Vain Elämää 3

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mukava ohjelma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On ollut hienoja vetoja. Ehkä kovin oli tämä

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-ela ... tunnelmaan

Erityisesti biisin tarina: Paula Vesalan isä kuoli ennen hänen syntymäänsä ja lapsena Vesalalle tuli hätä siitä, miten hän löytää isänsä kuoleman jälkeisessä elämässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulle kovin oli Elan veto, osui kovin lähelle omaa menneisyyttä. Kuulin sen jo pe-aamuna radiossa ja spiidasin, sama toistui illan lähetyksen aikana. Mut oonkin tällanen vesiputous.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tästä tykkäsin erityisesti myös

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-ela ... vaa-voimaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Pieni kateus Lauri Ylösen naisasioita kohtaan nosti päätään vaikka koetin vältellä sitä.
Rupeat vain rokkikukoksi, niin homma ratkeaa!1

Ps. tästä mallia moovseihin

https://www.riemurasia.net/kuva/Mitä-tytöt/148935
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.09.2014 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Tästä tykkäsin erityisesti myös
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-ela ... vaa-voimaa
Mä kiinnitin kans huomiota tähän. Yllättävää sinänsä, koska en oikein koskaan ole pitänyt Samuli Edelmannin tulkinnoista juuri lainkaan (tosin kovin, kovin vähän olen niihin tutustunut). Mutta tässä hän kyllä onnistuu hyvin ja saa aikaan kiehtovan tunnelman. Normaalistihan Väliaikainen esitetään jotenkin sellaisena vähän idioottimaisena ja kepeänä lohdutuksena siitä, että nämä arjen asiat nyt ovat väliaikaisia ja ei niistä niin kannata murehtia. Mutta Edelmann saa jotenkin ihan päinvastaisen lähestymisen aikaan esiintymällä voimakkaasti ja uhmakkaasti; hänen versiossaan elämän asioiden väliaikaisuus ei lohduta vaan vituttaa (tai näin minä sen koin). Hieno tulkinta.

Muuten ensimmäinen jakso oli minusta vähän tönkkö. Ei siellä mitään kiinnostavaa sanottu, ja nuoremmat tuntuivat vähän varovan ja pitävän etäisyyttä Veskuun - eikä suinkaan sellaista kunnioittavaa etäisyyttä maestroon, vaan pikeminkin sellaista varovaista etäisyyttä, jota pönöttävissä juhlissa pidetään dementoituneeseen etäiseen sukulaiseen, josta ei koskaan tiedä, onko sen sanomisissa enää mitään järkeä vai nolaako se vaan kaikki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Normaalistihan Väliaikainen esitetään jotenkin sellaisena vähän idioottimaisena ja kepeänä lohdutuksena siitä, että nämä arjen asiat nyt ovat väliaikaisia ja ei niistä niin kannata murehtia. Mutta Edelmann saa jotenkin ihan päinvastaisen lähestymisen aikaan esiintymällä voimakkaasti ja uhmakkaasti; hänen versiossaan elämän asioiden väliaikaisuus ei lohduta vaan vituttaa (tai näin minä sen koin). Hieno tulkinta.
Nimenomaan näin. On mielenkiintoista, että saman biisin voi esittää kahdella niin eri tavalla:

1)Älä välitä, vaikka muija jätti, uutta suoleen
2)Vaikka muija nyt rakastaakin, kaikki katoaa lopulta

Malli 2 on paljon merkitsevämpi IMHO.

Vesku on IMHO siinä dynastian rajoilla kyllä. Tai noh, liian rankasti sanottu, mutta ei kyllä henkisestikään taida enää aivan parhaassa terässä olla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vesku on väsynyt, joutais jo eläkkeelle. Aiheuttaa myötähäpeää, en tykkää tunteesta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Vesku on väsynyt, joutais jo eläkkeelle. Aiheuttaa myötähäpeää, en tykkää tunteesta.
Veskun vuoksi en voi ohjelmaa katsoa. Ei pysty.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Vesku ja ehkä Paula ois mulle ainoat syyt kattoa tätä ohjelmaa. Jos kattosin mitään tv-ohjelmia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näkemättä paskaa vai mitenkä se kitinäviisaus menikään?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Georgina »

James Potkukelkka kirjoitti:On ollut hienoja vetoja. Ehkä kovin oli tämä

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-ela ... tunnelmaan

Erityisesti biisin tarina: Paula Vesalan isä kuoli ennen hänen syntymäänsä ja lapsena Vesalalle tuli hätä siitä, miten hän löytää isänsä kuoleman jälkeisessä elämässä.
En oo kattonu ohjelmaa, jonkun linkin tässä nyt kattelin. Mä tykkään että biisi on niin kova että edes Jenni Vartiainen ei täysin sitä saa pilattua. Mutta eihän tuo ole mitään PMMP:n alkuperäiseen verrattuna.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja sama kommentti Virtasen versioon vaikka mä sentään tykkään Tonista!
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-el% ... i-wirtanen

En tiiä osasinko laittaa linkin oikein mutta kovempia käsiä yritän linkittää, tääkin on paljon parempi PMMP:nä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Mulle kovin oli Elan veto.
Ääni tälle. Tää oli mun makuuni parasta Elastista mitä se on omalla nimellään koskaan tehnyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Näkemättä paskaa vai mitenkä se kitinäviisaus menikään?
Kitinäviisaus osuu kyllä maaliin. Koetin katsoa myös toista jaksoa, eli tätä ns. Paula Vesalan päivää, mutta ei sitä ilmeisesti oikein ilman litraa-paria Heinekeniä pysty kärsimään läpi.

Toki mulla on rasitteena se, että en oikein ole just näiden artistien kohderyhmää, vaikka sinänsä poikkeuksellisen nimekkäitä tositv-tähtiä ovatkin. Vesku ei koskaan ole kuulunut mun suosikkeihini oikein millään saralla (tosin tässä Paulajaksossa oli vähän paremmassa vedossa kuin avausjaksossa nähty ilmestys: kun Paula V. itse istui tuppisuuna pöydän päässä, Vesku yritti sentään jotenkin viedä jutustelua eteenpäin). Muissakin tyypeissä olen vähän väliinputoaja: Apulanta on minulle täysin veiras - olen ilmeisesti liian vanha ja liian kaupunkilainen tähän 90-luvun maalaispunkiin, vaikka tämä Toni ihan nokkelan oloinen kaveri onkin. Paula Koivuniemeen taas olen kaupunkilaisuuden lisäksi sitten taas liian nuori: koko tämä Iskelmä-Suomi on minulle ihan vierasta maailmaa, vaikka Paulasta karismaa perustangokuningtarta enemmän löytyykin. Suomiräp/hiphop/mikälie on kai jotenkin kaupunkilaista, mutta siihenkin mä olen liian vanha: Elastisenkin kuunneltavuus on minusta aivan nollaluokkaa. Samuli Edelmann taas on toisinaan myös laulajaa esittävä näyttelijä, jonka tuotanto on minulle vierasta eikä herätä minkäänlaista kiinnostusta. Jenni Vartiainen on yllättävän karismaattinen esiintyjä, mutta muuten kuuluu tähän formaattilaulukilpailujen maailmaan, joka on tällaiselle vanhan koulun jäärälle vierasta. PMMP:ltäkään en ole koskaan itse yhtään biisiä laittanut missään soimaan, mutta jotenkin kahden kirkasäänisen naisen laulu on silti osunut radiossa tai jossain korvaan ihan kivana. Nyt sitten, kun laulujansa esittivät muut artistit, kävi piinallisen selväksi, että itsessään ne ovat kyllä aika tylsiä biisejä. Ja ne kehutut sanoituksetkin vähän epäonnistuvat nousemaan minusta sanoisinko nyt kirjallisesti merkittäviksi tai edes kiinnostaviksi.

Ja kun välijutusteluissa ei ole kuultu mitään kiinnostavaa, taitaa loppukausi mennä Bluntlyn hengessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Näkemättä paskaa vai mitenkä se kitinäviisaus menikään?
Kitinäviisaus osuu kyllä maaliin. Koetin katsoa myös toista jaksoa, eli tätä ns. Paula Vesalan päivää, mutta ei sitä ilmeisesti oikein ilman litraa-paria Heinekeniä pysty kärsimään läpi.
Ei ole rumia naisia eikä tylsiä tv-ohjelmia, ainoastaan liian vähän viinaa!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En tiedä miksi en saa itseäni katsomaan edes uteliaisuuttani yhtään jaksoa tätäkään kotimaista viihdeohjelmaa. Kaikki nämä tanssit, leikit, laulut ja formaatit on niin kaukana siitä mikä liimaa ruudun ääreen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Synkkää, että selvinpäin Urpsun elämään tuo iloa vain induktion ja deduktion kautta tulevat selitysmallit. Ja sekin vain silloin kun se vahvistaa hänen omaaa paradigmaansa..
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:En tiedä miksi en saa itseäni katsomaan edes uteliaisuuttani yhtään jaksoa tätäkään kotimaista viihdeohjelmaa. Kaikki nämä tanssit, leikit, laulut ja formaatit on niin kaukana siitä mikä liimaa ruudun ääreen.
Älä selitä! Mustassa kirjassa on isolla huutomerkillä ja marginaaliin kiinnitetyllä värilapulla merkittynä sun hämmentävä Putous-fanituksesi. Se riittää jo leimaamaan sut Rossossa syöväksi, tuulipukuun sauvakävelylenkille pukeutuvaksi, persuja äänestäväksi, Volkswagenia ajavaksi, ei-helsinkiläiseksi, myös saksalaisia poliisisarjoja katsovaksi pesäpallomieheksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Synkkää, että selvinpäin Urpsun elämään tuo iloa vain induktion ja deduktion kautta tulevat selitysmallit. Ja sekin vain silloin kun se vahvistaa hänen omaaa paradigmaansa..
:D
Tätähän minä olen sanonut: ei ole helppoa olla minä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En tiedä miksi en saa itseäni katsomaan edes uteliaisuuttani yhtään jaksoa tätäkään kotimaista viihdeohjelmaa. Kaikki nämä tanssit, leikit, laulut ja formaatit on niin kaukana siitä mikä liimaa ruudun ääreen.
Älä selitä! Mustassa kirjassa on isolla huutomerkillä ja marginaaliin kiinnitetyllä värilapulla merkittynä sun hämmentävä Putous-fanituksesi. Se riittää jo leimaamaan sut Rossossa syöväksi, tuulipukuun sauvakävelylenkille pukeutuvaksi, persuja äänestäväksi, Volkswagenia ajavaksi, ei-helsinkiläiseksi, myös saksalaisia poliisisarjoja katsovaksi pesäpallomieheksi.
Se on se säännön vahvistava poikkeus. Tuulipukumies ajaa Skodalla, VW on vag-lisäinen snobiauto!
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Synkkää, että selvinpäin Urpsun elämään tuo iloa vain induktion ja deduktion kautta tulevat selitysmallit. Ja sekin vain silloin kun se vahvistaa hänen omaaa paradigmaansa..
:D
Tätähän minä olen sanonut: ei ole helppoa olla minä.
Suhteesi musiikkiin kuulostaa kyllä samalta kun Gattacan naisiin. :D
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ai juma, tuossa saattaa olla maailmanhistorian ensimmäinen aukottoman pätevä Kitinäanalogia!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vagabondo kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulle kovin oli Elan veto.
Ääni tälle. Tää oli mun makuuni parasta Elastista mitä se on omalla nimellään koskaan tehnyt.
Joo, nyt sen nähtyäni samaa mieltä! Se ei yrittänytkään vetää samaa biisiä yhtä hyvin ko teki oman version, ikäänkuin vastineen. Diggasin!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vain Elämää 3

Viesti Kirjoittaja KKK »

Itse katselen Vain Emäntää. Ei tarvi itkeskellä :)
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin