Mitä opin äskettäin

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hesarin tuplaotsikot.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo toi on ikävää.

Joku kuitenkin selitti, että tutkitusti negatiiviset otsikot keräävät enemmän klikkejä.

Eli otsikko
a) Lasi on puoliksi täynnä

Kerää vähemmän klikkejä kuin

b) Lasi on puoliksi tyhjä

Eo:n takia on loogista laittaa nettiin kahdesta oikeasta otsikosta se negatiivinen.

Mutta valitettavasti aika usein laitetaan se vähemmän oikeakin, kunhan se on negatiivinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei ole kiinnostavaa kertoa että hommat toimii niin kuin pitääkin. Epäkohdat ovat kiinnostavia. Kiinnostavuus= myyvyys.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2023 11:26 Kiinnostavuus= myyvyys.
:shock:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2023 12:38
Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2023 11:26 Kiinnostavuus= myyvyys.
:shock:
Turhaa sarkasmia. Koska monet eivät tajua että uutisten ja tiedon julkaiseminen eivät ole lehdille tärkein juttu vaikka ovatkin näkyvin juttu. Päivitellään miksi suurin palstatila annetaan kaikenlaiselle hömpälle jne.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2023 12:44
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2023 12:38
Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2023 11:26 Kiinnostavuus= myyvyys.
:shock:
Turhaa sarkasmia. Koska monet eivät tajua että uutisten ja tiedon julkaiseminen eivät ole lehdille tärkein juttu vaikka ovatkin näkyvin juttu. Päivitellään miksi suurin palstatila annetaan kaikenlaiselle hömpälle jne.
Voisit alkaa julkaista blogia ja kertoa lisää oivalluksiasi. Nimi vois olla vaikka Lemonin Valitut Palat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2023 12:50
Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2023 12:44
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2023 12:38
:shock:
Turhaa sarkasmia. Koska monet eivät tajua että uutisten ja tiedon julkaiseminen eivät ole lehdille tärkein juttu vaikka ovatkin näkyvin juttu. Päivitellään miksi suurin palstatila annetaan kaikenlaiselle hömpälle jne.
Voisit alkaa julkaista blogia ja kertoa lisää oivalluksiasi. Nimi vois olla vaikka Lemonin Valitut Palat.
*harkitsee asiaa* :kontrolli:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Käytin duuniluuria (Samsung A-jotain halpispuhelin) työmaalla vasarana. Noin kymmenen kopautusta ja puhelin soitti hätänumeroon.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bhven kirjoitti: 09.04.2023 10:34 Käytin duuniluuria (Samsung A-jotain halpispuhelin) työmaalla vasarana. Noin kymmenen kopautusta ja puhelin soitti hätänumeroon.
Eikös tämä mennyt aivan oikein? Puhelimelle tuli hätä kun käyttäjä on urpo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Mitäs urpoa tuossa nyt oli? Kaikilla mukana kantamillani työkaluilla on monta funktiota. Se vähentää tarvittavien työkalujen määrää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

:lol: Bhven, olet pöljä!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aamun radiouutisista opin, että kaikki Ahvenanmaan demilitarisoinnista sopineet maat ovat Nato-maita sen jälkeen, kun Ruotsin jäsenyys on hyväksytty. Neuvostoliitto tai Venäjä ei siis ole ollut asiasta aikoinaan sopimassa.

Mielenkiintoista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2023 8:28 Aamun radiouutisista opin, että kaikki Ahvenanmaan demilitarisoinnista sopineet maat ovat Nato-maita sen jälkeen, kun Ruotsin jäsenyys on hyväksytty. Neuvostoliitto tai Venäjä ei siis ole ollut asiasta aikoinaan sopimassa.

Mielenkiintoista.
Viittaat Jukka Tarkkaan? En kuullut kokonaan, mutta oli ainakin kuulemassani kohdassa tosi epäselvä. Käsittääkseni Ahvenanmaan demilitarisointi perustuu Krimin sodan jälkeiseen sopimukseen (ehkä joku 1856 tai jotain), vahvistettu uudelleen Kansainliiton sopimuksella 1921 tai -22, ja vielä kertaalleen Pariisin rauhansopimuksessa 1947 (kai). Vaikea kuvitella, ettei Venäjä tai Neuvostoliitto olisi ollut missään näissä mukana. Tarkka saattoi sanoa, että tässä tilantessa vain Nato-mailla on väliä, ei, että Venäjä ei olisi alun perin ollut mukana. Keskeistä kai oli, että sopimuksen muutos lähitisi kv-yhteisöstä, ei Suomen yksipuolisesta irtisanomisesta. Ehkä Tarkka ajatteli, että Venäjä on pelannut itsensä ulos sääntöpohjaisesta kv-yhteisöstä eikä siksi ole relevantti.

Edit. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ahvenanmaan_sopimus En mä nyt vieläkään ymmärrä. Pariisin rauhansopimus 1947 kai katsotaan sotilaallisten rajoitteiden osalta kokonaan rauenneeksi. Toisaalta Pariisin rauhansopimuksen 1856 katsotaan kai jotenkin olevan yhä voimassa, vaikka Venäjä itse rikkoi Ahvenanmaan demilitarisointisopimusta kun Suomi ja siten Ahvenanmaa olivat vielä osa Venäjää. Jäljelle jäävät ehkä Kansainliiton diili vuodelta 1921, jossa Venäjä tosiaan ei ole mukana vaan vain nato-maita (pending Ruotsi), ja Moskovan Ahvenanmaan sopimus 1940 joka vahvistaa sekä demilitarisoinnin että sen konsulaatin. Vaikea nähdä, että tässä viimeisessä Venäjällä ei olisi sananvaltaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

https://areena.yle.fi/podcastit/1-65497808

Kohta 03:10

Mutta ei tietenkään olisi mitenkään erikoista, että uutisissa olisi asiavirhe. Juuri eilen ojensin Yleä virheestä OL3 uutisessa (korjattiin meilinin jälkeen).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2023 8:53 Juuri eilen ojensin Yleä virheestä OL3 uutisessa (korjattiin meilinin jälkeen).
Äijä on kyllä melkoinen mediapyöveli!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 8:39 Jäljelle jäävät ehkä Kansainliiton diili vuodelta 1921, jossa Venäjä tosiaan ei ole mukana vaan vain nato-maita (pending Ruotsi), ja Moskovan Ahvenanmaan sopimus 1940 joka vahvistaa sekä demilitarisoinnin että sen konsulaatin. Vaikea nähdä, että tässä viimeisessä Venäjällä ei olisi sananvaltaa.
Tosiaan tämä

https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sop ... 19400024_2

on kait voimassa edelleen, koska Venäjällä on sen perusteella konsulaatti Ahvenanmaalla
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voidaanks me nyt todeta, että ei sittenkään opittu mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 9:28 Voidaanks me nyt todeta, että ei sittenkään opittu mitään.
Opittiin me se, että Yleen ei voi luottaa! Irtisanon väritelevisiolupani!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2023 9:41
urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 9:28 Voidaanks me nyt todeta, että ei sittenkään opittu mitään.
Opittiin me se, että Yleen ei voi luottaa! Irtisanon väritelevisiolupani!
:D Ei kun Jukka Tarkkaan ei voi luottaa. Mutta se me ollaan opittu jo paljon aiemmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 9:42Jukka Tarkkaan ei voi luottaa.
Kuinka ironista. Nimi ei tosiaan ole enne.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009510547.html

Yleensä olen oletusarvoisesti eri mieltä Martin Scheinin kanssa, mutta hän ei ehkä ole yhtä tarkka suunnannäyttäjä kuin Tuomioja.

Tämän jutun perusteella ajattelen, että ei kannata antaa Venäjälle hyvää tekosyytä haastaa Suomen rajoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2023 10:01 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009510547.html

Yleensä olen oletusarvoisesti eri mieltä Martin Scheinin kanssa, mutta hän ei ehkä ole yhtä tarkka suunnannäyttäjä kuin Tuomioja.

Tämän jutun perusteella ajattelen, että ei kannata antaa Venäjälle hyvää tekosyytä haastaa Suomen rajoja.
Suomen rajat ovat kansainvälisesti tunnustetut ja täysin vakiintuneet. Tässä näkyy kauhea legalismin painolasti.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ahvenanmaan kysymys ehti jo vanhentua. On ihan älyvapaata esittää, että ahvenanmaa olisi 5. artiklan suojaamana jokin ongelma, jos demilitarsoinnin kanssa on kuitenkin oltu ihan sujut viimeiset 70 vuotta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.04.2023 11:56 ^ Ahvenanmaan kysymys ehti jo vanhentua. On ihan älyvapaata esittää, että ahvenanmaa olisi 5. artiklan suojaamana jokin ongelma, jos demilitarsoinnin kanssa on kuitenkin oltu ihan sujut viimeiset 70 vuotta.
On siellä kuitenkin edelleen se vakoilulaitos.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuohon vakoilulaitokseen pätee ihan sama logiikka. Jos se oli ihan fine natoon asti, niin miksi se natossa muodostuisi ongelmaksi- Eroon siitä kannattaisi tietty hankkiutua. Jos vakoilulaitosta ei uskallettu sulkea ennen natoon menoa, niin sitten liittymiseen oli aika pirusti enemmän hyviä syitä kuin vain "muuttunut turvaaliisuustilanne".
Vastaa Viestiin