Re: We could just run them red lights
Lähetetty: 02.06.2014 8:20
Onko joku? Meinaan jos tyhjässä risteyksessä ajaa päin punaisia, niin mistä se poliisi sen tietää.exPertti kirjoitti:P.S. en ole koskaan saanut sakkoja aiheesta.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://kitina.net/
Onko joku? Meinaan jos tyhjässä risteyksessä ajaa päin punaisia, niin mistä se poliisi sen tietää.exPertti kirjoitti:P.S. en ole koskaan saanut sakkoja aiheesta.
On väliä, kun itse seison mopolla liikennevaloissa. Mopoilijan tulee vaan hankkiutua pois risteyksestä, vaikka taluttaa mopo jalkakäytävän kautta.exPertti kirjoitti:Onko tällä jotakin väliä sinulle? Mitä mopoilijan pitäisi sinusta tehdä?Vesper kirjoitti:Ei saa se mopoilijakaan ajaa punaisilla, tunnisti eli ei.
Taluttaminen on sallittua, ei tietenkään punaisia päin taluttaminen. Ja kysyitkö tosiaan, että noudatanko itse ko. sääntöä? No mitäpä luulet?exPertti kirjoitti:Onkohan se taluttaminen muuten sallittua? Etkö aja tyhjässä risteyksessä punaisia päin missään olosuhteissa?
Sä oot pertti kyllä kiehtova otus. Ensin täällä kyseenalaistat törkeän liikenteenvaarantamisen, mutta toisaalta olet valmis naarmuttamaan autojen maalipintaa vaan sen takia, että joku vääränlainen perhe on pysäköinyt perheruutuun.exPertti kirjoitti:Miksi ihmeessä?Riemumieli kirjoitti:Lakia on noudatettava ja piste.
Mä teen tätä kyllä oikeastaan poikkeuksetta.James Potkukelkka kirjoitti:^Mä puolustan taivaspaikkaani pysähtymällä usein ennen suojatietä antaakseni jalankulkijoille vuoron.
Onko nää jotenkin eri asia?exPertti kirjoitti:hottiksien ja puumien kohdalla.
Ei pidä välttämättä. Lait eivät ole pyhiä. Eduskunta säätää lait ja se voi säätää millaisia lakeja tahansa. Siis vaikka kuinka älyttömiä ja/tai epäoikeudenmukaisia lakeja.Riemumieli kirjoitti:Lakia on noudatettava ja piste. Jos on punainen valo, sen mukaan mennään, vaikka tuntuisi miten typerältä. Ikäviä odotustilanteita sattuu oikeastaan vain silloin, kun valot ovat rikki, eivätkä vaihdu. Tällaista tapahtuu taas todella harvoin.
Mä olen kyllä vähän tällä samalla kannalla. Muistan ajaneeni päin punaisia ehkä jokin 2-3 kertaa ikinä, eli vain tilanteissa, joissa tulkitsen valon olevan rikki. Mun mielestä jotenkin sellaisella moottoriajoneuvolla liikuttaessa, jolla yliajaessaan tekee pahaa jälkeä jyrätylle, yhteiskuntasopimukseen kuuluu esimerkiksi juuri liikennevalojen noudattaminen kategorisesti eikä vain silloin kun siltä tuntuu. Jalan ja fillarilla taas kyllä uhmaan toisinaan punaisia. Enkä autollakaan aina pysähdy aivan täysin Stop-merkin kohdalle.Riemumieli kirjoitti:Jos on punainen valo, sen mukaan mennään, vaikka tuntuisi miten typerältä. Ikäviä odotustilanteita sattuu oikeastaan vain silloin, kun valot ovat rikki, eivätkä vaihdu. Tällaista tapahtuu taas todella harvoin.
Homeboy65 kirjoitti:Eduskunta säätää lait
Mä olen muuten vähän huono noudattamaan liikennesääntöjä, vaikka poliisi olenkin. Tämä on mun henkilökohtainen juoksuhiekkani. Tässä globaalissa taidepelissä joku varasti mun somistuspensselin.urpiainen kirjoitti:Rakennamme elämistämme erilaisia taideteoksia.
Tuohan on aksioma, mutta pointti on että se voi säätää millaisia lakeja tahansa. Ja mielestäni huonoja lakeja ei tarvitse totella.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Homeboy65 kirjoitti:Eduskunta säätää lait
Uskoakseni liikennejärjestelyiden yksi hyvin oleellinen tarkoitus on turvallisuuden lisääminen. Se on monesti ristiriidassa sujuvuuden kanssa.exPertti kirjoitti: oletan liikennejärjestelyjen tarkoituksen olevan liikenteen kulun sujuvoittaminen. .
Joo. Mutta ongelmallisesti Rebel Without a Cause keski-ikäisen esittämänä on nolo, Goodbye, Mr. Chips taas perin tylsä.urpiainen kirjoitti: Rakennamme elämistämme erilaisia taideteoksia.
No, voi tässä tietysti nähdä salaliiton yhdistettynä fantasiaan kyvyttömistä virkamiehistä, jotka vain pyörittelevät epäpätevinä papereita. Varmaan tuossa jotain tottakin on. Toisaalta kai esimerkiksi Helsingin liikennesuunnittelun strategia painottaa turvallisuuden ohella nimenomaan liikenteen kokonaisuuden sujuvuutta, joka on eri asia kuin sujuvuus jossain yksittäisessä risteyksessä. Joskus esimerkiksi Audillaan bussikaistaa Espoosta Länsiväylää pitkin Helsinkiin tunkevat sankarit eivät ymmärrä, että Ruoholahden liikennevalot huolehtivat paitsi mainitun risteyksen sujuvuudesta myös isolta osalta koko Helsingin niemen pääväylien sujuvuudesta säännöstelemällä sitä, minkälaisissa pulsseissa maalaisia päästetään katuverkkoa tukkimaan. Jos ei ymmärrä tätä kokonaissujuvuuden vaalimisaspektia, saattaa mainittu risteyskin vaikuttaa vähän turhauttavalta.exPertti kirjoitti:Turvallisuutta voi helposti lisätä sujuvuuden jopa parantuen. Mutta tässä maassahan on tapana roiskia suojateitäkin ihan mihin sattuu ja sitten haukkua autoilijoita kun jokaisen eteen ei pysähdytä. Ymmärtääkseni läntinen naapurimaammekin on valinnut toisen tien.James Potkukelkka kirjoitti:Uskoakseni liikennejärjestelyiden yksi hyvin oleellinen tarkoitus on turvallisuuden lisääminen. Se on monesti ristiriidassa sujuvuuden kanssa.exPertti kirjoitti: oletan liikennejärjestelyjen tarkoituksen olevan liikenteen kulun sujuvoittaminen. .
Eiks tää sun pointtisi vähän niinku romuta koko edustuksellisen demokratian idean lainsäädännössä? Yleensä kai ajatellaan silleen vähän hobbeslaisittain, että vapaiden yksilöiden kannattaa solmia yhteiskuntasopimus, jossa he luovuttavat osan autonomiaansa yhteiskunnalle siten, että sitoutuvat esimerkiksi pääsääntöisesti noudattamaan niitä lakeja, jotka on yhteisesti sovitulla mekanismilla voimaan saatettu. Jos jokainen yksittäinen urpo päättää jokaisesta laista onko se hyvä vai huono ja totteleeko vai eikö tottele, niin lakeja on vähän turha vaivautua säätämään, koska samat urpot voisivat ihan suoraan jokaisessa tapauksessa funtsia, mikä on hyvä tai huono tapa toimia. Mihin siinä niitä lakeja ollenkaan tarvitaan, jos ne kuitenkin ovat alisteisia urpoille pohdiskeluille?Homeboy65 kirjoitti:Tuohan on aksioma, mutta pointti on että se voi säätää millaisia lakeja tahansa. Ja mielestäni huonoja lakeja ei tarvitse totella.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Homeboy65 kirjoitti:Eduskunta säätää lait