Blondille auto

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
MrM kirjoitti:Penkinlämmittimet
Eiks nämä nyt ainakin ole saatanasta? Takamus hikoaa kuin nahkapenkissä. Vai onko kyse siitä, että olen kokeillut vaan niin vanhojen ja halpojen autojen lämmittimiä etten tiedä, miten niiden pitäisi toimia?
:?:

Kuinka kukaan täällä napapiirillä haluaisi auton, jossa ei ole penkinlämmittimiä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

No voi anteeksi.

Punainen perus-corolla ilman kalliita lisävarusteita, talvirenkaat toki kyytiin, ja mielellään ostoskassien tuplapidikkeet tavaratilaan. Eihän auton ulkonäköä nyt saa tehdasvarusteilla parantaa. Menee mokoma pilalle vielä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:No voi anteeksi.

Punainen perus-corolla ilman kalliita lisävarusteita, talvirenkaat toki kyytiin, ja mielellään ostoskassien tuplapidikkeet tavaratilaan. Eihän auton ulkonäköä nyt saa tehdasvarusteilla parantaa. Menee mokoma pilalle vielä.
Pusi pusi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti: Se on ehkä noi tummat ikkunat :wink:
Niistä on jopa aivan oikeasti hyötyä, sen lisäksi että ulkopuoliset näkevät vähän vähemmän tehokkaasti takapenkille. Kokeile seuraavaan autoosi jos et usko.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

urpiainen kirjoitti:
MrM kirjoitti:Penkinlämmittimet
Eiks nämä nyt ainakin ole saatanasta? Takamus hikoaa kuin nahkapenkissä. Vai onko kyse siitä, että olen kokeillut vaan niin vanhojen ja halpojen autojen lämmittimiä etten tiedä, miten niiden pitäisi toimia?
Jaa-a. Jotenkin käsittämättömällä tavalla olen tullut toimeen aivan mukavasti penkinlämmittimillä varustetuilla nahkajakkaroilla. Joidenkin autovalmistajien penkinlämmitinelementti on (ja varsinkin oli vielä 10-20v sitten) suoraan perseen alla oleva postikortin kokoinen kiuaslevy, joka voi toki vaikuttaa fiilikseen. Tasaisesti reisituet ja sivuttaistuetkin kiertävä lämmityselementti jolle syötetään sama määrä tehoa toimii toki huomattavasti miellyttävämmin. Vaikea käsittää miten joku voi nähdä penkinlämmittimet huonona asiana, ellei ne ole kytketty pysyvästi päälle. Mulla ainakin on sellanen nappula mistä saa säätää tehoa ja kytkeä ne poiskin. Toimii!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti: Niistä on jopa aivan oikeasti hyötyä, sen lisäksi että ulkopuoliset näkevät vähän vähemmän tehokkaasti takapenkille. Kokeile seuraavaan autoosi jos et usko.
Mun autooni ei tule ikinä tummennettuja laseja, koska hämärällä niiden kanssa peruuttaminen on ihan perseestä. Toisekseen, minun silmiini ne näyttävät todella typeriltä koska tummennuksia ei ole etusivuikkunoissa.

Vastaan amis.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:[. Mulla ainakin on sellanen nappula mistä saa säätää tehoa ja kytkeä ne poiskin. Toimii!
Ehkä toi kytkin on just se erikoislisävaruste??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:Mun autooni ei tule ikinä tummennettuja laseja, koska hämärällä niiden kanssa peruuttaminen on ihan perseestä.
[X] Peruutuskamera 490€.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
MrM kirjoitti:[. Mulla ainakin on sellanen nappula mistä saa säätää tehoa ja kytkeä ne poiskin. Toimii!
Ehkä toi kytkin on just se erikoislisävaruste??
Mulla on varmaan kyllä kokemusta lähes vain sellaisesta Manalan osuvasti kuvaamasta postikorttikiukaasta. Ja virta tulee kytkettyä pois vasta sitten, kun vahinko on jo tapahtunut, eli hanuri on hiessä. En koskaan laita penkinlämmittimiä päälle. Valitettavasti on olemassa sellaisiakin umpikieroja ihmiskunnan vihollisia, jotka kuskina ollessaan kysymättä laittavat kovilla pakkasilla myös kyydissä olijan lämmittimen päälle. Suutun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: En koskaan laita penkinlämmittimiä päälle.

Et ole tainnut istua ikinä penkeissä joissa on rautajouset. Niissä jäätyy anaali ihan oikeasti ilman lämmitintä.


Penkinlämmitin hyvällä ristiselän lämmittimellä on must have.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:... hämärällä niiden kanssa peruuttaminen on ihan perseestä. Toisekseen, minun silmiini ne näyttävät todella typeriltä koska tummennuksia ei ole etusivuikkunoissa.
En nyt tarkoittanut mitään kurttuun liimattuja jälkiasennuskalvoja :D
Mun autossa myös etusivulasit on tummat (ei toki niin tummat kuin takana). Ja niistä näkee aivan hyvin ulos, myös pimeällä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aprikos, kaverini oli UAE:ssa lääkärinä ja osti tietysti sieltä auton tuliaisiksi. Autokauppias oli ihmeissään, kun kaveri halusi autoonsa penkinlämmittimet. Kauppias ei voinut ymmärtää, miksi kukaan haluaisi lämmitää penkkejä. :)

Itse haluaisin ratinlämmittimenkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun listalla on Volvo, Mersu, Audi ja BMW, mallia en osaa vielä sanoa ennen koeajoja.

Omalla varustelistalla on jo:
automaatti
vakkari
webasto+ajastin+kaukosäädin
peruutustutka tmv.
sähköistuin/met
ilmastoinnit ja muut häksättimet lienee vakio kaikissa uusissa jo

ulkonäköpuolella:
tummennetut lasit
metalliväri musta/valkoinen
nahkasisustus

Edit: lisäsin myös tummenevan taustapeilin, hyvät valot ja sadetunnistimen

Ja kommenttina nahkapenkkeihin, että ne on kyllä ihan järjettömän helpot puhdistaa, erityisesti jos joskus on koiria kyydissä. Ainoa huono puoli niissä on talvella jäätyvät sukkahousuun verhotut takareidet.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja elco »

Suosittelen lämpimästi adaptiivista vakionopeuden säädintä (eli himmeli pitää itse etäisyyden edellä ajavaan jarrutellen ja kaasutellen).

USB-liitin soittimelle ja/tai mp3 CD ja/tai mp3 DVD soittomahdollisuus.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Aivan, ja kaksi tupakansytyttimen paikkaa (mikähän niiden virallinen nimi on?)
Joku kiinteä hands free -homma
Viimeksi muokannut Vesper, 16.04.2013 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:Aivan, ja kaksi tupakansytyttimen paikkaa (mikähän niiden virallinen nimi on?)
Biltema.

http://www.superkauppa.fi/harrastukset/ ... aturi.html
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MrM kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Aivan, ja kaksi tupakansytyttimen paikkaa (mikähän niiden virallinen nimi on?)
Biltema.

http://www.superkauppa.fi/harrastukset/ ... aturi.html
No hyi miten ruma! Mulle riittää yksi reikä eteen, toinen taakse. *tsihih!*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

No toi yksilö on kyllä aika kammo. Mulla on sellanen jakorasia missä on 2 normipistoketta ja 2 usb-liitintä, on kyllä aika kätevä kun esim. kahta kännykkää voi ladata yhtä aikaa euron usb-naruilla ilman mitään autotöpseleitä ja silti jää vielä tökseliä vapaaksi vaikka autojääkaappia varten tai mitä ikinä. Ei häiritse kovin paljoa kun teippaa kakspuoleisella teipillä kiinni keskikonsolin kylkeen apukuskin puolelle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti: autojääkaappia varten
Entäs autokahvimylly ja -parila??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MrM kirjoitti:Ei häiritse kovin paljoa kun teippaa kakspuoleisella teipillä kiinni keskikonsolin kylkeen apukuskin puolelle.
Liian rumaa :/
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Entäs autokahvimylly ja -parila??
Kuva
Vesper kirjoitti:
MrM kirjoitti:Ei häiritse kovin paljoa kun teippaa kakspuoleisella teipillä kiinni keskikonsolin kylkeen apukuskin puolelle.
Liian rumaa :/
Ei oo kun sen asentaa apukuskin penkin ja keskikonsolin väliin niin ettei siitä näy kuin ylöspäin sojottavat röörit.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti: Ei oo kun sen asentaa apukuskin penkin ja keskikonsolin väliin niin ettei siitä näy kuin ylöspäin sojottavat röörit.
Kauheen ikävästi puhut naisista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja MrM »

Sukupuolten välinen kriittinen massa on nyt saavutettu, enkä voi kirjoittaa tähän enää vastinetta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Suosittelen lämpimästi adaptiivista vakionopeuden säädintä (eli himmeli pitää itse etäisyyden edellä ajavaan jarrutellen ja kaasutellen).

Miten hyvin toi toimii motarilla kun kaveri kiilaa toiselta kaistalta sun turvaväliis?

**

Mukaavuusfaktorina itse arvostan autossa saatto ja kulkuvalot korkealle. ATM lasinpyhin on taas värkki jonka jättäisin ottamatta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Blondille auto

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:Miten hyvin toi toimii motarilla kun kaveri kiilaa toiselta kaistalta sun turvaväliis?
Itseasiassa pirun hyvin. Vehje oikeasti hyppää jarrulle. Jos tilanne on vehkeen mielestä tiukahko niin se villkuttaa punaista, huutaa ja kytkeytyy pois päältä.

Suurin ongelma on, että bemarin toteutuksessa on neljä asentoa, jolla etäisyyden voi valita. Pitäisi olla nollavaihtoehto, jossa etäisyydeksi otetaan 50cm, torvi soi ja valot vilkkuvat - että saataisiin automatisoitua sekin!

Ilmeisesti nuokin kehittyvät jatkuvasti. Toi mun toteutus on yli viisi vuotta vanha. Luin jostain, että Audin uusi osaa pysähtyä kokonaan ja jatkaa siitäkin vielä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin