Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_f ... on_fallacy

"The perfect solution fallacy is a related informal fallacy that occurs when an argument assumes that a perfect solution exists or that a solution should be rejected because some part of the problem would still exist after it were implemented."

Pieni askel oikeaan suuntaan on parempi kuin paikallaan pysyminen tai väärään suuntaan meneminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti: 02.06.2017 12:39 Minusta Trump on oikeassa ja osoittaa johtajuutta.
Minä kun olen jotenkin lapsellisen kiintynyt länsimaiseen valistusihanteeseen, liberaaliin demokratiaan ja yksilöiden vapauttamiseen ideologioiden ikeestä, ja olen muutenkin kovin amerikkalaismielinen, niin minun näkökulmastani ilmastonmuutoksen aiheuttamien vahinkojen ohella ikävintä tässä nimenomaan on se, että Trump on niin tavattoman tehokkaasti rapauttamassa amerikkalaista johtajuutta globaalissa yhteisössä.

Amerikkalainen eristäytyminen ja irrottautuminen globaaleista yhteishankkeista paremman tulevaisuuden rakentamiseksi tarkoittaa melkein väistämättä kiinalaisten ja venäläisten globaalin painoarvon nousua. EU on eripurainen, ja muutenkin kaikenmaailman nationalistipopulistiurpot estävät Eurooppaa ottamasta globaalia roolia, niin kovin mieluusti olisin kyllä nähnyt Yhdysvaltain globaalin johtajuuden pikemminkin vahvistuvan kuin heikkenevän. Tarjolla olevat perintöprinssit ovat aika epämiellyttäviä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kiinan ja Venäjän pääseminen parrasvaloihin ei välttämättä ole huono asia. Varsinkin Kiina voi olla mielenkiintoinen tapaus, jos maa näkee voivansa edetä maailan ykkösmahdiksi olemalla kunnon kansalainen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2017 13:32 Pieni askel oikeaan suuntaan on parempi kuin paikallaan pysyminen tai väärään suuntaan meneminen.
Oletko valmis maksamaan miljoona euroa omasta henkilökohtaisesta pienestä askeleestasi ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa?

Best bang for buck, kuten ERK ymmärtääkseni kehottaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 02.06.2017 13:59

Oletko valmis maksamaan miljoona euroa omasta henkilökohtaisesta pienestä askeleestasi ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa?
En
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.06.2017 13:43 ^ Kiinan ja Venäjän pääseminen parrasvaloihin ei välttämättä ole huono asia. Varsinkin Kiina voi olla mielenkiintoinen tapaus, jos maa näkee voivansa edetä maailan ykkösmahdiksi olemalla kunnon kansalainen.
Joo, on tuossa tuo optimistinen kulma toki. Mä olen yleensä aika ahtisaarelainen siinä, että kaikenmaailman häirikkövaltioiden kanssa minustakin nimenomaan pitää tiivistää dialogia, ei eristää niitä, eli ehkä Trump antaa mahdollisuuden Kiinan länsimaistamiselle. Ja jos Kiina nousee muuttumatta kunnollisemmaksi, niin onneksi Xi ja Niinistö ovat nykyisin BFF.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12398
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti: 02.06.2017 12:39 Minusta Trump on oikeassa ja osoittaa johtajuutta. Tjeu ER Korholan blogi iltalehdessä.
Mitäpä iloa on työpaikoistakaan lopullisen ekokatastrofin jälkeen?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sitä paitsi, Trumpin ratkaisu sai Elon Muskin jättämään kaikki asemansa presidentinhallinnon neuvostoissa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Työtä vieroksuvaa paskasakkia siis. Trump karkottaa tuommoiset.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Avasin aamulla ikkunan havaitakseni, että ulkona haiskahti nurkan takana odottava jääkausi. Lämpömittariin vilkaisu vahvisti tunnetta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2017 14:09
elco kirjoitti: 02.06.2017 13:59

Oletko valmis maksamaan miljoona euroa omasta henkilökohtaisesta pienestä askeleestasi ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa?
En
En ymmärrä. Eikö pieni askel oikeaan suuntaan olekaan parempi kuin paikallaan pysyminen?

Ehkä Trump on sitä mieltä, ettei pienestä askeleesta kannata maksaa kohtuuttomasti. Olen samaa mieltä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

elco kirjoitti: 03.06.2017 9:32
James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2017 14:09
elco kirjoitti: 02.06.2017 13:59

Oletko valmis maksamaan miljoona euroa omasta henkilökohtaisesta pienestä askeleestasi ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa?
En
En ymmärrä. Eikö pieni askel oikeaan suuntaan olekaan parempi kuin paikallaan pysyminen?

Ehkä Trump on sitä mieltä, ettei pienestä askeleesta kannata maksaa kohtuuttomasti. Olen samaa mieltä.
Olette Trumpin kanssa mielipitettenne kanssa kohtalaisen yksin. Tai kaksin. Nauttikaa toki ajastanne.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 03.06.2017 11:40
elco kirjoitti: 03.06.2017 9:32
James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2017 14:09

En
En ymmärrä. Eikö pieni askel oikeaan suuntaan olekaan parempi kuin paikallaan pysyminen?

Ehkä Trump on sitä mieltä, ettei pienestä askeleesta kannata maksaa kohtuuttomasti. Olen samaa mieltä.
Olette Trumpin kanssa mielipitettenne kanssa kohtalaisen yksin. Tai kaksin. Nauttikaa toki ajastanne.
Elcohan kieltää koko ilmastomuutoksen, kuten Trump kampanjansa aikanakin kiisti. Ei kannata asiasta enempää jauhaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Olette tapanne mukaan total yössä.

Paljonko kannattaa maksaa ja mistä? Mitä Trump olisi saanut biljoonalla? Uskoakseni ei juuri mitään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

Apua Polliisi, vihapuhetta ilmaston muutosta vastaan!
Kesistä tullee kylmempiä ja sateisia, talvista leudompia, routaa ei tule, kasvitaudit ja kaikki taudit jyllää..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minkähänlaista seksuaalikasvatusta jaetaan irakissa, Afganistanissa ja muissa pakolaislähdeissä?

Se kun ei saa vetää käteen johtaa toisten pakolaisten raiskauksiin? Vai saavatko toiset kuitenkin täyttää seksuaalisia tarpeitaan?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Noh, Halla-ahosta voi lauantaina hyvinkin tulla Persujen puheenjohtaja. Saa nähdä, mihin suuntaan kannatus kehittyy.

Itse en ole harmissani, jos Soini vaihtuu Halla-ahoon. Mulle tärkeissä asioissa (verotus, tulonsiirrot) mulla on mielipiteideni kanssa enemmän yhteistä Halla-ahon kuin Soinin kanssa. Terhon kannasta em. asioihin en ole niin selvillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks Terho ollut yksi päätekijä siinä parin vuoden takaisessa persujen talousohjelmassa, joka ei sitten ollutkaan persujen talousohjelma, kun Soini tajusi sen olevan niin räikeän kokoomuslainen?

Joku jo jossain huomauttikin, että yllättäen EVAn Apusen masinoimassa populismierottelussa unohdetaan mainita hyvinvointivaltiota vastustava oikeistolainen veropopulismi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2017 9:42 ^ Eiks Terho ollut yksi päätekijä siinä parin vuoden takaisessa persujen talousohjelmassa, joka ei sitten ollutkaan persujen talousohjelma, kun Soini tajusi sen olevan niin räikeän kokoomuslainen?
No tämähän vaikuttaa win-win tilanteelta mulle. Mutta sirkuksen ja kansanhuvin takia toivon Halla-ahon voittoa.

Edit: tarkemmin ajatellen mun ehkä kannattaisi toivoa Terhon voittoa, koska ainakin siinä tapauksessa Persut jatkaisivat hallituksessa. Toisaalta, jos persut lähtevät ja tilalle tulevat RKP ja KD, niin se voisi tuoda Väyrysen takaisin eduskuntaan ja sillä olisi kyllä huikea viihdearvo. Joku kolumisti totesi, että jos hallituksella on 101 paikkaa Väykkä tulee paikalle ääntä nopeammin, koska se tarjotaa hänelle niin hyvän aseman :think:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2017 9:44 sirkuksen ja kansanhuvin takia toivon

sillä olisi kyllä huikea viihdearvo
Tällainen poliittinen motivaatio varmaan selittää aika paljon viimeaikaisia poliittisia ilmiöitä. Kertonee jotain yleisestä sivistystasosta, tai siis sen puutteesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai siitä, että kansanedustajien palkka on liian pieni kun kunnon jengi ei hae paikkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mun takapuolituntuman mukaan kaikista eduskuntapuolueista - klovnikavalkadia ehkä lukuunottamatta - löytyy heittämällä esimerkiksi kuntapolitiikassa pätevöityneitä asiantuntijapoliitikkoja enemmän, kuin Arkadianmäellä on ao. puolueelle paikkoja tarjolla. He ovat vain kovin tylsiä ehdokkaita, jolloin viiden pennin pellet saavat enemmän ääniä.

Mutta varsinaisesti mulla oli kyllä mielessä trumpit ja brexitit; minussa niissä on aivan selvästi sellainen sohaisun maku, jossa sirkushupiodotukset peittoavat järkiargumentit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tästähän oli juttua jo aiemmin.

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005241850.html

Edelleen olen sitä mieltä, että tämä on erinomaisen hyvä juttu, koska valtio kerää verotulonsa joka tapauksessa ja mun kannalta on sitä mukavampaa, mitä suurempi osa siitä tulee viinan ja tupakan verotuksesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.06.2017 10:26 Tai siitä, että kansanedustajien palkka on liian pieni kun kunnon jengi ei hae paikkaa.
Onneksi kirkkoslaavin tutkijan palkkaan verrattuna kansanedustajan palkka lienee kilpailukykyinen :)

EU-parlamentaarikko toki häviää roimasti, jos siirtyy eduskuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin