Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kyllä me aikanaan - minun mielestäni ainakin - olimme aika läheisiä. Mutta jotain tapahtui perinnönjaon aikoihin. Minulle alettiin esittää ihan käsittämättömiä "vahingonkorvausvaatimuksia" (säästän teidät yksityiskohdilta) ja vuoden kestänyt vääntö jaosta oli aivan vitun kamalaa säätämistä. Minun oli pakko ottaa siinä lopulta vähän kuokkaan että homma saatiin ylipäätään maaliin koska oma taloudellinen tilanne oli siinä kohtaa tosi haastava.

Mutta paskan väliä. Hän on näyttänyt todellisen karvansa ja pääsi lopullisesti "elämä on liian lyhyt" -kategoriaan. Hiljaa mielessäni epäilen että hänellä on oikeasti jokin neurologinen juttu. Jopa todennäköistä koska itsekin olen vähintään varttihullu :P

Oikeastaan se, mitä toinen ihminen sanoo tässä tilanteessa, ei merkitse "kovinkaan paljoa". Tärkeämpää on että joku kuuntelee, edes lyhyen hetken.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ikävä kuulla. Tiedän yhden suvun jossa kaksoisveljet ovat naimisissa kaksoissisarten kanssa, muuta sukua ei ole ja toisille ei puhuta ollenkaan perintöriidan takia. Kovin monia välejä nuo perinnöt tahtoo rikkoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 29.10.2022 15:31 Ajattelin aloittaa Valrianilla. Se on rauhoittava lääke jota saa ilman reseptiä.
Näyttää olevan kalliimpi kuin mainitsemani essitalopraami, joka siis 100 kpl kelan peruskorvauksen (jonka saa automaattisesti) jälkeen maksaa 5,01 €.

Kompaan nokkaeläintä, onko sulla lääkäripelko?

Jos menet tk-lääkärille ja kerrot kärsiväsi masennuksesta ja toivot essitalopraami-reseptiä ja että et nyt halua muuta apua, olen 95%:n varma, että sulla on resepti 5 minuuttia myöhemmin. Jos alat rauhoittavia kysymään, sitten voi olla hankalaa. En myöskään niitä sulle suosita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.10.2022 9:18
Homeboy65 kirjoitti: 29.10.2022 15:31 Ajattelin aloittaa Valrianilla. Se on rauhoittava lääke jota saa ilman reseptiä.
Näyttää olevan kalliimpi kuin mainitsemani essitalopraami, joka siis 100 kpl kelan peruskorvauksen (jonka saa automaattisesti) jälkeen maksaa 5,01 €.

Kompaan nokkaeläintä, onko sulla lääkäripelko?

Jos menet tk-lääkärille ja kerrot kärsiväsi masennuksesta ja toivot essitalopraami-reseptiä ja että et nyt halua muuta apua, olen 95%:n varma, että sulla on resepti 5 minuuttia myöhemmin. Jos alat rauhoittavia kysymään, sitten voi olla hankalaa. En myöskään niitä sulle suosita.
Kiitos tiedosta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ihan merkille pantavaa on, että ohitat kysymyksen lääkäripelosta vaikka ihan huoletta paljastat punttiin kakkimiset. Miksi pelkäät lääkäriä? Laita vaikka Davelle yv jos et halua julkisesti puida.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kyllä minä vähän arastelen...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Fobiat on ihanan järjenvastaisia. Mä luulen tietäväni piikityksen josta oma neulakammoni on peräisin. Tai tarkemmin sanottuna niitä piikkejä tuli 2 kertaa samalla sairaalareissulla, kun pikku poikana olin hoidossa keuhkokuumeen ja keuhkoihin kertyneen veden takia. Jälkimmäinen oli ehkä se pahempi, kun jo tiesi mitä on tuleman. Sitä tietää ettei verinäytteet ja rokotukset ole lähelläkään samaa tunnetta ja kai sitä tässä iässä osaa jo paremmin kestää kipuakin, mutta kuitenkin... Vian ei tarvi olla iso, kun se on korvien välissä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 01.11.2022 10:04 Kyllä minä vähän arastelen...
Kuten Vagis kommentoikin, fobiat tietysti (määritelmän mukaan) eivät ole rationaalisia.

On tosiaan aivan turha arastella. Tuo sun asiasi on lääkärille samaa, mitä kohtaa joka päivä ja lääkäri on vain tyytyväinen, jos potilaalla on valmiina helppo ratkaisuehdotus, joka kaiken lisäksi on myös lääketieteellisesti ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lääkärille voi myös kertoa, että jännittää. Mä pelkään hammaslääkärissä, ja eniten sitä kun en oikein tiedä mitä tapahtuu. Kerron sen aina uudelle lääkärille alkuun, ja osaavat huomioida sen siinä miten puhuvat mulle asioista ja miten homma etenee.

Voi toki miettiä myös siltä kannalta, että kumpi hirvittää enemmän: Lääkärille meneminen vai se, että tilanteeseen ei ole näkyvillä muutosta?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luulen, et homieta jännittää eniten muutos ylipäätään. Hänhän juttujensa perusteella elää hyvin simppeliä ja urautunutta arkeaan. On turvallisempaa elää kuten ennen.

Lääkärissä homie sitten pakotetaan kohtaamaan vaihtoehdot. Vaikka ne olisivat hyviäkin, kyllä kaikenlaisen uuden opettelu ja itsensä haastaminen varmasti pelottaa. Jopa halvaannuttaa.

Ja masennus vain korostaa tätä kaikkea.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Syöppis soitti takaisin. Kyllä tätä hoidetaan neuroendo-kasvaimena, joka nyt vaan sattui löytymään imusolmukkeestä, eikä imusolmukesyöpänä (per se)
Muistutti että parhaankin kuvannosmenetelmän erottelukyky on rajallinen eikä kukaan voi vannoa ettei kasvaimenalkuja ole muuallakin kuin tuossa yhdessä imusolmukkeessa. 1-2mm on liian pieni jopa PET-TT:lle tää löydös oli kai liki 10mm kooltaan.

Eli ei tässä voi muuta kuin odottaa, myrkyttää ja katsoa mitä alkaa tapahtumaan ja mitä kuvissa tapahtuu. Gastroskopia mulle luvattiin kun edellisestä on kulunut nyt vuosi ja vatsa- ja suolisto-oireita on tullut sen jälkeen reippaasti lisää.

Epätodellinen olo oikeastaan. Kyllä tässä taas tapetaan miestä hitaasti. Odottaminen ei ole koskaan ollut ydinosaamisaluettani.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Pahoittelut uutisistasi KKK. Muuta en osaa nyt sanoa. :(
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Omituista aikaa elän. Noin viikko diagnoosista tuli aika voimakkaitakin tunteenpurkauksia. Sen jälkeen - vaikea kuvailla. Semmoinen limbo-fiilis. Mitäänhän tässä ei ole vielä menetetty, mutta sen pureskelu että tämä paska tulee kulkemaan mukana koko loppuelämän ottaa sekin oman aikansa.

En ole kuullut - tarkemmin ajatellen - että kukaan tästä täysin paranisi. Välillä tauti on remissiossa mutta sitten se taas aktivoituu. Hormonitoimintahan tämän jotenkin aiheuttaa. Täytyy varmaan ruveta perehtymään aiheeseen syvällisemmin. Olen kuullut tapauksista joissa .net-kasvaimen kanssa potilas on sinnitellyt vuosikymmenenkin, mutta kaksikymmentä vuotta jaksaneet ovat huomattavasti harvemmassa.

Mutta on se vaan ikävä miettiä edes todennäköisyyksiä. Ei ole enää ollenkaan varmaa että pääsen elävänä tai terveenä eläkkeelle. Ei ole varmaa että saan koskaan nähdä lapseni menevän naimisiin tai että saan koskaan pitää lastenlasta sylissä. Tai että saan vaimoni kanssa viettää eläkepäiviä. Ns "bucket list" on varmaan syytä viimeistellä.

Paljon riippuu siitä, miten hoidot alkavat purra. Kaksi ekaa lääkettä joista on ollut puhetta eivät tee kovin pahoja sivareita - tai ainakaan ekalla kerralla tehneet. Mutta vaikka Somatuline ja Afinitor tovin tepsisivät, niidenkin hoitovaste tulee hiipumaan. Vihollinen sopeutuu. Sillä on aikaa enemmän kuin minulla. Ainoa konsti on tykittää isommilla annoksilla tai kovemmilla myrkyillä - joista seuraa melko varmaan ainakin osittainen / tilapäinen työkyvyttömyys. Kroppa ottaa osumaa. Ekan kerran -25kg crash diet on edelleen muistissa. Se jumalauta pohjaton epätoivo kun kroppa sulaa ympäriltä, housut tippuu jalasta, tukka lähtee päästä, mitään et jaksa, haahuilet päivästä toiseen kipulääkepöllyssä... ei tee mieli syödä, nussia, kuunnella lempimusiikkiaan tai halata lapsiaan. On vain liejuinen, musta epätoivo.

Ei tässä ole oikeastaan kuin huonoja vaihtoehtoja. Vaikka tuo paska ei lähde lähettämään etäpesäkkeita ja jatkaa kasvuaan siellä mistä se löytyi - se on jumalauta sydämen vieressä. Haiman puolikkaalla voi elää. Ilman sydäntä ei. Tulee olemaan todella kovan riskin leikkaus - jos siihen edes yhtään halukasta löytyy. Ja vaikka ekalla kerralla koko kasvain saatiin pois ja kontrollit viisi vuotta putsit - silti se paska tuli jostain takaisin. Kuinka monta isoa leikkausta mies voi kestää? Mitä vanhemmaksi tulen, sen kovemmat riskit ja rankempi toipuminen. Eka toipumisjakso oli jo ihan riittävän mieleenpainuva kokemus.

Ei tätä taistelua meikä voi mitenkään voittaa. Ainoastaan väistämätöntä voi siirtää ja viivyttää, jos onni ja lääketiede suovat.

Maailma on aika VITUN epäreilu paikka. Olen toki kiitollinen elämästäni ja erityisesti näistä viidestä hyvästä vuodesta ekan syövän jälkeen, mutta saatana soikoon, olisin mielestäni kaiken kokemani paskan jälkeen ansainnut vähän enemmän vapaataivalta.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Elämä tosiaan jakaa meille kaikille hyvin satunnaisesti kortteja. Mun värisuora on ollut myös terveyden osalta aika musta. Aktiivityövuosia hyvällä lykyllä jäljellä 10, huonolla vähemmän. Mut ei auta, tämän kanssa on vain elettävä. :roll: Itselläni myös immunosupressiivinen lääkitys. Aiheuttaa rajuja oireita.

Suurin haaste kroonisten sairauksien kanssa (kipujen lisäksi) on epätietoisuus. Ja siitä aiheutuva pakollinen ajatteluprosessi, jossa luopumiset käsitellään osittain ennalta. Hyväksyminen on vaikeaa, kun näkee omanikäisten osallistuvan maratoneille, olevan fyysisesti aktiivisia, kilpa-urheilevan edelleen mulle ennen-niin-tärkeässä-lajissa, jota itse en ole enää vuosiin kyennyt edes harrastamaan - saati kilpailemaan.

Itse vaan toivoo pysyvänsä työkuntoisena, kunnes viimeinen lapsista on lentänyt pesästä. Sitten on ihan sama.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tuo miten fyysinen suorituskyky ja jaksaminen vietiin pikavauhtia pois oli karmeinta mulle. kun et yhtäkkiä jaksanut talon pihasta lumia työtää kolaan nojaamatta ja puuskuttamatta etkä auton renkaita vaihtaa. Töissä piti vaihtaa helpompiin tehtyäviin kun ei yksinkertaisesti jaksanut. Työmatkat molempiin suuntiin kuin kuolleen unta. Karmeeta aikaa.

Yritän mennä posin kautta mutta on tässä pakko esikäsitellä asioita jotka terveille tulee vasta kaukana exituksen loppusuoralla. Tää kun mennä ihan miten vaan.

aina välillä se paska lähettelee tuntemuksia keskeltä rintakehää, näin luulen. No, onneksi lekurit lakkasivat pihtaamasta doupissa ja heti tuli 400 konttista pöytään.

tuii peruutuspaikka gastroskopiaan perjantaille. Toivon ettei sieltä löydy mitään paskaa ettei tässä olla kolmen rintaman sodassa (syöpä, eturauhanen ja vatsa)
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

McJanne kirjoitti: 09.11.2022 21:54 Muorilla nyrkinkokoinen pallo keuhkossa ja haiman ympärys täynnä jotakin.

Sepelvaltimoita kairasivat auki pallolla ja sunteilla, mut jos ei mitään ihmeellistä, pääsee ehkä ainakin käymään kotona huomenna.

Pari viikkoa odotellaan murtoalueelle ryhmittyneenä, mitä biopsia sanoo. Vaihtoehdot on aika grimmit; joko leikataan kaikki pois tai sit ei tehdä mitään.

Omat Streptococcus-uusimiset ei just nyt paina paskan vertaa.
Ikäviä uutisia. Oma äiti on tapellut Ms-taudin kanssa about neljännesvuosisadan. Hiljattain oli hilkulla ettei jalkoja jouduttu amputoimaan mutta selvisi se mokoma siitäkin. Siinä on semmoi ihminen jolta voisin oppia paljon. Ei jumalauta anna periksi.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Killerille tsempit, enpä osaa muuta sanoa. Luin tätä ketjua ja aika sanaton olo tuli.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Gastroskopiaankin alkaa tottua, olikohan jo viides. Ei siellä isompia, yksi """epäilyttävä""" polyyppi jonka "ei pitäisi" olla vaarallinen, mutta toki patologille meni ihmeteltäväksi. Yritän ruinata vielä letkua persiiseen gastrolta. Alavatsakivut säteilevät nivusiin ja kiveksiin, enenevässä määrin. Haluan tietää missä mennään. Vaikka PSA-arvo oli normaali, .NET on ihan oma juttunsa. Se että se löytyi imusolmukkeesta indikoi sitä että leviäminen on sen perkeleen lähiaikojen suunnitelmissa.

Tunnekuohuja tulee välillä, mutta pysyvät hallinnassa. Huomaan heittäytyväni töihin maanisella vimmalla. Helpompi kun keskittyy duuniin, ei se jossittelu ja vatvominen vittu mitään auta. Tämä päivä meni taas remppakohteessa keittiön kimpussa, 12h meni taas huomaamatta. Yritän toki levätä välillä, mutta aina se ei vaan onnistu. Männäviikolla meni yksi yö 1.5h unilla ja aloitin työpäivän aamukolmelta.

Kuukauden jos jaksais painaa tuplavuoroa ni sitten olis kuukauden lepo. Hieman hirvittää ajatus 22h lentomatkasta. Jos lennon aikana iskee samanlainen kipukohtaus kuin tällä viikolla tuli ni ei o kanssamatkustajillakaan kivaa. Erityisesti jos alkaa semmoinen pierushow joita tulee harva se ilta. Voi vittu, "kuinka saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa - terroripiereskelemällä Quantasin laajarunkoisen keulasta perään" :D Jos on oikein hyvä tuuri ni saan upgreidauksen jos busineksessä on tilaa. Meikäläisen tuurilla mut suljetaan ruumaan muiden koirien seuraksi.

Yritän kerätä rauhoittavia ja kipulääkkeitä """riittävästi""" käsimatkatavaroihin. Lentäminen pelottaa terveenäkin, saati sitten näin poikkeusaikana. En millään haluais perua tätä Australian reissua - on ihan todennäköistä että se voip olla viimeinen ulkomaanmatka - jos ei ikinä ni ainakin hiton pitkään aikaan.

Onkologi lupasi kirjoittaa englanniksi selostuksen mikä ukkoa vaivaa, jos joutuu jostain syystä reissun aikana kääntymään kengurumaan terveydenhoidon puoleen.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mppph, ja riittävän tarkat tiedot niistä sun reseptikipulääkkeistä myös englanninkielisinä tulosteina omaKannasta, että saat pillerit rajojen läpi ongelmitta, KKK!


Mitäs mulle. Uusi, hyvin kipuihin toimiva biologinen lääke aiheuttaa ongelmia valkosolutuotantoon: sekä eosinifiilit että leukkarit matalat, mutta serppi koholla. Nyt vain toivon, että tää alkanut nielutulehdus selittäisi osan oireista, ja seuraavassa kontrolliverikokeessa viikon päästä valkosoluarvot olisivat palautuneet normaalitasolle. Muutoin loppuu tän lääkkeen käyttö, ja saan toivottaa jatkuvat kivut taas tervetulleeksi. Voihan paska, sanon minä! :evil:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Taudin tässä vaiheessa paras syöpälääke on työ. Päivätyöstä putkipunaisena puukaupan ja rkv kautta kohteeseen, jatkoin illalla keittiön viimeistelyä jonnekin kymmeneen, nukuin muutaman tunnin ja nyt päivitän yhtä asiakkaan serveriä. Sitten vielä muutama tunti zetaa ja työtasoja keittiöön kiinni, siinä sivussa kasata makkarin vaatekomerot ja ampua varjolistat kattoon. Sit su-iltana kotia, nuQ ja aamulla töihin.

Ei tää tolkuttoman raskaalta tuntu, mutta kuten intissä opetettiin, jokainen pienikin tauko tulee levätä.

Kivut kaupassa ja kainaloissa ja käsissä olleen paikoitellen todella vittumaisen kovia. Se on paree pitää työkalut kädessä nin kauan kuin ne vielä pysyy.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Viime viikko 70-75h töitä. Päivätyö, remppaa ja päivätyön ylitöitä etänä iltaisin ja öisin rempan lomassa. Paljon sitä vuorokauteen ja viikkoon mahtuu kun ei nuku liikaa. Nyt on kyllä vaikeuksia ajaa kierroksia alas.

Tämä ei ole pakenemista. Valitsen vaan olla ajattelematta sitä paskaa koko aikaa. Teen mieluummin jotain hyödyllistä.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Illat ja yöt ovat vaikeita.

Päivällä pystyy hukuttamaan pelot, turhaumat, väsymyksen, kivun ja kauhun siihen että keskittyy työhön. Jompaankumpaan.

Yöllä kun talo on hiljainen, vaimo nukkuu vieressä ja kakarat omissa huoneissaan - aaveet tulevat. Entä jos. Mitä jos. Mitä sitten kun?

Kauanko kestää että se alkaa levitä? Mihin se iskee ensimmäisenä? Jaksanko? Saanko kaiken valmiiksi? Mitä menetän ensimmäisenä kun se paska pääsee vauhtiin? Rintarangan vasemmalla puolella se tuntuu. Välillä kaulassa, alaselässä. Lääkärien on ihan turha kysellä "mihin sattuu" tai "minkä verran". Mulla on ollut ehkä viisi täysin kivutonta päivää viimeisen viiden vuoden aikana, kipuaistimukset sumenevat yhdeksi mustaksi pyörteeksi. Kun normaali ihminen noteeraa että "au sattuu", mulle "jumalauta, hymyilyttää eikä juuri nyt satu mihinkään!" on samanlainen huomion herättäjä.

I kid you not. Olen väsyneempi kuin oikeastaan koskaan muistan olleeni. Välillä tuntuu että katselen itseäni ulkopuolisena ja ihmettelen "kauanko tuo saatanan idiootti meinaa jatkaa tuota tahtia?" Ikä sentään on opettanut että yritän sulkea silmäni aina kun voin, edes 30 sekunniksi. Liikennevaloissa voi ottaa mikrotorkkuja niin kauan kuin edellä seisovan jarruvalot palavat. Lääkärin odotushuoneessa vetää pienet, jos edellisellä potilaalla kestää. Työpaikalla vetäistä vartin sikeät eväiden päälle jossain tyhjässä kokoushuoneessa. Kofeiinin säännöstely vaatii itsekuria. Se perkele piristää hetkeksi mutta kohta väsyttää kaksinverroin. Eikä siihen tupla-annos auta.

Kierroksia on nykyään vaikea saada alas. Keskeneräinen remppa painaa pahiten. Muutenkin tuntuu että elämä on pelkää ongelmanratkaisua. Ratkot niitä ensin täyden päivän työpaikalla, illat ja viikonloput rempassa ja kuten kotiin tulet, jotain selvitettävää on aina täälläkin. Nukun pillereillä 4-5 yötä viikossa, sitten yritän sinnitellä pari yötä ilman että toleranssi vähän palautuisi.

Kumma juttu muuten. En ole koskaan uskonut aaveisiin. Talossa johon isä kuoli ja jota olen nyt fiksannut reilut puoli vuotta, on nyt kaksi kertaa lennähtänyt esine kauemmaksi hyllyltä kuin se tuntemiemme fysiikan lakien mukaan olisi todennäköistä ilman jonkinlaista ulkopuolista voimaa.

Ehkä äijä koettaa kannustaa tuonpuoleisesta? Lohdullinen ajatus. Ehkä hän vihdoin arvostaa minua.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Minitorkut pitkin päivää ja tunnetuin tie öiseen unettomuuteen ja unirytmin kääntymiseen päälaelleen. Sitä en suosita, tai kohta pillerit eivät auta öisinkään. :/ Kuka tahansa tuntisi itsensä tuolla työtahdilla ja tekemisellä rättiväsyneeksi. Ihminen tarvitsee unta ja lepoa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Totta tuokin - mutta kun taju lähtee heti kun pistää hetkeksi silmät kiinni. Ja kun pitää painaa, pitää painaa. Kukaan muu ei näitä hommia loppuun tee.

Viikon päästä loma ja täysi ympäristönvaihdos kuukaudeksi, luulisi auttavan vähän.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin