Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sola kirjoitti:Univaikeudet vaihteeks. Pyörin ja hyörin sängyssä ennen nukahtamista ja unta riittää (tänä yönä näköjään 3h) pariks tunniks. Sit taas pyörin sängyssä enkä nukahda vaikka väsyttää. Useimmiten joskus 5 maissa nukahdan uudestaan ja sit pitääkin jo heräillä työpäivään (nyt luojan kiitos oon lomalla tän viikon). Päikkäreitä vältän nykyään kun ruttoa etten pilais yöunta sillä.

Tänäänkin oon ulkoillut paljon, aamulla puistossa kummitytön kanssa, vajaa pari tuntia olin mustikkametsällä ja kävin vielä tunnin lenkilläkin.
En mä aina jää sänkyyn vaan nousen esim lukemaan tms. Koneen pistän kiinni yleensä n. 1h ennen unille menoa.
Tätä on nyt kestäny kuukauden päivät ja pikkuhiljaa alkaa tosissaan vituttaan. Nyt oli pakko tulla purkaan tää tänne vaikka en yöllä konetta avaa kun en saa unta. Tää oli poikkeus. Mitäs helvettiä pitäis tehdä kun silmäpussit laahaa jo maata eikä ajatus juokse enää kovin kirkkaasti, jos koskaan juossutkaan..
Käy tohtorilla hakemassa kevyet (esim. Imovane) nukahtamislääkkeet?
The great club outshines the individual, always and forever.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Mulla on tällä hetkellä somnoria. Ei auta :( Viimeks tais olla tot sun ehdottamaa merkkiä ja sama juttu.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Sola kirjoitti:^Mulla on tällä hetkellä somnoria. Ei auta :( Viimeks tais olla tot sun ehdottamaa merkkiä ja sama juttu.
Somnor ainakin on vain nukahtamislääke, eli jos ongelmaan liittyy heräilyä, ei Somnor voikaan auttaa. Kuumuushan kyllä huonontaa kaikilla unen laatua, joten voisi olettaa, että syksyn tuleminen ainakin jossain määrin auttaisi. Sitten taas jos ongelmana on ajatusten liika pyöriminen päässä, tyjyjä unilääkkeitä paremmin voisivat toimia jotkut kevyemmän luokan rauhoittavat. Ne ilmeisesti ainakin vaikuttavat aamuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Aikasemmin ongelmana oli vaan nukahtamisen vaikeus, nyt on kuvioon tullut mukaan toi herääminen yöllä. Makkarissa on mukavan viilee kun sinne ei paista aamupäivän jälkeen aurinko ja tuuletinkin on tarpeen vaatiessa ollut käytössä.
Ajatuset ne kai valvottaa. Pitäs varmaan varata aika lääkärille ja kattoo mitä se sanoo kun tää on mennyt aika pahaks jo ja pahenee vaan.
AngryBird

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Mullon ihan tuore diagnoosi nivelreumasta.
Sillä mennään mitä on saatu, ei auta :?
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

AngryBird kirjoitti:Mullon ihan tuore diagnoosi nivelreumasta.
Sillä mennään mitä on saatu, ei auta :?
Mulla on pari vuotta vanha diagnoosi ihan samasta. Kun vetää siihen määrättyjä mömmöjä tunnollisesti, ei koske. Ainoita ikäviä juttuja on, että joskus väsyttää niin paljon, että koko päivä menee ihan sumussa.

Pieni neuvo: ei kannata mennä lueskelemaan netin "kokemuksia" nivelreumasta. Tulee vaan paska mieli :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olkapää paskana.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Johnny Winter

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

AngryBird kirjoitti:Mullon ihan tuore diagnoosi nivelreumasta.
Sillä mennään mitä on saatu, ei auta :?
Sissossaatana! Menin sanattomaksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Häntäluuhun sattuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Ajatukset eivät pysy kasassa.. ahdistaa.. isosti.
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

DitaVonShagwell kirjoitti:Ajatukset eivät pysy kasassa.. ahdistaa.. isosti.
Jaksuja!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

DVS:lle halit :h:

Tein eilen elämäni ekan 10km hölkkä/juoksulenkin. Nyt särkee jo valmiiks paskaa oikeaa polvea ja ennestään tervettä vasemman jalan ulkosyrjää, siitä kantapään ja varpaiden välistä.
Viimeks kun tein n. 8km lenkin niin ei ollut mitään ongelmaa. Saatana. Kylmägeeliä kehiin.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

:h: Ylemi ja Sola :h:

Ihan ihme angstailua .. koko alkuviikko meni vähän ahdistellessa, tänään sitten pitkästä aikaa "sekoan" -fiilis. Alkaa mennä ohi.. ainakin nyt tuntuu siltä.

Sola, toivottavasti kylmä auttaa, jotta pääset taas juoksemaan.
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Toivottavasti auttaa koska mä haluun lenkille.

Ja hei, oikeesti. Koita muru jaksaa :h:
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

^ Kyllä tämä tästä... ei sentään samanlaisia pohjia enää ole tullut kuin vielä pari vuotta sitten, ihme lamaantumista vain.

Mulla juoksukipuihin auttoi uudet kengät, en tiedä kyllä, että onko noi sun vaivat sellaisia, mihin uudet popot auttaa, kannattaa perehtyä asiaan.
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Hyvä että ei niin pahaks oo mennyt kun aikasemmin.
Mulla ahdistus vaan pahenee joten päätin varata ajan lääkärille.. kassellaan..

Mä otan levon kannalta nyt pari päivää, tosin saatan kävelyllä tänään käydä mut yritän malttaa olla juoksematta. Kengät pitäs olla hyvät mun jaloille, ostin ne viime vuonna ja tsekattiin pronaatio ja mitä kaikkee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sola kirjoitti:Viimeks kun tein n. 8km lenkin niin ei ollut mitään ongelmaa. Saatana. Kylmägeeliä kehiin.
Ongelmasi on hyvin tavallinen. Juokseminen tulee aloittaa hitaasti, lisätä määrää ja tehoa pikkuhiljaa. Alussa kannattaa ottaa mukaan paljon kävelyä sekä esmes pyöräilyä ja uintia. Kenenkään jalat eivät kestä nopeaa rasituksen kasvua, vaikka olisi kuinka ihkut juoksukengät. Sitten on vielä nämä rakenteelliset vaikuttimet eli jalkaterän kierrot sekä holvikaaren korkeus/lättäjalka, vain pari mainitakseni.

Mulla oli ja on välillä vieläkin penikat vitun kipeät, mutta olen oppinut tulemaan niiden kanssa toimeen. Oma syy on korkeat holvikaaret jalkaterissä, jolloin kengän tulee olla voimakkaasti iskuvaimennettu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Mä alotinkin kevyesti, keväästä asti lenkkeillyt säännöllisen epäsäännöllisesti. Eka kävellen ja pikkuhiljaa lisäsin hölkkäosuutta. Nyt sit pari kk jaksanut hölkätä ilman kävelyä. Et en tosiaan oo lähteny verenmaku suussa liikkeeseen.
Tuli mieleen et yleensä juoksen hiekalla ja nyt meni ekat 5km asfaltilla. Eiks sekin vaikuta?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sola kirjoitti:Eiks sekin vaikuta?
Pitemmän päälle kyllä. Ei yksittäinen lenkki pitäisi juurikaan vaikuttaa. Toki jos askel on tietyn tyyppinen, silloin juoksu on teknisesti asfaltilla hieman erilainen, jolloin vaivaa voi pitemmän päälle ilmetä.
Suosittelen edelleen malttia, tuo juoksukenkä kannattaa tsekkkauttaa oikeanlaiseksi, jos siltä alkaa tuntua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Kiitti vinkeistä. Mä tsekkailen tilannetta ja miten koivet tokenee ja jatkuuko kipuilu. Toivottavasti ei mut jos jatkuu niin sit uudestaan kenkäostoksille.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Elohiiri jalassa, heti polven yläpuolella! Aivan käsittämättömän hämmentävän häiritsevää kun se tuossa muljuttelee polvilumpiota.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Elämäni ensimmäinen korvatulehdus. Sain kehotuksen ryhtyä käyttämään uidessa uimalakkia. Olinkin jo tässä pohdiskellut, etteivät inhimilliset typerältä näyttämisen rajat tulleet vastaan ihan vielä uimalasit hankkimalla ja niitä käyttämällä. En muuten saanut sairaslomaa. Ei tullut ees mieleen yrittää, ja nyt harmittaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja elco »

musta muumio kirjoitti:Elämäni ensimmäinen korvatulehdus. Sain kehotuksen ryhtyä käyttämään uidessa uimalakkia. Olinkin jo tässä pohdiskellut, etteivät inhimilliset typerältä näyttämisen rajat tulleet vastaan ihan vielä uimalasit hankkimalla ja niitä käyttämällä.
Jaappaniassa kaljujenkin pitää pitää uimalakkia. Lisäksi kerran tunnissa on pakollinen viiden minuutin tauko kaikille uimareille. Ohittaminen on hirvittävä kasvojen menetys ohittajalle/ohitettavalle/kaikille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Elämäni ensimmäinen korvatulehdus. Sain kehotuksen ryhtyä käyttämään uidessa uimalakkia. Olinkin jo tässä pohdiskellut, etteivät inhimilliset typerältä näyttämisen rajat tulleet vastaan ihan vielä uimalasit hankkimalla ja niitä käyttämällä. En muuten saanut sairaslomaa. Ei tullut ees mieleen yrittää, ja nyt harmittaa.
Vaihda lääkäriä. Mä suositan aina silikonikorvatulppia. Apteekista saa ilman reseptiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hetken jo luulin, että Elcolla olisi joku vaiva, mutta se oli luonnollisesti naurettava erehdys.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.