We could just run them red lights

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Kuten olen monasti sanonut niin väkivaltakoneiston edustajilta pitää odottaa ehdotonta nuhteettomuutta lain edessä ja jollei tähän pysty niin stevariksi tai portsariksi sitten vaan. Mielestäni jos poliisi saa nykysäännöillä itseltään kortin hyllylle niin ei ole mahdollisuutta olla enää poliisi. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovatko lait typeriä vaiko eivät: niitä pitää lainvalvojan noudattaa. Kun on ilmeistä, että poliisin moraali ei tähän pysty niin sanktion pitää olla niin kova, että nopeus 30km/h alueella on korkeintaan tasan 30km/h ja että punaisella valolla päivystetään vaikka vittu maailman tappiin.

Ajan itse punaisia päin harvemmin. Joskus vanhoilla vihreillä. Yksi pirun kallis punaisia päin ajaminen tuli kun ajoin tietyöalueella punaisia päin casessa, jossa ei tietyökaistajärjestelyiden vuoksi olisi ollut mahdollista, että kukaan olisi tullut vihreillä kylkeen, koska suunta, josta vihreillä olisi tultu oli kiinni. Maija imussa ja päiväsakkoja. Perusteltu protestointi tuotti pari päiväsakkoa vähemmän, mutta kuulemma "pitää yleisen lainkuuliaisuuden vuoksi puuttua". Vituttaa rajattomasti katsoa poliiseja, jotka valojen vaihtuessa pistävät vilkut päällepois ja ajavat läpi. Pitäisi alkaa käräyttämään. Samaten odottelen saumaa, jossa olen jalkautuneena subwayn eteen pysähtymiskieltoalueelle ruuan ajaksi parkkeeratun poliisiauton vierelle: soitan nimittäin poliisit paikalle.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En oikeasti koe niitä riittävän moitittavina, jotta se muodostaisi ristiriidan ammattini kanssa.
Olet siinä tapauksessa väärässä ammatissa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:Kuten olen monasti sanonut niin väkivaltakoneiston edustajilta pitää odottaa ehdotonta nuhteettomuutta lain edessä ja jollei tähän pysty niin stevariksi tai portsariksi sitten vaan. Mielestäni jos poliisi saa nykysäännöillä itseltään kortin hyllylle niin ei ole mahdollisuutta olla enää poliisi. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovatko lait typeriä vaiko eivät: niitä pitää lainvalvojan noudattaa.
Mä tulkitsisin mieluummin niin, että nopeusrajoituksia on syytä nostella, jos nykyisten noudattamista poliisitkaan ei koe mielekkääksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole muuten 19 vuoteen saanut minkäänlaista liikennesakkoa, vaikka olen ajanut paljon ja paljon kamera-alueilla. Jos mä ihan oikeasti omaisin jotenkin leväperäisen suhtautumisen liikennesääntöihin, niin väitän, et rapsuja olisi tullut useamman kerran.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:En oikeasti koe niitä riittävän moitittavina, jotta se muodostaisi ristiriidan ammattini kanssa.
Olet siinä tapauksessa väärässä ammatissa.
Kitinä-diagnoosin voima on valtava.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Siis ylinopeudellani olen koko ajan tarkoittanut vain loivaa ylinopeutta, mainitsin tämän. Eli harvoin, edes hetkellisesti rajoitus ylittyy yli 15 eli käytännössä ajan aina liikennevirran mukaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti: Mä tulkitsisin mieluummin niin, että nopeusrajoituksia on syytä nostella, jos nykyisten noudattamista poliisitkaan ei koe mielekkääksi.
No tuo on se toinen puoli, mutta se ei tässä ole se pointti. Olisihan tässä se vaihtoehto, tietty, että poliisi ryhtyy soveltamaan lainsäädäntöä oman moraalikäsityksensä mukaan ja jakamaan oikeutta laista pahemmin piittaamatta, mikä on monessakin mielessä huono vaihtoehto.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kitinä-diagnoosin voima on valtava.
Kai täällä nyt perustellusti saa olla eri mieltä kuin Paha Luutnantti?

Vai tuleeko nettipoliisi lankoja pitkin tekemään kurinpalautusta?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ehkä sun kannattais tuhlata ruutia johonkin muuhun asiaan. Mä en oikein usko, että sä saat mun liikennekäyttäytymisestä kovin paljon huvia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

^ No, minulla nyt sattuu olemaan asiasta aika voimakas mielipide ja kantasi - siis että kalloosi ei mahdu kankikaikkostyyliin ajatustakaan siitä, että omassa toiminnassa on perustavanlaatuista vikaa - ainoastaan vahvistaa sitä, että mielestäni luottamus poliisiin on Suomessa raakasti ylimitoitettua ja että poliisijohdossa on tyritty anteeksiantamattomasti. Ei huonosta moraalista ja lainkuuliaisuuden puutteesta voi kenttäväkeä syyttää: kyseessä on johtamisongelma.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei sun mielipide ole päässyt unohtumaan. Toivottavasti löydät rauhan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Maailma on täynnä epäkohtia. Jonkun on taisteltava oikeudenmukaisuuden puolesta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Maailma on täynnä epäkohtia. Jonkun on taisteltava oikeudenmukaisuuden puolesta.
Elco ei nuku, elco lepää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mä tulkitsisin mieluummin niin, että nopeusrajoituksia on syytä nostella, jos nykyisten noudattamista poliisitkaan ei koe mielekkääksi.
No tuo on se toinen puoli, mutta se ei tässä ole se pointti.
No sun pointti oli mielestäni vähän huono. Ihme niuhotusta, sanoisin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti: No sun pointti oli mielestäni vähän huono. Ihme niuhotusta, sanoisin.
Ihan vapaasti. Mielestäni poliisin lainrikkomiselle pitää olla nollatoleranssi; en oikein osaa nähdä mihin muuhun kohtaan se raja pitäisi vetää.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:en oikein osaa nähdä mihin muuhun kohtaan se raja pitäisi vetää.
Jonnekin sinne rikesakon ja vankeusrangaistuksen väliselle alueelle?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On neljä ihmisryhmää joiden lainkuuliaisuuden pitää olla yli-inhimillistä tasoa. Tuomarit, syyttäjät, poliisit ja lainsäätäjät, l. ministerit ja kansanedustajat. Jos näin ei ole, muille sakkojen kirjoittelu on sattumanvaraista kiinnijäämisriskiin liitännäistä hölmöläisen hommaa. Kaikki muut paitsi ylle ymmärtävät miksi näin PITÄÄ olla. Niin ei toki ole, mutta sein ja sollen ovatkin eri jutskia.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti: Jonnekin sinne rikesakon ja vankeusrangaistuksen väliselle alueelle?
Kaupat tuli! Koska olen niin höveli jäppinen niin ekoista päiväsakoista ei stevarius vielä välttämättä kutsuisi, mutta tokista ei armoa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Oma punainen lankani aiheessa on luottamuspula. Jos poliisi voi toimia lain yläpuolella liikenteessä, niin miten voidaan olettaa tämän toimivan lakien mukaan muissakaan toimissa? Joo, ei voida väittää, että liikennesääntöjä rikkova poliisi olisi automaattisesti huono muilla moraalia vaativilla työnsä osa-alueilla, mutta ei voida myöskään enää varmuudella sanoa, ettei olisi. Ja kun poliisin pitäisi edustaa lain sanan toteutumisen järkähtämättömintä kivijalkaa sitä valvovana ja väärinkäytöksistä sanktioivana elimenä, niin on hieman kumma, jos poliisilta ei totuttuun tapaan tulekaan voida lähtökohtaisesti vaatia esimerkillistä nuhteettomuutta niin töissä kuin vapaallakin. Sen luottamuksen säilyttämisen takiakan koko koodisto on olemassa, mitä muuta väliä sillä on, miten poliisit erityisesti vapaa-ajoillaan (liikenneturvallisesti) kaahaavat?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Kalteva pinta ei minua tässä erityisesti kiihota, koska pahempien lipsahduksien sattuessa hommaan varmaankin puututtaisiin jotenkin: vaikka sitten toimilla poliiseja kohtaan joko väkivaltakoneiston tai omankädenoikeuden toimesta. Ongelma on pikemminkin moraalinen: ei vaan passaa, että poliisi kurittaa ei-poliiseja lainrikkomuksista, joita se itse ei välitä noudattaa. Oma luottamukseni poliisiin on kärsinyt kovasti ilmeisten lainkunnioitus- ja moraaliongelmien vuoksi - kuten tälläkin palstalla kivuliaasti on nähty - enkä pidä luottamuksen menettämistä laajemmin järin hyvänä asiana.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: Kaupat tuli!
:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Niba »

Maailmassa pitää myös taata mahdollisuus epäoikeudenmukaisuuteen, edes preferenssiksi..
Kun törmää poliisiin voi törmätä helpommin rikolliseen, koska rikolliset ja poliisit kiehtovat toisiaan..
Oliko mulla joku mielipide? Jos liikkuu liian lähellä poliiseja tulee helpommin pidätetyksi?
Olin poliisista jopa kättelyetäisyydellä mutta mitään ei tapahtunut.
Näin eilen kolme poliisiautoa Vantaalla liikkuessani, mutta todennäköisesti Vantaalla ei ole enemmän rikollisuutta kuin esimerkiksi Tattarinsuolla tai muualla Helsingissä.
Poliisi ei käskystä pidätä vain ainoastaan hyvästä syystä, jos heille sellaisen tarjoat virantoimituksessa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä en pysty samaistumaan tähän moraalikouristukseen, jonka mukaan poliisin tulee vapaallaan olla ehdottoman 130%:n nuhteeton oikeuden palvelija. Mun mielestä siinä on jotain uskonnollista. Että lait ovat Jumalan meille antamia ja Jumala suuttuu, jos pappi (poliisi) niitä pilkkaa.

Toki poliisilta pitää vaatia suurempaa nuhteettomuutta kuin taviskansalaiselta. Normaali työntekijää ei irtisanota rattijuopumuksen takia, poliisille niin käy ja se ok. Mutta täydellisen nuhteettomuuden vaatimus ei ole realistista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Mitä tulee väitettyyn paranoidisuuteeni niin kun nämä salaliitot saa lukea hesarista tai iltasanomista ("yksityisautoilua hankaloitetaan, että saataisiin joukkoliikenteen käyttäjämäärät nousuun") niin kyllähän Urpsunkin argumentointi tässä kohtaa on aika yllättävän hanurista.
Sä osuit vaan vähän arkaan paikkaan. Eihän se nyt sovi, että maalaiset tulee kaupungin liikennejärjestelyjä arvostelemaan, kun ei ne kuitenkaan mitään mistään ymmärrä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Eli mahdollisimman suuri osa toimimattomista valoista pitäisi korvata pienkiertoliittymillä ja isommat monitasoratkaisuilla. Ja ihan oikeasti kunnioitus valoja kohtaan lisääntyisi jos ne eivät ohjaisi yksittäisiä kadullaliikkujia 24/7.
Tästä tulee mieleen, että minua kovasti harmittaa tämä Suomalainen erikoisuus, että pystytetään liikennevaloja pelkkää suojatietä varten. Trendi joka tuntuu olevan lisääntymään päin. Erityisen ärsyttäväksi nämä valot tekee se, että siinä vaiheessa kun punainen syttyy autoilijalle, on jalankulkija jo monesti ehtinyt livahtamaan tien yli. Koko tilanne tuntuu jotenkin järjenvastaiselta. Jalankulkija tilaa itselleen vihreän nappia painamalla, mutta livahtaa sitten kuitenkin tien yli päin punaisia ja autoilijat sitten kyttää tyhjää suojatietä punaisissa valoissa ja on suuri rikollinen jos ajaa punaisia päin. Toistaiseksi olen kiltisti noudattanut lakia vaikka ymmärrys ei meinaa riittää. Nämä liikennevalothan on tietenkin niiden idioottimaisten autoilijoiden vika, jotka eivät osaa väistää kevyttä liikennettä. Arvostaisin kovin, jos tälläisille valoille ei olisi mitään tarvetta.

Mutta kuten olen aikaisemminkin kitissyt, niin myös jalankulkijoiden asenteessa olisi parantamisen varaa, jotta pidetään siitä oikeudesta kiinni, että auton pitää väistää. Mä saan aina hyvin tilaa, kun marssin suojatielle sen näköisenä olen sinne menossa ja oletan auton väistävän. Autoilijana se ärsyttävin ääripää oli, kun jalankulkija lähti pakittamaan karkuun siinä kohtaa kun pysähdyin suojatien eteen. Sen toki ymmärrän, että pienten lasten kanssa halutaan odottaa sen auton pysähtyvän, ennen kuin lähdetään liikkeelle, mutta aikuisten kanssa menisi näppärämmin kun reippaasti vaan kävelisivät tien yli, niin väistäminen sujuisi kevyellä kaasun nostolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin