Eiks nämä nyt ainakin ole saatanasta? Takamus hikoaa kuin nahkapenkissä. Vai onko kyse siitä, että olen kokeillut vaan niin vanhojen ja halpojen autojen lämmittimiä etten tiedä, miten niiden pitäisi toimia?
Kuinka kukaan täällä napapiirillä haluaisi auton, jossa ei ole penkinlämmittimiä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Punainen perus-corolla ilman kalliita lisävarusteita, talvirenkaat toki kyytiin, ja mielellään ostoskassien tuplapidikkeet tavaratilaan. Eihän auton ulkonäköä nyt saa tehdasvarusteilla parantaa. Menee mokoma pilalle vielä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Punainen perus-corolla ilman kalliita lisävarusteita, talvirenkaat toki kyytiin, ja mielellään ostoskassien tuplapidikkeet tavaratilaan. Eihän auton ulkonäköä nyt saa tehdasvarusteilla parantaa. Menee mokoma pilalle vielä.
Pusi pusi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:
Se on ehkä noi tummat ikkunat
Niistä on jopa aivan oikeasti hyötyä, sen lisäksi että ulkopuoliset näkevät vähän vähemmän tehokkaasti takapenkille. Kokeile seuraavaan autoosi jos et usko.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Eiks nämä nyt ainakin ole saatanasta? Takamus hikoaa kuin nahkapenkissä. Vai onko kyse siitä, että olen kokeillut vaan niin vanhojen ja halpojen autojen lämmittimiä etten tiedä, miten niiden pitäisi toimia?
Jaa-a. Jotenkin käsittämättömällä tavalla olen tullut toimeen aivan mukavasti penkinlämmittimillä varustetuilla nahkajakkaroilla. Joidenkin autovalmistajien penkinlämmitinelementti on (ja varsinkin oli vielä 10-20v sitten) suoraan perseen alla oleva postikortin kokoinen kiuaslevy, joka voi toki vaikuttaa fiilikseen. Tasaisesti reisituet ja sivuttaistuetkin kiertävä lämmityselementti jolle syötetään sama määrä tehoa toimii toki huomattavasti miellyttävämmin. Vaikea käsittää miten joku voi nähdä penkinlämmittimet huonona asiana, ellei ne ole kytketty pysyvästi päälle. Mulla ainakin on sellanen nappula mistä saa säätää tehoa ja kytkeä ne poiskin. Toimii!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Kiukkutipu kirjoitti:
Niistä on jopa aivan oikeasti hyötyä, sen lisäksi että ulkopuoliset näkevät vähän vähemmän tehokkaasti takapenkille. Kokeile seuraavaan autoosi jos et usko.
Mun autooni ei tule ikinä tummennettuja laseja, koska hämärällä niiden kanssa peruuttaminen on ihan perseestä. Toisekseen, minun silmiini ne näyttävät todella typeriltä koska tummennuksia ei ole etusivuikkunoissa.
MrM kirjoitti:[. Mulla ainakin on sellanen nappula mistä saa säätää tehoa ja kytkeä ne poiskin. Toimii!
Ehkä toi kytkin on just se erikoislisävaruste??
Mulla on varmaan kyllä kokemusta lähes vain sellaisesta Manalan osuvasti kuvaamasta postikorttikiukaasta. Ja virta tulee kytkettyä pois vasta sitten, kun vahinko on jo tapahtunut, eli hanuri on hiessä. En koskaan laita penkinlämmittimiä päälle. Valitettavasti on olemassa sellaisiakin umpikieroja ihmiskunnan vihollisia, jotka kuskina ollessaan kysymättä laittavat kovilla pakkasilla myös kyydissä olijan lämmittimen päälle. Suutun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa kirjoitti:... hämärällä niiden kanssa peruuttaminen on ihan perseestä. Toisekseen, minun silmiini ne näyttävät todella typeriltä koska tummennuksia ei ole etusivuikkunoissa.
En nyt tarkoittanut mitään kurttuun liimattuja jälkiasennuskalvoja
Mun autossa myös etusivulasit on tummat (ei toki niin tummat kuin takana). Ja niistä näkee aivan hyvin ulos, myös pimeällä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Aprikos, kaverini oli UAE:ssa lääkärinä ja osti tietysti sieltä auton tuliaisiksi. Autokauppias oli ihmeissään, kun kaveri halusi autoonsa penkinlämmittimet. Kauppias ei voinut ymmärtää, miksi kukaan haluaisi lämmitää penkkejä.
Itse haluaisin ratinlämmittimenkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Mun listalla on Volvo, Mersu, Audi ja BMW, mallia en osaa vielä sanoa ennen koeajoja.
Omalla varustelistalla on jo:
automaatti
vakkari
webasto+ajastin+kaukosäädin
peruutustutka tmv.
sähköistuin/met
ilmastoinnit ja muut häksättimet lienee vakio kaikissa uusissa jo
Edit: lisäsin myös tummenevan taustapeilin, hyvät valot ja sadetunnistimen
Ja kommenttina nahkapenkkeihin, että ne on kyllä ihan järjettömän helpot puhdistaa, erityisesti jos joskus on koiria kyydissä. Ainoa huono puoli niissä on talvella jäätyvät sukkahousuun verhotut takareidet.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
No toi yksilö on kyllä aika kammo. Mulla on sellanen jakorasia missä on 2 normipistoketta ja 2 usb-liitintä, on kyllä aika kätevä kun esim. kahta kännykkää voi ladata yhtä aikaa euron usb-naruilla ilman mitään autotöpseleitä ja silti jää vielä tökseliä vapaaksi vaikka autojääkaappia varten tai mitä ikinä. Ei häiritse kovin paljoa kun teippaa kakspuoleisella teipillä kiinni keskikonsolin kylkeen apukuskin puolelle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
elco kirjoitti:Suosittelen lämpimästi adaptiivista vakionopeuden säädintä (eli himmeli pitää itse etäisyyden edellä ajavaan jarrutellen ja kaasutellen).
Miten hyvin toi toimii motarilla kun kaveri kiilaa toiselta kaistalta sun turvaväliis?
**
Mukaavuusfaktorina itse arvostan autossa saatto ja kulkuvalot korkealle. ATM lasinpyhin on taas värkki jonka jättäisin ottamatta.
masa kirjoitti:Miten hyvin toi toimii motarilla kun kaveri kiilaa toiselta kaistalta sun turvaväliis?
Itseasiassa pirun hyvin. Vehje oikeasti hyppää jarrulle. Jos tilanne on vehkeen mielestä tiukahko niin se villkuttaa punaista, huutaa ja kytkeytyy pois päältä.
Suurin ongelma on, että bemarin toteutuksessa on neljä asentoa, jolla etäisyyden voi valita. Pitäisi olla nollavaihtoehto, jossa etäisyydeksi otetaan 50cm, torvi soi ja valot vilkkuvat - että saataisiin automatisoitua sekin!
Ilmeisesti nuokin kehittyvät jatkuvasti. Toi mun toteutus on yli viisi vuotta vanha. Luin jostain, että Audin uusi osaa pysähtyä kokonaan ja jatkaa siitäkin vielä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication