Suosittele mitä suosittelet

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joby GripTight One Mount -puhelinkiinnike kamerajalustaan

Julmetun näppärästi saa suojakotelossakin olevan luurin kiinni monkeypodiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.24rent.fi/#/

Olen pari kertaa vuokrannut pakettiauton tuolta. Kätevää, kun ei tarvitse lainkaan kohdata ihmisiä. Kaikki hoituu netin kautta. Noudettaessa ovet avataan sähköpostiin tulevalla linkillä jne. Ekalla kerralla oli vähän enemmän vaivaa, kun piti lähettää ajokortista kuva, mutta nyt kun oli tiedot jo muistissa ei tarvinnut sitä enää.

Oman oikeusturvan kannalta hyvä feature, että auto noudettaessa ja palautettaessa kuvataan neljältä sivulta ja kuvat ladataan palvelimelle. Ovat tuotteistaneet palvelun hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2019 11:32 https://www.24rent.fi/#/

Olen pari kertaa vuokrannut pakettiauton tuolta. Kätevää, kun ei tarvitse lainkaan kohdata ihmisiä. Kaikki hoituu netin kautta. Noudettaessa ovet avataan sähköpostiin tulevalla linkillä jne. Ekalla kerralla oli vähän enemmän vaivaa, kun piti lähettää ajokortista kuva, mutta nyt kun oli tiedot jo muistissa ei tarvinnut sitä enää.

Oman oikeusturvan kannalta hyvä feature, että auto noudettaessa ja palautettaessa kuvataan neljältä sivulta ja kuvat ladataan palvelimelle. Ovat tuotteistaneet palvelun hyvin.
Millaisessa kunnossa autot ovat olleet? Kaveri aikoinaan teki hommia autonvuokrausfirmalle opiskelijana (btw. paska diili: piti päivystää ja rahaa ei mainittavasti jäänyt käteen) ja hän totesi, että pakettiautoja runnotaan surutta, eikä vuokrafirmakaan välitä vaan autot ajetaan aivan loppuun.

Yllättyi tässä juuri vuokratessaan pakettiautoa: kaikki tämänkertaisen vuoraajan saatavissa olleet pakettiautot olivat siistissä kunnossa ja kuulemma jo käyttöikänsä puolivälissä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 04.10.2019 20:40
James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2019 11:32 https://www.24rent.fi/#/

Olen pari kertaa vuokrannut pakettiauton tuolta. Kätevää, kun ei tarvitse lainkaan kohdata ihmisiä. Kaikki hoituu netin kautta. Noudettaessa ovet avataan sähköpostiin tulevalla linkillä jne. Ekalla kerralla oli vähän enemmän vaivaa, kun piti lähettää ajokortista kuva, mutta nyt kun oli tiedot jo muistissa ei tarvinnut sitä enää.

Oman oikeusturvan kannalta hyvä feature, että auto noudettaessa ja palautettaessa kuvataan neljältä sivulta ja kuvat ladataan palvelimelle. Ovat tuotteistaneet palvelun hyvin.
Millaisessa kunnossa autot ovat olleet? Kaveri aikoinaan teki hommia autonvuokrausfirmalle opiskelijana (btw. paska diili: piti päivystää ja rahaa ei mainittavasti jäänyt käteen) ja hän totesi, että pakettiautoja runnotaan surutta, eikä vuokrafirmakaan välitä vaan autot ajetaan aivan loppuun.

Yllättyi tässä juuri vuokratessaan pakettiautoa: kaikki tämänkertaisen vuoraajan saatavissa olleet pakettiautot olivat siistissä kunnossa ja kuulemma jo käyttöikänsä puolivälissä.
En tiedä muuta kuin vuokrayksilöni; olen vuokrannut saman kaksi kertaa. Alle 20 t kilometriä ajettu, siistissä kunnossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ketä kiinnostaa, missä kunnossa joku vuokrapaku on, jos se on tieliikennekelpoinen!? Vain halvin on kyllin hyvä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ole teen ylin ystävä enkä myöskään hasselpähkinänkään, mutta tämä on aivan taivaallinen tuote:

https://www.adagiotea.co.uk/flavors/hazelnut.html
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Blanco jätevaunu. Oli helppo asentaa ja toimii kuin unelma. Hyvännäköinenkin. Kandee tietty tilata saksasta hintaan satku ja rapiat, eikä suomesta hintaan 5 hunttia ja risat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Car lux tavaratilalokerikko

Oikein näppärästi saa kauppakassit lokeroihin niin ei lentele tavarat ympäriinsä kun kaahaan naulapäisenä. Ja lokerikko pysyy kiinni tavaratilan matossa tarroilla.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Cittarista ostettu Satumaista Napoleon kakku.

Tosi tiivistä ja hyvää kamaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Bhven »



Aiheeseen liittyen. Kelkka on kääntymässä? Sikäläiset Jussi Halla-ahot ovat heränneet taistelemaan akateemista illiberalismia vastaan:

Fighting Back, At Last
New activist groups are responding to the spread of illiberal tendencies on campus and beyond.

For liberal pluralists, the past decade has been a shock. Activists, bureaucrats and theorists seemed to come out of nowhere to police speech on social media and in schools, corporate HR, foundations and nonprofits. Last July, a poll by the Cato Institute found that 62% of Americans agreed that the political climate prevented them from expressing beliefs because others might find them offensive; one-third worried about missing out on career opportunities or losing their jobs if their political opinions became known. Only those on the far-left felt safe expressing their opinions, and even among them, the share who did not feel safe rose from 30% in 2017 to 42% in 2020.

https://www.persuasion.community/p/figh ... cqsSXl0Sgo
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon ehkä suositellut ennenkin

https://www.24rent.fi/#/

Olen vuokrannut tuolta pakun 5 kertaa. Ilman ainoatakaan ihmiskontaktia edes sähköisenä.

Auto on aina ollut ajokuntoisena ilmoitetussa
paikassa. Yhden kerran oli ohjaamo vähän likainen, ei muuta valittamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Viimeksi jäi auto tankkaamatta palautuksen jälkeen, kun rattilukko ei enää auennut. Ilmeisesti kyseessä oli tekninen ongelma (eikä user error). Jouduin siis palauttamaan auton tankkaamatta. Laitoin meiliä ja selitin tilanteen. Ainakaan vielä ei ole laskua tullut löpöistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kun on tarve hyvälle siiderille:

Kuva

Toimii hyvin kuohuviinin korvikkeena lounaalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2021 8:41 ^Viimeksi jäi auto tankkaamatta palautuksen jälkeen, kun rattilukko ei enää auennut. Ilmeisesti kyseessä oli tekninen ongelma (eikä user error). Jouduin siis palauttamaan auton tankkaamatta. Laitoin meiliä ja selitin tilanteen. Ainakaan vielä ei ole laskua tullut löpöistä.
Tuli sittemmin lasku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 14.09.2021 12:17

Toimii hyvin kuohuviinin korvikkeena lounaalla.
Kaltaiselleni perusjuntille tuntematon käsite pienenkin alkomäärän nauttiminen lounaalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2021 12:46
Vagabondo kirjoitti: 14.09.2021 12:17

Toimii hyvin kuohuviinin korvikkeena lounaalla.
Kaltaiselleni perusjuntille tuntematon käsite pienenkin alkomäärän nauttiminen lounaalla.
Yöunet ei kärsi, kun ottaa sen lasillisen päivällä. Kyllä sun lääkärinä nää pitäis tietää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2021 12:46
Vagabondo kirjoitti: 14.09.2021 12:17

Toimii hyvin kuohuviinin korvikkeena lounaalla.
Kaltaiselleni perusjuntille tuntematon käsite pienenkin alkomäärän nauttiminen lounaalla.
Sama. Meneekö muuten tuo yhtälö jotenkin niin, että aamupalalla sampanjan nauttiminen on sitten se kliimaksi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Huomasin eilen sattumalta, että Yle Teemalta tuli Aurora dokkari. Katsoin tänään areenan puolelta kokonaan. Ylen sivuilta löytyi myös dokkarista kertova artikkeli:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/1 ... -koneistoa


Levy jota dokkarissa työstetään, Infections of a different kind - step 1, on ärsyttävän vaikea hankkia omaksi. CD:tä ei ahkeran googlauksen perusteella tunnu löytyvän kuin käytettynä ebaystä hirveillä hintapyynnöillä. Digitaalisenakin piti metsästää monta kauppaa, että löytyi joku mistä kuuntelun lisäksi pysty ostamaan kopion itselleen. On tää kun ei levy-yhtiölle raha kelpaa :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 22.10.2014 11:22 Jos käyttöikä yhdellä vaihtopäällä (50 €) on vaikka 5 vuotta, ei siinä montaa senttiä päiväkustannukseksi jää.
Nyt kone seitsemän vuoden jälkeen suosittaa vaihtopään (siis koneen) vaihtoa, mutta Philips ei enää tee niitä :( Aika erikoista kyllä, miksi lopettaa päiden myynti just kun niitä menisi. Kaipa sitä ajatellaan, että asiakkaat ostavat sitten kokonaan uuden koneen.

Third party tuotteita on. Taidan ajella vanhalla päällä menemään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.11.2021 12:31
So Hard kirjoitti: 22.10.2014 11:22 Jos käyttöikä yhdellä vaihtopäällä (50 €) on vaikka 5 vuotta, ei siinä montaa senttiä päiväkustannukseksi jää.
Nyt kone seitsemän vuoden jälkeen suosittaa vaihtopään (siis koneen) vaihtoa, mutta Philips ei enää tee niitä :( Aika erikoista kyllä, miksi lopettaa päiden myynti just kun niitä menisi. Kaipa sitä ajatellaan, että asiakkaat ostavat sitten kokonaan uuden koneen.

Third party tuotteita on. Taidan ajella vanhalla päällä menemään.
Siis kysyit philipsiltä ja sanoivat ettei varaosina ole?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.11.2021 21:12
James Potkukelkka kirjoitti: 10.11.2021 12:31
So Hard kirjoitti: 22.10.2014 11:22 Jos käyttöikä yhdellä vaihtopäällä (50 €) on vaikka 5 vuotta, ei siinä montaa senttiä päiväkustannukseksi jää.
Nyt kone seitsemän vuoden jälkeen suosittaa vaihtopään (siis koneen) vaihtoa, mutta Philips ei enää tee niitä :( Aika erikoista kyllä, miksi lopettaa päiden myynti just kun niitä menisi. Kaipa sitä ajatellaan, että asiakkaat ostavat sitten kokonaan uuden koneen.

Third party tuotteita on. Taidan ajella vanhalla päällä menemään.
Siis kysyit philipsiltä ja sanoivat ettei varaosina ole?
Googlettelin pään koodilla. Täytyy vielä ottaa perusteellisempi sessio, mutta pikaisesti en Philipsin sivuilta löytänyt, third party tuotteita kauppapaikoilta kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Espoon keskuspuisto. Tallattuja poluja menee ristiin rastiin ja lumipeitteetn ansiosta maisemat ovat kansallispuistotasoa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Täytyy edetä hitaasti. Vasta olen päässyt Otsolahdelle ja sieltä länsiväylän alta Westendin uimarannalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Icer's nastapohjat kenkiin
https://varuste.net/p3574/icers-nastall ... estepohjat

Näillä voi surutta kävellä märällä peilijäällä rinteessä. Maksavat toki melkein saman kuin icebugit alesta poistettuna, mutta näiden kanssa voi vaihdella kenkiä tarpeen mukaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suosittele mitä suosittelet

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla oli joskus jotkut varmaan noita selvästi halvemmat (vaimo oli ostanut, en tiedä hintaa) ja vähän liian pienet tuollaiset. Yritin käyttää lumitöitä tehdessä. Olivat kohta irti. Perusongelma oli ehkä se, että olivat liian pienet. Tietysti lumitöissä kolaa työntäessä myös kohdistuu tavallista kävelyä isompi momentti kengänpohjiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin