Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

YT:eet loppuu tänään, iltapäivällä saa kai kengänkuvan perseeseen.

Kannoin jo romutkin eilen kotiin työpisteeltä. Kivasti koko päivä palavereja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutua, mutta vahvasti on oddsit mua vastaan bingossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.

Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.

Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Olen eri mieltä. Ensiksi on 3 kk:n ammattisuoja. Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Se työstä pitäminen...olen huomannut (mielenkiintoista sinänsä) että monet korkeastikoulutetutkaan, jopa ns. status-ammateissa toimivat eivät löydä siitä työstään sitä elämän sisältöä, vaan se on keino saada paalua.
Viimeksi muokannut Homeboy65, 17.06.2015 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.

http://www.workinestonia.com/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. .
Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.

http://www.workinestonia.com/
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Etkös sä itse ole ollut juuri pitkään työttömänä? Miksi et ole painanut duunia Mäkkärissä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Minkä alan hommia tekee?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Minkä alan hommia tekee?
IT.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.
Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.

Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.

500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.

Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.

500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
Ei silti liene yhteiskunnallisesti tarkoituksenmukaista, että porukka uudelleenkouluttautuu joka kuopassa toiselle alalle, vain aloilla joilla on ylitarjontaa jatkuvasti. Jos työttömyys on 10% luokkaa, kyllähän se meinaa ettei töitä ole useallakaan alalla jolla normaalisti olisi. Taloudellisen toimeliaisuuden määrään on yhden palkkatyöläisen kovin vaikea vaikuttaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.

Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Tietysti näinkin, erityisesti jos ei ole valmis muutamaan työn perässä. Jos Savon perukoilla ei ole IT-insinöörin hommia, pitää alkaa muuksi kuin IT-insinööriksi, perustaa oma firma tai muuttaa. Mutta jos PKS:llä ei ole IT-insinöörin töitä, mun on vaikea nähdä että tämmöisen suhdannekuopan takia olisi syytä muuhun kuin osaamisen päivittämiseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.

Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Minua jotenkin hieman kiusaa näissä neuvoissasi oma alavalintasi. Vähän epäilen, että näköpiirissäsi ei ole tarvetta tarttua omiin opetuksiisi käytännössä.

Lapsettomat neuvovat lapsenhoidossa tms.
Oletko eri mieltä siinä, että jos oman alan työttömyys ei vaikuta suhdanneluonteiselta, kannattaa vaihtaa alaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Mutta jos PKS:llä ei ole IT-insinöörin töitä, mun on vaikea nähdä että tämmöisen suhdannekuopan takia olisi syytä muuhun kuin osaamisen päivittämiseen.
Samaa mieltä. Mä olen ymmärtänyt, että IT alalla on ollut jatkuva pula osaajista. Se mitä osaamista etsitään vain vaihtuu kehityksen myötä. Sama kehitys aiheuttaa sen, että entiset osaajat ei jossain kohtaa enää osaakaan mitään hyödyllistä ilman taitojen päivitystä.

Vaikealta maailmalta kuulostaa kavereiden juttuja kuunnelleena. Onneksi en ole sotkeutunut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Jotenkin sitä vain haluaisi, että lähtöajatus olisi vapaaehtoisuus eikä pakko.
Tietysti se on vapaaehtoista. Ihan yhtä lailla kuin on vapaaehtoista hakea työttömyyspäivärahaa. Jos haluaa yhteiskunnalta rahaa, se ei voi tapahtua mut ku mä en taho -pohjalta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Etkös sä itse ole ollut juuri pitkään työttömänä? Miksi et ole painanut duunia Mäkkärissä?
Kyllähän minä olen hakenutkin sieltä töitä. Uusinut avoimia hakemuksia 3 kk:n välein.
Kyllähän sitä työtä voi hakea peruspäivärahallakin tai tekemällä muuta kuin koulutustaan vastaavaa työtä. Pointti on se, että kun valtaosalle populasta ainoa motiivi työntekoon on raha, ei se 500 päivää paljon motivoi työnhakuun.
Kuuden kuukauden ansiosidonnainen voisi olla sopiva, "pehmeä lasku" työttömyyteen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt 2 kameraa tuottaa fiidiä 24/7. Eihän noiden halpojen kameroiden kuvanlaatu kummoinen ole, mutta ei ne mitään maksakaan, 40 kappale. Hintaan tulee ilmainen softa, jonka avulla pystyy katsomaan fiidiä puhelimella ja tabletilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin