Mamut
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Mamut
Afrikan tähti on niin yksinkertainen ja pelkkään tuuriin perustuva lautapeli että mä en kertakaikkiaan ymmärrä sen herättämiä tunteita suuntaan tai toiseen. Oikeastaan sen ainoa meriitti on, että 2 vuotias on ihan tasa-arvoinen pelaaja aikuiseen verrattuna, kun pelin taktiset elementit lähestyy nollaa. Itse pelin kannalta on myös ihan sama minkälaisen kartan tai tähtikuvion päälle pallurat on painettu.
Oikeastaan olisi palvelu maailmalle, jos kyseinen peli ja sen antiikkinen pelimoottori vaipuisi unohdettuna historian hämäriin ihan täysin kuvituksesta riippumatta
Oikeastaan olisi palvelu maailmalle, jos kyseinen peli ja sen antiikkinen pelimoottori vaipuisi unohdettuna historian hämäriin ihan täysin kuvituksesta riippumatta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Ei pidä paikkaansa! On tärkeä taktinen kuvio, että ei mene Madagaskariin ennen kuin on pakko, koska jos rosvo vie siellä rahat, sieltä ei pääse pois!
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Sen verran paljon olen pelannut ja muitakin lautapelejä lasten kanssa, että tuuriinhan ne usein perustuvat. Tietenkin. Mutta kyllä taktisia elementtejä löytää tästäkin, joilla sitten voi optimoida. Rahankäyttö ja paikkojen käyntjärjestys yms. on hieman merkityksellisiä mm.James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2025 10:12Ei pidä paikkaansa! On tärkeä taktinen kuvio, että ei mene Madagaskariin ennen kuin on pakko, koska jos rosvo vie siellä rahat, sieltä ei pääse pois!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Just. Ette vaan ymmärrä peleistä mitään
Kimblekin on taktisempi peli kuin afrikan tähti
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
On niitä oikeitakin pelejä, myös lasten kanssa pelattavaksi.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.01.2025 10:18 Sen verran paljon olen pelannut ja muitakin lautapelejä lasten kanssa, että tuuriinhan ne usein perustuvat.
Hyvissä perhepeleissä taitava pelaaja pystyy nostamaan voittonsa todennäköisyyttä, mutta ei koskaan varmistamaan voittoaan. Samoin huonosti pelaavan aloittelijan pitää olla mahdollista voittaa. Tällä tavalla kaikki saadaan pelaamaan. Aikuiset eivät jaksa pelata tuuripelejä ja lapsia tuskin saa sellaisen pelin pariin, jonka isä voittaa joka ikinen kerta.
Nyt joulun aikaan ollaan pelattu tätä: Quest for El Dorado
https://www.lautapelit.fi/product/30541 ... -el-dorado
Rasistinen ja kolonialistinen peli, jossa ryövätään alkuperäiskansojen kulttuurihistoriaa.
-
- Kitisijä
Afrikan tähti on kuitenkin vähemmän haitallinen ympäristölle kuin Kimble.Vagabondo kirjoitti: 08.01.2025 10:00 Oikeastaan olisi palvelu maailmalle, jos kyseinen peli ja sen antiikkinen pelimoottori vaipuisi unohdettuna historian hämäriin ihan täysin kuvituksesta riippumatta
Dec 21, 2017 - How much is it?
-
- Kitisijä
Olet Afrikan tähdessä aivan rookie, minä ja Ylermi kuulumme All Stars -kokoonpanoonVagabondo kirjoitti: 08.01.2025 10:28 Just. Ette vaan ymmärrä peleistä mitään
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Perhepeli on vähän sama kuin perhe-elokuva. Nämä ovat tarkoituksenmukaisia pelkästään lapsille
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.