Ehtoton! Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tälle maanantaille ei ole vaihtoehtoja, Maanantai on juuri tässä, tänään eikä koskaan myöhemmin!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Selvä. :sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ Elän toivossa, että näkisin vielä monta Maanantaita!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko ITIL-aivopesty palvelupäällikkö itsemurhaotsikko työhakemuksessa?


Sellainen joka tapauksessa juuri äsken lähti. Jos se menee läpi, niin viimestään palkkatoive romuttaa koko jutun.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

palvelupäällikkö nimikkeestä tulee ensiksi mieleen vessavahti? Palvelu on aina palvelua..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mää oon Turus, misä sää oot?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mää oon tässä pihalla ja otan aurinkoa ilman paitaa. Onko tää nyt virallinen kesä, vai mitä?
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kohta 24h laattaamispaskomista takana. Tää tauti on kuolemaksi. Enkä mä edes tilannut tätä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Taas kerran jaksan ihmetellä median toimintaa. Mun mielestä olis ollu ihan oikein jos lennokki olis ammuttu alas.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:Taas kerran jaksan ihmetellä median toimintaa. Mun mielestä olis ollu ihan oikein jos lennokki olis ammuttu alas.
Millä perusteella sun mielestäsi poliisilla olisi ollut oikeus ampua lennokki alas?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^En mä puutu laillisiin oikeuksiin, vaan siihen, että mediankin pitäisi kunnioittaa rajoja, joita sille vedetään. Jos poliisi tarvitsee työrauhaa, ja eristää tätä varten alueen, ei pitäisi fyysisen paikalle tunkeutumisen sijasta lähettää lennokkia paikalle, vaan odottaa, että poliisi on saanut tutkimukset valmiiksi ja avaa paikan medialle. Lisäksi vainajia ei ole vielä tunnistettukaan, ja koska vainajat olivat vielä paikalla, ei mielestäni näitä kuvia pitäisi mediaan saadakaan. Myönnän, myös "harrastukseni" vuoksi ärsyynnyn nykyään kovasti median tunkeilevaisuudesta. Ja ymmärrän, että lehtiä täytyy myydä, mutta mun mielestä se ei pois sulje yksittäisen ihmisen yksityisyyden tai poliisin rikospaikkatutkinnan kunnioittamista.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:^En mä puutu laillisiin oikeuksiin, vaan siihen, että mediankin pitäisi kunnioittaa rajoja, joita sille vedetään.
Poliisin toiminnan pitää perustua lakiin. Julkisella paikalla saa kuvata vapaasti. Sun mielestäsi poliisi saa ampua lennokin alas, jos poliisista siltä tuntuu? Miksi poliisi sitten pyysi anteeksi?

Kuvien julkaiseminen on eri asia.

Suomalaiset tiedotusvälineet ovat kansainvälisesti katsoen erittäin varovaisia ja hienotunteisia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Olisin ehkä voinut laittaa sanan oikeus lainausmerkkeihin, mutta juttuhan päättyi "mikäli tulevaisuudessa tällaisia lentäviä leluja tulee pörräämään vastaavissa olosuhteissa tarpeeksi matalalle, niin ne pyritään järjestämään jollain kättä pidemmällä sammakkoperspektiiviin ja sen jälkeen nämä kapistukset liikkuvat pelkästään lihasvoimalla muovipusseissa kannettuna." Eli tuota ei tulla katsomaan hyvällä. Ylermi, onko eristetty rikostutkintapaikka kuinka yleinen?

Tota, ei, ei kunnioiteta. Ainakaan niissä parissa etsinnässä, mitkä ovat enemmän mediaa kiinnostaneet. Viimeksi joulun etsinnöissä, eräs ystäväni, toimittaja ammatiltaan itsekin, tosin tuossa tilanteessa ihan siviilissä, etsittävän pojan kaverin äitinä, kauhistui itsekin siitä, miten media yritti saada ihmisiltä asioita "selville". ERITTÄIN yksityisiä asioita kysyttiin, ja yritettiin kaivaa perheestä saastaa esille. Ystäväni kuvasi mediaa hyeenalaumaksi, joka sekosi täysin päästyään paikallisten vanhempien keskelle. Eikä tämä ole ainoa kerta, kun tekee mieli etsintäpaikalle mennessä laittaa vappunaamari tai kommandopipo päähän...
Viimeksi muokannut saira, 06.05.2013 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Tosiasia on, että suomalainen media on kansainvälisesti arvioiden erittäin hienotunteista. Monissa maissa julkistetaan esim. rikosuhrien nimet ja kuvat. Suomessa ei, ja se on hyvä. Täällähän ei julkisteta edes tuomittujen nimiä, ellei tule vähintään kahden vuoden kakku ja ei aina silloinkaan, jos uhrin yksityisyys voisi vaarantua.

Kummallista, että sä olet yllättäen kovasti poliisin perusvapauksia rajoittavan toiminnan kannattaja, kun vähän aikaa sitten olit kovasti närkästynyt siitä, että poliisi kuvasi moottoripyöräjengien kanssa kaveeraavien mopoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Niin, jotkut jutut vielä pitää, mutta ei todellakaan kunnioiteta muuten yksityisyyttä, vaan sinne tunkeudutaan kaikin mahdollisin keinoin. Mitäs luulet, olisiko kuinka miellyttävää kadottaa ensin lapsi, ja sen jälkeen lukea Ilta-Pulusta, että "perheessä epäillään olevan perheväkivaltaa"? Miltäs se kuulostaisi, että ennenkuin viranomaiset ehtisivät tiedottaa sinulle, että lapsesi on löytynyt, eikä valitettavasti elossa, lukisit sen Ilta-Pulusta? Jälkimmäisiä tilanteita me joudutaan miettiin etsinnöissä, emmekä mekään saa tietoa etsinnöiden tuloksista ennenkuin omaisille on ilmoitettu jos emme ole itse löytäjiä, ja ensiksi mainitun tyylisiä kysymyksiä muille vanhemmille sateli, täysin vailla MINKÄÄNLAISTA totuuspohjaa, yritettiin vain saada mitä tahansa esille, josta saa otsikon.

Enkä mä lähtis vertaileen noita kahta ollenkaan, paitsi ERITTÄIN löysän aasinsillan kautta, kuvaaminen on mun mielestä perseestä.

Mun mielestä kuka tahansa voi miettiä median toiminnasta mitä haluaa oman kokemuspohja mukaan, mut mä en ole nähnyt sitä kunnioitusta ihmisten yksityisasioita kohtaan mitä olisin todellakin toivonut, enkä siis kunnioita mediaa näiden kokemusten perusteella yhtään. Mielestäni media muutenkin keskittyy nykyään vain myyvien lööppien tekoon, sisällöllä ei ole väliä. Klikkausmäärä on se tärkein.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Pääsin jo illalla sairaalasta kotiin. Jos vetää kaks kuussatasta buranaa naamaan ja makaa sohvalla niin olo on ihan siedettävä. Vähänkään pisemmstä katkokävelystä seuraa kallon halkaiseva hedari.

Eniten tässä vituttaa kun ei tiedä mikä on. Migreeni vai vaan joku tavallista ärhäkämpi virus. Oireet oli migreenityyppisiä, mutta esim näköhäiriöitä ei esiintynyt.

Sinänsä lohduttavaa, että magneetttikuvien mukaan "päässä ei ole vikaa". Vaimo ei tätä kyllä meinannut uskoa :D
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Jatkuuko tutkimukset vielä?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

▲ Ei tähän tietoon. Korvalekurin mukaan poskiontelokuvissakaan ei näkynyt mitään joka vaatis toimenpiteitä.
Acutan toiminnasta on kuullut ja lukenut kaikenlaista mutta mulla ei ole muuta kuin positiivista lausuttavaa. Nopeaa ystävällistä ja ammattitaitoista hoitoa.
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

saira kirjoitti: Mielestäni media muutenkin keskittyy nykyään vain myyvien lööppien tekoon, sisällöllä ei ole väliä. Klikkausmäärä on se tärkein.
Kaupallinen lehdistö on kaupallinen lehdistö. Tärkeintä on että lehdet myy, saadaan lukijoita ja sitten ilmoittajia. Ja omistajat saa paalua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

KKK kirjoitti:▲ Ei tähän tietoon. Korvalekurin mukaan poskiontelokuvissakaan ei näkynyt mitään joka vaatis toimenpiteitä.
Acutan toiminnasta on kuullut ja lukenut kaikenlaista mutta mulla ei ole muuta kuin positiivista lausuttavaa. Nopeaa ystävällistä ja ammattitaitoista hoitoa.
Toivottavasti on migreeniä tms ja pian helpottaa! Ei mullakaan ole näköhäiriöitä ku välillä. Välillä ei mitään ja välillä hajuhäiriöitäkin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Homeboy65 kirjoitti:
saira kirjoitti: Mielestäni media muutenkin keskittyy nykyään vain myyvien lööppien tekoon, sisällöllä ei ole väliä. Klikkausmäärä on se tärkein.
Kaupallinen lehdistö on kaupallinen lehdistö. Tärkeintä on että lehdet myy, saadaan lukijoita ja sitten ilmoittajia. Ja omistajat saa paalua.
Totta, mutta siitä huolimatta pidän Ilta-Pulujen toimittajia roskana, joille en aio päivää sanoa. Jos ei kunnioitusta toiseen suuntaan ni ei sit toiseenkaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+suivaa ... 7808304959

"STT:n haastattelema journalistiikan tutkijatohtori Heikki Kuutti kummastelee poliisin heikkoa sananvapauden tuntemusta. Hänen mielestään Nelosella oli täysi oikeus kuvata Sysmän lentoturmapaikkaa lennokin avulla.

Kuutti totesi STT:lle, että viranomaisilla on tutkinnallisista syistä oikeus eristää alue niin kuin Sysmässä tapahtui. Mikään ei kuitenkaan estä kuvaamasta julkista paikkaa ilmasta"
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mähän sanoin etten tohon ottanu kantaa, vaan nimenomaan eettiseen puoleen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:^Mähän sanoin etten tohon ottanu kantaa, vaan nimenomaan eettiseen puoleen.
Ja sinusta on eettistä, että poliisi saa esittää lakiin perustumattomia rajoituksia ja uhkauksia?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehtoton! Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^ :doh:

Ja sun mielestä on oikein, että media tunkee joka paikkaan, vain saadakseen sulle uutisiin kuvaa palaneista ruumiista ja muusta meidän kaikkien elämään niin kuuluvista asioita kunnioittamatta ketään?! Tuleeko teille Seiska? Eikö olis kivaa katsella kuvia iltauutisista ja kuulla sit et oli omat läheiset siinä? :roll:

Eikä tossa puhuttu siitä, että onko laiton, vaan että erikoistilanteessa saa kieltää, eikä osattu sanoa oliko tämä. Mut edelleen, mulle aivan sama. EETTISESTI perseestä, että media kuvaa.

Ja jos haluat jatkaa keskustelua, ni vastaa mun aiempiinkin kysymyksiin koskien sitä, miltä SINUSTA tuntuisi. Jos media toimis niinkuin eettisemmin, ei ehkä poliiseilla tai muillakaan menisi hermot, eikä tällaisia keskusteluita tulisi. Enkä mä näe, että eettisempi toiminta vähentäisi millään tavalla lehtien myyntiä. Eli tarkennan vielä. Ymmärrän paremmin kuin hyvin, että poliisilla on mennyt hermot ja on päästänyt tuon suustaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin