Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 12:09
Homeboy65 kirjoitti: 21.01.2024 12:04 En usko että vika on sulakkeessa. Olen huomannut että Clas & Olsonin keittolevyt eivät ole kovin pitkäikäisiä. :wink: :(
Jos pistorasia toimii, vika ei tietystikään ole sulakkeessa. Keittolevyn pitäisi olla niin simppeli tuote, että se kestää melkein ikuisesti ellei sitä ylikuumenna tahallaan. Oletko varma ettei keittolevyssä itsessään ole sulaketta?
Pistorasia toimii, en tiedä onko siinä sulaketta. Ylikuumentamisella tarkoitat siis että lämpöä ei saisi laittaa maksimiin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kaikilla sähköjutuilla on sulake. Yleensä huoneen valot ja pistorasiat käyttävät samaa sulaketta.

Liedellä on yleensä ihan oma sulakkeensa (tai useampia), eikä keittiön valot ja pistorasiat käytä samaa sulaketta. Tosin en tiedä tarkoittaako homie keittolevylla jotain normaaliin pistorasiaan kytkettävää irrallista keittolevyä?

Kannattaa nyt vaan tarkistaa ne sulakkeet. Jos taulussa on 16A sulake tai useampia, niin ne ovat lieteen. Saunaahan sinulla ei taida olla.

SH siis epäili, että liedessä itsessään voisi olla joku sulake siellä sisällä. Mutta tsekkaa sulaketaulu ensin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 21.01.2024 12:11Ylikuumentamisella tarkoitat siis että lämpöä ei saisi laittaa maksimiin?
Ylikuumeneminen tapahtuu yleensä silloin kun levy on tyhjänä pitkään päällä, koska lämpöä ei johdu kattilaan/pannuun. Se voi johtaa siihen, että jokin sulake tai ylikuumenemissuoja laukeaa. Toki jos sellaista ei ole, koko laite voi vahingoittua.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 12:24
Homeboy65 kirjoitti: 21.01.2024 12:11Ylikuumentamisella tarkoitat siis että lämpöä ei saisi laittaa maksimiin?
Ylikuumeneminen tapahtuu yleensä silloin kun levy on tyhjänä pitkään päällä, koska lämpöä ei johdu kattilaan/pannuun. Se voi johtaa siihen, että jokin sulake tai ylikuumenemissuoja laukeaa. Toki jos sellaista ei ole, koko laite voi vahingoittua.
[/quote

Se ei ole tyhjänä pitkään päällä. Eikä lyhyeenkään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 20.01.2024 21:38
So Hard kirjoitti: 20.01.2024 21:10 Kyllä mä ihmettelen miten joku on voinut selvitä 50+ vuotta ilman yhtään palanutta sulaketta.
tässä kämpässä --sirkkeli-
:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 20.01.2024 21:10
Bluntly kirjoitti: 20.01.2024 20:42 Jotenkin en ole mitenkään yllättynyt.

Suurempi yllätys olisi jos homie olisi joskus korjannut jonkun jutun.
Kyllä mä ihmettelen miten joku on voinut selvitä 50+ vuotta ilman yhtään palanutta sulaketta.
En minä alaikäisenä vaihtanut sulakkeita. Sen jälkeen kun muutin pois kotoa olen asunut neljässä asunnossa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 12:22 ^
Kaikilla sähköjutuilla on sulake. Yleensä huoneen valot ja pistorasiat käyttävät samaa sulaketta.

Liedellä on yleensä ihan oma sulakkeensa (tai useampia), eikä keittiön valot ja pistorasiat käytä samaa sulaketta. Tosin en tiedä tarkoittaako homie keittolevylla jotain normaaliin pistorasiaan kytkettävää irrallista keittolevyä?

Juuri sellaista tarkoitan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Keittolevyjä saa jopa hintaan 12, 95 euroa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 21.01.2024 15:22 Keittolevyjä saa jopa hintaan 12, 95 euroa.
Kuka halpa ostaa se paska saa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2848
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vastuksen voisi olettaa olettaa olevan niin yksinkertainen tuote, että se ei hajoa, mutta: Aikoinaan ostin OBH Nordican kahvinkeittimen ja parin viikon käytön jälkeen lämpölevy lakkasi toimimasta. Mittasin yleismittarilla (tietysti omin lupineni purettuani laitteen), että vastus ei tosiaan johtanut sähköä.

Prismassa ei vaihto onnistunut, koska heillä oli vain eri värisiä. Kaikenlaista yleistä selitystä tuli kyllä, että kyseessä oli esittelykappale (ei ollut, ihan avaamattomassa paketissa oli, viimeisiä pinosta.) Olin tietysti hankala asiakas, koska kaupan purku ei suoraan käynyt (29e vs. 129e uusi hyllystä.) Olin kuitenkin ajanut autolla kaksi kertaa paikalle yhden takuuvaihdon takia. Postilla meni ja uusi tuli.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 21.01.2024 14:14
sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 12:22 ^
Kaikilla sähköjutuilla on sulake. Yleensä huoneen valot ja pistorasiat käyttävät samaa sulaketta.

Liedellä on yleensä ihan oma sulakkeensa (tai useampia), eikä keittiön valot ja pistorasiat käytä samaa sulaketta. Tosin en tiedä tarkoittaako homie keittolevylla jotain normaaliin pistorasiaan kytkettävää irrallista keittolevyä?

Juuri sellaista tarkoitan.
OK. No, sitten ensimmäinen askel on testata keittolevyä jossain pistorasiassa, jonka tiedät toimivan. Kokeile vaikka kännykän laturilla että pistorasiaan tulee virta. Voit myös kokeilla keittiolevyä eri pistorasioihin. Jos ei levy ei toimi, niin sen sisäinen sulake voi olla palanut. Tuossa tapauksessa kannattaa luultavasti ostaa uusi. En nyt kuollaksenikaan keksi, miksi tarvitset erillistä keittolevyä, koska sinulla kai täytyy olla liesi, mutta hommaa uusi keittolevy, jos kerran tarvitset.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2024 8:15 En nyt kuollaksenikaan keksi, miksi tarvitset erillistä keittolevyä, koska sinulla kai täytyy olla liesi, mutta hommaa uusi keittolevy, jos kerran tarvitset.
Villi arvaus. Hella ei toimi. Ja vuokraisännälle (isi) ei ole kerrottu.

Tosin asuin hetken Tampereella asunnossa, jonka 'keittiö' oli 80cm x 50cm. Ei ollut hellaa. Asunto taisi olla 9m2.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 23.01.2024 8:19
sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2024 8:15 En nyt kuollaksenikaan keksi, miksi tarvitset erillistä keittolevyä, koska sinulla kai täytyy olla liesi, mutta hommaa uusi keittolevy, jos kerran tarvitset.
Villi arvaus. Hella ei toimi. Ja vuokraisännälle (isi) ei ole kerrottu.

Tosin asuin hetken Tampereella asunnossa, jonka 'keittiö' oli 80cm x 50cm. Ei ollut hellaa. Asunto taisi olla 9m2.
Ei toimi, vuokranantajalle on ilmoitettu. Keittolevy riittää minulle, en ole mikään kulinaristi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tarkista nyt ne lieden sulakkeet, ennen kuin käytät omia rahojasi irtolevyn ostoon.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2024 13:04 ^ Tarkista nyt ne lieden sulakkeet, ennen kuin käytät omia rahojasi irtolevyn ostoon.
Aikoinani minulla oli broileri uunissa, se syttyi palamaan. Silloin luovuin lieden käytöstä. Johto kiinteästi seinässä, joten poistin sulakkeen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Niiden armeijaskriptien sijaan voisit kirjoittaa omasta elämästäsi. Kohta voisi olla varaa lipitellä lemonissa aamusta iltaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 23.01.2024 13:13 ^ Niiden armeijaskriptien sijaan voisit kirjoittaa omasta elämästäsi. Kohta voisi olla varaa lipitellä lemonissa aamusta iltaan.
Juu. Kyllä Homien seikkailut olisivat paljon kiinnostavampia.

Taidegroupieitakin alkaisia pörrötä ympärillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^
Broisku ei syty palamaan, jos et laita sitä uuniin, etkä käytä uunia. 19,90 keittolevyssä tuskin on aikakatkaisua, joten keittolevy on yhtä vaarallinen kuin lieden levy.

Jos kyse on isosta ongelmasta, niin siirry mikroon tai osta keittolevyn seuraksi tämmöinen: https://www.clasohlson.com/fi/Lyhytaika ... /p/36-6585
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2024 13:17
Jos kyse on isosta ongelmasta, niin siirry mikroon tai osta keittolevyn seuraksi tämmöinen: https://www.clasohlson.com/fi/Lyhytaika ... /p/36-6585
Mulla on ollut tuollainen vuosia kahvinkeittimen pistorasiassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12410
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2024 13:17 ^^^
Broisku ei syty palamaan, jos et laita sitä uuniin, etkä käytä uunia. 19,90 keittolevyssä tuskin on aikakatkaisua, joten keittolevy on yhtä vaarallinen kuin lieden levy.

Jos kyse on isosta ongelmasta, niin siirry mikroon tai osta keittolevyn seuraksi tämmöinen: https://www.clasohlson.com/fi/Lyhytaika ... /p/36-6585
Se syttyi palamaan kun se oli uunissa ja uuni oli päällä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuota just tarkotin. Vältät palamisen, kun et laita broiskua uuniin, etkä laita uunia päälle. Voit kuitenkin käyttää lieden levy siinä missä irtolevyäkin. Molemmat toimivat samalla tavalla. Kummassakaan ei ole aikakatkaisua, luultavasti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Noin yleisesti kun kerran asut vuokralla. Jos liesi on rikki, niin on vuokranantajan vastuulla ostaa uusi. Hinnat alkaen mallit alle 300€, joten ei pitäisi ajaa omistajaa vararikkoon.

Jos kyse on siitä ettet vaan osaa käyttää uunia, niin älä käytä. Voi niitä levyjä kuitenkin käyttää.

Ihmeellistä draamaa taas yksinkertaisesta asiasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 23.01.2024 13:42 Noin yleisesti kun kerran asut vuokralla. Jos liesi on rikki, niin on vuokranantajan vastuulla ostaa uusi.
Homien vuokranantaja on isä. Toki periaatteessa ei muuta asiaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2024 13:16
Bluntly kirjoitti: 23.01.2024 13:13 ^ Niiden armeijaskriptien sijaan voisit kirjoittaa omasta elämästäsi. Kohta voisi olla varaa lipitellä lemonissa aamusta iltaan.
Juu. Kyllä Homien seikkailut olisivat paljon kiinnostavampia.

Taidegroupieitakin alkaisia pörrötä ympärillä.
Ainiin. Toki strippiin pitää laittaa kitinä mukaan. Mä haluan, että mua esittää George Clooney tulevassa elokuvaversiossa!

Tyylilaji voisi olla mockumentary.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 23.01.2024 13:42 Jos liesi on rikki, niin on vuokranantajan vastuulla ostaa uusi.
Liesi ei ole rikki, vaan siitä on otettu sulake taulusta. Koska broisku paloi.

Broiskun palaminen ei 100% varmuudella jostunut vikaantuneen uunin valokaaresta, vaan käyttäjän virheestä.