Mitä opin äskettäin
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Re: Mitä opin äskettäin
^Joo toi on ikävää.
Joku kuitenkin selitti, että tutkitusti negatiiviset otsikot keräävät enemmän klikkejä.
Eli otsikko
a) Lasi on puoliksi täynnä
Kerää vähemmän klikkejä kuin
b) Lasi on puoliksi tyhjä
Eo:n takia on loogista laittaa nettiin kahdesta oikeasta otsikosta se negatiivinen.
Mutta valitettavasti aika usein laitetaan se vähemmän oikeakin, kunhan se on negatiivinen.
Joku kuitenkin selitti, että tutkitusti negatiiviset otsikot keräävät enemmän klikkejä.
Eli otsikko
a) Lasi on puoliksi täynnä
Kerää vähemmän klikkejä kuin
b) Lasi on puoliksi tyhjä
Eo:n takia on loogista laittaa nettiin kahdesta oikeasta otsikosta se negatiivinen.
Mutta valitettavasti aika usein laitetaan se vähemmän oikeakin, kunhan se on negatiivinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
Ei ole kiinnostavaa kertoa että hommat toimii niin kuin pitääkin. Epäkohdat ovat kiinnostavia. Kiinnostavuus= myyvyys.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Turhaa sarkasmia. Koska monet eivät tajua että uutisten ja tiedon julkaiseminen eivät ole lehdille tärkein juttu vaikka ovatkin näkyvin juttu. Päivitellään miksi suurin palstatila annetaan kaikenlaiselle hömpälle jne.
-
- Kitisijä
Voisit alkaa julkaista blogia ja kertoa lisää oivalluksiasi. Nimi vois olla vaikka Lemonin Valitut Palat.Homeboy65 kirjoitti: ↑27.02.2023 12:44Turhaa sarkasmia. Koska monet eivät tajua että uutisten ja tiedon julkaiseminen eivät ole lehdille tärkein juttu vaikka ovatkin näkyvin juttu. Päivitellään miksi suurin palstatila annetaan kaikenlaiselle hömpälle jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
*harkitsee asiaa*Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑27.02.2023 12:50Voisit alkaa julkaista blogia ja kertoa lisää oivalluksiasi. Nimi vois olla vaikka Lemonin Valitut Palat.
-
- Kitisijä
Käytin duuniluuria (Samsung A-jotain halpispuhelin) työmaalla vasarana. Noin kymmenen kopautusta ja puhelin soitti hätänumeroon.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitisijä
Eikös tämä mennyt aivan oikein? Puhelimelle tuli hätä kun käyttäjä on urpo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^ Mitäs urpoa tuossa nyt oli? Kaikilla mukana kantamillani työkaluilla on monta funktiota. Se vähentää tarvittavien työkalujen määrää.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitinän uhri
Bhven, olet pöljä!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
-
- Kitisijä
Aamun radiouutisista opin, että kaikki Ahvenanmaan demilitarisoinnista sopineet maat ovat Nato-maita sen jälkeen, kun Ruotsin jäsenyys on hyväksytty. Neuvostoliitto tai Venäjä ei siis ole ollut asiasta aikoinaan sopimassa.
Mielenkiintoista.
Mielenkiintoista.
-
- Kitisijä
Viittaat Jukka Tarkkaan? En kuullut kokonaan, mutta oli ainakin kuulemassani kohdassa tosi epäselvä. Käsittääkseni Ahvenanmaan demilitarisointi perustuu Krimin sodan jälkeiseen sopimukseen (ehkä joku 1856 tai jotain), vahvistettu uudelleen Kansainliiton sopimuksella 1921 tai -22, ja vielä kertaalleen Pariisin rauhansopimuksessa 1947 (kai). Vaikea kuvitella, ettei Venäjä tai Neuvostoliitto olisi ollut missään näissä mukana. Tarkka saattoi sanoa, että tässä tilantessa vain Nato-mailla on väliä, ei, että Venäjä ei olisi alun perin ollut mukana. Keskeistä kai oli, että sopimuksen muutos lähitisi kv-yhteisöstä, ei Suomen yksipuolisesta irtisanomisesta. Ehkä Tarkka ajatteli, että Venäjä on pelannut itsensä ulos sääntöpohjaisesta kv-yhteisöstä eikä siksi ole relevantti.James Potkukelkka kirjoitti: ↑14.04.2023 8:28 Aamun radiouutisista opin, että kaikki Ahvenanmaan demilitarisoinnista sopineet maat ovat Nato-maita sen jälkeen, kun Ruotsin jäsenyys on hyväksytty. Neuvostoliitto tai Venäjä ei siis ole ollut asiasta aikoinaan sopimassa.
Mielenkiintoista.
Edit. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ahvenanmaan_sopimus En mä nyt vieläkään ymmärrä. Pariisin rauhansopimus 1947 kai katsotaan sotilaallisten rajoitteiden osalta kokonaan rauenneeksi. Toisaalta Pariisin rauhansopimuksen 1856 katsotaan kai jotenkin olevan yhä voimassa, vaikka Venäjä itse rikkoi Ahvenanmaan demilitarisointisopimusta kun Suomi ja siten Ahvenanmaa olivat vielä osa Venäjää. Jäljelle jäävät ehkä Kansainliiton diili vuodelta 1921, jossa Venäjä tosiaan ei ole mukana vaan vain nato-maita (pending Ruotsi), ja Moskovan Ahvenanmaan sopimus 1940 joka vahvistaa sekä demilitarisoinnin että sen konsulaatin. Vaikea nähdä, että tässä viimeisessä Venäjällä ei olisi sananvaltaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
https://areena.yle.fi/podcastit/1-65497808
Kohta 03:10
Mutta ei tietenkään olisi mitenkään erikoista, että uutisissa olisi asiavirhe. Juuri eilen ojensin Yleä virheestä OL3 uutisessa (korjattiin meilinin jälkeen).
https://areena.yle.fi/podcastit/1-65497808
Kohta 03:10
Mutta ei tietenkään olisi mitenkään erikoista, että uutisissa olisi asiavirhe. Juuri eilen ojensin Yleä virheestä OL3 uutisessa (korjattiin meilinin jälkeen).
-
- Kitisijä
Äijä on kyllä melkoinen mediapyöveli!James Potkukelkka kirjoitti: ↑14.04.2023 8:53 Juuri eilen ojensin Yleä virheestä OL3 uutisessa (korjattiin meilinin jälkeen).
-
- Kitisijä
Tosiaan tämäurpiainen kirjoitti: ↑14.04.2023 8:39 Jäljelle jäävät ehkä Kansainliiton diili vuodelta 1921, jossa Venäjä tosiaan ei ole mukana vaan vain nato-maita (pending Ruotsi), ja Moskovan Ahvenanmaan sopimus 1940 joka vahvistaa sekä demilitarisoinnin että sen konsulaatin. Vaikea nähdä, että tässä viimeisessä Venäjällä ei olisi sananvaltaa.
https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sop ... 19400024_2
on kait voimassa edelleen, koska Venäjällä on sen perusteella konsulaatti Ahvenanmaalla
-
- Kitisijä
Voidaanks me nyt todeta, että ei sittenkään opittu mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Opittiin me se, että Yleen ei voi luottaa! Irtisanon väritelevisiolupani!
-
- Kitisijä
Ei kun Jukka Tarkkaan ei voi luottaa. Mutta se me ollaan opittu jo paljon aiemmin.James Potkukelkka kirjoitti: ↑14.04.2023 9:41Opittiin me se, että Yleen ei voi luottaa! Irtisanon väritelevisiolupani!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kuinka ironista. Nimi ei tosiaan ole enne.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009510547.html
Yleensä olen oletusarvoisesti eri mieltä Martin Scheinin kanssa, mutta hän ei ehkä ole yhtä tarkka suunnannäyttäjä kuin Tuomioja.
Tämän jutun perusteella ajattelen, että ei kannata antaa Venäjälle hyvää tekosyytä haastaa Suomen rajoja.
Yleensä olen oletusarvoisesti eri mieltä Martin Scheinin kanssa, mutta hän ei ehkä ole yhtä tarkka suunnannäyttäjä kuin Tuomioja.
Tämän jutun perusteella ajattelen, että ei kannata antaa Venäjälle hyvää tekosyytä haastaa Suomen rajoja.
-
- Kitisijä
Suomen rajat ovat kansainvälisesti tunnustetut ja täysin vakiintuneet. Tässä näkyy kauhea legalismin painolasti.James Potkukelkka kirjoitti: ↑14.04.2023 10:01 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009510547.html
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Ahvenanmaan kysymys ehti jo vanhentua. On ihan älyvapaata esittää, että ahvenanmaa olisi 5. artiklan suojaamana jokin ongelma, jos demilitarsoinnin kanssa on kuitenkin oltu ihan sujut viimeiset 70 vuotta.
-
- Kitisijä
On siellä kuitenkin edelleen se vakoilulaitos.sivustahuutaja kirjoitti: ↑14.04.2023 11:56 ^ Ahvenanmaan kysymys ehti jo vanhentua. On ihan älyvapaata esittää, että ahvenanmaa olisi 5. artiklan suojaamana jokin ongelma, jos demilitarsoinnin kanssa on kuitenkin oltu ihan sujut viimeiset 70 vuotta.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Tuohon vakoilulaitokseen pätee ihan sama logiikka. Jos se oli ihan fine natoon asti, niin miksi se natossa muodostuisi ongelmaksi- Eroon siitä kannattaisi tietty hankkiutua. Jos vakoilulaitosta ei uskallettu sulkea ennen natoon menoa, niin sitten liittymiseen oli aika pirusti enemmän hyviä syitä kuin vain "muuttunut turvaaliisuustilanne".