Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.02.2024 14:53
So Hard kirjoitti: 14.02.2024 14:18
Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 11:49

Laiska ja saamaton vaan. Kuten Kitinäraati on varmaan huomannutkin...
"Ei huvita, laiska, saamaton" eivät ole syy vaan seuraus jostain.
Masennus ja ahdistus, jota hoitaa kaljalla. Kun on riittävän kauan toistanut, ei osaa muuta, eikä halua muutosta.
Olen tänä vuonna ottanut kuppia viisi kertaa. Se on paljon?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En ymmärrä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Ikuinen paluu on monissa uskonnoissa ja todellisuuskäsityksissä esiintyvä käsite. Sen mukaan aika on syklinen eli samat tapahtumat toistuvat uudelleen ja uudelleen maailmankaikkeudessa, ja mahdollisesti ovat toistuneet myös menneisyydessä. [...] Omaa häntäänsä pureva Ouroboros-käärme on kuuluisimpia syklisen maailmankaikkeuden tunnuksia."
- https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikuinen_paluu#
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 14.02.2024 16:34 "Ikuinen paluu on monissa uskonnoissa ja todellisuuskäsityksissä esiintyvä käsite. Sen mukaan aika on syklinen eli samat tapahtumat toistuvat uudelleen ja uudelleen maailmankaikkeudessa, ja mahdollisesti ovat toistuneet myös menneisyydessä. [...] Omaa häntäänsä pureva Ouroboros-käärme on kuuluisimpia syklisen maailmankaikkeuden tunnuksia."
- https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikuinen_paluu#
Tulee mieleen mitä Esa Saarinen kirjoitti tulevaisuudesta. Eli sen voi jokainen piirtää millaiseksi haluaa koska se ei ole vielä tapahtunut. (Esa Saarinen: Epäihmisen ääni)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 16:37
urpiainen kirjoitti: 14.02.2024 16:34 "Ikuinen paluu on monissa uskonnoissa ja todellisuuskäsityksissä esiintyvä käsite. Sen mukaan aika on syklinen eli samat tapahtumat toistuvat uudelleen ja uudelleen maailmankaikkeudessa, ja mahdollisesti ovat toistuneet myös menneisyydessä. [...] Omaa häntäänsä pureva Ouroboros-käärme on kuuluisimpia syklisen maailmankaikkeuden tunnuksia."
- https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikuinen_paluu#
Tulee mieleen mitä Esa Saarinen kirjoitti tulevaisuudesta. Eli sen voi jokainen piirtää millaiseksi haluaa koska se ei ole vielä tapahtunut. (Esa Saarinen: Epäihmisen ääni)
Addiktio varmaan tyypillisesti lamauttaa tätä piirtokykyä ja saa yksilön kulkemaan samaa pientä kehää sen sijaan, että avaisi uusia näköaloja ja tulevaisuuksia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

No minä kysyin yksinkertaisesti onko 5 kertaa puolentoista kuukauden sisällä paljon?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:00 No minä kysyin yksinkertaisesti onko 5 kertaa puolentoista kuukauden sisällä paljon?
Ottaen huomioon, että ottaa kuppia sun tapauksessa tarkoittaa viinaa niin paljon kuin nuppi kestää ja se että ollaan viikon 7 puolivälissä, niin voidaan todeta, että se on paljon. Tämä ei tarkoita etteikö Homeboy todennäköisesti tunne useita ihmisiä jotka on juoneet vielä enemmän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 14.02.2024 17:05
Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:00 No minä kysyin yksinkertaisesti onko 5 kertaa puolentoista kuukauden sisällä paljon?
Ottaen huomioon, että ottaa kuppia sun tapauksessa tarkoittaa viinaa niin paljon kuin nuppi kestää ja se että ollaan viikon 7 puolivälissä, niin voidaan todeta, että se on paljon. Tämä ei tarkoita etteikö Homeboy todennäköisesti tunne useita ihmisiä jotka on juoneet vielä enemmän.
Tuo mitä kirjoitit on oletus, ei fakta. Minä en järjestään juo viinaa niin paljon kuin nuppi kestää. Ja kovin harvoin viinaa. Yleensä kolmosta, nelosta ja lonkeroa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:08 Tuo mitä kirjoitit on oletus, ei fakta. Minä en järjestään juo viinaa niin paljon kuin nuppi kestää. Ja kovin harvoin viinaa. Yleensä kolmosta, nelosta ja lonkeroa.
Tässä kontekstissa viina luonnollisesti tarkoitti alkoholia muodosta riippumatta minkä varmaan tajuaisit jos sun ei tarvitsisi yrittää vähätellä juomistasi alkoholismisi piilottaaksesi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On kai aika tyypillistä, että juoppo on hyvin tarkka siitä, ettei häntä leimata rapajuopoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:00 No minä kysyin yksinkertaisesti onko 5 kertaa puolentoista kuukauden sisällä paljon?
Ei se kauhean paljoa ole. En näkisi, että alkoholi olisi tässä se oleellisin asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2024 8:47
Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:00 No minä kysyin yksinkertaisesti onko 5 kertaa puolentoista kuukauden sisällä paljon?
Ei se kauhean paljoa ole. En näkisi, että alkoholi olisi tässä se oleellisin asia.
Ei se kovin paljoa olisi jos olisi max. kolme kaljaa (siis meikäläisen käyttö ja yritään vakuutella ettei se ole paljoa), mutta nythän puhutaan ihan toisenlaisista määristä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 14.02.2024 17:30
Homeboy65 kirjoitti: 14.02.2024 17:08 Tuo mitä kirjoitit on oletus, ei fakta. Minä en järjestään juo viinaa niin paljon kuin nuppi kestää. Ja kovin harvoin viinaa. Yleensä kolmosta, nelosta ja lonkeroa.
Tässä kontekstissa viina luonnollisesti tarkoitti alkoholia muodosta riippumatta minkä varmaan tajuaisit jos sun ei tarvitsisi yrittää vähätellä juomistasi alkoholismisi piilottaaksesi.
No siis 5 kertaa puolentoista kuukauden aikana mietoja juomia ja sinänsä runsaasti mtta ei aivan hirveitä määriä. Tämä ei ole vähättelyä vaan aivan neutraali, totuudenmukainen ilmoitus.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Lähetin ystävänpäiväkortin Espoon naiselle. Meni perille - tosin päivän myöhässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Antti Holma podcastissaan kuvasi tupakoitsijoita, että mikään ei ole koskaan tupakoinnin syy. Vaikka yskisit verta joka aamu ja käyttäisit astmalääkkeitä, kun henki ei kulje niin se johtuu aina jostain muusta kuin tupakasta. Että aina on ollut ongelmia keuhkoissa, jo ennen kuin alkoi polttaa 20 röökiä päivässä, ja henkitorvessa on varmaan joku heikko suoni, kun niin vuotaa.

Tämmöstä aamulla kuunnellessani tuli tämä ketju ja alkoholin syyttömyys kaikkeen mieleen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eniveis, jos Homie kerran viikossa vetää hupun himmeäksi, niin ei se nyt valtavan paljoa ole. Muistetaan, että miehellä riskikäytön raja on 24 annosta viikossa. Tuskin tuolla käytöllä ylittyy. Eiköhön Homie max kahdella kossulla saa siivottua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2024 8:30 Eniveis, jos Homie kerran viikossa vetää hupun himmeäksi, niin ei se nyt valtavan paljoa ole. Muistetaan, että miehellä riskikäytön raja on 24 annosta viikossa. Tuskin tuolla käytöllä ylittyy. Eiköhön Homie max kahdella kossulla saa siivottua.
Ei läheskään aina "hupun himmeäksi" vaan usein suhteellisen pieniä määriä. Arskan tapaaminen ensi viikolla vaatii tietysti alkoa. Siitä on muodostunut jo perinne.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2024 8:46
James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2024 8:30 Eniveis, jos Homie kerran viikossa vetää hupun himmeäksi, niin ei se nyt valtavan paljoa ole. Muistetaan, että miehellä riskikäytön raja on 24 annosta viikossa. Tuskin tuolla käytöllä ylittyy. Eiköhön Homie max kahdella kossulla saa siivottua.
Ei läheskään aina "hupun himmeäksi" vaan usein suhteellisen pieniä määriä
Suhteellisuus tietysti määritelmän mukaan on suhteellista. Oleellista on, meneekö alle 24 annosta viikossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin. Mulle pieni määrä olisi yksi kolmosolut. Suhteellisen pieni määrä kaksi kolmosta tai yksi nelonen.
Suuren riskin alkoholin käytön taso on miehillä 23–24 annosta ja naisilla 12–16 annosta viikossa, kohtalaisen riskin taso 14 ja 7 annosta viikossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2024 9:05
Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2024 8:46
James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2024 8:30 Eniveis, jos Homie kerran viikossa vetää hupun himmeäksi, niin ei se nyt valtavan paljoa ole. Muistetaan, että miehellä riskikäytön raja on 24 annosta viikossa. Tuskin tuolla käytöllä ylittyy. Eiköhön Homie max kahdella kossulla saa siivottua.
Ei läheskään aina "hupun himmeäksi" vaan usein suhteellisen pieniä määriä
Suhteellisuus tietysti määritelmän mukaan on suhteellista. Oleellista on, meneekö alle 24 annosta viikossa.
Eiks tääki keskustelu ole käyty n+1 kertaa. Vakiintuneen käsityksen (esim. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01120) suuren riskin raja on miehille 24 annosta viikossa, kun taas kertakäytön riskiraja on 7 annosta kerralla. Homie ei ole sellainen jatkuvasti tissutteleva alkoholisti, vaan enemmän sellainen tuurijuoppo, jonka itsehillintä ei mahdollista juomisen lopettamista, jos alkoholia on saatavilla ja pysyy vielä hereillä. Itse hän tietysti ajattelee, että tuo 7 annoksen raja ei päde häneen, vaan määrän tuplaaminenkin on ihan normaalia vuorokausirytmin korjaamista ja tiskaamisen keventämistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tuurijuoppo on henkilö jolla on eripituisia "putkia". Minä juon erittäin harvoin kaksi päivää peräkkäin. En muista koska olisin viimeksi juonut kolme päivää tai enemmän peräkkäin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.02.2024 9:46 Eiks tääki keskustelu ole käyty n+1 kertaa. Vakiintuneen käsityksen (esim. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01120) suuren riskin raja on miehille 24 annosta viikossa, kun taas kertakäytön riskiraja on 7 annosta kerralla. Homie ei ole sellainen jatkuvasti tissutteleva alkoholisti, vaan enemmän sellainen tuurijuoppo, jonka itsehillintä ei mahdollista juomisen lopettamista, jos alkoholia on saatavilla ja pysyy vielä hereillä. Itse hän tietysti ajattelee, että tuo 7 annoksen raja ei päde häneen, vaan määrän tuplaaminenkin on ihan normaalia vuorokausirytmin korjaamista ja tiskaamisen keventämistä.
Tätä vielä korostaa hänen muukin suhde alkoholiin. Jos jotain on sattunut kaappiin jäämään, niin se päätyy seuraavana päivänä tuulensuojaan. Juomisen laukaisee milloin mikäkin takaisku elämässä. Vitutukseen ei ole muuta lääkettä kuin ryyppääminen. Muutenkin elämää rytmittävät lähinnä ryyppypäivät ja niiden väliset nenänvalkaisut.

Toistaiseksi homma on pysynyt kasassa, kuten Homie mielellään painottaa, eikä kokonaiskulutus ja toisteisuus nouse kriittisiin lukemiin. Voi olla, että Homie pystyy tilanteen handlaamaan nykytasolla hautaan asti, mutta selkeästi riskikuluttaja ja addiktio on viestinnän perusteella selvä kaikille. Vaikka homie addiktion kiistää, niin mä luulen hänen sen kuitenkin jollain tasolla tiedostavan, koska niin tarkasti seuraa, ja kirjaa ylös, että homma pysyy riskirajan alapuolella. Hyvä että seuraa, enkä missään nimessä ole hänen juomisiaan kieltämässä. Mä vaan uskon, että ihmisen kannattaisi olla rehellinen itselleen ja siksi aina välillä aiheesta täällä kuittailen, vaikka tiedän sen johtavan samaan viestikierteeseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2024 10:11 Tuurijuoppo on henkilö jolla on eripituisia "putkia". Minä juon erittäin harvoin kaksi päivää peräkkäin. En muista koska olisin viimeksi juonut kolme päivää tai enemmän peräkkäin.
Sitten vielä tämä klassinen ylikompensointi, jolla koitetaan vakuuttaa itselleen ja muille ettei addiktiota ole olemassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 16.02.2024 10:17
Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2024 10:11 Tuurijuoppo on henkilö jolla on eripituisia "putkia". Minä juon erittäin harvoin kaksi päivää peräkkäin. En muista koska olisin viimeksi juonut kolme päivää tai enemmän peräkkäin.
Sitten vielä tämä klassinen ylikompensointi, jolla koitetaan vakuuttaa itselleen ja muille ettei addiktiota ole olemassa.
Ei mitään ylikompensointia. Täysin neutraali, totuudenmukainen toteamus vaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin