Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Tajusin tuossa jokin aika sitten, että ainoa todellinen vaivani, josta kaikki ruikutukseni johtuu on asennevamma.
Vituttaa kun kaikki vituttaa. Asenteestahan se on kiinni... Mutta kun ei osaa tehdä asialle mitään.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Aarne the Ankka

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Aarne the Ankka »

Anonymous kirjoitti:
Anonymous kirjoitti: Ehkä ns. hiki-ihottumaa, ehkä vaateallergiaa...
Oisko pesuaineallergia? Ooks kokeillu ihan tavan perusrasvoja?
Hydrokortisoni auttaa ihottumaan, mutta se hoitaa vain oiretta, ei syytä. Pesuaineallergiasta tuskin on kyse.. mutta voisihan sitä toki kokeilla allergiatestattuja pesujauheita. Koneeni tietääkseni kuitenkin huuhtelee pyykit kunnolla.
Exsat

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Aarne the Ankka kirjoitti:Pesuaineallergiasta tuskin on kyse.. mutta voisihan sitä toki kokeilla allergiatestattuja pesujauheita. Koneeni tietääkseni kuitenkin huuhtelee pyykit kunnolla.
Mä olen allerginen joillekin mustille vaatteille, tai siis ilmeisesti niiden värjäämiseen käytetylle aineelle. Tuli vaan aiheesta mieleen..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Epäilen endometrioosin syöneen sisälmykseni ja oirehtivan kuukautisten yhteydessä. Outoja kipuja oudoissa paikoissa. Tosin joskus nipistelee ison O:n jälkeenkin sisuksissa. Vituttaa ihan sikana koko saatanan lisääntymisvärkit, poistoon vaan koko roska.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mida

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Mida »

Valitan tännekin nyt näitä #¤&%" tissejä. Ovat kasvaneet nyt ja arat. Pääasiassa kipeät vain jos koskee, mutta ulos ei millään ny viittis mennä, ku kylmä sattuu aivan sairaasti.

Olenkin jo suunnitellut, että huovuttaisin villasta jotkin tissilämmittimet, mutta en ole vielä edennyt tuotesuunnittelussa tämän pidemmälle.
Patz

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kärsin liian isoista tisseistä (HAH, sainpas sanoa).

Kävin viime kesänä 4 kertaa lääkärissä valittamassa outoa kipua selkärangassa (tark. ottaen rintarangassa) ja sain hoidoksi lihasrelaksantteja, melkoisia särkylääkekuureja ja fysioterapiaa. Sinänsä hassua, kun kaikki lääkärit (ja minä) ovat olleet yksimielisiä siitä, että kipu on jossain muualla kun lihaksissa. Lopetin aiheesta valittamisen ja päätin elää kivun kanssa, selkä kun oireilee yleensä vaan tiettyjen rasitusten yhteydessä.
Pienennysleikkausta odotellessa...

Muuten olen melko vaivaton :mrgreen:
Gina

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gina »

Kurkku kipeenä nyt jo viikon. Nyt on oikeasti pakko olla hiljaa. Sattuu niin että itkisin, mutta nenästä alkoi valua verta joten se lienee huono ajatus. Kurkunpääntulehdus on mun ammatissa aivan halvatun hauskaa, töissä on tosi helppo olla hiljaa. :evil:
Dumari

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Polvi ollut paskana pari kuukautta. Ei voi juosta, ei voi vittu mitään. Täytyy nousta soffalta aina rauhallisesti ylös ettei kuulu pamahdusta polvesta. Kolmen kuukauden päästä pääsisi leikkaukseen, se on aivan helvetin pitkä aika.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Oon aivan luvattoman väsynyt.. Nukuin viime yönä 16h yöunet, skippasin opiskelut sen takia ja yleisesti oon alakuloisempi.
Tenttiin pitäs lukee mut ei vaan saa aikaseks, tympii ja masentaa. :(
nami nami
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Lipa kirjoitti: :(
:paijaa:

Pieni itsensä hemmottelu tekee aina hyvää ja piristää mielialaa. Jaksamista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti: Outoja kipuja oudoissa paikoissa. Tosin joskus nipistelee ison O:n jälkeenkin sisuksissa.
O-ou. Mulla on samat oireet :(
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mun alaselkä on jotenkin ihan kökkönä, ollut koko syksyn. Jos en käy salilla tai jumpassa koko viikkona niin turha kuvitella nukkuvansa enää missään normaalissa asennossa. Toi selkä on mennyt paskaksi luultavasti ratsastuksesta. Entisellä hevosella oli aivan järkyttävät askellajit.
Vieras

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lolita kirjoitti:Epäilen endometrioosin syöneen sisälmykseni ja oirehtivan kuukautisten yhteydessä. Outoja kipuja oudoissa paikoissa. Tosin joskus nipistelee ison O:n jälkeenkin sisuksissa. Vituttaa ihan sikana koko saatanan lisääntymisvärkit, poistoon vaan koko roska.
Niin epäilin minäkin pari vuotta sitten. Lääkäri sanoi kipujen olevan normaalia ja käski popsia e-pillereitä. No, noin 8 kk sitten kivut loppuivat ja tilalle tulivat suolistovaivat. Lääkäriltä toiselle ramppaamisen ja lukuisien näytteiden jälkeen tehtiin alavatsan ultraääni, jossa löytyi greipin kokoinen endometriooma (kasvain, joka oli kehittynyt yhdestä endometrioosipesäkkeestä, joita siis leikkauksessa löytyi useita).

Eihän tässä nyt välittömässä hengenvaarassa olla oltu, mutta kyllähän tuo pitkän leikkaushaavan parantuminen voimille otti. Varsinkin kun se olisi voitu ehkä välttää. Ja endometrioosi oli tosiaan syönyt sisälmyksiä. Toinen munasarja meni, eikä toisellakaan enää taida mitään tehdä. Lisääntymiseen tarvitaan ihme.

Tarkoitus ei ole lietsoa mitään, mutta kyllä nuo kivut kannattaa tutkituttaa. Kyseinen krooninen sairaus kun kuuluu olevan ainakin joka kymmenennellä suomalaisnaisella. Eikä ollut kivaa sekään aika minkä joutui leikkausta odottelemaan (kasvaimen laatu kun selvisi vasta leikkauspöydällä). Että näin.
Avatar
Pirjo
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2005 16:23
Paikkakunta: HeLLsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Polvi: leikattu kolme kertaa. Ja ne kolme leikkausta eivät tehneet ihan hyvää toisellekkaan polvelle (varasin kaiken painon aina leikkausten jälkeen sille) joten kummatkin polvet ovat nyt pa:na. Juokseminen sattuu, kylmä sattuu, en voi istua polvet koukussa kuin max 15min ja sitten on pakko päästää seisomaan tai oikomaan polvia muuten.. Polvi joka on leikattu on ruma ku mikä, epämuodostunut ja tunnoton (ilm. varomattomasti leikattu, tuntohermot puuttuu joistain kohdista..). Kaaduin kesällä enkä huomannut veristä haavaa polvessa ennenkuin suihkussa illalla.. "jaa-a taidan vuotaa verta"

Kesällä olin onnettomuudessa jossa oli mahdollisuus kuolla. Selvisin kuitenkin vain parin pvän sängyssä makaamisella ja parin kuukauden liikuntakiellolla.

Nilkat: Kummatkin nilkat ovat nyrjähtäneet. Vieläkin joka kerta kun laittaa korkokengät jalkaan niin saa pelätä ja miettiä että milloin nyrjähtävät jälleen...

Sokeriaddiktio: välillä tuntuu että ainut syy herätä aamulla on se että saa syödä jotain makeaa illemmalla.. Vain järjetön sokerihumala tuntuu pitävän jaksamassa.

Masennus: Yleensä vain syys, mutta tämä vuosi ei ole oikein mennyt putkeen joten tuntuu kuin olisin ollut Suomeen muuton jälkeen koko ajan pahalla päällä ja masentunut. Paria viime viikkoa huomioimatta en muista koska olisi ollut mukavaa ja hauskaa. Kesäinen onnettomuus masensi vain lisää.

Väsymys: Liittyen masennukseen. En saa unta, en nuku, olen väsynyt ja vttuuntunut. Tänään nukuin päivän päikkärit ja en muista koska olisin ollut näin hyvällä tuulella viimeksi.

----
PostScriptum: Sain meksikolaiselta ystävältäni sähköpostin. Hänen paras ystävänsä oli ammuttu sen jälkeen kun hänen autonsa oli varastettu. Mulla menee siis hyvin.
coldheart cynic
that's what's become of me
coldheart cynic
that's what you've made of me
Yönmustaritari

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Kuseminen sattuu ja munasta valuu verta.

Hemmetin sappikivet.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Anonymous kirjoitti:.
Minä tiedän tuolla alakerrassa olevan endometrioosia ainakin jonkin verran, koska sitä sieltä löytyi ja poistettiin muusta syystä tehdyn laparoskopian yhteydessä. Oikeastaan se ei ole aiheuttanut mitään selkeitä ja säännöllisiä kipuja, mutta aina kaikki kivut ja tuntemukset mielelläni laitan endometrioosin piikkiin. Tosin hyvin mahdollisesti se voi olla oireettomanakin paha. Muistelisin, että e-pillerien pitäisi pitää endometrioosi kurissa, samoin raskauden. Oli miten oli, kohdusta kun eroon pääsisi olisin onnellinen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja mozart »

pertzi kirjoitti:Tämä on kityn epävirallinen terveyspalsta. Kerro täällä, mikä mieltäsi tai kroppaasi painaa. Voi olla, että saat hyviä neuvoja. Ainakin saat myötätuntoa.

Pidetään ketju asiallisena. Kiitos.

Minulla isoin riesa on selkä. Se kramppasi taas eilen niin pahasti, että en melkein päässyt ylös sängystä. Nyt olo on jo hiukan parempi. Välillä tuntuu, että selkä kramppaa ihan tyhjästä.

p.
Täällä yksi, jolla selkä ensimmäisen kerran on alkanut temppuilemaan 12-vuotiaana. Siitä alkoikin kipulääkkeiden kanssa leikkiminen siinä missä relaxanttienkin. Aika ajoin käyn piikit kankkuun. Välilevyt on jo kuluneet ja taitaapa rangasta löytyä ihan synnynnäinen vikakin. Kolme vuotta sitten iski ihan kunnolla iskias. Sen jälkeen koko ajan pelko perseessä, että milloin tulee taas.

Nuo krampit ovat tuttuja. Tulevat, jos on ollut liikaa samassa asennossa. Tämän ohella itselläni myös niskat ovat jäykät. Vasen käsi puutuu ja tikkuilee. Välillä rintarangan puolellakin tunne kuin puukkoa työnnettäisiin rintaan.

Keppijumppa. Sauvakävely. Venyttely. Vatsa- ja selkälihasten kunnossapito. = avainsanat

Nimimerkillä "kirurgin veitsen alle määrätty tulevaisuudessa"
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:Mulla tulee käsivarsien taakse semmosta hassua ihottumaa aina näin talvisin. Ei mitään tietoa mistä ja miksi, eikä ole häiriöksi muuten kuin esteettisessä mielessä. Mulla on myös korvan takana inhottava läikkä, joka ilmaantuu stressatessa.

Diagnosoisin tuon keratosis pilaris -nimiseksi vaivaksi. Googleta.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kaikille väsymyksestä kärsiville suosittelisin kirkasvalolamppua, liikuntaa ja sokerin ja muiden huonojen hiilihydraattien (viinerit, pullat, kakut, valkoinen leipä yms.) välttämistä. Ja jos masentaa, lääkitystä.
Kikkelis kokkelis.
Vieras

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mua on ihmettänyt koko syksyn, miten olen aivan loistavasti tullut toimeen alle 7 tunnin yöunilla (mikä ei yleensä edes kesällä riitä mulle) vaikka kaikki ympärillä valittavat väsyttää väsyttää väsyttää eikä hämärä ole vetänyt yhtään mieltä matalaksi niinkuin yleensä, mutta sitten tajusin että lukiessa tulee aikalailla naposteltua ja ehkä neljäsosa tämänhetkisestä energiasta tulee suklaasta. Serotoniinit...tai sitten oon vaan niin stressaantunut, etten edes tajua olevani väsynyt.
hepuli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Sama vika. Kohta olis tarkoitus mennä nukkumaan, mutta on todella harvinaista nykyisin että nukun yhteenmenoon yli 5-6 tunnin unia vaikka yritänkin. Riippumatta milloin olen mennyt nukkumaan, herään monesti joskus 4-5 tunnin kuluttua, olen väsy ja nukahdan aika nopeasti uudestaan.

Nukahtaminen ei ole minulle ongelma, mutta se liian aikaisin herääminen on. :roll: Viikonlopun yötkin tuntuvat yleensä olevan 4h yhtenäistä unta + toiset 4 tuntia torkahtelua ja pätkittäistä unta, kunnes päätän nousta ylös.
Geetzu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keikaus kirjoitti:Diagnosoisin tuon keratosis pilaris -nimiseksi vaivaksi. Googleta.
Kiitos keikkis! Smak! Olen täysin samaa mieltä.
Ihoa täytyy hoitaa, ei se muuten pysy niin heleänä kuin avatareni naisella (elämme todnäk yhtä stressaavaa elämääkin hänen kanssaan).
heppuli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja heppuli »

hepuli kirjoitti:Sama vika. Kohta olis tarkoitus mennä nukkumaan, mutta on todella harvinaista nykyisin että nukun yhteenmenoon yli 5-6 tunnin unia vaikka yritänkin. Riippumatta milloin olen mennyt nukkumaan, herään monesti joskus 4-5 tunnin kuluttua, olen väsy ja nukahdan aika nopeasti uudestaan.
No kappas! Nyt sitten nukuin "jopa" 6½ tuntia yhteenmenoon, ja olisin jatkanutkin ellei herätyskello olisi herättänyt. Ehkä eilisellä punttisalikäynnillä oli vaikutusta asiaan?

Pärjäänköhän mä oikeasti näin pienellä unimäärällä per yö? En ainakaan tunne itseäni väsyneeksi... Tuntuu oudolta kun jotkut toitottavat että pitäisi pyrkiä nukkumaan jotain 9h/yö, ihan kuin edes pystyisin. Kuvittelisin että ainoastaan tosi sairaana ja kuumeisena saattaisin nukkua noin pitkiä yhtenäisiä jaksoja.
Patz

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Patz »

Yönmustaritari kirjoitti:Hemmetin sappikivet.
Lääkriin siitä! Sappikivet (nykyään koko rakko) poistetaan nips naps vaan päiväkirurgiassa ja toipuminen tapahtuu alle viikossa.

...Jack Bauerilla ei taatusti ole sappikiviä...
slam

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja slam »

[*tajuaa* liittävänsä asioita muista ennen koetuista asia yhteyksistä paikalliseen tapahtumaan] tai ainakin osittain. Ennakko-aavistukset ovat kovat ja toisen ihmisen avatessa suunsa maailma kiertyy aivan toisenlaiseksi.. ;)
Vastaa Viestiin