Kepeä sohvapsykologien debatti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No täytyy ehkä ymmärtää perttiä. Elämän ensimmäinen lentomatka ja kaikkea. Juu, rapakon takana kaikki on paremmin, erityisesti Texasissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:omat ongelmansa (maksullinen koulutus, kallis terveydenhuolto ja huono-osaisista huolehtiminen perinteisemmät mainitakseni).
Sä heti unohdat sen oleellisimman puutteen. Ne hullut ei ymmärrä tuon taivaallista lomailusta ja vapaa-ajan tarpeellisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Ruoho vihreämpää aitan takana, juu. Eiköhän se sama ruikutus alkaisi hetikohta sielläkin kun pikkuisen sairasvakuutuksessa olisi liian iso numero, virkamies ei suhtautuisi perttiin vippinä tai tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Ruoho vihreämpää aitan takana, juu. Eiköhän se sama ruikutus alkaisi hetikohta sielläkin kun pikkuisen sairasvakuutuksessa olisi liian iso numero, virkamies ei suhtautuisi perttiin vippinä tai tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.
Tässä epätodennäköisessä tapauksessa, että sattuisi eksymään pitemmäksikin aikaa todennäköistä olisi että palkan pitäisi olla aika suuri kompensoidakseen näitä pikkuisia eroja yhteiskunnan toiminnassa. Tietty alvin tippuminen 20+% auttaisi sekin...
Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.05.2014 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.
McDonaldsissa ja muissa pikaruokaketjuissa ei oikeastaan tarvitse. Eli Amerikanpertit ei juuri tippikulttuuria kohtaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Ne hullut ei ymmärrä tuon taivaallista lomailusta ja vapaa-ajan tarpeellisuudesta.
Näyttävät hoitavan itse työnteon sen verran rennosti ettei ole tarvetta. :)
Menetetty tapaus :apuva:
Ei auta kuin muotoilla uusiksi: Te hullut ette ymmärrä...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.
McDonaldsissa ja muissa pikaruokaketjuissa ei oikeastaan tarvitse. Eli Amerikanpertit ei juuri tippikulttuuria kohtaa.
Tästä muistuu mieleen vähän nolo (?) tapaus ekalta reissultani ison veden takana 90-luvulla. Olin etukäteen lukenut, että tippiä pitää antaa joka paikassa. Siispä annoin pikaruokapaikan tiskin takana olevalle tipin käteen. Poika oli huuli pyöreänä, mutta toki kuuliaisesti korjasi rahat talteen.

Täältä pohjoismaisesta sosialidemokratiasta tulevana on vaikea käytännössä osata tippaamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.
Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.
Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.
Hyvä pointti!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

xSpeden lähdön todennäköisyys on nolla, mutta jos se kuitenkin lähtisi niin paranoiaruikutuksen jatkumisen todennäköisyys olisi sata.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.
Tämä olisi selviö. Hyvähän sitä on juurensa tuntea. :)
Niin, miten sitä osaisikaan arvostaa amerikkalaista self made man -unelmaa, jos ei opiskeluaikana pääse ottamaan tuntumaa pohjoismaiseen pahoinvointivaltioon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Henkilökohtaisesti eniten diggaan laadukkaasta bistro -meiningistä.
Helsingissä esimerkiksi Pure Bistro, Mange Sud ja Solna tekevät sitä hyvin. Demokin voisi sanoa kuuluvan melkein siihen samaan kategoriaan, kun on tunnelmaltaan niin rento ja kiva.
Ovatko trendit taas loksahtaneet siihen asentoon, että enää ei tässä kategoriassa ensimmäisenä mainitakaan Murua? Lisäksi mun sydämessä Kuurnalla on tässä lajissa aina erityinen paikka; näkökulmastani se melkeinpä aloitti tämän trendin Helsingissä. Tai sitten oli vain ensimmäinen, johon satuin syömään. Niin, ja Meche on tässä lajissa aika huippu. Tai Aito. Joka tapauksessa, minusta on aika mahtavaa, että Helsingissä on aika lailla nykyisin tämän bistrolinjan paikkoja, joissa itse asiassa hintataso ei ole juuri kalliimpi kuin jossain Rossossa, mutta elämys on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin se mainittu 30 euron tavattoan tylsä pihviateria pirkkamaustevoilla. Näin ollen voisi kyllä ajatella, että nimenomaan nämä rossot ovat niitä ylihintaisia ravintoloita.

Kaikesta huolimatta, juuri tänään opin Hesarista, että itse Pyhä Tuomas katsoi liian kalliiseen ruokaan sortumisen kelpaavan esimerkiksi mässäilyn kuolemansyntiin syyllistymisestä. Eikä siitä kyllä pääse mihinkään, että kyllä nämä bistrolinjaa kalliimmat kapakat ovat aivan tavattoman ja sitä kautta vähän tarpeettoman hintavia. Koska olen kuitenkin maallistunut pakana, en ehkä pitäisi hinnan maksamista välttämättä niin vakavana syntinä. Mutta ovat ne kyllä kalliita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aitoon olenkin menossa tässä kuussa. Pitkä aika viime käynnistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja huima »

^Muru ei ole mun listalla sen takia, että sinne on pirun vaikea saada pöytää.

Kuurna, Aito ja Meche pitäisi käydä kokeilemassa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kottarainen kirjoitti:Mä oon antanut itseni ymmärtää että keskituloisen jenkin todellinen kuukausinetto on itse asiassa selvästi vähemmän kuin vastaavapalkkaisen suomalaisen. Tai no ei sitten tietenkään jos ei aio sairastaa, kouluttaa lapsiaan ja välttyä nälkäkuolemalta eläkkeelle jäätyään. Vapaaehtoistahan tuo kaikki on.
Jenkeissä talouden mediaanitulot on 31k ja suomessa 21k. On siis vähän hassua verrata samaa tulotasoa maiden välillä. Suomen talouksien mediaani 21k on alle köyhyysrajan jenkeissä 4 henkiselle perheelle. Oleellisempi kysymys on, jääkö jenkeissä 31k tienaavalla enemmän käteen terveydenhuollon, koulutuksen ja eläkkeen jälkeen kuin nykyisin 21k tienaavalla suomalaisella (jolle siis valtion puolesta ole kummoistakaan eläkettä tiedossa)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinä näit jenkeistä luultavasti vain ylimmän neljänneksen. Tuosta on pitkä matka edes mediaaniin.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

exPertti kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Jaa. Musta USA on joiltain osin parempi ja joiltain huonompi kuin Suomi, mutta jos kävit vain Uudessa Englannissa, niin ehkä et kaikkia puolia nähnyt.
Onko Suomi sinun(kin) mielestäsi aika amerikkalaistunut?
On, tietyiltä osin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuosta Suomen amerikkalaistumiskehityksestä on puhuttu jostain 50-luvulta saakka. :mrgreen:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Tuosta Suomen amerikkalaistumiskehityksestä on puhuttu jostain 50-luvulta saakka. :mrgreen:
Kuuluu tosiaan samaan kategoriaan kuin "piittaamattomuus ja turha riskinotto ovat lisääntyneet liikenteessä", "Suomen missi ennakkosuosikki" ja "jouluna uhkaa kinkkupula".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

...ja:

"Koulukiusaus lisääntynyt"
"Masennus yleistynyt"
"Nuoriso entistä pahatapaisempaa"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kottarainen kirjoitti:
Sitten oikeampi valituksen aihe näin suomalaisittain on huonot palkat eikä korkea verotus joka tuntuu monelle olevan se perusulinan aihe.
Palkat on mitä ne on, niiden tason yleinen korotus ei onnistu ilman, että jostain seinästä saa revittyä rahaa, ts. tuottavuutta lisättyä. Kyllä se on se julkisen puolen pöhön luoma korkea verotaso, joka syö ostovoimaamme ja jolle noista kahdesta komponentista pystyisi tekemään jotain. Toki tuottavuuden lisäyksen edellytyksiinkin voidaan jossain määrin vaikuttaa, mutta keinot ovat jokseenkin samat kuin pöhön taltuttamiseen tepsivät.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jotainhan tässä on rajusti pielessä kun kestävyysvaje sen kun kasvaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

10 miljardia vuodessa tulee takkiin + kestävyysvaje. Jos nyt pari kymppiä vuodessa säästettäisiin aluksi.

Toisekseen, verotus on jo optimitason tuolla puolen: lisäverot vain lisi säävät pahoinvointia. Kolmanneksi, verotus on ryöstämistä: miksi minkään instanssin pitäisi ottaa rahat pois joltain, jotta voi antaa ne tuottamattomasti etiäpäin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kottarainen kirjoitti:Järkeistettävää ja karsittavaa varmasti on ja systeemiä tulee toki koko ajan hioa, mutta mä en näe julkisen puolen taloudenhoidossa mitään perustavanlaatuista epäkohtaa. Mitä tarkalleen ottaen pöhöllä tarkoitat?
Tolkutonta keskiportaan virkamiesarmeijaa, jonka työn tehokkuus pyörii jossain hyvin alhaisen ja negatiivisen välillä ollen täysin kuollutta painoa talouden rattaissa. Jumalattoman massiivinen ja kallis himmeli, jota purkamaan tarvittaisiin joku muu taho kuin ko. virkamiehistö itse. Vai miksi kuvittelet säästötoimien osuvan aina siihen suorittavaan, tarpeelliseen portaaseen?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kottarainen kirjoitti:Virkamiehiä varmaan on liikaa. Voisi karsia. Ei tarkoita silti suoranaisesti sitä että koko laiva seilaa väärään suuntaan.
Valtio on paisunut ja palkat kasvaneet vuoden 2008 jälkeen. Aika huikeeta.
Kottarainen kirjoitti: Eläkkeet taas on porukka itse tienannut, eikö?
Olet tainnut nukkua uutisten aikaan? Suomessa eläkkeitä ei todallakaan ole tienattu, vaan ne maksatetaan jälkipolvilla. 2030 eläkemaksut ovat jo kolmanneksen palkasta ja menevät muistaakseni täysin sen aikaisten eläkkeiden maksuun.
Vastaa Viestiin