Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Bluntly
Kitisijä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 18.09.2022 12:40 Tipahdin eilen keittiönjakkaralta selälleni lattialle, taisi iskeä noidannuoli.

Tänään oli melko hidasta ja hammasta joutui puremaan, että sai parvekkeen tyhjennettyä romusta
Vähän parempi. Sattuu saakutisti kun nousee istumasta tai makaamasta ja lähtee kävelemään. Muutaman minuutin kävelyn jälkeen taas helpottaa. Tämä toimistopäivä mennyt seisten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kerberos I
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Autsista.

Mulla kiusana tää mun pitkäaikainen nivelpaskaongelma. Saa nähdä, keksiikö uusi lekuri parin vkon päästä jonkin lääkkeen jolla tavoiteltaisiin remissiota. Hu ja oh. Toistaiseksi ei ole kukaan onnistunut. :roll:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sain perjantaina toisen verenpainelääkkeen ensimmäisen rinnalle. Saattaa aiheuttaa päänsärkyä alkuun, ja päätä onkin särkenyt perjantaista asti. Korvissa kohisee ja soi, ja tympeä päänsärky jyllää. Päänsärky sattuu olemaan just se kipu mitä mä en kestä, menee hermo ja jaksaminen loppuu heti alkuunsa. Tekisi mieli huutaa ja raivota ja vaikka kuolla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Taas vaihteeksi saikulla. Oksentelu jatkuu. PSA-arvo 1 joten nivuskipu ei liity eturauhassyöpään. Oksyä menee parhaimmillaan 60-80 mg päivässä eikä nivuskipukohtauksen iskiessä silti voi seistä suorassa tai kävellä normaalisti. Kipu säteilee koko keskivartaloon, ovat enemmän kohtausmaisia kuin jatkuvia. Eturauhasen hyvälaatuinen liikakasvu on diagnosoitu, samoin lisäkivestulehdus johon söin turhaan kaksi viikkoa antibiootteja.

Toivon huomenna saavani yliopistosairaalasta soiton ylävatsan TT-kuviin liittyen, miksi maksan imusolmukkeet ovat suurentuneet. Haluavat käydä ne jossain ryhmäkokouksessa läpi.

Tympii jälleen kerran ns. omalääkärin puute. Kun kyseessä ei-helposti diagnosoitava vaiva tai vaivat ,pitäisi kokonaiskuva olla ehdottomasti yhden tyypin näpeissä - eikä mielellään se tyyppi ole potilas. Ainakaan yksin.

Välillä tuntuu ettei musta enää koskaan kunnollista (tervettä) enää tulekaan. En muista yhtään täysin kivutonta päivää viimeisen viiden vuoden ajalta.
Amazing shit happens!
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 19.09.2022 15:23 Vähän parempi. Sattuu saakutisti kun nousee istumasta tai makaamasta ja lähtee kävelemään. Muutaman minuutin kävelyn jälkeen taas helpottaa. Tämä toimistopäivä mennyt seisten.
Hyvät mömmöt, parempi mieli. Jotain ne tuuttasi kumpaankin pakaraan, ei satu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kerberos I
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

KKK - jos lohduttaa, niin mulla kivutonta päivää ei ole ollut nyt 20 vuoteen. Vituttaahan tää, mut silti elossa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ei mulle tuo lohtua se että jollakulla menee "huonommin", mutta arvostan elettä :)

Jonkinasteinen rasvamaksa on, mutta en saanut hoitajasta enempää irti. Lääkäri hiihtelee jossain, ei ehdi vastata puhelimeen. Sehän tarkoittaa sitä että koska ryyppäämistä ei oikein voi nollasta vähentää, niin täytyy vähentää painoa ja kaivaa pt:n dieetti taas esille, jos sais painon takaisin sinne ysikymppiin.

Kahvin tiputtaminen kahteen kuppiin päivässä helpotti vähän,en koe tarvitsevani kipulääkkeitä niin paljoa ja vireystilakin sahaa vähemmän. Mutta siitä ei pääse mihinkään että nuo vitun vatsakivut leviää ja voimistuu. Koska työterveydestä ei ole enää mitään apua j(sysipaska soppari, pihi työnantaja) a julkisella minua pallotellaan gastron ja onkologisen välillä, ei taida auttaa muu kuin marssia omalla rahalla pakkispesialistille.

Henkisellä puolella - en oikein tiedä. Huolia ja murheita on oikeastaan enemmän kuin koskaan ennen alkaen kotoa töiden kautta vapaa-aikaan sekä tietty terveyteen ja talouteen - ja maailmanloppukin on taas vähän lähempänä. Silti en ole likikään niin paskana kuin näillä muuttujilla voisi olettaa. Nine Inch Nails ja Rob Zombie lohduttavat.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Jo sinun kipuongelmistasikin (puhumattakaan kokonaisuudesta) tulee mieleen ettei kannata itse valittaa. Mutta valitan.

Viisi vuotta sitten diagnoosiksi tuli lopulta yleistynyt ahdistuneisuus. Niitä vanhoja erikoislääkärin käyntien kirjauksia Kannasta lukiessa tuli mm. vastaan: ei somatisaatiota tms. Nimen omaan kipua tuntuu varsinkin raajoissa, kun on ahdistunut (tai krapulassa, tai alkoholin vieroitusoireista kärsiessä pitkään krapulan jälkeen.) Itse ahdistusta voi olla vaikea tunnistaa, kun ei ole _oikeasti_ ahdistunut kuten silloin kun siihen on syytä. Jotenkin tuota tilaa on vaikea kuvailla paitsi, että kovassa krapulassa olleet ehkä voivat tunnistaa. Ei se kipu ole voimakasta esim. vaikka fyysisen rasituksen jälkeisiin kipuihin verrattuna mutta epämiellyttävämpää. Tuskainen olo. Ja silloin tulee mieleen, ettei tämä mene koskaan ohi, eikä menekään nopeasti, siis päivissä. Luulisi että aikuisella on kärsivällisyyttä odottaa vaikka viikkoja.

Työterveys halusi viime vuoden keväällä tutkia maksan tilannetta ultralla. Kanssa sopparin takia se olisi ollut kallista, joten työterveyslääkäri suositteli suoraan halvempaa firmaa kuin työnantajansa. Rasvoittunuthan se oli mutta ei muuta. Laihtuminen ja alkottomuus toivottavasti auttoi.
Vastaa Viestiin