Mamut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ No siis minähän olen rasisti, enkä häpeä sitä ollenkaan. Olen kyllä täällä asiasta maininnut. Länsimaiset ihmiset ja kulttuurinsa arvoineen on täysin ylivertainen näihin laittomasti maahantunkeutuviin rättipäihin verrattuna.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eri kulttuurien arvottaminen on juuri sellaista hommailua, joka ei johda mihinkään hyvään. En ymmärrä tätä argumenttina muutenkaan mamukeskustelussa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eri kulttuurien arvottaminen on juuri sellaista hommailua, joka ei johda mihinkään hyvään. En ymmärrä tätä argumenttina muutenkaan mamukeskustelussa.
Eri kulttuurit ovat eri kulttuureja. Ja on meidän kulttuurimme oikeus arvottaa niitä, kuten hekin tekevät. Ei tämä maailma ole kuin Star Trek, joissa eri lajitkin olivat oikeasti keskiluokkaisia amerikkalaisia. Jotka erotti vain pateista päässä ja hassuista vaatteista rekvisiittana. Kulttuuri- ja uskontoerot eivät ole rekvisiittaa tai tekosyitä. Ne ovat ihan tosissaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja elco »

Eikös multikulti-ideologiassa juuri kaikki kulttuurit ole tasa-arvoisia ja erilaisuus rikkaus? Implementaation kanssa on mennyt suunnilleen yhtä hyvin kuin kommunismin kanssa.
Viimeksi muokannut elco, 16.11.2015 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten kulttuurien arvottaminen ratkaisee mitään? Miten se auttaa ketään? Siitä on vain haittaa. Tottakai ja itsestäänselvästi suurin osa pitää omaa kulttuuriaan parhaana, mutta ei se silti tarkoita sitä, että se olisi argumenttina minkään arvoinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miten kulttuurien arvottaminen ratkaisee mitään? Miten se auttaa ketään? Siitä on vain haittaa. Tottakai ja itsestäänselvästi suurin osa pitää omaa kulttuuriaan parhaana, mutta ei se silti tarkoita sitä, että se olisi argumenttina minkään arvoinen.
Eli sinusta esimerkiksi tasa-arvo ei ole kelpoisa argumentti mihinkään ja siitä on vain haittaa?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miten kulttuurien arvottaminen ratkaisee mitään? Miten se auttaa ketään? Siitä on vain haittaa. Tottakai ja itsestäänselvästi suurin osa pitää omaa kulttuuriaan parhaana, mutta ei se silti tarkoita sitä, että se olisi argumenttina minkään arvoinen.
Arvokeskustelu on ihan pelkkää sanahelinää, jos siihen ei liity tekoja. Olisi hyvä, jos jokainen keskittyisi arvottamaan esim. pakolaisten kulttuurin kustantamista omilla rahoillaan.

Itse arvostan liberaalin markkinatalouden kulttuuria. Käytän myös omia rahojani erittäin paljon tuon kulttuurin tukemiseen. Ostan mielelläni tuotteita ja palveluita tehokkuuteen pyrkiviltä toimijoilta, jotka usein ovat uusia markkinoille tulijoita.

Erottaisin arvottamisessa kaksi tasoa:
- rehellisen omilla rahoilla arvottamisen, ml. verorahat
- paskanpuhumisen eli muiden rahankäytön arvostelun
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mun mielestäni saa sanoa, että demokratia, sukupuolten tasa-arvo ja suvaitsevaisuus erilaisia seksuaalisia suuntauksia kohtaan ovat parempia kuin diktatuuri, miesten ylivalta ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien polkeminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä mun mielestäni saa sanoa, että demokratia, sukupuolten tasa-arvo ja suvaitsevaisuus erilaisia seksuaalisia suuntauksia kohtaan ovat parempia kuin diktatuuri, miesten ylivalta ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien polkeminen.
Joo, ja voi sanoa että eri mieltä olevat ovat paskemmasta kulttuurista jolla on takapajuisemmat arvot.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Voi niin sanoa, mutta se vie mamukeskustelua useimmiten suuntaan, joka on huono. Keskustelu jää junnaamaan seikkoihin, jotka eivät edistä esimerkiksi Suomen tilanteen kohentumista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Voi niin sanoa, mutta se vie mamukeskustelua useimmiten suuntaan, joka on huono. Keskustelu jää junnaamaan seikkoihin, jotka eivät edistä esimerkiksi Suomen tilanteen kohentumista.
Mun mielestäni on väärää relativismia, jos ei voi sanoa, että kulttuuri, joka tukee diktatuuria, äärimmäistä sovinismia, lapsiavioliittoja ja homojen hirttämistä, ei ole kannatettava.

Jos sanotaan relativistisesti "kaikki kulttuurit ovat samanarvoisia" sanotaan samalla, että on diktatuuri vs demokratia tai homojen hirttäminen vs suvaitsevaisuus ovat samanarvoisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Lue kommenttini!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sun kommenteista selviää koko ajan vähemmän, mitä yrität oikein sanoa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ehkä kuvittelen, että voin vaikuttaa siihen, ettei ketjun sisältö ole pelkkää hommailua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja elco »

Mamuongelmaan olisi helppo puuttua pragmaattisesti, jos olisi tahtoa. Tahtoa ei kuitenkaan ole: EK/kokoomus näkee mamuissa halpatyövoimaa ja väestöpyramidin oikenemista ja vasemmisto saa lisää köyhiä äänestäjiä ja sitäkautta valtaa. Mamubisnes tahkoaa rahaa julkista valtaa lähellä oleville yrityksille ja muuten uhanalaiselle virkamieskunnalle. Häviäjiä ovat keskiluokka, joka maksaa viulut ja pitkällä tähtäimellä köyhät, joiden kakkua vuosittain saapuva 100k mamua tulevat syömään.

Väkivalta ruokkii väkivaltaa ja molemminpuoliset yhteydenotot ovat väistämättömiä, mitä positiivinen syrjintä ja kaikesta muusta paitsi mamuista säästäminen edesauttaa. Rasisminvastainen aivopesu ja poliisin valjastaminen ajatusrikollisten jahtiin ei paljon auta sekään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä mun mielestäni saa sanoa, että demokratia, sukupuolten tasa-arvo ja suvaitsevaisuus erilaisia seksuaalisia suuntauksia kohtaan ovat parempia kuin diktatuuri, miesten ylivalta ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien polkeminen.
Joo, mutta nämä ja vastaavat myönteiset ajatelmat ja käytännöt ovat tällaisia universaaleja periaatteita, joita voidaan aika koherentisti puolustaa kulttuurista riippumatta tarkalla ajattelulla ja argumentaatiolla. Niiden mukaisia ja niiden vastaisia tendenssejä ja kehityskulkuja löytyy kaikenmoisista kulttuuripiireistä ja traditioista. Järkevä tie eteenpäin voisi olla keskittyä näiden universaalien periaatteiden puolustamiseen ja edistämiseen kaikissa kulttuuripiireissä (vaikka toki eri traditioissa ongelmien laatu ja laajuus ovat, tietysti, erilaisia).

Tämä hahmotelmani on tietysti tällainen vanha ja epämuodikas humanistisen valistuksen perinne, joka on räikeässä ristiriidassa nykyajan sivistymättömässä maailmassa jylläävän persulobotomian kanssa. Hommaidiotismissa kun laput silmillä fantasioidaan, että "kulttuurit" olisivat jotain monoliittisiä kokonaisuuksia, joiden välillä olisi sovittamaton ristiriita ja dialogin mahdottomuus (nimenomaan hommaurpot ovat tyypillisesti sitoutuneita monien yhteismitattomien totuuksien kulttuurirelatvismiin) ja sitä kautta kilpailullinen sotatila. Tulisi jotenkin valita se "kulttuuri", jota tässä taistelussa kannattaa, vaikka tietysti pitäisi argumentoida niiden universaalien prinsiippien puolessa, joiden ajamista kannattaa kaikissa kulttuureissa. Kyse ei ole kultuurien yhteentörmäyksestä vaan valistuneen dialogin ja argumentaation asemasta. Siksi hommaurpoilu on niin tuhoisaa, koska vaikka toki asu(isi)n meluummin persulandiassa kuin islamistisessa maassa, hommaurpoilu on periaatteen tasolla samanlainen (tosin käytännössä vähemmän epämiellyttäviä ilmenemismuotoja saava) anti-rationaalinen tai anti-valistuksellinen projekti kuin uskonnollinen hihhulointi..
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Lue kommenttini!
Ok. Ymmärrän kommenttisi vastaksena Bahvenelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä mun mielestäni saa sanoa, että demokratia, sukupuolten tasa-arvo ja suvaitsevaisuus erilaisia seksuaalisia suuntauksia kohtaan ovat parempia kuin diktatuuri, miesten ylivalta ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien polkeminen.
Joo, mutta nämä ja vastaavat myönteiset ajatelmat ja käytännöt ovat tällaisia universaaleja periaatteita, joita voidaan aika koherentisti puolustaa kulttuurista riippumatta tarkalla ajattelulla ja argumentaatiolla. Niiden mukaisia ja niiden vastaisia tendenssejä ja kehityskulkuja löytyy kaikenmoisista kulttuuripiireistä ja traditioista. Järkevä tie eteenpäin voisi olla keskittyä näiden universaalien periaatteiden puolustamiseen ja edistämiseen kaikissa kulttuuripiireissä (vaikka toki eri traditioissa ongelmien laatu ja laajuus ovat, tietysti, erilaisia).

Kyllä kyllä.

Mutta jos se näyttää ankalta, kävelee kuin ankka ja ääntelee kuin ankka, se on ankka.

Jos kulttuurissa säännönmukaisesti poljetaan ihmisoikeuksia, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa, kyseinen kulttuuri polkee ihmisoikeuksia, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa.

Mitä sitten pitäisi tehdä, on jo laajempi kysymys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mutta jos se näyttää ankalta, kävelee kuin ankka ja ääntelee kuin ankka, se on ankka.
Paitsi jos se on värimuunnossorsa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos kulttuurissa säännönmukaisesti poljetaan ihmisoikeuksia, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa, kyseinen kulttuuri polkee ihmisoikeuksia, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa.

Mitä sitten pitäisi tehdä, on jo laajempi kysymys.
Ei kulttuuri tee mitään. Kuten kirjoitin, tietyissä traditioissa (esim. suomalaisessa herännäisyydessä) on näitä ongelmia enemmän kuin toisissa traditioissa. Mutta kuten Yllekin korostaa, en näe mitään hyötyä kenellekään siinä, että ongelma käsitteellistetään väärin ja typerästi, ikään kuin monoliittisten kulttuurien ominaispiirteinä. En ole aivan varma, mitä pitäisi tehdä, mutta olen aika varma, että tekemisen tulisi kuitenkin perustua ongelman ymmärtämiselle ja, mikä sama asia on, täsmälliselle käsitteelistämiselle. Horinasi kulttuurien tekemisistä ja kulttuurien keskinäisistä missikisoista eivät tätä edistä, vaikka taustalla olevat ideaalisi ja tarkoitusperäsi jaankin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Horinasi kulttuurien tekemisistä .
En ymmärrä tätä. Jos otetaan esimerkiksi Islam, eikö sinusta ole niin, että islamilaisissa maissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa maissa?

En usko, että olet edelläolevasta eri mieltä.

Miksi sitten mielestäsi ei voi sanoa, että islamilaisessa kulttuurissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa kulttuurissa?

En edelleenkään vielä sano, mitä pitäisi tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Horinasi kulttuurien tekemisistä .
En ymmärrä tätä. Jos otetaan esimerkiksi Islam, eikö sinusta ole niin, että islamilaisissa maissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa maissa?

En usko, että olet edelläolevasta eri mieltä.

Miksi sitten mielestäsi ei voi sanoa, että islamilaisessa kulttuurissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa kulttuurissa?

En edelleenkään vielä sano, mitä pitäisi tehdä.
En ymmärrä, mitä tankkaat. Kuten sanot, näyttäisi olevan kiistaton empiirinen fakta, että keskimäärin niissä maissa, joissa islam on valtauskontona, naisten tai seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommassa jamassa kuin vaikka ei-islamilaisissa Länsi-Euroopan maissa. Yhtä selvää näyttäisi olevan, että minun tuttavapiirissäni olevien muslimien (muutama Suomen tataari ja muutama istanbulilaisen yläluokan anglo-amerikkalaisesti koulutettu tyyppi), joista osa tykkää vaalia islamilaisen taustansa kulttuuriperintöä, asenneilmapiiri naisten tai seksuaalivähemmistöjen oikeuksia kohtaan on eettisesti (periaatteessa ja käytännössä) tavattoman merkittävästi valveutuneempi kuin vaikkapa Suomen kahden suurimman hallituspuolueen ylimmän johdon "ajattelu" näissä asioissa. Jotenkin aivan ilmeinen johtopäätös tästä on se, että asiasta kiinnostuneiden tulisi puhua vaikkapa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksista perusteellisesti argumentoiden eikä hokea suomalaisen kulttuurin (en edelleenkään ymmärrä, mitä sillä edes tarkoitetaan) olevan parempi kuin islamilaisen kulttuurin (myöskään tälle termille en löydä viittauskohdetta maailmassa).

Disclaimer: nyt en (enää) puhu ollenkaan siitä, miten Suomen tulisi suhtautua valtaosin islamilaisista maista saapuvan maahanmuuttoaaltoon, vaan keskustelun kohteena on tämä periaatteellinen pointti: minun mielestäni James järkevänä miehenä menee aivan suotta mukaan tähän hommaurpojen breivikistiseen fantasiaan monoliittisten kulttuurien taistelusta. Tämä on sekä tosiasioiden vastaista että järkevää toimintaa haittaavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Horinasi kulttuurien tekemisistä .
En ymmärrä tätä. Jos otetaan esimerkiksi Islam, eikö sinusta ole niin, että islamilaisissa maissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa maissa?

En usko, että olet edelläolevasta eri mieltä.

Miksi sitten mielestäsi ei voi sanoa, että islamilaisessa kulttuurissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommat kuin länsimaisessa kulttuurissa?

En edelleenkään vielä sano, mitä pitäisi tehdä.
En ymmärrä, mitä tankkaat. Kuten sanot, näyttäisi olevan kiistaton empiirinen fakta, että keskimäärin niissä maissa, joissa islam on valtauskontona, naisten tai seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat huonommassa jamassa kuin vaikka ei-islamilaisissa Länsi-Euroopan maissa. Yhtä selvää näyttäisi olevan, että minun tuttavapiirissäni olevien muslimien (muutama Suomen tataari ja muutama istanbulilaisen yläluokan anglo-amerikkalaisesti koulutettu tyyppi), joista osa tykkää vaalia islamilaisen taustansa kulttuuriperintöä, asenneilmapiiri naisten tai seksuaalivähemmistöjen oikeuksia kohtaan on eettisesti (periaatteessa ja käytännössä) tavattoman merkittävästi valveutuneempi kuin vaikkapa Suomen kahden suurimman hallituspuolueen ylimmän johdon "ajattelu" näissä asioissa. Jotenkin aivan ilmeinen johtopäätös tästä on se, että asiasta kiinnostuneiden tulisi puhua vaikkapa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksista perusteellisesti argumentoiden eikä hokea suomalaisen kulttuurin (en edelleenkään ymmärrä, mitä sillä edes tarkoitetaan) olevan parempi kuin islamilaisen kulttuurin (myöskään tälle termille en löydä viittauskohdetta maailmassa).
.
Yritän vain ymmärtää, mitä "kulttuurilla" tarkoitetaan. Oma nöyrä mielipiteeni on, että ystäväsi ovat imeneet itseensä länsimaisen kulttuurin positiivisia vaikutuksia. Eikö niin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Voi niin sanoa, mutta se vie mamukeskustelua useimmiten suuntaan, joka on huono. Keskustelu jää junnaamaan seikkoihin, jotka eivät edistä esimerkiksi Suomen tilanteen kohentumista.
Mun mielestäni on väärää relativismia, jos ei voi sanoa, että kulttuuri, joka tukee diktatuuria, äärimmäistä sovinismia, lapsiavioliittoja ja homojen hirttämistä, ei ole kannatettava.
Näkyykö tuo kulttuurin arvottaminen jotenkin teoissasi? Voi olla että
Näkyy. Ehkä olet maksanut asunnosta mamuttomalla alueella, ostanut tedlan vetääksesi tuen opec mailta ja vältät rättipäämaissa lomailua. Jos taas et muuttaisi käyttäytymistäsi kulttuurinarvottamisen mukaan, niin mitä merkitystä arvottamisella olisi?

Omalla kohdallani arvottamiseni näkyy lähinnä siinä, että en halua matkailla tietyissä maissa, enkä halua tänne tietyn profiilin muuttajia. Muutamme myös tässä kuussa viime aikoina levottomammaksi käyneestä ytimestä mamuttomampaan ja narkittomampaan ympäristöön. En kuitenkaan boikotoi vaikkapa ruandalaisia(?) hedelmiä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:En halua matkailla tietyissä maissa, enkä halua tänne tietyn profiilin muuttajia. Muutamme myös tässä kuussa viime aikoina levottomammaksi käyneestä ytimestä mamuttomampaan ja narkittomampaan ympäristöön.
Näillä asioilla minäkin olen äänestänyt lompakolla. Harmi vain, ettei kaikilla ole varaa siihen.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin