Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla on aina haikea viikko ennen menkkoja, ei hormonien takia, vaan sen takia, että taas niitten pitää antaa tulla. Vastahakoisesti pidän sen viikon taukoa parin kuukauden välein. Turhaa, täysin turhaa. Menkoilla ei ole minulle mitään merkitystä, ne eivät viestitä mistään, ei hyötyä, ei mitään. En voi edes ajatella, että kaikki tämä epämukavuus ja kärsiminen palkittaisiin lopulta. Täysin turhaa. Pitäis rohkaistua kyselemään siitä kohdun poistosta.
HellBell

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kkt (kuukautiset) eivät ole kiva juttu - niistä ei ole mitään muuta iloa kuin sen tietäminen että kroppa toimii ookoosti niiden suhteen. Jos niitä toisin sanoen ei tulisi, pitäisi alkaa selvittää siihen syytä jne, joten kaiken kaikkiaan hyvä että homma toimii. Joissain amerikkalaisissa tv-jutuissa näkee tämän asian alkamisajankohtaa juhlistettavan ja tyttöjen olevan lähes ekstaasissa asian johdosta. En ole koskaan käsittänyt tätä.. siis toki symbolisella tavalla on joo ihqunkihqua että itsestä huomaa silloin murrosikäisenä sukeutuvan ennemmin naisenalun kuin viisisilmäisen mutanttiameebamunakoison, mutta noin muuten..
.. infernaalistahan se on. Buranoidenkin kanssa sitä näyttää kktien alkupäivinä valkoisemmalta kuin Michael Jackson (joskus jopa merisairaan vihreältä; olen kuullut näin sanottavan itselleni) ja tuntee kaikki hajut herkistyneesti ja ylipäätään tuntee sen silti. "Ooksä kipeä? Tosi kalpea, ihan valkonen" kysyi veli huolestuneena, kun viimeksi nähtiin. Juu, enhän mä silloin kipeä ollut, noin niinkuin periaatteessa..
Ja ei, minulla ei ole alhaiset hemoglobiiniarvot (132 viimeksi ja joskus ollut jopa 158, tämä totta.. sitä ihmeteltiin), mutta voi tietysti olla että sitä verta ei ylipäätään määrällisesti olla liikoja jaeltavaksi sinne sun tänne saati hukkaan ja siksi näytän niinä 'hukkapäivinä' siltä, kuin veret olisvat kaikonneet koko kropasta.. Valkoista valkoisemmalta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Niba »

AarneAnkka kirjoitti:Öh, toi äskeinen "vieras" olin siis mä. Missähän välissä Exploder kirjasi minut ulos?
Kärsisit sen verran microsoft ihottumaa että vaihtaisin firefoxiin?
Pyyhin Netikettiin..
slam

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja slam »

sisäinen tiukka kontrolli ja mahdollisuus sekoittaa pakkaa... XD kuvastaa aika hyvin mun toimintaa... Kävin laskemassa ja mölysin hyvän kaverin kanssa kaikenlaista sekopäistä. Toinen latoo kohtuu samanlaista settiä takaisin, niin mukava lasketella :)

Painelin avantoon muutaman kerran ja sen jälkeen oli rento maata raukena sohvalla aivan täysin liikkumattomana paikallaan ilman mitään ilman suurempia informaatiota, kun löysä tv;ohjelma, ja kavereiden puheet biljardipöydän ääreltä...

Aivot täyttyy kaikesta, niin paljon, että täytyy hieman levätä. Ulkoilu tekee hyvää, koska pää täyttyy yksin ollessa pahemminkin... mut kuitenkin ne jutut mitkä on kokenut ulkosalla muotoutuu jonkinlaisiksi systeemeiksi.... eli paljon pitää käydä erilaisten ihmisten luona ja kämpillä... sitä tuli tehtyä jouluna jonkin verran...

ps. no, joo ei kannata ottaa vakasti, tai ehkä olen ainoa, joka luulee, että täällä otetaan vakavasti XD. Olettaminen olkoon oravan pyörähdyksen alku ja loppu
slam

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja slam »

Niba kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Öh, toi äskeinen "vieras" olin siis mä. Missähän välissä Exploder kirjasi minut ulos?
Kärsisit sen verran microsoft ihottumaa että vaihtaisin firefoxiin?
plaa! , plää plöö
Bigmama

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Oltiin pulkkamäessä ja nyt sattuu kylkiin ja reisiin ihan sairaan paljon. *on vanha*
Edith

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mulla on nyt yli puoltoista kuukautta ollut tuo vasemmanpuoleinen reisi-perseosasto venähtäneenä tai revähtäneenä. Hankala, muttei ylitse pääsemätöttömän, ihan esim. kengännauhoja sitoessakin. Kiltti Pakkasukko, tuo mulle uusi reisi-perseosasto ens vuodeksi!
Bigmama

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Serkun tyttären reuma alkoi viis vee
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Mikähän on, kun parina viime kuukautena on alkanut polvia särkeä joskus.
Ja aina vaan useammin portaita noustessa tai kyykystä noustessa niihin sattuu ihan perkeleesti.
Ei lonksu, ei pistä, vaan sattuu niinkun sinne sisälle polttelisi.
Yksi tuttu heitti, että kuulostaa nivelreumalta. Ei kai tän ikäisenä reumaa saada? Se vaan pahenee koko ajan.
Mulla on ollut näitä oireita 12-vuotiaasta. Silloin polvia rasitti ratsastusharrastus, ja varsinkin toinen polvi meinasi hypätessä lähteä irti, tai siltä se ainakin tuntui.
Myöhemmin polvia rasitti rappusiivous, jossa tuli kiivettyä totta totisesti paljon ylös ja alas, niin paljon, että sairaslomaa napsui polvista tasaisesti parin kuukauden välein. Baarityössä polvet ovat kestäneet.
Nytkin polvia särkee taas saakelisti, ja alan epäillä sen johtuvan siitä, että istun lähes aina risti-istunnassa, vähintään toinen jalka toisen päällä, mutta yleensä koivet ihan solmussa. Jalkojen suoristaminen onkin sitten tuskaa.
Koskaan eivät lekurit tarkemmin tutkineet, arvauskeskuksessakin tokaistiin joskus 6 vuotta sitten, että kai ne joskus pitää leikata. :?

EDIT: juuri nyt viimeiset pari viikkoa nämä polvet ovat särkeneet lähes tauotta...Ja tässä mä istun taas tietokoneella risti-istunnassa...
Edith

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mullakin on nyt polvessa jotain häikkää. En tykkää. Reisi-perseosastokaan ei ole täysin kunnossa vieläkään.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Edith, ajattele positiivisesti! Sun perse on siis tiukkaa lihasta koska tuskin läski voi revähtää :)
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla on ihmeellistä minimaalisen pientä näppyläihottumaa käsivarsien sisäpuolella. Kutisee vietävästi. Mistähän voi johtua, huomasin vasta pari päivää sitten. Pesuaine on aina ollut sama, samoin huuhteluaine. Omituista.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tää flunssa on kestäny nyt kymmenen päivää.
Kurkkukipua, hillitöntä yskää ja nuha tukos.
Ei tää hauskaa ole ei, mut nyt vois kuitenki olla menossapäin.
Arvauskeskukset ja poppatohtorit kaikki pyritty hyväkskäyttämään.
:?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Mikähän on, kun parina viime kuukautena on alkanut polvia särkeä joskus.
Ja aina vaan useammin portaita noustessa tai kyykystä noustessa niihin sattuu ihan perkeleesti.
Ei lonksu, ei pistä, vaan sattuu niinkun sinne sisälle polttelisi.
Yksi tuttu heitti, että kuulostaa nivelreumalta. Ei kai tän ikäisenä reumaa saada? Se vaan pahenee koko ajan.
Nytkin polvia särkee taas saakelisti, ja alan epäillä sen johtuvan siitä, että istun lähes aina risti-istunnassa, vähintään toinen jalka toisen päällä, mutta yleensä koivet ihan solmussa. Jalkojen suoristaminen onkin sitten tuskaa.
Joo, mäkin istuin vuosikaudet risti-istunnassa a i n a ja joka paikassa, esim lattialla aamukahvilla, lukemassa lehteä jne. Ei oikein onnistu enää. Sattuuuu, ja suoristaminen se vasta sattuukin. Oon kyllä käyny magneetit ja TT-kuvat. Ilmeisesti polvilumpion rustonpehmentymä, jolle ei voi tehdä oikein mitään. Paitsi vahvistaa lihaksia siinä ympärillä. Mutta milläs vahvistat, ku sattuuu :?

Sitten 'uutena': puolisen vuotta kestänyt oikean puolen niskakipu, joka säteilee tietysti selkään ja käteen ja päähänkin, nyt just ottalohkossa asti tuntuu kiristystä. Lopetin fysioterapian kun työt loppui. Nyt yritän sitten viikon parin Dolan-kuuria. Ja tietysti käyn kuntosalilla.

Ihan epäreilua kun nuori ihminen on vaivainen :evil:
Dumari

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Dumari kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Polvi ollut paskana pari kuukautta. Ei voi juosta, ei voi vittu mitään. Täytyy nousta soffalta aina rauhallisesti ylös ettei kuulu pamahdusta polvesta. Kolmen kuukauden päästä pääsisi leikkaukseen, se on aivan helvetin pitkä aika.
Update:

Erikoislääkäri antoi tuomion; "Rustot loppu, paskan myivät. Vaihtoehdot vähissä, vielä leikkauksella yritetään aktivoida polven omaa luontaista kykyä tuottaa rustoa."

Harmittaa aika lailla, en tiedä pystynkö enää ikinä juoksemaan vaarantamatta terveyttä. Täytyy siirtyä johonkin vähemmän niveliä kuluttavaan urheiluun.

edit, jatkoa:

Stoori lapsuudesta: Pikku-Dumis oli aktiivinen nuori poika joka tykkäsi aina pelata pelejä ja pyöriä ulkona. Kuusi-vuotiaana se jalis alkoi ja sitten murrosiässä 10-12vuotiaana kasvua tuli sellaiset 10-15cm vuodessa. Dumis taisi olla 14/15-vuotiaana jo 175cm. Paha vain että polvissa oli myös synnyinen vika: Osgood-Schlatterin-sairaus, joka ei auttanut asiaa.

Ekan kerran sitten 11-vuotiaana polven nivelside sitten repesi ja se ommeltiin kasaan, sama toistui seuraavana vuonna. Pari kertaa puukkoa teki tehtävänsä, Dumiksen lumpio alkoi pysymään paikoillaan. Paska vain että lumpion lumpsahtelu oli repäissyt myös rustoa paskaksi ja ne eivät itsestään parantuneet, vaan kuluivat loppuun vuosien saatossa. Nykyään lumpio pysyy paikoillaan kiitos punttitreenien, mutta rustot eivät palautuneet, joten vielä kerran on mentävä leikkauspöydälle.

Seuraava toimenpide on polveen (patellaan) porattavat mikroreiät, jotka toivottavasti aiheuttavat rustonuusiutumisen. Mikään ei ole varmaa, mutta vaihtoehdot ovat vähissä, näillä ehdoilla pelaillaan loppuelämä.
Uusin update:

-Huomenna 16.1.06 Polvi tähystysleikataan. Pientä toivoa on, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Dumari kirjoitti:Uusin update:

-Huomenna 16.1.06 Polvi tähystysleikataan. Pientä toivoa on, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja saat polvesi kuntoon!!

----------

Minulla on molemmista polvista paukkunut ristisiteen ja toisesta meni kaupan päälle vielä nivelkierrukkakin. Olivat ilmeisesti niin väljät jo alkujaan. Molemmat on tähystelty ja leikelty. Parempia niistä ei tullut, mutta kyllä niiden kanssa elää.
Urheilevalle ihmiselle polvivammat ovat tietenkin paljon ikävämpiä. Näillä polvilla ei urheilla. Kipeätkin ne on koko ajan, sen vain huomaa silloin kun jostain syystä koskee enemmän kuin normaalisti.

Nyt uusin vammani on olkapää, se lähtee sijoiltaan todella helposti. Ei se siis sillä tavalla "putoa", mutta menee lukkoon ja sitten se pitää vääntää taas liikkuvaksi. Pystyn sen itse tekemään, mutta kipeähän se on koko ajan. Liekö sekin sitten vain luonnostaan niin väljä, nyt pahentuen, kun se kerta vääntyilee noin helposti.
Kaikki muutkin nivelet on aika lailla yliliikkuvat. Pitäisi kehittää vähän lihaksia tukemaan, mutta... Tiedän, olen laiska.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Exsat

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Helkutan käsi mätänee taas ja ärsyttää niin paljon! Hitto. Nyt hain antibiootit ja rasvat lääkäristä ajallaan mutta eihän sekään riitä. Hiton rasva syövytti ihon pois kämmenestä, ja nyt se on vereslihalla kaiken muun lisäksi. Blaah.
Edith

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Edith »

Sellanen olo, etten syö enää ikinä. Mä en näköjään sitten koskaan opi. Häiritsevät ajatukset tai vaikeat sellaiset kun kiertää päässä, niin heti menee niitä paetessa ja niiden käsittelyä ja kierittelyä välttäessä tähän samaan. No, toisaalta ihan varsinaisena jouluaattona ja joulupäivänähän en sitten syönyt juuri mitään, kun oli silloin pidettävä edes jotain kontrollia yllä sukulaisten seassa. Vitura. Kai mun tarttis soittaa sinne YTHS:lle taas ja kysyä, onko sijoitukseni jonoissa millä tilanteella.
nojoojust

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Pitkä masennus takana, mutta ilmeisesti nykyiset lääkkeeni auttavat ihan oikeasti, sillä vaikka noita eläimiä on kuollut kohtuuttoman monta (yksi uuhi, 3 karitsaa ja yksi lintu) kuukauden sisällä, ei pää ole vieläkään poksahtanut ihan kokonaan. Jos joku vielä päättää kuolla ilman minun lupaani, en usko että nuppi sitä kestää. Epäreilua.
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja liz »

Mursin keskisormeni, tohelo kun olen, ja tietysti tärkeämmästä kädestä. Rusahdus vain, sitten turvotus ja mustelma. Sormus täytyi leikata irti. Välillä sormeen sattuu enemmän, välillä vähemmän. En vielä tiedä, kuinka saan käytyä suihkussa. Täytyy viritellä muovipussi käteen, kuten käskivät. Pieni ilo onnettomuudessa sentään on, kun saan kerrankin näyttää kaikille paksua keskaria niin paljon kuin sielu sietää, koska kättä on pidettava koholla :) .
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Clay »

liz kirjoitti:Mursin keskisormeni...En vielä tiedä, kuinka saan käytyä suihkussa. Täytyy viritellä muovipussi käteen, kuten käskivät.
Nauti nyt kerrankin, kun voit tekosyyn varjolla jättää peseytymisen väliin!½
Nyt penikseni on fantastinen!
Exsat

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Exsat »

liz kirjoitti: Sormus täytyi leikata irti.
Luin ensin moneen kertaan, että sormi täytyi leikata irti. Yyyhh.. Mä kävin eilen suihkussa tiskihansikas kädessä, oli vielä hiuslenkki viritettynä ranteeseen "tiivisteeksi". Kirjaimellisesti melko kädetön olo, kun joutuu pyytämään miestä pesemään hiukset, kun ei yksikätisenä vaan luonnistu.

Toistaiseksi ei mitään paranemisen merkkejä näkyvissä, lääkäri käski pitämään ihottoman kohdan kosteana perusvoiteella ja sidetaitoksella, ja tarjosi sairaslomaa. Torstaina menen kyllä töihin, vaikka olisikin vähän auki. Nih!
Kid

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kid »

Pään kääntäminen oikealle sattuu niin pirusti. Jumissa. Taas.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pillerien syönnistä huolimatta vuodan hiljalleen. Kohta liuska loppuu, joten saa nähdä miten sitten käy. Pelkään pahinta, mutta yritän olla ajattelematta kaikkia kauhuvaihtoehtoja ja vältellä gynelle soittamista. Jonkinlaisena heijastumana vuosien takaa ensimmäisenä tuli mieleen ostaa raskaustesti :oops: Minkä ihmeen takia minä sellaista tarvitsisin!???!1
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lolita kirjoitti:Pillerien syönnistä huolimatta vuodan hiljalleen. Kohta liuska loppuu, joten saa nähdä miten sitten käy. Pelkään pahinta, mutta yritän olla ajattelematta kaikkia kauhuvaihtoehtoja ja vältellä gynelle soittamista. Jonkinlaisena heijastumana vuosien takaa ensimmäisenä tuli mieleen ostaa raskaustesti :oops: Minkä ihmeen takia minä sellaista tarvitsisin!???!1
Nyt kun olen keksinyt itselleni uuden tsekattavan vaivan, tarjoan sitä selitykseksi muillekin. Onko sinulta otettu kilpirauhaskoetta? Siinäkin voi näet olla noita vuotohäiriöitä.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin