6.12-marssi rähinä

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kukas täällä on se rasisti?

Mielestäni täällä ei ole merkittävästi ihonväriin perustuvia näkemyksiä. Suri on ihan hyvä toimari.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Yksilöt olkoon tasa-arvoisia riippumatta oletetuista genitaaleista tai ihonväristä. Teen päivittäin kymmenien muslimien kanssa duunia ilman mitään ihmisvihaa. Niitä arvioidaan yksinomaan suorituskyvyn perusteella.

Jos tänne puskisi elintason perässä kymmeniä tuhansia suomalais-ugrilaisia miehiä, jotka olisivat kouluttamattomia, huonosti integroituvia, kielitaidottomia ja tilastollisesti heikkoälyisempiä, ja tänne päästyään olisivat yliedustettuina väkivaltarikostilastoissa niin en usko, että oma suhtautumiseni eroaisi verrattuna näihin rodullistettuihin erirotuisiin. Suvaitsevaiston suhtautuminen luultavasti eroaisi, koska valkoinen mies on kuulemma etuoikeutettu eli siitä sitten arvioimaan kenelle rotu ja sukupuoli merkitsee ja kenelle ei.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos jokin on älyllistä epärehellisyyttä niin natsien pitäminen oikeistolaisina. Ainoa merkittävä ero natsien ja kommunistien välillä oli, millä perusteella valtaapitävän ryhmän ryhmäidentiteetti muodostettiin. Proletaarien ja arjalaisten ryhmät ottivat vetovastuun kun porvarit ja juutalaiset tapettiin pois.

Nykyään pidetään natseina niitä, jotka vastustavat humanitääristä maahanmuuttoa. Aivan oikeasti siis luullaan, että ajava voima on ihmisviha ja niputetaan sujuvasti yhteen kunnon ruskeapaidat (ne "tuomitut väkivaltarikolliset"), perussuomalaiset, 612 kulkue, hum. maahanmuuton vastustajat ja uusliberaalit. Kyllä niillä on natsisympatioita! Joka puolella vaanii natsien salaliitto ja ennemmin kymmenissä kuin sadoissa laskettavien kiljuskinien suorat yhteydet päätöksenteon ytimiin. Suorittakaa kotietsintä urpiaisen himaan, koska eihän tuo voi onnistua ilman vahvoja hallusinogeeneja.

Vittu mä sanon kuulkaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Koko upean natsitarinan kruunaa se, että natsit halusivat lebensraumia voidakseen elää protektionistisessa kansallisromattisessa puhtaassa maaseutuympäristössä. Eli natsit olivat sosialisteja, persuja, kepulaisia ja jopa hitusen vihreitä suojeluhippejä.

Markkinoista, yksilöstä ja teknologiasta natsit eivät tykänneet. Eli kaikista mahdollisista puoluerinnastuksista natsit olivat kaiumpana aitoa todellisen libaraalin pään kokoomuslaista.

Itse asiassa minä juuri olen tuollainen anti-natsi. Uskon teknologiaan, markkinoihin ja yksilöön. En usko maatalouskepuiluun, sosialismiin ja joukko-oppiin.

Teknologia, markkinat ja yksilöt ovat saavuttaneet kiistattomia tuloksia. Absoluuttinen köyhyys on häviämässä. Hyvinvointi lisääntyy. Tämä on parempi suunta kuin pääkallokasat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.12.2018 19:59Symppaillaan kaikenlaista persuölinää
Eikös sullä ole duunissa paha olo kun neljäsosa työkavereista on natsipaskarasisteja ja toinenkin neljäsosa kokkareita?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.12.2018 17:22
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 13:45 Onko joku vakavasti otettava taho syyttänyt persuja natseiksi tai vaatinut heitä irtisanoutumaan natsismista?
Kelpaisko fasismi: https://politiikasta.fi/suomi-takaisin- ... i-fasismi/
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2018 11:02
sivustahuutaja kirjoitti: 07.12.2018 10:49 Suomen koskaan olleen natseihin kallellaan muuten kuin resurssimielessä olosuhteiden pakosta. Muutenhan me oltiin pikemminkin anglofiilejä.
Mä luulen, että sun suomalaisen aatehistorian ja sen päälinjojen tuntemuksesi on aika ohutta. Ryti oli varmaan aito anglofiili, mutta kyllä hän oli aika vähemmistössä. Yhteys Saksaan on paljon vahvempi ja pitkäaikaisempi kuin Britanniaan.

Sotien välisenä aikana ja erityisesti sodan aikana Suomi oli kansainvälisissä suhteissaan erityisen aktiivinen nimenomaan Saksan suuntaan, mutta tosiaan pääasiassa aika raadollisen pragmaattisista syistä. Nykynäkökulmasta natsien kanssa veljeiltiin varmaan liian läheisesti ja laajalti, mutta oli sormien läpi katsominen kontekstissaan aika ymmärrettävää. Tätä on tutkittu aika paljon, tässä kirja-arvostelussa sketsataan ihan hyvin päälinja: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kol ... gs.0aQoKFE
Vaikka olenkin sitä mieltä (kuten varmaankin jokainen tajuissaan oleva), että Suomi oli pakkoraossa ruton ja koleran välissä ja vihollisen vihollinen oli käyttökelpoinen resurssi, niin onhan se totta, että hiukan naurattaa nämä Orpo et. al. twiittaukset siitä, miten sotaveteraanit eivät taistelleet, jotta natsiliput saisivat heilua Suomessa.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ orpo on tavallaan ihan oikeassa. Suomessa taisteltuin länsimaisen demokratia ja vapauden eteen. Toisaalta mielipiteen vapaus sallii natsit, kommarit ja linkolat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kun rajan yli tulee hullun diktaattorin sotajoukot, kannattaa tietysti liittoutua tämän hullun diktaattorin vihollisen, toisen hullun diktaattorin kanssa. Mielestäni se on järkevää pragmatismia.

Mutta kyllähän Suomi on tehnyt melkoisen historian uudelleenkirjoittamisen siinä, että aika moni ei tosiaan nykyään tunnu tajuavan, että olimme natsien puolella ja hävisimme sodan :)

Suomi on mun käsittääkseni ainoa akselivaltojen jäsen, jossa toista maailmansotaa

a)muistellaan lämmöllä
b)juhlitaan vähintään semi voittona

Kyllä se vaatii melkoista akrobatiaa!

Kuuluukohan minkään muun entisen akselivallan jäsenen viralliseen hartauteen toiseen mailmansotaan sijoittuvan, kotimaan sotasankareista kertovan elokuvan katsominen :)

Itse ajattelen tämän menevän tsykoloogisesti niin, että suomettumisen aikaan kärsittiin aiheetonta syyllisyyttä ja veteraanien panosta ei saanut tuoda esiin saati juhlia. Kun sitten N-liitto hajosi, heiluri heilahti hiukan yli toiseen suuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hävittiin sota, mutta voitettiin tulevaisuus!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muistaakseni lento-osasto Kuhlmeyn kunniaksi pystytettiin Suomessa muistomerkki ja paikalle oli kutsuttu saksalaisia veteraaneja. Eivät voineet ymmärtää, että heitä Suomessa arvostettiin, kun 50 vuotta olivat saaneet kuulla olevansa pahiksia...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2018 9:02
urpiainen kirjoitti: 10.12.2018 17:22
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 13:45 Onko joku vakavasti otettava taho syyttänyt persuja natseiksi tai vaatinut heitä irtisanoutumaan natsismista?
Kelpaisko fasismi: https://politiikasta.fi/suomi-takaisin- ... i-fasismi/
:sir:
Uusi käänne: Perussuomalaisia vaaditaankin läpi kentän nimenomaan sitoutumaan natsismiin ja fasismiin:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005930425.html
War is peace, freedom is slavery and ignorance is strength.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Marssitaanko ensi itsenäisyyspäivänä EU-lippuja kantaen :think:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Yrjö Rautio summaa ihan hyvin, joskaan ei uutta oivaltavasti, Kitinän keskustelua: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005942627.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En muista enää, oliko tuo ympyrän kehä, jossa äärivasemmisto ja oikeisto kohtaavat kitinästä vai Rautiolta alunperin (tosin varmaan sen on moni muukin keksinyt)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä se kehä on siinä(kin) mielessä ihan hyvä visualisaatio, että tavoittaa hyvin kaksi näkökulmaa yhteen Kitinänkin ikuisuusaiheista: ovatko natsismi ja stalinismi nyt niin samaa vai ei?

Itse kun olen taipuvainen jonkinlaiseen aatehistorialliseen ja analyyttiseen lähestymistapaan (jossa merkityksillä, pyrkimyksillä, opeilla ja aikomuksilla on kiinnostavuutta) yhteiskunnallisten ilmiöiden ymmärtämisessä, minusta on aivan absurdia pitää näitä kahta totalitarismin muotoa yhtenevinä. Niiden historia ja aatteellinen sisältö - ne maksimaalisen kaukana toisistaan olevat ympyrän kehän osat - ovat olennainen osa näiden traditioiden olemusta. Mutta silti pitää tietysti paikkansa, että "vainotun ja tapetun kannalta on yhdentekevää, tarkoittivatko hänen pyövelinsä hyvää vai pahaa", jolloin vähän suoraviivaisemmasta seurauseettisestä näkökannasta ero hälvenee.
Viimeksi muokannut urpiainen, 21.12.2018 11:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2018 10:34 Yrjö Rautio summaa ihan hyvin, joskaan ei uutta oivaltavasti, Kitinän keskustelua: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005942627.html
Joo. Ihan hyvin kirjoitettu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No nyt on ilmeisesti marssin alkuosa jo kielletty: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006330852.html Kehitys kehittyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 04.12.2019 9:45 No nyt on ilmeisesti marssin alkuosa jo kielletty: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006330852.html Kehitys kehittyy.
Hyvin tyytyväinen. Ei tarvi antifan lähteä tekemään poliisin töitä toivottavasti tällä kertaa. Mukava nähdä että virkavalta ja oikeuslaitos ottaa äärioikeiston uhan tosissaan.

Joo, kitinän oikeistosiipi vihaa vasureita ja antifata, mutta fakta on ettei antifasistista toimintaa tarvita ilman kainalontuuletus-fiilistelijöitä.

Antikapitalistit ei ole antifasisteja toim.huom, vaikka yhtä rähjäistä sakkia usein ovatkin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aika usein samat anarkomarkot ovat molempia. Tjeu Takku.net.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 05.12.2019 9:00 Aika usein samat anarkomarkot ovat molempia. Tjeu Takku.net.
Valitettavasti, mutta ei aina. Terveisin: Antifasisti muttei antikapitalisti, ainakaan siinä hengessä että näyteikkunat kaipaavat mitää pyörätelineitä sisäänsä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti: 05.12.2019 9:27 Terveisin: Antifasisti muttei antikapitalisti, ainakaan siinä hengessä että näyteikkunat kaipaavat mitää pyörätelineitä sisäänsä.
Fasismihan ei ole mitenkään kapitalistinen aate, joten miksi tuossa edes olisi ristiriitaa?

En ylipäätään ymmärrä miksi markkinatalousmyönteisyyttä yritetään yhdistellä ideologioihin. Eihän tiedemyönteisyyttäkään yhdistetä ideologioihin. Jos uskoo painovoimaan, niin miksi tämä yhdistyisi vaikkapa avioliittolakiin? Jos taas uskoo markkinoihin, niin mitä tekemistä silläkään on avioliittolain kanssa? Mielestäni tieteeseen uskomaton on tyhmä ihminen. Markkinatalouteen uskomaton on myös tyhmä ihminen.

Itse en tosin tykkää puhua kapitalismista tänä päivänä. Kapitalismilla on vähän omistamista ylikorostava kaiku. Markkinataloudesta tykkään terminä enemmän, sillä se viittaa taloudelliseen toimeliaisuuteen. Tänä päivänä ymmärretään ihan yleisesti, että yhteisöll voi olla tarve kevyeen markkinoiden säätelyyn jotta vaihdanta pelaa paremmin kuin ilman säätelyä. Esim. kilpailuviranomaisten toiminta tänä päivänä on varsin mallikasta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Antifa-aatteen alla oleva porukka ei ole tietenkään homogeenista. Mukaan mahtuu kaikenlaisia karvapäitä, aivan kuin äärioikeistoonkin. Toiset ovat radikaaleja ja valmiita koviin otteisiin, toiset vaan symppaavat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-11672848

Trumpin kaatumisen lisäksi ehkä toinen koronan miellyttävä seuraus: natsien 612-marssi peruttu, ja muutkin väkivaltaoikeiston kokoontumisajot ilmeisesti siirtymässä Tampereelle. Olkaa hyvä, ei tarvitse palauttaa pääkaupunkiseudulle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 30.11.2020 16:38 https://yle.fi/uutiset/3-11672848

Trumpin kaatumisen lisäksi ehkä toinen koronan miellyttävä seuraus: natsien 612-marssi peruttu, ja muutkin väkivaltaoikeiston kokoontumisajot ilmeisesti siirtymässä Tampereelle. Olkaa hyvä, ei tarvitse palauttaa pääkaupunkiseudulle.
Tuskin tulee tänne. Eiköhän AVI ota viimeistään huomenna tämän kannan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin