KeskelViikkoo

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tarpeeksi monta hakemusta ko laittaa, niin kyllä se alkaa ite kutaki tympimään.
Ei se silti tarkoita sitä, että jos töitä ei tule, se ei ole rekryprosesseista kiinni. Enpä mä ole koskaan saamatta jäänyttä paikkaa niistä kiinni olleena pitänyt vaan siitä, että pätevämpi haki.
Sanoinko että se on rekryprosessista kiinni? EN SANONU! Se, että asia turhauttaa, saa aikaan joskus fantastisiaki purkautumisia.

Niistä paikoista, mitä minä oon hakenu enkä oo saanu, oon samaa mieltä tai sitten sitä mieltä, että en ole ymmärtänyt rakentaa oikeanlaista kuvaa itsestäni CV:ssä ja hakemuksessa (ja LinkedInissä).

Jotku rekryprosessit kyllä ON aika paskoja, esim. kaikenlaiset psykologiset testit, kun niitä ei ees teetä psykologit ja jotku konsultit sitte lukee tuloksia hakijoille. Tehtävät on sellasia, että psykologit EIKÄ konsultit käsitä sitä maailmaa mitä ne tehtävät käsittelee :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kuulostat poikuudelta, joka ei saa pillua ja vihaa siksi meitä kaikkia ja toivoo ihmiskunnan kuolemaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ Sävyero. Luet kuin piru Raamattua. Mulla lähinnä nauratti se psykologinen testi ja sen tulokset, minkä jätin kertomatta. Itse teit päätelmät.

En käsittääkseni ole valittanut mistään epäoikeudenmkaisesta työpaikan ohimenemisestä tai jonon ohi palkatuista. Sanoin, että useat (kymmenet) tuloksettomat hakemukset voi tympiä ja saada aikaan fantastisia purkautumisia. En sanonut, että mua on tympinyt - fantastisista purkautumisista en tiedä. Viesti oli se, että ymmärrän turhautumisen ja paskat fiilikset. Sinä ilmeisesti et.

Sinä olet tarinoidesi perusteella niin hyvä, että sun ei tarvi tällaista turhautumista kokea, vaan saat työpaikan kun sellaisen haluat. Se on tosi hyvä, sillä turhautuminen ei ainakaan edistä mitään asioita. Ongelmallista tästä tekee joidenkin näkökulmasta se, että sulla ei oo kykyä ymmärtää muiden näkökohtia. Se, joka ei saa työpaikkaa useista hakemuksista huolimatta ja turhautuu ja vielä ilmaisee sen jotenkin, on sun mielestä luuseri, joka ei ansaitse elää tai ainakaan ei tarvi saaha pillua. Tai mulukkua. Aika kylmää, mutta pakkanenhan on jo käynyt ilmi tässä vuosien varrella, että ei tule yllätyksenä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti: sulla ei oo kykyä ymmärtää muiden näkökohtia. Se, joka ei saa työpaikkaa useista hakemuksista huolimatta ja turhautuu ja vielä ilmaisee sen jotenkin, on sun mielestä luuseri, joka ei ansaitse elää tai ainakaan ei tarvi saaha pillua. Tai mulukkua. Aika kylmää, mutta pakkanenhan on jo käynyt ilmi tässä vuosien varrella, että ei tule yllätyksenä.
Mielestäni xSpeden paranoiahuuruisia marinoita on oikeus kommentoida muutenkin kuin joojoilemalla.

Olen kyllä sitä mieltä, että mussuttamisesta pitäisi saada penalttia. Mussuttaminen on yksi keskeinen työympäristöä, tiimidynamiikkaa ja sitäkautta tuottavuutta heikentävä piirre työntekijöissä.

Ajat ovat ankeat ja ankeammaksi menevät. Varmaan on kovaa teillä juu. Saatte puolestani elää, mutta mussuttamalla kaivatte vaan omaa kuoppaanne.

EDIT: Edelleen, kilpailu on kovaa ja riittävän hyviä hakijoita paljon. Tosi fiksu ymmärtää tuon ja psyykkaa jokaisesta prosessiportista läpipääsyn menestyksenä: jos karsiutuu vikalla kierroksella niin sen pitäisi kannustaa jatkamaan ja olla merkki siitä, että arvoa löytyy. Jos koskaan ei pääse edes haastatteluun niin silloin jotain on vialla ja jotain pitää muuttaa. Itse pruukaan käydä työhaastatteluissa vuosittain ihan vaan siksi, että pysyy tatsi yllä, vaikken olekaan mihinkään lähdössä.
Viimeksi muokannut elco, 21.11.2013 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin meillä on tässä sellainen näkemysero, että minusta lannistavaa sakkia ovat ne, jotka syyllistävät kaikkea muuta kuin itseään ongelmistaan. Jokaisen työmarkkinakelpoisuus, mukaan lukien työnhaku- ja sosiaaliset taidot ovat oman itsensä vastuulla. Niitä saa/pitää kehittää ja ylläpitää ammatillisen osaamisen ohella ja niihin on tarjolla rutkasti ilmaistakin apua. Itsekin aikanaan rekrynneenä voin sanoa, että niin paskasti laadittuja hakemuksia ja CV:tä pukkaa sinänsä muuten pätevän oloisilta ihmisiltä, että ihan turhaan jäävät vaille haastattelupaikkaakin. Varmaan nekin mussuttavat, että jonon ohi meni tuttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mutta kun niitä syitä on niin paljon helpompaa löytää muista kuin itsestä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

elco kirjoitti: Mielestäni xSpeden paranoiahuuruisia marinoita on oikeus kommentoida muutenkin kuin joojoilemalla.
En oo käsittääkseni tätä kieltäny.
elco kirjoitti: Olen kyllä sitä mieltä, että mussuttamisesta pitäisi saada penalttia. Mussuttaminen on yksi keskeinen työympäristöä, tiimidynamiikkaa ja sitäkautta tuottavuutta heikentävä piirre työntekijöissä.

Ajat ovat ankeat ja ankeammaksi menevät. Varmaan on kovaa teillä juu. Saatte puolestani elää, mutta mussuttamalla kaivatte vaan omaa kuoppaanne.
Jos mussuttaa työttömänä kotona tai täällä kitinässä, niin kenen työympäristö ja tiimidynamiikka siinä menee pilalle? Mussutetaanhan täällä kaikesta muustaki, tämä on yks asia muiden joukossa.
elco kirjoitti: EDIT: Edelleen, kilpailu on kovaa ja riittävän hyviä hakijoita paljon. Tosi fiksu ymmärtää tuon ja psyykkaa jokaisesta prosessiportista läpipääsyn menestyksenä: jos karsiutuu vikalla kierroksella niin sen pitäisi kannustaa jatkamaan ja olla merkki siitä, että arvoa löytyy. Jos koskaan ei pääse edes haastatteluun niin silloin jotain on vialla ja jotain pitää muuttaa.
No niin tietysti pitää tsempata ja psyykata. Silti pitkä tulokseton yrittäminen voi saada aikaan turhautumista ja fantastisia purkauksia. Parempi kai se on täällä mussuttaa, kuin työnhakutilanteessa tai työmaalla.
elco kirjoitti: Itse pruukaan käydä työhaastatteluissa vuosittain ihan vaan siksi, että pysyy tatsi yllä, vaikken olekaan mihinkään lähdössä.
Tää on niin tyypillistä puhetta sulle. Sinä vaan "meet" sinne työhaastatteluun. Muiden pitää kato terästäytyä ja oikein hakea paikkaa ja tsempata. Et tietenkään sinä voi ymmärtää sitä turhautumisen astetta ja sen purkautumista, kun sinä vaan "pruukaat käydä haastatteluissa". Mutta edelleen, hyvä, että sulla ei ole ongelmia työn kanssa. On vähemmän turhautuneita ihmisiä olemassa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Niin meillä on tässä sellainen näkemysero, että minusta lannistavaa sakkia ovat ne, jotka syyllistävät kaikkea muuta kuin itseään ongelmistaan.
Mistä sinä tiiät minun näkemyksen? En oo sanonu, että omista ongelmistaan muita syyttävät on semmosia ja tämmösiä, en oo puhunu niistä mitään. Oon kirjottanu siitä, että jos jotain turhauttaa ja siitä avautuu, niin täällä siihen vaste EI ole kannustus VAAN takasinmussutus ja se näkemys, että mitäs läksit luuseri. Tosin on tullut asiallistakin kritiikkiä siitä, miten hommat toimii ja molemmista näkökulmista (tosin ei vissin yhdeltä ja samalta ihmiseltä molempia näkökulmia, mikä ei yllätä). Ei sitä aina osaa kattoa toisen puolen näkökulmaa kukaan ja esim. työnhakijalla voi turhautumisen seurauksena unohtua sen rekrytoijan näkökulma. Toisaalta jos vaan rekryää ja rekryää eikä ite ikinä oo tarvinu hakea mitään työpaikkaa, niin varmasti unohtuu ottaa huomioon semmosen ihmisen tunnelmat, joka ei oo onnistunu sitä työtä saamaan, vaikka on kuinka hakenu. Enkä tarkota sitä, että just paikan x rekryajan pitäisi ottaa ko. paikkaan hakeneen tunnelmia huomioon, ei tietenkään, sen tehtävä on hakea paikkaan paras henkilö. Tarkotan, että tällasissa keskusteluissa se näkemys unohtuu. Yleinen käsityshän on se, että "minä olen oikeassa, koska minulla on tällaiset kokemukset". Riippumatta millä puolella rekryprosessia istuu.
So Hard kirjoitti: Jokaisen työmarkkinakelpoisuus, mukaan lukien työnhaku- ja sosiaaliset taidot ovat oman itsensä vastuulla. Niitä saa/pitää kehittää ja ylläpitää ammatillisen osaamisen ohella ja niihin on tarjolla rutkasti ilmaistakin apua. Itsekin aikanaan rekrynneenä voin sanoa, että niin paskasti laadittuja hakemuksia ja CV:tä pukkaa sinänsä muuten pätevän oloisilta ihmisiltä, että ihan turhaan jäävät vaille haastattelupaikkaakin. Varmaan nekin mussuttavat, että jonon ohi meni tuttu.
Kyllä, kyllä, kyllä ja kyllä. So?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Mutta kun niitä syitä on niin paljon helpompaa löytää muista kuin itsestä.
Kaikkihan noin tekee ja mitä mielikuvituksellisimmissa tilanteissa.

"Nöönöö, puoliso on eri mieltä kuin minä, paska puoliso."

"Nöönöö, ei ole miestä (tai naista), kaikki markkinoilla olevat on ihan paskahousuja saamattomia luusereita." (Tai ranttuja pihtareita....?)

"Nöönöö, en saanut hirviä, saatanan hirvet, kun eivät kävele vastaan."

"Nöönöö, en saanut työpaikkaa, vaikka olisin ollut tehtävään paras. Huono rekrytoija, kun ei ymmärtänyt riipustuksestani sen vertaa, toivottavasti lafka menee konkurssiin."

Se lienee joku itsesuojelumekanismi, joka ohjaa syyttämään muita. Onhan oman itsen huonojen puolien näkeminen aika rankkaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Mistä sinä tiiät minun näkemyksen? En oo sanonu, että omista ongelmistaan muita syyttävät on semmosia ja tämmösiä, en oo puhunu niistä mitään.
Oletpa. xspede on malliesimerkki vastuun ulkoistavasta tyypistä xspedelle kommentointiahan sä tässä kritisoit. Xspedelle jokaisessa kismittävässä asiassa vika on ympäröivässä maailmassa ja muissa ihmisissä. Mulla kun taas käy rekrytilanteessa kylmästi, lähden pohtimaan sitä että mitä voisin ensi kerraksi parantaa ja pyydän palautettakin.

Ei tulisi mieleenkään spekuloida, että nyt sinne palkattiin joku luonnehäiriöinen kaveri jonon ohi ja julistaa että koko hakuprosessi on paskaa. Mikään prosessi ei ole täydellinen, mutta noin pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että niiden rekryprosessienkin takana on silti paljon tietoa ja osaamista ja ihan loppuunkin asti mietittyjä ratkaisuja.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti: Jos mussuttaa työttömänä kotona tai täällä kitinässä, niin kenen työympäristö ja tiimidynamiikka siinä menee pilalle? Mussutetaanhan täällä kaikesta muustaki, tämä on yks asia muiden joukossa.
Kyllä mä nään, että on aika iso riski siihen, että mielensäpahoittaja ja uhri on mielensäpahoittaja ja uhri ympäristöstä riippumatta. Jos CV:ssä on vuoden välein työpaikan vaihto ja perusteluna "huono ilmapiiri" ja "sosiaaliset ongelmat" tms. niin ei sitä henkilöä kauhean innokkaasti ota omaan tiimiinsä suheeraamaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Mistä sinä tiiät minun näkemyksen? En oo sanonu, että omista ongelmistaan muita syyttävät on semmosia ja tämmösiä, en oo puhunu niistä mitään.
Oletpa. xspede on malliesimerkki vastuun ulkoistavasta tyypistä xspedelle kommentointiahan sä tässä kritisoit.
En ole sanalla sanonut mielipidettäni siitä, mitä mieltä olen ongelmia ulkoistavista ihmisistä. Sen sijaan kyllä olen kritisoinut esimerkiksi sitä, miten täällä suhtaudutaan turhautumisen aiheuttamiin mielenpurkauksiin. Ne on kaks eri asiaa. Toki sinä saat olla sitä mieltä, että ne on sama asia, ei se multa ole pois.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niin ja piti sanoa, että kyllä tää multa yhtä lailla on turhautumisenpurkamista. Turhauttaa ihan helvetisti ihmiset, jotka uhriutuu joka hiton tilanteessa ja joilla on pokkaa heittää väittämiä siitä miten jotkut persoonallisuushäiriöiset manipuloi tuttaviaan auttamaan jonkun helvetin haastatteluvideon kanssa ja näyttäytyvät siksi parempina hakijoina. Kyllä mä katson ainakin tehneeni ihan helvetisti töitä ollakseni siinä pisteessä jossa olen nyt. Ja teen sitä edelleen, ei mulla ole mitään epäselvyyttä sen kanssa eikö jokainen luento, artikkeli tai panos yhteistyössä olisi käyntikortti minusta työntekijänä ja mun osaamisesta. Jos mä en työllisty johonkin tehtävään, niin joku sopivampi työllistyy. Todennäköisesti työnanataja on mua paremmin perillä tehtävän osaamisvaatimuksista ja siitä, millaista tyyppiä siihen haetaan, luotan heidän näkemykseensä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:
annepa kirjoitti: Jos mussuttaa työttömänä kotona tai täällä kitinässä, niin kenen työympäristö ja tiimidynamiikka siinä menee pilalle? Mussutetaanhan täällä kaikesta muustaki, tämä on yks asia muiden joukossa.
Kyllä mä nään, että on aika iso riski siihen, että mielensäpahoittaja ja uhri on mielensäpahoittaja ja uhri ympäristöstä riippumatta. Jos CV:ssä on vuoden välein työpaikan vaihto ja perusteluna "huono ilmapiiri" ja "sosiaaliset ongelmat" tms. niin ei sitä henkilöä kauhean innokkaasti ota omaan tiimiinsä suheeraamaan.
Tietysti, tuonhan näkee sokea erkkikin CV:stä. Tosin en ole sellaista CV:tä nähnyt missä on perustelut työpaikan vaihdolle, mutta minä olenkin rekrytoinut vain kerran.

Käsittääkseni on kuitenkin semmosiakin ihmisiä keskustelussa mukana, joilla on pitkä pätkä samalla työnantajalla. Mutta tietystihän tällaisten ihmisten tekstistä tai biorytmistä tai jopa kuun asennosta näkee, että kyseinen henkilö on mielensäpahoittaja. Totta KAI!!!11
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:Niin ja piti sanoa, että kyllä tää multa yhtä lailla on turhautumisenpurkamista. Turhauttaa ihan helvetisti ihmiset, jotka uhriutuu joka hiton tilanteessa ja joilla on pokkaa heittää väittämiä siitä miten jotkut persoonallisuushäiriöiset manipuloi tuttaviaan auttamaan jonkun helvetin haastatteluvideon kanssa ja näyttäytyvät siksi parempina hakijoina.
Ihan tyypillistä. Joku turhautuneena marisee, että joku on vialla -> kuuntelija sanoo, että eipäs ole -> marisija alkaa inttää ja lopulta huutaa että ONPAS, IHAN VARMASTI ON. Mulla ei henkilökohtaisesti ole kosketuspintaa siihen, että onko joku häiriöinen manipuloinu ja näyttäytyny siten ja täten, joten en voi kieltää ilmiön olemassa oloa. Siis työelämässä. Henkilökohtaisessa elämässä on yksi kokemus manipuloinnista jne. Tosin siihen ei liittyny videohakemus :D
exsu kirjoitti:Kyllä mä katson ainakin tehneeni ihan helvetisti töitä ollakseni siinä pisteessä jossa olen nyt. Ja teen sitä edelleen, ei mulla ole mitään epäselvyyttä sen kanssa eikö jokainen luento, artikkeli tai panos yhteistyössä olisi käyntikortti minusta työntekijänä ja mun osaamisesta.
Onko joku väittäny, että et olis tehny töitä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti: Mistä sinä tiiät minun näkemyksen?
Tiedäthän sinäkin, että se, joka ei saa työpaikkaa useista hakemuksista huolimatta ja turhautuu ja vielä ilmaisee sen jotenkin, on mun mielestä luuseri, joka ei ansaitse elää tai ainakaan ei tarvi saaha pillua
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Myönnän, tein päätelmiä edellisten kirjoitusten perusteella. Et kuitenkaan kieltänyt tätä päätelmää, joten lienen oikeassa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Mikään prosessi ei ole täydellinen, mutta noin pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että niiden rekryprosessienkin takana on silti paljon tietoa ja osaamista ja ihan loppuunkin asti mietittyjä ratkaisuja.
Jos tässä jotain on oppinut niin sen, että jos joku prosessi toimii täydellisesti niin kyse on lähinnä hetkellisestä sattumasta. Veikkaan, että mussuttajat eivät oikein ymmärrä miten organisaatiot toimivat: joku asettaa suunnan ja sitten muut häröilevät enemmän tai vähemmän sinne päin; suunnanasettajan ja häröilijöiden kyvykkyydestä, kilpailusta ja sattumasta riippuu kuinka hyvin käy. Lähipiirissäni duunissa on 2-3 tapausta, jotka mussuttavat enemmän tai vähemmän joka asiasta eivätkä kykene ottamaan vastaan juuri mitään kritiikkiä - kaikki on aina perseestä. Kaikilla on kyvykkyyttä ja älykkyyttä roppakaupalla, mutta heidän paimentamiseensa häröilemään oikeaan suuntaan kuluu niin paljon energiaa, että varmaankin olisi parempi, jos menisivät muualle mussuttamaan.

Ei ole olemassa täydellistä prosessia, täydellistä suunnitelmaa tai täydellistä organisaatiota. On vaan eriasteista häröilyä. En ymmärrä miksei sama pätisi rekrytointiinkin: on luultavaa, että soveltuvin hakija ei yleensä saa paikkaa. Olen tietty kovasti sitä mieltä, että turhautumis- ja mussutusherkkä ihminen luultavasti ei ole se soveltuvin hakija, mutta se ei ole tässä se pointti. Pointti on ymmärtää miten tässä tapauksessa rekrytointiprosessi toimii ja miten parantaa todennäköisyyttään menestyä siinä: turhautuminen ja mussutus eivät ole oikea vastaus.

Aivan yhtälailla kuin minua kammoksutaan jostain empatian puutteesta niin vedän omat raketoivat olettamukseni siitä, että täällämussuttajat mussuttavat myös muualla. Jolleivät niin sehän on hienoa se.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti:^Myönnän, tein päätelmiä edellisten kirjoitusten perusteella. Et kuitenkaan kieltänyt tätä päätelmää, joten lienen oikeassa.
Aika raju logiikka.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kukaan teistä ei ole kiistänyt olevansa nekrofiliaa harrastava virtahepo. Oletan sen siis olevan totta.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja annepa »

elco kirjoitti: vedän omat raketoivat olettamukseni siitä, että täällämussuttajat mussuttavat myös muualla. Jolleivät niin sehän on hienoa se.
Minä vedän samanlaisia johtopäätöksiä. Niin kauan kun tännekin on kirjoiteltu, niin uskon, että tavallinen ihminen ei voi esittää ihan erilaista ihmistä kuin livenä on. Siksi epäilen, että tänne mussuttavat mussuttavat myös livenä ja täällä kylmät ihmiset ovat pakkasella myös livenä.

Jos itse olisin turhautunut ja valittaisin siitä, en todellakaan toivoisi, että vastaanotto olisi sellainen kuin nyt täällä. Toisaalta kun minä olin turhautunut ja mussutin täällä, niin vaste täällä oli lähinnä rakentava ja sain erilaisia näkökulmia asiaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Annepa on jäljillä.
Rekryistä jää erilaisia fiiliksiä ja saattaa riippua kummalla puolella pöytää istuu. Silläkin on eroa minkälaisia paikkoja tai rekryjä hakee. Keskimäärin sanoisin että paikat johon tulee muutamia tai kymmenkunta hakemusta ovat erilaisia kuin paikat johon tulee satoja hakemuksia.
Noin nopeasti luettuna elcon ja SHn menetelmät vaikutti ihan oklta ja hyvä niin. Toisaalta jos joku on kohdannut enempi tai vähempi vaikka ns. "hyvävelirekryjä" niin en heti ole sanomassa vainoharhaiseksi. Kyllä niitä on, ylempänä ja alempana. Sitten on parempia ja huonompia rekryäjiä jos tietysti on hakijoitakin. Hommahan natsaa vain jos molemmista parhaat osuu kohdakkain.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Meillä ovat rekrytoinnit tähän mennessä onnistuneet yli odotusten, työntekijät ovat osoittautuneet paremmiksi kuin osasimme kuvitellakaan. Luulen, että perussyynä on se, ettemme ole edellyttäneet erinomaisia sosiaalisia taitoja tai edes kykyä markkinoida itseään, aiemmat tulokset ovat riittäneet meille näytöksi. Nuo olisivat ehdottomasti alisuoriutuneet videointitsydeemeissä, ja suurin osa haastattelijoistakin olisi varmasti raakannut heidät pois rekrytoitavien listalta siksi, että he ovat yltiörehellisiä ja usein jopa aliarvioivat itse omia kykyjään. Niinpä heidän urakehityksensä ei ole aiemmin ollut linjassa osaamistasojen kanssa ja he ovat suorastaan vältelleet työpaikan vaihtoja. Koska tämä rekrytointitapa on osoittautunut toimivaksi, huolestuttaakin miten hommaa siinä vaiheessa joutuu muuttamaan, kun pitää alkaa rekrytoida nopeammin enemmän porukkaa, sillä rekrytoimalla täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muut joutuu kilpailemaan muiden työnantajien kanssa samalla tavalla hyvistä työntekijöistä, ja nämä erityistapaukset eivät tartu kenenkään seulaan. Toistaiseksi en ole keksinyt hyvää vaihtoehtoa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kottarainen kirjoitti:Mun mielestä videohaastattelu on idioottimaista pelleilyä ja jos siitä olisi kiinni jynssäisin mieluummin vessoja.
Jos olis siitä kiinni, tulisin sun kanssa jynssäämään :h: Onneksi tilanne ei ole sellainen ainakaan just nyt.

Sitäkin mietin, että entäs jos ei ole videokameraa, jolla kuvata itseään. Siin meni mahkut hei, ellei saa lainaksi jostain tai peräti osta omaa. Mut jos on työtön, niin ei ole välttis varaa ostaa omaa, vaikka onkin aikaa hakea töitä 24/7.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: KeskelViikkoo

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nythän tästä ei puutu enää kuin Gat ilmoittamassa, että naiset työllistyy kyllä aina metsänomistajille palveluja tarjoten. Ja meillä on MasterChef soppa kasassa.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin