Ei pitäisi olettaa, että kukaan antaa tilaa. Yhtälailla jokaisessa maassa on kuljettajia, jotka ei suvaitse Ketään eteensä tunkijaa.





Tämä onnettomuus (kuten suurin osa onnettomuuksista) koostuu monesta tekijästäPulkannaru kirjoitti:Kyllä tuossa ehtii jo pysähtymään. Ei raskas rekka tollasta käännöstä/kääntymistä kolmessa sekunnissa tee ilman että se tulee toisten kuskien huomata.
Ja toisaalta olisi Teslan, tuolla T:n ajonopeudella, pitänyt reagoida jollain muotoa nupin ilmestymiseen ajokaistalle, vaikkakin ei siinä pitkään viipynyt. Softa virhe? Vai vääränlainen anturi/-t?
Ota sä toi asennevamma pois. On varsin hyvin tiedossa, että vastustat kaikkea liikenteen automatisoitumista.Pulkannaru kirjoitti:Ota vaaleanpunaiset lasit pois päästäsi.
En kaikkea. On automaatioissa paljon hyvääkin. Mutta kuten tässä huomataan, ei ne (vielä?) ole tehtäviensä tasalla. Kaikilla kuitenkin on tiedossa, että on kuskeja, jotka käyttävät automaatioita väärin, kuten varmaan tässäkin kolarissa osasyynä oli.So Hard kirjoitti:Ota sä toi asennevamma pois. On varsin hyvin tiedossa, että vastustat kaikkea liikenteen automatisoitumista.
Niin. tutka ei aktivoitunut ja käynnistänyt automaattista hätäjarrutusta, tod. näk. johtuen siitä, että perävaunun alaosa oli niin korkealla. Tutka ei saa olla liian herkkä, jotta se ei hätäjarruta tien yläpuolella olevien liikennemerkkien takia. Tutka näki perävaunun alta vapaan tilan ja oletti, että tie on vapaa. Eurotrailerin alle ei ole vapaata tilaa=>tutka jarruttaisi.Pulkannaru kirjoitti:Edellinen kommenttini oli suunnattu James Potkukelkan kuviin liittyvään tekstiin.
"Teslan tutka käynnistäisi hätäjarrutuksen jälkimmäisen kanssa."