Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos olisin päättävässä asemassa niin pistäisin paukkuja ennemmin geotermiseen energiaan kuin vaikka tuulivoimaan.

Tokihan jokin Suomen tasoinenkin maanjäristys voi tukkia reiän, mutta senkin todennäköisyys on aika snadi. Vaikka lähde "viilenisi" niin tehokkaammilla lämmönvaihtimilla päästään tulevaisuudessa kummiskin plussalle verrattuna pumpun kuluttamaan sähköön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kaikki on varmaankin kiinni siitä, mitä reiän poraaminen maksaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No pilottihan tuo on eli ei takeita onnistumisesta, hinta "kymmeniä miljoonia".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uusiutuvan energian pohdinta on ihan pässiä. Energian kohdalla 50v hiilitaseen pitäisi olla kiinnostavampaa kuin uusiutumisen, varsinkin jos uusiutuminen on ihan teoreettista:
- turve tuottaa hiiltä eikä todellakaan uusiudu 50v jaksolla
- metsä on hiilineutraali vain jos tilalle kasvaa uutta
- ydinvoima ei juuri hiiltä tuota, vaikka polttoaine ei uusiutuisikaan
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016021 ... 4_uu.shtml

Mitä ihmettä kulisseissa tapahtuu? Jenkit treenaavat sotaa Suomessa, ensin hävittäjiä kohta miehistönkuljetusvaunuja.
Naton herrat ovat nyt käsittäneet, että Puolaan ja varsinkin Baltian Nato-maihin tarvitaan lisää voimaa tai ainakin semisymbolista pientä uutisoitua läsnäoloa. Ruotsi toisaalta ei ole Nato-maa. Mutta siinä Randin raportissa, jossa sotapeleillä laskettiin että Baltian maat kestäisivät vain vuorokauden tai puolitoista, oli myös ihan perusoletuksena, että Naton hävittäjät tukeutuvat Ruotsin alueelle.

Kaikki se vituttaa tai oikeastaan pelottaa Venäjää. He ovat loukkaantuneita, että vihamielinen sotilasliitto on tunkeutunut entisiin liittolaismaihinsa ja rajoilleen. Oma poliittinen systeeminsä (olivat komukoita vai ei) on sivuasia. Jos Suomi alkaisi Nato-neuvottelut, Venäjä saattaisi kaunopuheisesti vihjata paristasadastatuhannesta "pakolaisesta" itärajamme takana.

Mutta Suomen Ilmavoimien harjoittelua Naton kanssa on ollut enemmänkin viime vuosikymmenellä jo. Eikä kuusi kappaletta Kansalliskaartin viikonloppusotilaiden aseistamattomia F-15 hävittäjiä täällä harjoituksissa niin kova juttu ole. Paitsi symboliarvoltaan. Samoin 20 miehistönkuljetusvaunua. Onhan täällä käynyt jenkkien erikoisjoukkojakin talviharjoituksissa.

Toivottavasti myyvät niitä Eagleja (halvalla) Suomeenkin. Vanha konstruktio, mutta edelleen paras.

Jaa mitä kulissien takana? No maailmansotaahan tässä kaikessa tehdään. Liikaa kriisipesäkkeitä ja umpihulluja ettei tulisi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
Kyllä minusta tässä paljon on nyt sitä, että melkein ainoa avaus edes johonkin suuntaan, jonka SDP on saanut aikaiseksi, oli Harakan yritys uudistaa puolueen visiota. Käsittämättömän ponnetonta oppositiopolitiikkaa.

Toki Sipilä pääsi pääministeriksi vaikenemistaktiikalla, mutta jos hallitus saa nyt jotain isompia muutoksia läpi, ei tämä taktiikka toimi tällä kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo on tuollaista kohinaa, ei kymmenyksistä kannata päätellä mitään.

Demarien ei kannata tehdä mitään, koska tekemällä jotain kannatus laskee.

Sipilästäkin tuli pääministeri olemalla sanomatta mitään (kuten totesitkin).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mistä hemmetistä noita kepulien äänestäjiä oikein löytyy näillä saavutuksilla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Mistä hemmetistä noita kepulien äänestäjiä oikein löytyy näillä saavutuksilla?
Noh. Kuinka suuri osa porukasta asuu suurten kaupunkien ulkopuolella ja ei ole vasemmistolaisia. Tottakai he äänestävät kepua, joka lapioi heille rahaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Tuo on tuollaista kohinaa, ei kymmenyksistä kannata päätellä mitään.

Demarien ei kannata tehdä mitään, koska tekemällä jotain kannatus laskee.

Sipilästäkin tuli pääministeri olemalla sanomatta mitään (kuten totesitkin).
Joo, toki demarien ja kepulien ero mahtuu virhemarginaaliin ja pitäisi nähdä pari gallupia lisää ennen kuin sanoo mitään trendistäkään, mutta onhan tässä kuitenkin mahdollisuus siihen, että galluptulos indikoi aiempien trendien pysähtymistä tai jopa kääntymistä: kannatuskäyriä ekstrapoloimalla demarien olisi pitänyt nyt tehdä eroa kepuun, mutta näin ei käynyt.

Minusta Sipilän tuppisuutaktiikan onnistuminen perustui ennen muuta siihen, että silloinen hallitus ei saanut kerta kaikkiaan mitään aikaan ja jopa torpedoi omia esityksiään. Tämän hallituksen syksy näytti samalta: osaamatonta kompurointia yhteiskuntasopimuksen takapiruina, onnettomat pakkolait, joiden toteuttamiseen moni ei uskonut, välistävetoa maataloudelle ja aluepolitiikalle ja voimattomuutta Kreikan ja pakolaistulvan edessä. Tässä tilanteessa riitti, että SDP ei tehnyt tai sanonut mitään.

Nyt mun kansan pulssilla oleva keittiöpsykologinen geigermittarini havaitsee sen suuntaistya värähtelyä, että kasna uskoo hallituksen ehkä saavan jotain aikaan. Sote saattaa edetä ja erityisesti yksityisen puolen käyttöön sisältyvät katteettomat odotukset innostavat, maakuntahallinto kaikessa epämääräisyydessään kiehtoo mieliä ja johtavat ministerit pitävät henkilökohtaisia suhteita yllä Venäjän johtoon. Yhtäkkiä näyttää siltä, että hallitus tekee jotain ja saattaa jopa saada jotain aikaiseksi. Siinä tilanteessa ei hiljaisuus riitä, koska kansa kyllä tuntee, että jotain täytyy tehdä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mistä hemmetistä noita kepulien äänestäjiä oikein löytyy näillä saavutuksilla?
Noh. Kuinka suuri osa porukasta asuu suurten kaupunkien ulkopuolella ja ei ole vasemmistolaisia. Tottakai he äänestävät kepua, joka lapioi heille rahaa.
Suomessa on 313 kuntaa, joista 217 on alle 10 000 asukkaan muinaismuistoja (tämä kannattaa lukea kahteenkin kertaan). Näiden pikkukuntien väkimäärä on melkein 17 prosenttia väestöstä, ja kun siihen lasketaan vielä sellaiset parin tai muutaman kymmenen tuhannen asukkaan kunnat, saadaankin hyvin kepun kannatus kokoon.

Edit: Tai sitten katsotaan vain sitä, paljonko väestöä asuu ei-kaupungeiksi luokitelluissa kunnissa (22 %).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Nyt mun kansan pulssilla oleva keittiöpsykologinen geigermittarini havaitsee sen suuntaistya värähtelyä, että kasna uskoo hallituksen ehkä saavan jotain aikaan. Sote saattaa edetä ja erityisesti yksityisen puolen käyttöön sisältyvät katteettomat odotukset innostavat, maakuntahallinto kaikessa epämääräisyydessään kiehtoo mieliä ja johtavat ministerit pitävät henkilökohtaisia suhteita yllä Venäjän johtoon. Yhtäkkiä näyttää siltä, että hallitus tekee jotain ja saattaa jopa saada jotain aikaiseksi. Siinä tilanteessa ei hiljaisuus riitä, koska kansa kyllä tuntee, että jotain täytyy tehdä.
Nämä ovat siinä mielessä vaikeasti selvitettäviä juttuja, että kuten Uschanovin lukeneet tietävät, suuri osa äänestäjistä ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa. Eli mun on jotenkin vaikea uskoa (mitenkään väheksyen gaydarisi herkkyyttä), että ihmiset muodostaisivat poliittisia kantojaan noin rationaalisesti.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.02.2016 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Edit: Tai sitten katsotaan vain sitä, paljonko väestöä asuu ei-kaupungeiksi luokitelluissa kunnissa (22 %).
Eli siinähän se kepun kannatus on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Edit: Tai sitten katsotaan vain sitä, paljonko väestöä asuu ei-kaupungeiksi luokitelluissa kunnissa (22 %).
Eli siinähän se kepun kannatus on.
Joo. Pikkukaupungin eläkeläiset, jotka eivät tiedä tai hyväksy asuinpaikkansa olevan nykyisin liitettynä kaupunkiin, paikkaavat sitä osaa ei-kaupunkilaisista, jotka äänestävät kristillisiä tai ruotsalaisia.

Hesarin katsaus eri puolueiden tilanteeseen: http://www.hs.fi/kotimaa/a1455777932285

Lähipiirin aktiivikokoomuslaiset ovat pitkään puhuneet, että Stubb saa mennä seuraavassa puoluekokouksessa. Saa nähdä. Uschanov-teesi varmaan tarkoittaa sitä, että hallituksen kokoomuslaisin ja kepuja ärsyttävin ministeri, Anne Berner, varmaan tosiaan mielletään kokoomuksen ministeriksi, eikä siksi syö kepun kannatusta kovin paljoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Nyt mun kansan pulssilla oleva keittiöpsykologinen geigermittarini havaitsee sen suuntaistya värähtelyä, että kasna uskoo hallituksen ehkä saavan jotain aikaan. Sote saattaa edetä ja erityisesti yksityisen puolen käyttöön sisältyvät katteettomat odotukset innostavat, maakuntahallinto kaikessa epämääräisyydessään kiehtoo mieliä ja johtavat ministerit pitävät henkilökohtaisia suhteita yllä Venäjän johtoon. Yhtäkkiä näyttää siltä, että hallitus tekee jotain ja saattaa jopa saada jotain aikaiseksi. Siinä tilanteessa ei hiljaisuus riitä, koska kansa kyllä tuntee, että jotain täytyy tehdä.
Nämä ovat siinä mielessä vaikeasti selvitettäviä juttuja, että kuten Uschanovin lukeneet tietävät, suuri osa äänestäjistä ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa. Eli mun on jotenkin vaikea uskoa (mitenkään väheksyen gaydarisi herkkyyttä), että ihmiset muodostaisivat poliittisia kantojaan noin rationaalisesti.
Hitto soikoon, en saa selkoa, pitäisikö mun sanoa "mitenkään väheksyen gaydarisi herkkyyttä" vai "mitenkään väheksmättä gaydarisi herkkyyttä".

Rationaalisesti imho eka versio on oikea (en halua vähesyä) mutta korvaan toinen versio kuulostaa paremmalta, vaikka se mun mielestäni on loogisesti väärin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Hitto soikoon, en saa selkoa, pitäisikö mun sanoa "mitenkään väheksyen gaydarisi herkkyyttä" vai "mitenkään väheksmättä gaydarisi herkkyyttä".

Rationaalisesti imho eka versio on oikea (en halua vähesyä) mutta korvaan toinen versio kuulostaa paremmalta, vaikka se mun mielestäni on loogisesti väärin.
Jospa sanoisit vaan mitä ajattelet etkä tavoittele Urpsun käsittämättömyyttä kuvitellen sen (turhaan) lisäävän sivistyneisyyttäsi.

IMHO tässä on ihan perussuomenkielestä kysymys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Hitto soikoon, en saa selkoa, pitäisikö mun sanoa "mitenkään väheksyen gaydarisi herkkyyttä" vai "mitenkään väheksmättä gaydarisi herkkyyttä".

Rationaalisesti imho eka versio on oikea (en halua vähesyä) mutta korvaan toinen versio kuulostaa paremmalta, vaikka se mun mielestäni on loogisesti väärin.
:jee: :jee: :jee: :hail: :hail: :hail:
Kitinän paras oivallus aikoihin! Tutkiskelen tätä sydämessäni syyllistymättä minkäälaiseen aiheen tärkeyttä koskevaan väheksyntään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^eli ilmeisesti sunkin mielestäsi loogisesti väärä vaihtoehto kuulostaa oikeammalta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^eli ilmeisesti sunkin mielestäsi loogisesti väärä vaihtoehto kuulostaa oikeammalta?
Jep.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mistä hemmetistä noita kepulien äänestäjiä oikein löytyy näillä saavutuksilla?
No, on taidettu maakuntamallista haaveilla viimeiset 100-vuotta ja nyt se on sovittu.
Ilta-Sanomien kolumistin mukaan Kepu rakentaa maakuntamallistaan Suomesta maailman vähäväkisintä liittovaltiota :)

Jo vuosia sitten kepun maakuntahimmeleistä joku kirjoitti, että Kepu rakentaa Suomeen moniportaisemman hallinnon kuin reilun miljardin asukkaan Kiinaan. Toki Kiinassa ei ole demokratiaa, että sikäli vertailukohta ei ehkä ole oikea.

Mutta hämmästyttää kyllä, miten uusia hallintoportaita rakentamalla aiotaan rationalisoida.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016021921142659_au.shtml

Ihmiset ovat perhana liian lainkuuliaisia, sakotusverotusuudistus etenee.

"Sisäministeriön mukaan tällä olisi vaikutuksia niin liikenneturvallisuuteen kuin Sipilän hallituksen linjattuun esitettyyn julkisen talouden sopeutustoimiin.

Tämä tarkoittaisi liikenteen kameravalvonnan lisäämistä ja liikenteen nopeusvalvonnan tehostamista muutenkin."
Kuten jo aiemmin sanoin, mielummin sakkoja lisää kuin muun verotuksen kiristämistä (valtiohan kuitenkin kerää rahat jotenkin).

Kannattaa muistaa tekninen vähennys, eli kun nykyään sakkoraja on 8km/h, niin todellisuudessa se on 11km/h, koska mitatusta nopeudesta vähennetään 3km/h.

Eli jos ajelee mittarin mukaan 10km/h ylinopeutta, sakkoja ei tule (mittarikin näyttää yleensä liikaa).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mieluummin otan katetrin hanuriin kuin meisseliin, mutta kaikkein mieluiten jonkun muun hanuriin. Ts. verot nousevat jatkuvasti ilman rajaa: rikkaiden osallistuminen talkoisiin ei ole vielä edes alkanut ja alvia voidaan ihan hyvin nostaa 40 pinnaan. Tämän päälle vielä viiden tonnin sakot kun ajaa kaupungissa 30km/h alueella 51km/h siinä missä kaikki muutkin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä en koskaan aja yli rikesakkorajan. En lainkuuliaisuudesta, vaan koska en halua maksaa päiväsakkoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mä en koskaan aja yli rikesakkorajan. En lainkuuliaisuudesta, vaan koska en halua maksaa päiväsakkoja.
Siis kumman rajan? itse ajan nykyään -4 - 4 km/h rajoituksen ympärillä riippuen tilanteesta. Tahattomasti huomaan ajavani ylinopeutta, yleensä silloin kuin takapenkillä on liikaa actionia tai liikennetilanne vaatii tarkkaavaisuutta muuhunkin kuin mittarin katseluun. Onneksi vakkari on vähentänyt sitä merkittävästi.
Kirjoitin vähän epäselvästi. Eli yleisimmin ajan nopeutta, joka menee rikesakolle, mutta ei päiväsakoille. Joskus kyllä ajan alle rikesakonkin. Mutta en koskaan päiväsakkojran (20km/h, todellinen 23 km/h) yli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin