Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12454
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hans Jörgen kirjoitti:Kuten mainittu, en pääse tästä oikein yli, vaan haluankin nyt selvittää ei-alkoholismin mysteeriyden. Miten toi siis tarkalleen ottaen menee? Jos tiistaina on aikainen herätys, unirytmiä lähdetään hakemaan perjantaina. Eli onko niin, että kun rytmin saa kohdalleen, sen kesto on min. neljä päivää (la-ti)? Kuinka monta päivää tarkalleen? Jos siis tärkeitä menoja olisi esim. joka arkipäivä, niin miten naamojen vetäminen kannattaa optimoida? Muistelen lähimenneisyydestä, että naamoja tarvittiin keskellä työviikkoakin, joten kaikesta päätellen unirytmi sekoaa ennemmin kuin myöhemmin ja univekkari pitää vetää tosiaan min. muutaman päivän välein. Vai olisiko kuitenkin ollut parempi aloittaa rytmihäiriön korjaaminen vasta esim. sunnuntaina? Tai edes lauantaina, jolloin sunnuntai olisi voinut toimia varapäivänä ekan yrityksen mentyä ns. punttiin?

Miten rytmitysyritys sitten menee pieleen? Perjantain naamojen jälkeen lyyti ei kirjoittanut, joten kuuri oli nautittava uudelleen lauantaina. Mikä perjantaina meni munille? Miksi oli syytä olettaa, että lauantaina nappaisi samalla systeemillä paremmin? Lauantain jälkeen homma oli siis kuosissa, joten vekkarinaamoja ei tarvinnut enää vetää, joskin sitten tuli se potutus. Onko niin, että kerran kuntoon saatu unirytmi on immuuni uusille röpötyksille, ts. pe-la-naamoilla saavutettua autuasta tilaa ei pysty viinalla enää ennen tiistaita pilaamaan?

Kaiken kaikkiaan metodi kuulostaa alttiilta häiriötekijöille, erityisesti alinomaiselle röpöttämiselle. Kun se ei toimi, pitää röpöttää lisää, kun taas toimii, voi röpöttää lisää. Kaiken kaikkiaan olisi mielenkiintoista kuulla vastaus siihen Tixin esittämään kysymykseen, että eikö homma luistaisi vähemmällä hasardipotentiaalilla jollain nukahtamislääkkeillä?
En nyt jaksa vastata näihin. Pelkästä lukemisesta tuli pää kipeäksi. Röpötä, älä ihmettele.

Nämä polemiikithan menevät järjestään näin:
1) Kitinäraati (tai yksi jäsen) esittää paikkansapitämättömiä väitteitä 2) minä sitten kuivakiskoisesti oikaisen niitä ja kerron kuivakiskoisia (2+2=4) faktoja 3) tämän jälkeen kitinäraati on sitä mieltä että minä vain selittelen, esitän tekosyitä tms.

Tuo ylläoleva on mielestäni absurdimpaa kuin Marx-veljesten elokuvat. Oikeasti.

Pertti: Kiitos. Kitinässä saa siis joskus jopa myötätuntoa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Tähän päädytään
Homeboy65 kirjoitti:
minä sitten kuivakiskoisesti oikaisen niitä ja kerron kuivakiskoisia (2+2=4) faktoja
...kun tällä aloitetaan
Homeboy65 kirjoitti:
En nyt jaksa vastata näihin.
Jotain jäi uupumaan välistä. Ehkä naamat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23554
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen 1½ pulloa liian makeaa omenaviiniä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eilen meni 2-3 annosta vodkaa, pari annosta Amarettoa, 5-6 siideriä, lonkero ja noin viisi shottia jotain kermalikööriä. En ollut humalassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23554
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen otin vähän enemmän kuin jano olisi kai vaatinut:

- 2kpl Guinness 0,5l
- 2kpl vaalea velkko 0,5l
- pintin lonkero
- 4 tai 5 kertaa 4cl GT

Masu turposi ihan hemmetisti noista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Maanantaina töitten päälle Zinnkellerissä..
Jubiläums-Bier by Engelbräu Rettenberg 5,5% ABV (kohtuullista)
Allgäuer Viehscheid-Bier by Engelbräu Rettenberg 5,2% ABV 0,5l (chaisseestraße)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Steam Hellsinki 23.9.2015

Steam Petrol Vakka-Suomen Panimo Osakeyhtiö 4,5% ABV 0,5l
Old Tom Original Robinsons Brewing Company 8,5% ABV 0,3l
Long Drink Cranberry Sinebrychoff 5,5% ABV 0,5l
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12454
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Naamat eilen. Alko jo kiinni, joten lähikauppaan ostamaan keskaria ja lonkeroa. Lisäksi piipahdin (Lemon remontissa) läheiseen kiinalaiseen raflaan. Siellä kaksi nelostuoppia "tuulensuojaan". Olisin tilannut väkeviä, mutta turhan kallista... :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25854
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:Naamat eilen. Alko jo kiinni, joten lähikauppaan ostamaan keskaria ja lonkeroa. Lisäksi piipahdin (Lemon remontissa) läheiseen kiinalaiseen raflaan. Siellä kaksi nelostuoppia "tuulensuojaan". Olisin tilannut väkeviä, mutta turhan kallista... :(
Olen ehkä aiemminkin kysynyt, mutta mitä "naamat" sun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Olen ehkä aiemminkin kysynyt, mutta mitä "naamat" sun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
Homeboy kieltäytyy systemaattisesti avaamasta annosmääriä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25854
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En niinkään tarkoita annosmääriä, vaan humalatilaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kun itse join säännöllisesti 25+ annosta viikossa (yli 10 vuotta sitten) niin kymmenestä ei tullut juurikaan juovuksiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25854
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Kun itse join säännöllisesti 25+ annosta viikossa (yli 10 vuotta sitten) niin kymmenestä ei tullut juurikaan juovuksiin.
Aivan, mutta olisitko silloin sanonut, että vedit naamat?

Mutta odotetaan homien selvitystä.

Jos itse sanoisin vetäneeni naamat, niin se tarkoittaisi, että filmi meni poikki tai olisin muuten pahasti pönttö himmeänä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12454
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Olen ehkä aiemminkin kysynyt, mutta mitä "naamat" sun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
No juon sen verran että on sellainen fiilis että nyt voisi mennäkin nukkumaan ja myös saada unta...ei se siis mitään kaatokänniä tarkoita. Riittääkö vastaukseksi?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25854
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Olen ehkä aiemminkin kysynyt, mutta mitä "naamat" sun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
No juon sen verran että on sellainen fiilis että nyt voisi mennäkin nukkumaan ja myös saada unta...ei se siis mitään kaatokänniä tarkoita. Riittääkö vastaukseksi?
Riittää hyvin. Käytät siis "naamat" termiä eri tavoin kuin minä. Tai en koskaan kyllä käytä ko. termiä (paitsi nyt), mutta jos sanoisin vetäneeni naamat, se tarkoittaisi aiemmin kuvaamani tilannetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homie käyttää termiä virheellisesti. Naamat on mielestäni koko lailla maksimi määrä, mitä pystyy viinaa vetämään ennen kuin filmi menee poikki. Jos humalatilalla on kymmenportainen asteikko, edustaa naamat sitä viimeisintä porrastasoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25854
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Homie käyttää termiä virheellisesti. Naamat on mielestäni koko lailla maksimi määrä, mitä pystyy viinaa vetämään ennen kuin filmi menee poikki. Jos humalatilalla on kymmenportainen asteikko, edustaa naamat sitä viimeisintä porrastasoa.
Perusviestisi on oikea, mutta itse käyttäisin tasosta 10 (johon pääsevät yleensä vain asiaan vihkiytyneet, kuten allekirjoittanut) termiä "kooma" tai itse sanoisin "aivan pönttö himmeänä". Itsekin sanot "ennen kuin filmi menee poikki". Eli onhan siinä vielä tilaa ylöspäin.

Vain onko sulla 11 portainen asteikko :)

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Vain onko sulla 11 portainen asteikko :)
Joo, ilmaisin hätäisesti, kyllä naamat on sama kuin lärvit eli 10/10.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se on ihan sama miksi sitä kutsuu, jos kuluttaa 20 annosta kerralla niin on se on 20 annosta. Erilaisten epämääräisten termien taakse piiloutuminen on ollut homien strategia salata käyttönsä todellinen taso kaiken tämän avoimuuden keskellä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Se on ihan sama miksi sitä kutsuu, jos kuluttaa 20 annosta kerralla niin on se on 20 annosta.
Niin ja koska se homie oikein aloittaa laskun, kun eihän koskaan lopettanutkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12454
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:Se on ihan sama miksi sitä kutsuu, jos kuluttaa 20 annosta kerralla niin on se on 20 annosta. Erilaisten epämääräisten termien taakse piiloutuminen on ollut homien strategia salata käyttönsä todellinen taso kaiken tämän avoimuuden keskellä.
No voisin toki nibamaisesti kertoa tarkasti kaikki annokset, prosentit ja merkit ja lisäksi Alkon tilausnumerot. Mutta enpä viitsi. Eli minun kielenkäytössäni naamat on sitä mitä kerroin aikaisemmin ja maistelu pari keskaria, pari tuoppia tms. Noista maisteluistahan olen yleensä kertonut tarkemmin.
Tuossa on tarkkuutta (ja sossupokea) Kitinäkansalle tarpeeksi. Revi siitä... :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No et viitsi et, kuten et viitsi myöskään tehdä alkoholismin tasoa osoittavaa testiä tms.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23554
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmeisesti pisteeni räjähtivät koska aloin litkimään lasin punkkua joka ilta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Saunaillassa kun makkaran mussutukselta ehdin..

American Lager Stadin Panimo 4,5% ABV 0,5l, keskustelua herättänyt tsadin tölkitys Iisalmessa
Brewster Hartwall 4,5% ABV 0,4l,
Premium Verum Warsteiner 4.8% ABV, 0,5l

Kotimatkalla kävin muuntelemassa hirveää metakkaa William K juottolassa Metropolian opiskelijoitten takia Hesarin appron tiimoilta

Alice Porter Brewdog 5,2% ABV 0,3l

kotona sigarin kyytipojaksi

4cl Stravecchio Brancaa 32% ABV

ja suun huuhteluun

2cl Bunnahabhain 12y 43% ABV
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eilen meni oikein sivistyneesti lasi skumppaa, 4 siideriä, pari caipiroscaa, kulaus valkkaria (oli pahaa, joten jäi juomatta) ja pari vajaaksi juotua vodka karpaloa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.