Ravintolat savuttomiksi!

Yleinen lätinä jä kitinä

Oisko asiaa?

Äänestys päättyi 24.12.2005 11:18

kYLLÄ!
42
60%
JATKETAAN KÄRYTTELYÄ JA ILMAN PILAAMISTA!
24
34%
EVVK
3
4%
total EVVK
1
1%
VIT MIT ÄÄNESTÄ VANHA AIHE!
0
Ei ääniä
OLEN SEDU KOSKISEN MARIONETTI!
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 70

Aito_Johanna

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

LillyMunster kirjoitti: Nyt mennään täysin :off: mutta antaa mennä, kun voin myöntää, että kommenttisi ärsyttää.
Jos aito_irkkububimeininkiin kuuluisi myös kusenjuonti, niin sen varmaan pitäisi kuulua myös afrikkalaisiin pubeihin?
Tietenkään mitään eroja eri maiden välillä ei voi olla, vain siksi, että se "aito" on se "oikea" (vaikka lailla muutettunakin), ja sitä pitää seurata, ja se vieläpä automaattisesti sopii joka paikkaan. Moneltakos irlantilaiselta olet kuullut suoria kommentteja ja mielipitäitä tuosta savuttomuudesta? Onko varmasti ollut tarpeeksi laaja otanta ja tarkat tutkimusmenetelmät jos olet kyselyjen tuloksia selannut? (Ja eikös se Aito_ja_alkuperäinen Irkkupubikulttuuri sisältänytkin tupakan..?)
Minä en kyllä allekirjoita tuota "sopii sinne niin sopii muuallekin"-juttua.

Ja jooh, en edelleenkään löytänyt sitä kohtaa, jossa kerroin irkkuja kouluttavani.
Käsitit tarkoitukseni väärin. Tarkoitin tätä: Mielestäni me suomalaiset emme ole eikä meidän tule olla niin patavanhoillisia konservatiivijääriä, että perusteella "näin on ollut joten näin pitää aina olla" kieltäytyisimme muuttamaan pubikulttuuria terveempään suuntaan, vaikka irlantilaisetkin, jotka koko pubikulttuurin ovat keksineet ja joiden kulttuurissa pubimeiningillä on pidemmät ja rikkaammat perinteet ja joiden kulttuurissa pubit ovat olennainen osa elämää, siihen pystyvät.

Olen kuullut suoria kommentteja yhdeltä irlantilais-suomalaiselta mieheltä, joka kävi kesällä toisessa kotimaassaan ja vietti siellä paikallisten kanssa aikaa pubeissa ja kuuli pelkkiä positiivisia kommentteja. Lisäksi panin merkille tässä ketjussa olevan Runkkiksen kommentin, jossa kertoi irkkututtunsa kokemuksesta. Ei siis aivan olematon vaikkei toisaalta laajakaan otanta, ja tilastotiedon on tässä ketjussa jo osoitettu olevan ristiriitaista. Mutta sellainen laki siellä kuitenkin on saatettu voimaan. Ei ole katsottu tupakoinnin olevan niin pyhä ja erottamaton osa pubimeininkiä, ettei siitä luopumista voitaisi hyvin perustein edes yrittää. Suomalaisetko eivät pystyisi samaan? Keskusteluhan alkaa laajeta käsittelemään kansallista ylpeyttä. Mekö olemme Euroopan takapajuisin ja muutoksia pelkäävin kansa?

Ja ei, et tietenkäänn kertonut kouluttavasi irkkuja. "Yritätkö opettaa x:ää tekemään y:tä" on vain eräs humoristinen sanontatapa, vrt. "opetatko isääsi naimaan", "opetatko venäläisiä juomaan vodkaa". Vain putkiaivoinen tosikko tulkitsee sen kirjaimellisesti ja takertuu siihen.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Aito_Johanna kirjoitti:...Vain putkiaivoinen tosikko tulkitsee sen kirjaimellisesti ja takertuu siihen.
Heh, tuosta piste :D Minulla todellakin on putkiaivot.
Mutta aiheeseen palatakseni, sivuraiteilla pyörimisen jälkeen... En edes ole mitenkään erityisesti savullisten ravintoloiden kannalla, ja mielestäni esimerkiksi ruokaravintoloissa tupakointi ei ole ollenkaan tarpeellista, vaikka itse tupakoija olenkin. Mutta tuota tupakoinnin ravintoloissa kieltävää lakia vastaan olen.
Koskaan ei pitäisi olla mitään vastaan, vaan aina pitäisi olla jonkun puolesta, se on rakentavampaa.
Eli en ole tupakkalakia vastaan, olen ravintoloitsijan vapaan valinnanmahdollisuuden puolesta.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Aito_Johanna

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

LillyMunster kirjoitti: Koskaan ei pitäisi olla mitään vastaan, vaan aina pitäisi olla jonkun puolesta, se on rakentavampaa.
Okei. En ole savullisia ravintoloita vastaan, olen vain savuttomien ravintoloiden puolesta :wink:
Aito_Johanna

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Jeejee. Sen vähän mitä nyt baareissa käyn, on kyllä ollut paljon mukavampaa nyt, kun niistä ei enää tarvitse palata haisten.
Epäsosiaalihko käyttäytyminen ikkunani alapuolella sijaitsevan kortteliräkälän edustalla tosin on lisääntynyt.
masa

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja masa »

Aito_Johanna kirjoitti:Sen vähän mitä nyt baareissa käyn, on kyllä ollut paljon mukavampaa nyt, kun niistä ei enää tarvitse palata paskalta haisten.
Paitsi että nyt niissä ravintoloissa haisee ihan puhdas paska, kun savun haju ei enää peitäkkään pierun ja hien hajua. :P
Aito_Johanna

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

masa kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Sen vähän mitä nyt baareissa käyn, on kyllä ollut paljon mukavampaa nyt, kun niistä ei enää tarvitse palata paskalta haisten.
Paitsi että nyt niissä ravintoloissa haisee ihan puhdas paska, kun savun haju ei enää peitäkkään pierun ja hien hajua. :P
Joo, tajusin virheeni ja korjasin sen, mutta ehdit ensin kommentoimaan :D
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä kaipaan ravintolatupakointia takaisin ihan todella. Taidan olla vähemmistössä, sillä itse en juurikaan polta. Maailmasta on tulossa todella tylsä paikka.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geep

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Geep »

Mä kaipaan myös. Liikun paljon enemmän niillä roskatuilla kaduilla kuin ravintoloissa, ärsyttää juopot ulkoilmassa. Käväsin baarissa viime viikollakin ja siellä kyllä pössyteltiin kaikessa rauhassa. Maistuupa taas itellekin.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ravintolat savuttomiksi!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Urgh. Mä en tod. kaipaa, sain savuisimmissa paikoissa jo vartissa niin pahoja oireita että ulkoilma kutsui.

Toisaalta, mun baarifrekvenssillä asialla ei liene juurikaan merkitystä... :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin