohtori ostaa, koska pystyy.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ymmärsin, että uudella autolla ollaan korvaamassa vanhaa autoa. Tällöin tuotteelle on tarve.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Tarve olla päästöneutraalimpi? Toki Dr D laittaa talonsa katolle aurinkopanelit ja tuuligeneraattorin, joilla saa ladattua autoaan..
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Tämän päivän työelämä on kovin usein raakasti elämänlaatua alentava tekijä siinä missä palkkatulot ovatkin sitä nostava. TJEU - lomalla ollessaan melkein kaikki ovat onnellisimmillaan.
Komppaan tätä. Voi tietty olla että mä ja SH ollaan vaan mokattu ammatinvalinta siinä missä Dave ja Ylle on siinä onnistuneet. Patalaiskaksi en tunnustaudu, mutta en mä tästä rumbasta varsinaisesti nauti.

Mä luulen että jos työasiat ei rassaisi olisin aikamoisen onnellinen. Ei mulla ole valittamista muusta. Kaikki muu on oikeastaan loistavasti. Harmittaa vaan kun energiataso on kutakuinkin nolla klo 17.
En mä suoranaisesti keksi mitään ammattia tai työtä missä olisin merkittävästi tyytyväisempi. Ammatinvalinnasta ei ole kyse. Vain siitä, että vapaa-aika on niin hiton paljon mukavampaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Kuten esimerkiksi ihminen, jolla on useampi kuin yksi villapaita.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Toki tiedät itse parhaiten.

Kuvittelisin silti, että ihminen joka viihtyy työssään on onnellisempi kuin sellainen joka ei oikein viihdy. Kuulemma töissäkin voi olla mukavaa. Mä tykkäsin opiskeluajasta. Sääli ettei siitä makseta palkkaa.
Mä tykkäsin opiskeluajasta hirveästi, mutta en itse opiskelusta niin kauheasti. Minkäs teet, laiska perusluonne. Voisin harrasteluna ja puuhasteluna tehdä jotain sellaista minkä moni mieltää työksi, mutta 40 tuntia viikossa mitä vain on liikaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Mitä ihminen tarvitsee? Lämpimän yösijan ja yhden aterian päivässä. Yhden vaatekerran (jos oikein hifistellään, niin kaksi, toista pidetään toisen ollessa pesussa). Kaikki sen yli menevä on tarpeetonta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Koska heti alla mainittiin nimeni haluan kysäistä liitynkö tähän jollakin tavalla?
Sun monologissa käytiin keskustelua jostain 450 euron takin korvaamisesta uudella ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen tunteen tavoittelun välineenä. Siitä tuli mieleen tämä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siis oikeatihan se ero on siinä, että Huima tekee asioita mitkä on hänelle tärkeitä ja mielekkäitä ja jakaa sen kaiken piittaamatta lainkaan (? näin olettaisin) kanssaihmisten pääasiassa hyväntahtoisesta ivailusta. Sulle on niin helkutin tärkeää mitä muut ajattelee ja miltä sun elämä muille näyttää, että ahdistut heti, jos sun valintoja arvostellaan tai kyseenalaistetaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Exsu ymmärtää mua niin hyvin, että me voitais käydä ens Tampester reissulla viimein Tuulensuussa samppanjalla.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos exsulla vähänkään välähtää niin nyt olisi saumat kunnon dinneriin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ahdistun ainoastaan täydellisen typeryyden edessä. Eli täällä aika usein.
Mä olen joskus miettinyt että luetko mitä kirjoitat, mutta nythän se sai varmistuksen että luet. :mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Miten voi olla, että nämä kerskammin kuluttavat eivät yleensä ole niitä, jotka murjottavat elämäntuskaansa? On tietty mahdollista, että kerskakuluttajilla on joku sisäinen tyhjiö ja loppuviimeinen kurjuus kun taas näillä murjottajille, mussuttajille ja masentujille on luvassa joku taivaaseenastumiseen verrattava villi kortti kun kerta ovat selittämättömästi parempia ihmisiä. Tai sitten ei.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

huima kirjoitti:^ Exsu ymmärtää mua niin hyvin, että me voitais käydä ens Tampester reissulla viimein Tuulensuussa samppanjalla.
Mä oon arjen Berliinissä! Mut perjantaina onnistuis! Onks siellä nyt samppanjaviikot? Sante olis niiden ulkopuolella varmaan parempi kohde!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Keskivertokeskusteluhan palstalla menee niin, että otetaan tämä väärinkäsitys oletukseksi ja rakennetaan sen varaan henkilöön kohdistuva hyökkäys jota ei enää mikään fakta muuksi muuta. :) lopuksi loukkaannutaan.
:mrgreen:

Kuten So Hard edellä jo sanoi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Vältä nikkeliä, käytä puranaa !11
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Anton & Antonissa ostoksien tekeminen on kerskailua. Mä teen ostokset Prismassa.
just tänään A+A:lla ostoksilla ollessani mietin, että nyt olenkin asioinut aika paljon muuallakin. Tilanne on muuttunut radikaalisti: vielä noin vuosi sitten ei esimerkiksi eettisesti hyväksyttävää kanaa vain saanut mistään muualta . Nyt olen
ostettavaksi kelpaava kanaa löytänyt jo useammastakin marketista. Tuskin kuitenkaan Prismasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin