Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 04.09.2017 10:12 Voi voi kun elitistejä harmittaa meidän punaniskajunttien kiinnostus näihin omaa elämäämme koskettaviin seikkoihin.
Ymmärrät väärin. En tiedä, missä näitä mainittuja elitistejä on, mutta en usko heitä harmittavan pätkääkään punaniskojen kiinnostus alkoholia, tupakkaa tai makeisia kohtaan (rattijuopumusmahdollisuuksia kohtaan ehkä vähän).

Pikemminkin uumoilisin näitä mystisluonteisia elitistejä mietittyvän se, miten maailman parhaan peruskoulun maassa niin monella on kuitenkin niin olematon kriittisen ajattelun tarjaoma puolustuskyky läpinäkyvän hölmölle propagandalle ja lobbaukselle, jonkinlaiselle kognitiiviselle saastalle ja semanttisille viruksille, joille altistumme päivittäin. Kännykkää osataan kyllä näprätä ja mahdollisesti jopa koodata jotain, mutta informaatioyhteiskunnan edellyttämät analyyttisen ja kriittisen ajattelun ja lähdekritiikin perustaidot ovat kestämättömällä tasolla, kuten nykyisin niin monesta esimerkistä saa huomata.

Ehkä informaatioajan koulutuksen painotusta tulisi sittenkin siirtää teknisistä taidoista laadukkaan ajattelun alkeisiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja exsu »

Omaa elämää koskevista seikoista kannattaa ehdottomasti olla kiinnostunut!
Kuva
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 04.09.2017 10:29
Bluntly kirjoitti: 04.09.2017 10:12 Voi voi kun elitistejä harmittaa meidän punaniskajunttien kiinnostus näihin omaa elämäämme koskettaviin seikkoihin.
Ymmärrät väärin. En tiedä, missä näitä mainittuja elitistejä on, mutta en usko heitä harmittavan pätkääkään punaniskojen kiinnostus alkoholia, tupakkaa tai makeisia kohtaan (rattijuopumusmahdollisuuksia kohtaan ehkä vähän).

Pikemminkin uumoilisin näitä mystisluonteisia elitistejä mietittyvän se, miten maailman parhaan peruskoulun maassa niin monella on kuitenkin niin olematon kriittisen ajattelun tarjaoma puolustuskyky läpinäkyvän hölmölle propagandalle ja lobbaukselle, jonkinlaiselle kognitiiviselle saastalle ja semanttisille viruksille, joille altistumme päivittäin. Kännykkää osataan kyllä näprätä ja mahdollisesti jopa koodata jotain, mutta informaatioyhteiskunnan edellyttämät analyyttisen ja kriittisen ajattelun ja lähdekritiikin perustaidot ovat kestämättömällä tasolla, kuten nykyisin niin monesta esimerkistä saa huomata.

Ehkä informaatioajan koulutuksen painotusta tulisi sittenkin siirtää teknisistä taidoista laadukkaan ajattelun alkeisiin.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kriittinen ajattelu unohtuu aika tehokkaasti kun menen taas katsomaan Unkarin osakilpailua nautiskellen käteen kannettua olutta ja heti ulkopuolella kojussa valmistettua verimakkaraa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ panem et circenses, sanoisi elitisti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2017 10:17 Valtakunnassa kaikki hyvin, valtakunnansyyttäjä on syytteessä ja poliisiylijohtoa epäillään virkavelvollisuuden rikkomisesta :)

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005352667.html

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201708302 ... 0_u0.shtml
Case Aarnio on kyllä huima osoitus siitä miten epäoleellisena lain kunnioitusta poliisivoimissa pidetään ja toisaalta miten surkeat kontrollit poliisilla on sisäisesti. Jos olisin suomen diktaattori niin perustaisin heti rinnakkaisen santarmilaitoksen.

Tämö syyttäjäcase on taas tyyppiesimerkki siitä miten sisäänrakennettua ja automaattista korruptio on julkishallinnossa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pohjoiskorealainen luottamus poliisiin jatkuu silti todennäköisesti. Jotain me tehdään oikein....aika paljonkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 04.09.2017 11:03 ^ panem et circenses, sanoisi elitisti.
:D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Arroganssi on aina vahva mekanismi. "Meillä on kaikki kunnossa" kun huumepoliisin johtaja osoittautuu huumekauppiaaksi. Ja koko johtoketju siitä ylöspäin on syytteessä kontrollien puutteesta.

Ainakin kun sun juttuja lukee niin poliisissa tuntuu elävän kulttuuri, jossa omelettia ei voi tehdä rikkomatta munia. Katsotaan milloin johdon kyvyttömyys alkaa oireilemaan kaduilla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luottamus hyvä, kontrolli parempi, kun toveri Vladimir Iljitš Lenin tapasi sanoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni tyyppi joka vihaa pakolaisia ja poliisia yli kaiken ja kaupanpäälle kiistää ilmastonmuutoksen, on ehdottomasti oikea mies puhumaan arroganssista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.09.2017 13:04 Mielestäni tyyppi joka vihaa pakolaisia ja poliisia yli kaiken ja kaupanpäälle kiistää ilmastonmuutoksen, on ehdottomasti oikea mies puhumaan arroganssista.
Olet menettänyt vähäiset järkesi rippeet.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tietysti täältä näppäimistön takaa on helppo viisastella, mutta mielestäni poliisi käytti OC-sprayta hiukan liian innokkaasti tässä..
Toki voi ajatella, pre-emptiivinen käyttö oli liikenneturvallisuuden kannalta tarpeellista. Ja hyvin pienistä detaljeista kyse.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005353031.html
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.09.2017 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ai jaa. Mamut saartaa kytät tunneiksi eristyksiin ja saavat vähän kapsaisiinia nenulle.

Mitähän jos minä ja pari kaveria oltaisiin pistetty kytät jäähylle vessaan kun juodaan viinaa ja remutaan? Olisiko tullut taserista vai 9mm?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201709 ... 5_pi.shtml
Hakkis osoittaa suoraselkäisyyttä ja tehokasta katumista :lol: Sulka taas.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201709 ... 5_pi.shtml
Hakkis osoittaa suoraselkäisyyttä ja tehokasta katumista :lol: Sulka taas white trash puolueelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2017 9:01 Tietysti täältä näppäimistön takaa on helppo viisastella, mutta mielestäni poliisi käytti OC-sprayta hiukan liian innokkaasti tässä..
Toki voi ajatella, pre-emptiivinen käyttö oli liikenneturvallisuuden kannalta tarpeellista. Ja hyvin pienistä detaljeista kyse.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005353031.html
Tuota noin, väkivaltainen porukka estää virantoimituksen ja ei tottele käsitystä. Koko sakin olisi voinut raijata putkaan, pieni kaasuttelu nyt oli vähintä. Ei kellään porukalla ole oikeutta estää lainvoimaisten päätösten täytäntöönpanoa. Ihmettelen miten noista edes puhutaan mielenosoituksina. Mellakoitahan nuo ovat.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Osalle pakolaiset ovat delffiinejä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hakkaraisella on niin hyvät tulot, että eiköhän voi palkata jonkun työttömän Viitasaarelta autonkuljettajaksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Turha palkata, eduskunta maksaa taksikyydit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulis että sillä on jo avustajana joku paikallinen Odinin soturi. Onko senkin kortti kuivumassa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hakkarainen voisi vedota siihen, että maaseudulla ajo-oikeus on ihmisoikeus riippumatta siitä onko korttia vai ei.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti: 05.09.2017 17:10 Hakkarainen voisi vedota siihen, että maaseudulla ajo-oikeus on ihmisoikeus riippumatta siitä onko korttia vai ei.
Ajo-oikeus on omatunnon kysymys. Ei sitä voi keneltäkään viedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei sillä kortilla ajeta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005353795.html

Melkoinen myrsky, kun tuulennopeudet ovat jopa 83m/s ja Suomessa myrskyraja on 21m/s. Tämä varmasti pistää kyllä kaiken kohdalle sattuvan sileäksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin