Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Kaupungit osaan kyllä sijoittaa kartalle, Helsingissä asun, Oulussa olen asunut ja tuolla susirajan yläpuolella on myös muutama vuosi kulunut. Luulin ennen että ihmiset todella tuntisivat Suomen kartan. Ihmetellä sopii vain missä ihmiset ovat pinnanneet maantiedon tunnit. Joskus tuntuu ettei Suomen eläimistöstäkään olla perillä. Kuulemani mukaan Suomessa on jopa jääkarhuja...

Toisaalta kuinka ihmiset voisivatkaan saada todellista kuvaa pohjoisesta kun televisiokin välittää aina vain kuvia jossa lapinpukuiset poromiehet seisovat erotusaitauksen vieressä. Turisteillekin yritetään tarjota valheellista kulttuurimatkaa.

Niin ja täysin off-topiccina täytyy sanoa ettei edes Rovaniemi kuulu lappiin. Rovaniemen maalaiskunnasta osa kuuluu mutta itse kaupunki ei. Roikkuu nimittäin napapiirin alapuolella. (Lappi ja lapin lääni eri asia)

Samantapainen kartta löytyy myös, jossa on amerikkalaisten käsitys muusta maailmasta...
Be a good animal, true to your animal instincts.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:
Huomaa kyllä, että et tiedä maaseudusta yhtikäs mitään. Eipä mitään. Se onkin ollut aina pk-seutulaisten suurin vika.
Ei kiinnosta.

Kerrataanpa logiikkasi: Kun olet kerran aivan varma siitä, että muuttajia olisi, jos vain olisi työtä niin mikä estää sinua perustamasta yritystä? Siis kun tuot työtä maaseudulle niin pätevästä työvoimasta ei ole pulaa, koska perässäsi muuttavat muut.

Jonkun on oltava edelläkävijä. Voidaan siis sanoa, että sinusta riippuu maaseudun hyvä tai paha tulevaisuus. Valinta on sinun.

EDIT: Arvaan kyllä miten tässä käy ja mikä on vastauksesi.

EDIT2: Arvasin oikein, kun katsoo editointiasi. On paskanpuhujia ja toteuttajia.
Viimeksi muokannut gullible, 23.11.2005 10:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
WanhaPervo

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

SingleMalt kirjoitti:...
Oletko kuullut termiä "markkinatalous"? Markkinataloudessa yritykset ja ihmiset keskittyvät sinne, missä niiden on kokonaisuus katsoen paras toimia.

Toki suomalaiset voitaisiin hajasijoittaa niin, että jokaiselle neliökilometrille tulisi 14 ihmistä, mutta ihmisten ja työpaikkojen keskittyminen on tehokkaampaa. Ellei olisi, niin miksi niin spontaanisti tapahtuu?

Itse olen kotoisin 4500:n asukkaan pitäjästä. En mistään hinnasta haluaisi muuttaa sinne takaisin.

Tosiasia on, että Pääkaupunkiseudulta kupataan valtava määrä rahaa elinkelvottomien pikkukylien hengissä pitämiseen.
Viimeksi muokannut WanhaPervo, 23.11.2005 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kyllä mäkin saisin heti töitä "maalta". Tosin se palkkaus on yleensä "vähän rahaa", asunto ja murua rinnan alle.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä mä suunnilleen tiedän. Jyväskylän paremmin kuin hyvin, kun kesämökki on siitä 70 kilometriä pohjoiseen. Joka kesä ajellaan mökkeillessämme kaikki Keski-Suomen pikku-pitäjät läpi, viime kesänäkin huristeltiin yli 1000 kilometriä pikkuteitä ristiin rastiin. Paljon tuli nähtyä.
Tampereellakin olin kesällä, ja osaan senkin sijoittaa kartalle, samoin Turun. Kuopiossakin käytiin pari kesää sitten, senkin osaan merkata karttaan. Samoin Rovaniemen ja Oulun.

Mutta. Minä vanha Espoolainen olen ihan pihalla tästä uudesta kotikaupungistani Helsingistä. Kun muutin Espoosta Herttoniemenrantaan, hyvä että uskalsin metroa käyttää, kun pelkäsin eksyväni :D
Pikkuhiljaa aloin oppia vähän, jotta missäpäin mikäkin kaupunginosa on jne. Mutta kun mies löysi tämän asunnon, hän sanoi että siellä olis kiva 4 h + keittiö tuolla Kivikossa. Mä olin että jaa Vantaalla? Hyvä minä :lol:
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti: On paskanpuhujia ja toteuttajia.
Niin. Se on helvetin helpppoa sano täältä päästä moisia idiotismeja, kun itsellä on juuret samassa kylässä missä on töissä. Helppohan se on täällä olla, kun on tutut kulmat, ystävät, ympyrät, piirit, perhe, sukulaiset, ehkä isin maksama valmis kämppä jne..

Sinäkin varmasti sitten voisit laittaa firman pystyyn vaikka minne, kun olet kerta niin kova jätkä? Liikeidoita pää täynnä, rahoitus valmiina ja rahkeita lähteä?

Pystytkö näkemään sellaista asiaa, että pk-seudulle töihin tulevalle on hieman eri tilanne kaikessa, kuin täällä jo asuavalla?
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:Tosiasia on, että Pääkaupunkiseudulta kupataan valtava määrä rahaa elinkelvottomien pikkukylien hengissä pitämiseen.
Totta kai on. Mutta onko siinäkään mitään järkeä, että suomen kaupungillistuessa koko maa ahtautuu pk-seudulle?

Eikö olisi järkevämpi siirtää nitä työpaikkojakin sellaiselle seudulle, missä on halvepaa ja enemmän tilaa. Harvemmin esim it-talon tarvitsisi olla pk.seudulla. Samaa softaa voi tehdä inarisskin.
Geetzu

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

SingleMalt kirjoitti:Eikö olisi järkevämpi siirtää nitä työpaikkojakin sellaiselle seudulle, missä on halvepaa ja enemmän tilaa. Harvemmin esim it-talon tarvitsisi olla pk.seudulla. Samaa softaa voi tehdä inarisskin.
Kunpa onnistuisikin... Jos koko maa olisi yhtä Helsinkiä muuttaisin mielelläni kauemmas rannikolta. Haaveena eläköön.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:
Sinäkin varmasti sitten voisit laittaa firman pystyyn vaikka minne, kun olet kerta niin kova jätkä? Liikeidoita pää täynnä, rahoitus valmiina ja rahkeita lähteä?
Ei minua erityisesti kiinnosta yrittäjyys, etenkään jossain jumalanhylkäämässä perslävessä.

Kova jätkä toki olen. Jos rahkeista lähteä puhutaan niin olen ihan itse hommannut kaikki työpaikkani edellisen 15 vuoden aikana; yksi niistä muuten sattui sijaitsemaan ranskassa, jonne muutin asumaan, kunnes muutin takaisin. Kuten toisaalta tällä palstalla olet ehkä lukenut on minulla prosessi käynnissä, jonka päätteeksi ihan omilla rahoilla muutan ehkä uudestaan vieraaseen maahan asumaan, koska kaipaan vaihtelua, talvet Suomessa puuduttavat, pidän sitä ammatillisesti kiinnostavana ja koska naisystäväni pitää sitä myös hyvänä ideana. Nykyduunistani minulle maksetaan aivan liikaa siitä, etten tee työtä kovinkaan kovalla teholla. Moni olisi duunistani aidosti kateellinen (eivät he tietenkään pystyisi tekemään sitä varsinaista duunia, minkä minä teen), mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsen haastavamman työn, jossa näihin kirjoitteluihin ei ole aikaa. Satuin vieläpä saamaan aika hyvän postin ja ihan ilman isän rahoja, missä aloitan vuoden vaihteessa.

Olenko jotenkin velvollinen tekemään sinulle tiliä "ansiottomasta" elämäni helppoudesta, jota tivasit? Vaikka elämäni täällä onkin lastenleikkiä sinun kurjuuteesi verrattuna olen silti sitä mieltä, että olen toteuttaja enkä paskanpuhuja. Entä itse? Haluatko, että veikkaan?
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:
Kova jätkä toki olen. Jos rahkeista lähteä puhutaan niin olen ihan itse hommannut kaikki työpaikkani edellisen 15 vuoden aikana;
Mitäs kovaa tuossa on. Normaalia ihmisen toimintaa. 14 vuotiaana minäkin olen ensimmäisen työpaikkani itse hommannut, ja ollut siitä lähtien töissä tauotta. (*Siis kesät. Koulut toki kävin.) Päivääkään en ole työttömänä ollut.

*Lisätty möhemmin.
Olenko jotenkin velvollinen tekemään sinulle tiliä "ansiottomasta" elämäni helppoudesta, joita tivasit? Vaikka elämäni täällä onkin lastenleikkiä sinun kurjuuteesi verrattuna olen silti sitä mieltä, että olen toteuttaja enkä paskanpuhuja. Entä itse? Haluatko, että veikkaan?
Et ole mitenkään velvollinen, mutta kun tyypilliseen ylimieliseen maailmanomistajatapaasi lähdit vittuilemaan toisten ratkaisuista, kysyin "kovuuttasi"

Veikkaa. Minä veikkaan että sinä astut siinä paskaan.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 23.11.2005 11:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Yksi pieni asia on häirinnyt minua jo pitkään:
Lapin Kulta olutpullojen takaetiketissä on Suomen kartta, jossa napapiiri on pistetty useita SATOJA kilometrejä alemmas. Etiketin mukaan raja kulkee muistaakseni noin Raahen kohdalla.

Vaadin asiaan korjausta pikimmiten harhaanjohtavana mainontana.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Hebuli

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Geetzu kirjoitti:Kunpa onnistuisikin... Jos koko maa olisi yhtä Helsinkiä muuttaisin mielelläni kauemmas rannikolta. Haaveena eläköön.
Minä en. Helsingissä ja Turussakin on jo ihan liian pimeää ja kylmää, eikä se tilanne ainakaan parane muuttamalla Jyväskylään, Ouluun, Rovaniemelle tai Inariin. Minusta Suomessa on ok asua, mutta pyrin asumaan niin etelässä kuin järkevästi mahdollista.

Onhan Australiassakin pääosa väestöstä sijoittunut rannikoille ja tiettyihin pisteisiin, ja ihan hyvästä syystä.

Voidaan myös sanoa että luonnolle on montakin kautta parasta jos ihmiset kerääntyvät yhteen kaupunkeihin, ja jättävät muun osan maasta rauhaan elämään omaa elämäänsä.
Geetzu

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hebuli kirjoitti:Voidaan myös sanoa että luonnolle on montakin kautta parasta jos ihmiset kerääntyvät yhteen kaupunkeihin, ja jättävät muun osan maasta rauhaan elämään omaa elämäänsä.
*komp* Mutta kyllä mä voisin vähän enempi maalle siirtyä. Tietenkään asumusten ja tonttien hinnat, puhumattakaan siitä luonnon ihanuudesta, eivät olisi enää niin houkuttelevia jos työtä --> ihmisiä virtana sinne siirtyisi...

Aika tuskaista haaveilla omasta tönöstä ja rauhasta täällä 10/20 -alueella. Kauemmas ehkä kykenisikin lähtemään (duunia tiedossa muuallakin) mutta kyllä ihmiset ja keskusta-elämä niin viehättää, että mökkihöperöksi saattaisin melko piankin kaukana muuttua. Nyt tarvitsee vain siis voittaa lotossa saadakseen unelmakodin täältä Kotoa!
WanhaPervo

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

SingleMalt kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Tosiasia on, että Pääkaupunkiseudulta kupataan valtava määrä rahaa elinkelvottomien pikkukylien hengissä pitämiseen.
Totta kai on. Mutta onko siinäkään mitään järkeä, että suomen kaupungillistuessa koko maa ahtautuu pk-seudulle?

Eikö olisi järkevämpi siirtää nitä työpaikkojakin sellaiselle seudulle, missä on halvepaa ja enemmän tilaa. Harvemmin esim it-talon tarvitsisi olla pk.seudulla. Samaa softaa voi tehdä inarisskin.
Tuommoiset siirtoajatukset ovat tuhoisia. Kyllä yritykset itse valitsevat toimipaikkansa sen mukaan, minkä parhaaksi katsovat. Suunnitelmataloutta kokeiltiin reilut 70 vuotta yhdessä maassa, mikäs sen nimi olikaan, muistaako kukaan enää? Ei keskuskomitea voi päättää miten ja missä yritysten tulee toimia ja kuinka monta tonnia tietokoneita niiden kuuluu vuodessa valmistaa.

Jos samaa softaa voi tehdä inarissakin ja siellä on kaikin puolin paremmat toimintaedellytykset, niin miksi IT-firma sitten on PKS:lla? Ovatko sen omistajat idiootteja? Onko kyseessä kenties jokin salajuoni?

Kaikki suomalaiset mahtuisivat Espooseen asumaan, jos sen rakennettaisiin Tapiolan tiheydellä (siis väljästi). Ilmasta katsoen pääkaupunkiseutuhan on suurimmaksi osaksi metsää.
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:Kaikki suomalaiset mahtuisivat Espooseen asumaan, jos sen rakennettaisiin
Mahtusivat asumaan kehäkolmosenkin sisäpuolele ja tilaa jäisi vielä puistoillekin.

Kysymys kuuluukin, että kuka haluaisi asua sellaisessa paikassa?
niin miksi IT-firma sitten on PKS:lla? Ovatko sen omistajat idiootteja? Onko kyseessä kenties jokin salajuoni?
Onneksi kaikki eivät ole idiootteja ja pidä toimintaansa pk-seudulla vain sen vuoksi, että se tekee hyvää firman imagolle. Onneksi on niitäkin jotka siirtävät tuotantoaan ulkopuolele koko ajan, ja hyvin näyttää menevän. Työvoimaa on tarjolla ja kustannukset ovat paljon pienempiä. Siirtymistä pitäisi vain tehdä houkuttelevammaksi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Helsinki on oikeastaan ihan sympaattinen paikka. Eikä lainkaan niin iso kuin sitä saattaisi kuvitella, nyt kun on puolisen vuotta täällä pyörinyt.
Tietysti jos muun suomen kanssa asuminen alkaa ahdistaa niin voihan Helsingin sahata irti ja soutaa Pietariin vaikkapa pieneksi kaupunginosaksi.
Joensuussa ja Vaasassa 24 vuotta yhteensä asuneena voin kyllä todeta että ei se elämä siellä juuri sen ihmeellisempää ole - bussit kulkevat vähän harvemmin ja joudut ehkä kulkemaan yli 150m matkoja kävellen.
Ja kauppoja on vähän vähempi ja puhuvat vähän inhimmillisemmin.
Sama se missä sitä asuu loppujen lopuksi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
WanhaPervo

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

SingleMalt kirjoitti: Onneksi kaikki eivät ole idiootteja ja pidä toimintaansa pk-seudulla vain sen vuoksi, että se tekee hyvää firman imagolle. Onneksi on niitäkin jotka siirtävät tuotantoaan ulkopuolele koko ajan, ja hyvin näyttää menevän. Työvoimaa on tarjolla ja kustannukset ovat paljon pienempiä. Siirtymistä pitäisi vain tehdä houkuttelevammaksi.
Miksi siirtymistä pitäisi tehdä houkuttelevammaksi? Tätä en ymmärrä. Jos pks:n ulkopuolella kaikki edellytykset ovat paremmat, niin miksi pitää vielä erikseen houkutella? Ovatko omistajat sittenkin idiootteja?

Ja vielä kerran miksi yrityksiä pitäisi siirtää pois pks:lta? Kuten jo aiemmin sanoin olen itse kotoisin 4500:n asukkaan pitäjästä. Miksi ihmisiä pitäisi houkutella sinne asumaan? Kai he itse tietävät missä haluavat asua?
SingleMalt kirjoitti:Mahtusivat asumaan kehäkolmosenkin sisäpuolele ja tilaa jäisi vielä puistoillekin.

Kysymys kuuluukin, että kuka haluaisi asua sellaisessa paikassa?.
Minä ainakin.
Viimeksi muokannut WanhaPervo, 23.11.2005 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:Siirtymistä pitäisi vain tehdä houkuttelevammaksi.
Kuka sen yritystuen maksaa? Aivan oikein, helsinkiläiset. Maaseudulla ei asuisi puoltakaan nykypopulasta, jolleivät helsinkiläiset jo nyt heitä siellä elättäisi. Että se siitä elinvoimasta.

Edelleen, miksi helsinkiläisten pitäisi maksaa mitään? No se on tietty hyvä perustelu, että se epäpätevin aines jää sinne.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sivuutan vähän aihetta, mutta sain kunnon perheriidan aikaiseksi pari vuotta sitten Töölönlahden ympäri kävellessä. Junaradan ja lammikon välissä on joitakin suht. turhan näköisiä taloja, joita ökyrikkaat pitävät "kesämökkeinään". Näiden kalliiden tonttien takia junaratoja ei voida laajentaa... Kas, sen aikainen miesystäväni (porvari mikä porvari) tulistui, ja ilmaisi asian kauniisti näin:

"Vittu noita landelaisia on ihan tarpeeksi jo täällä. Etsikööt muualta töitä, mitä vittua ne tänne stadiin tulee viemään meidän työpaikat".

Gulliblen kommentit tuntuvat olevan samoilla raiteilla. Ehkä mun pitäis esitellä teidät? ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Elppis kirjoitti:"Vittu noita landelaisia on ihan tarpeeksi jo täällä. Etsikööt muualta töitä, mitä vittua ne tänne stadiin tulee viemään meidän työpaikat"
Niin vittu! Ja somalit vievät kaikki työpaikat ja elävät yhteiskunnan tuella.

Miusta alle 180cm ihmisille ei pitäisi antaa töitä. Vievät kaikki työpaikat meiltä pitkiltä.

Ja mie tykkään tytöistä, joilla on tummanvaalea kihara suora tukka. Kukaan muu kuin mie ei saa koskea niihin, koska muuten viette ne miulta.

Yada, yada. Kunhan työ tulee tehdyksi niin mitä väliä sillä on että missä tai kuka sen tekee?
Viimeksi muokannut Mylwin, 23.11.2005 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:Miksi siirtymistä pitäisi tehdä houkuttelevammaksi?
Siksi, että työpaikkoja luomalla saataisiin veronmaksajia niillekin seuduille, joita helsinki joutuu tukemaan.

Jos kaupungillistuminen tulee jatkumaan samalla mallilla, mitä tapahtuu maaseudun iäkkäämmälle väestölle, jolla ei ole mitään mahdollisuutta edes muuttaa pk-seudulle? Rahahanat kiinni ja tehdään kehäkolmosen ulkopuolisesta alueesta samanlaista köyhyysaluetta, kuin Italian eteläosista?
Ja vielä kerran miksi yrityksiä pitäisi siirtää pois pks:lta??
Miksi ei. Miksi niiden olisi pakko olla pk-seudulla? Eikö esim, softa liikukaan verkossa?

Jo pelkästää turvallisuuden, tilan, puhtauden ja asumisen puolesta monella esim. lapsipereheellä olisi parempi asua vaikkapa Porin esikaupunkialueella 200 neliön omakotitalossa, kuin betonin, narkkien, mutakuonojen ja 70 neliön kerrostalokolmion tarjoamassa ympäristössä.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:
Et ole mitenkään velvollinen, mutta kun tyypilliseen ylimieliseen maailmanomistajatapaasi lähdit vittuilemaan toisten ratkaisuista, kysyin "kovuuttasi"
Sinähän tässä toitotit, miten varma keino painaa rahaa yrityksen perustaminen periferiaan olisi. Näin ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan. Kun itsekin tämän tajusit niin nyt haluat tukea helsinkiläisiltä, jotta saataisi firmoja pystyyn muualle. Päätä jo.

Sinä aloit hehkuttamaan faijani rahoilla ostetusta kämpästä ja perhesuhteideni helppoudesta täällä. Perustelin siihen, että olen mielestäni verraten hyvin saanut itse hommattua sen mitä olen halunnut. Ei minulla ole tarvetta itkeä kurjuuttani ja paskaa elämääni täällä kuin missään muuallakaan.
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Kuka sen yritystuen maksaa? Aivan oikein, helsinkiläiset.
Tavalla tai toisella joku maksaa aina. Kumpi on parempi, maksaa se tuki työpaikkojen tukemisella, vai suoraan sossun luukusta? Kumpiko hyödyttäisi tätä maata enemmän tulevaisuudessa?
gullible kirjoitti:Sinähän tässä toitotit, miten varma keino painaa rahaa yrityksen perustaminen periferiaan olisi. Näin ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan. Kun itsekin tämän tajusit niin nyt haluat tukea helsinkiläisiltä, jotta saataisi firmoja pystyyn muualle. Päätä jo.
Vitut sanonut varmasta mitään. Sanoin että typerää tappaa maaseutua hiljalleen ja pumpata sinne rahaa suorana tukena, kun asiaa voitaisiin muutenkin yrittää kehittää.
Sinä aloit hehkuttamaan faijani rahoilla ostetusta kämpästä ja perhesuhteideni helppoudesta täällä. Perustelin siihen, että olen mielestäni verraten hyvin saanut itse hommattua sen mitä olen halunnut.

No ei. Käännät nyt asian aivan päin vittua.

En sanonut että sinun faijasi ostama. Sanoin että ehkä isin ostama. Esim, minulla voisi olla juuri tuollainen tilanne, jos olisin kotiseudullani. Melkein 300 neliön omakotitalo perintönä. Mikäs sellaisessa olisi asustella.

Turhaahan tämä väittely on. Ei tässä maassa muutenkaan PK-seutu ole ikinä muusta maasta kiinnostunut ollut. Muusikkitalokin on tärkeämpi asia, kuin maaseudun työttömät
Viimeksi muokannut SingleMalt, 23.11.2005 12:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SingleMalt kirjoitti:
gullible kirjoitti:Kuka sen yritystuen maksaa? Aivan oikein, helsinkiläiset.
Tavalla tai toisella joku maksaa aina. Kumpi on parempi, maksaa se tuki työpaikkojen tukemisella, vai suoraan sossun luukusta? Kumpiko hyödyttäisi tätä maata enemmän tulevaisuudessa?
Ei kun ne pöndet pysyvät siellä pöndellä. Eihän niille mitään tarvitse maksaa.
Vähän niinkuin ne somalitkin? Helppoa!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Gingston »

gullible kirjoitti:Sitä maaseutua tuetaan jo nyt aivan liikaa. Minkä helvetin takia pitäisi tukea lisää? Päinvastoin: maataloustuet pois, valtionavut svidduun ja kunnallisveron tasaukselle ruksit päälle. Hyvähän se on siellä elää helsinkiläisten maksamilla tuilla. Sinä siis haluat, että helsinki tukee toukohousujen yritystoimintaakin jyvänjemmauksen lisäksi? Hyvä homma.
Suomalaisia me kaikki ollemme ja siten myös kaikki jaetaan suomalaisten kesken, jos helsingissä nyt jokin asia suuren väkiluvun tuomien etujen takia on tehokkaampaa niin ei se tarkoita että kaikki
hieman tehottomampi olisi turhaa. Mutta annetaan puheesi anteeksi, kun
kerran joudut hellsinkiläisyydestä kärsimään.

Ps. Eikö kukaan ole vielä sanonut tuosta kartasta että ihan
oikeinhan se on piirretty. Maantieen hahmottaminen ei kuitenkaan ole siitä kiinni missä asuu vaan kuinka paljon liikkuu myös paikkakuntansa ulkopuolella. Suomessa kuitenkin tyhmimmät ovat vähemmän tyhmiä kuin muualla maailmassa, joten eiköhän suomessa kuitenkin aika harvoin törmää näihin maantieteen älykääpiöhin.
Viimeksi muokannut Gingston, 23.11.2005 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kysymys ei ollut etukäteen annettujen kysymysten joukossa
Vastaa Viestiin