Tarvitsetko jonkun?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kottarainen kirjoitti:^Oletko tosissasi? En halua loukata, mutta taisit juuri kiteyttää (suorastaan epäilyttävän) äärimmäisellä tavalla sen mitä tarkoitin. Jos siis olit tosissasi.
Olen.

Jos olisin tiennyt silloin, en olisi luovuttanut.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kottarainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Esim. mieheni "deitti"ilmoituksessa ei sanallakaan mainittu mitään parisuhdetta, vaan toive lapsesta jaetulla huoltajuudella.
Luultavasti hullunkurisin deitti-ilmoitus mistä olen koskaan kuullut.
:D Äläs nyt, sehän on vain yhdistelmä monen kitinäläisen mielipiteistä:
urpiainen kirjoitti:Mä alan ilmeisesti olla siinä iässä, missä tuttavapiirissä alkaa tapahtumaan ( :perse: Riemikselle!) näitä lapsiperheiden vanhempien av(i)oeroja. Onneksi hulluja, vastuutaan kantamattomia tai lapsistaan vähät välittäviä tyyppejä on aika vähän, joten näistä muutamista lähempää seuraamistani eropariskunnistakin melkein kaikki ovat päätyneet jonkinlaiseen 50-50 ratkaisuun lasten hoidossa, esim. viikko toisella ja taas viikko toisella. Yksi havainto tässä on se, että aika monella tyypillä tuntuu eron pahimman järkytyksen jäätyä taakse kalvavan jonkinlainen huono omatunto siitä, että usean kohdalla tämä järjestely osoittautuukin lähes ideaaliksi! Saa elää sitä lapsettoman arkea matkusteluineen, harrastuksineen, ravintoloineen aivan tarpeeksi, mutta saa myös nauttia myös oman lapsen arkeen tuomasta riemusta ja rakkaudesta aika täysipainoisesti. Yksi tällainen, eronnut tuttavani tässä suosittelikin lapsettomalle, mutta lapsia ilmeisesti piakkoin haluavalle pariskunnalle suuresti lasten hankkimista, mutta jonkun muun kuin puolison kanssa: Ei kun suoraan tähän huippujärjestelyyn, jossa puolet ajasta on lapsettoman parin aikaa ja puolet lapsen kasvun seuraamisesta nauttimista.
elco kirjoitti:No en mä halua olla minkään ikäisenä kiukkuilevan teinin, paskalingon tai minkään muunkaan lapsen kanssa.

Wanhana gubbena tuossa voisi olla tietty eleganssi: olla vaan itse purjehtimassa ja pelaamassa golfia ja antaa vaimonpuolikkaan hoitaa jälkikasvu - eihän sitä vanhana enää kuitenkaan jaksa nauttia elämästä täysillä!
So Hard kirjoitti:Mä tunnen 30+ ihmisiä joissa ei ole mitään muuta "vikaa" kuin se, että ei ole hinkua parisuhteeseen että kun ei ole tarpeeksi hyvää tyyppiä tullut vastaan, on mielummin itsekseen. Sinkkuelämä on parhaimmillaan hiton kivaa. Kuuluin itsekin tähän ryhmään vielä vuosia 30 vuotta täytettyäni.
Sehän vain halusi syödä sinkkukakun ja siirtyä perheelliseksi tässä vaiheessa, kun vielä ehtii nähdä minkälaisia aikuisia omista lapsista tulee, mutta samalla säästää sen. Minähän nyt tietenkin rakastuin mieheen alta aikayksikön, mutta kyllä tuokin malli olisi silti minulle kelvannut.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja MrM »

prosessi kirjoitti:Pikkuveljeni taas lähinnä urheilee, veneilee, moottoripyöräilee ja metsästää. Ei ole mitään järkeä tuossa.
Mitä helvettiä? Tuossahan on kaikki maailman järki. Paitsi metsästämisessä, se on niitten sosiopaattien juttuja.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Ei kai naismetsästys hupimielessä ole sosiopaatin touhuja !11!!
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Dynamo kirjoitti:^
Ei kai naismetsästys hupimielessä ole sosiopaatin touhuja !11!!
Riippunee reiluhkosti siitä tappaako saaliinsa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Eiköhän se useimmille riitä, että saa tapettua panetuksensa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:Aargh, minun pitää poistua tästä ketjusta ajattelemaan pesäpalloa. :)
Pesäpallo ja paini on..
Pyyhin Netikettiin..
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mikäs Prosessiin on mennyt? Mä koen, pitkästä aikaa, olevani aika täsmälleen samalla aaltopituudella.
:D Hiihtoäitiysloma ehkä on mennyt, kun ensimmäistä kertaa lähes puoleentoista vuoteen ehdin kunnolla paneutua viestin kirjoittamiseen.
Itse asiassa jokin muukin ehkä on mennyt, sillä viime viikolla töissä tapahtui outoja. Sama neuvottelutaho, jonka kanssa on väännetty kättä nuo samat puolitoista vuotta oikeansisältöisestä sopimuksesta, hyväksyi yhdessä ja samassa tapaamisessa yllättäen kaikki sopimukseen haluamamme muutokset. Ja ne muutokset ovat juuri niitä, joista kättä on näin pitkään väännetty. Tapaamisen jälkeen oli ihan hölmistynyt olo, että mitä tuossa juuri äsken tapahtui. Oikeastaan ainoa selitys jonka osaan keksiä on se, että olen ainakin joistain asioista lopultakin oppinut puhumaan niin selkeästi, että muutkin ymmärtävät mitä tarkoitan. Epäselvä ja puutteellinen viestintä kuuluu selvästikin suurimpiin ongelmiini. Jotenkin kyllä pelottavaa, että muutaman asian oikean esitystavan löytäminen on minulta todellakin kestänyt puolitoista vuotta.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

En tarvitse, vaan haluan. Ketju on pitkä, enkä kuolemaksenikaan jaksa lukea jokaista argumenttia mitä olette joskus näemmä kirjoittaneet, mutta uskoisin että moni voi silti olla jo esittänyt saman argumentin. Tarpeeseen perustuva parisuhde ei toimi, ainakaan aikuisten välisissä rykellyksissä. Mutta halu olla toisen oma, toiselle läsnä, tahto valita se kumppani joka aamu kun herää ja joka ilta kun menee nukkumaan, pitää pariskunnat yhdessä. Sellaisen parisuhteen tahtoisin vielä kerran elämäni aikana löytää, kerran sellainen on ollutkin..
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 28.04.2021 16:57 En tarvitse, vaan haluan. Ketju on pitkä, enkä kuolemaksenikaan jaksa lukea jokaista argumenttia mitä olette joskus näemmä kirjoittaneet, mutta uskoisin että moni voi silti olla jo esittänyt saman argumentin. Tarpeeseen perustuva parisuhde ei toimi, ainakaan aikuisten välisissä rykellyksissä. Mutta halu olla toisen oma, toiselle läsnä, tahto valita se kumppani joka aamu kun herää ja joka ilta kun menee nukkumaan, pitää pariskunnat yhdessä. Sellaisen parisuhteen tahtoisin vielä kerran elämäni aikana löytää, kerran sellainen on ollutkin..
Ihana, kun joku pöyhii vanhoja ketjuja. Vaihtelua päivän politiikkaan. Oonkohan mä kommentoinut jotain? Täytyy tarkistaa...

EDIT: Vitsi tää on ollut säkenöivä paikka vielä vajaa 10v sitten :shock:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 03.02.2014 20:53 En tiedä, pitäisi kokeilla.
Pysyn kannassani.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toi haluan mutten tarvitse on niin savolaisen viekkaasti ilmaistu, että mitä. Vähän sama kuin sanoisi, mä voin valita tunteeni. En uskalla vilkaista, mitä tuubaa olen ketjuun joskus oksentanut, mutta voin selvästi paremmin riittävän hyvässä ihmissuhteessa kun yksin ollessani. Tämähän on hyvin yleinen asiaintila, koska ihminen on sosiaalinen olento.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Näemmä 7 vuotta sitten oli pohdintaa, että olemme liian vanhoja Tinderiin.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mä olen aina ollut liian vanha Tinderiin.. 8)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 29.04.2021 7:50 Mä olen aina ollut liian vanha Tinderiin.. 8)
Mä oon liian vanha nettideittiin... Tai teknisesti WWW tais olla jo keksittynä, kun tulevan vaimoni löysin, mutta graafiset käyttöliittymät oli vasta tuloillaan. Pointti kai, että mitä deittailuun tulee, niin mä en tiedä mistään mitään ja oon yhtä pihalla kuin palstan ikineitsyet :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin