Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.08.2017 8:31
James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:28 Jos palataan tuohon Bernerin kaavailemaan sähköautojen hankintatukeen, niin vaara ohi! Siihen tullee joku euroraja, jonka ylittäviin autoihin tukea ei saa. Näin tulkitsin Hyysäriä.
Hyvä näin. Massikeisarit saa hankkia Teslansa ihan omin veronkierrolla hankituin pennosin.
Njoo.. kyllä mä jossain määrin allekirjoitan, että ehkä parempi suunnata se tuki niihin edullisempiin autoihin, varmasti sillä saadaan enemmän haluttua vaikutusta. Hyysärin mukaan tuki olisi tarkoitus tehdä romutuspalkkiotyyppisesti, eli puolet maahantuojalta ja puolet valtiolta. Eli en usko, että Tesla olisi tähän muutenkaan lähtenyt. Model 3 kyllä muuten varmasti sopisi tähän tukeen, koska perusmallin hinta tulee olemaan sähköautolle hyvin tavallinen. Mutta saattaa tosiaan kaatuaa siihen, että Teslaa ei kinosta tulla mukaan maksajaksi.

Jos koko tukea nyt edes tulee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:28 Jos palataan tuohon Bernerin kaavailemaan sähköautojen hankintatukeen, niin vaara ohi! Siihen tullee joku euroraja, jonka ylittäviin autoihin tukea ei saa. Näin tulkitsin Hyysäriä.
Nyt kun vielä laitetaan se euroraja siihen bussikaistallekin niin valtakunnassa on taas kaikki hyvin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:27 Oletko gattis kuullunut gps-navigaattorista?
Aika kalliita olivat 90-luvulla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.08.2017 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:27 Oletko gattis kuullunut gps-navigaattorista?
Aika kalliita olivat 90-luvulla.
Ja 80-luvulla niitä ei edes ollut!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Palaan vielä Hyysärin juttuun

"Raportti ei vielä tarkemmin yksilöi sähköautolle kaavaillun tuen suuruutta. HS:n tietojen mukaan työryhmässä olisi pohdiskeltu, että tuki voisi olla 1 000-1 500 euroa autoa kohden.

Tuesta yhteiskunnan osuus voisi olla 500 euroa, autokaupan ja -teollisuuden osuus loput.

Tukea annettaisiin vain niin sanotuille perheluokan sähköautoille, joten luksusautot jäisivät tuen ulkopuolelle."

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005345471.html

Eli LVM siis kaavailee, että tehdas maksaisi 500, maahantuoja 500 ja veronmaksajat 500. Teslallahan tehdas ja maahantuoja ovat sama taho ja en usko, että Tesla tähän lähtee.

Mutta varmaan monilla muilla merkeillä voi onnistua (ainakin niin, että tehdas ja maahantuoja ensin nostavat hintojaan 500 molemmat ja sitten sen jälkeen antavat 500 alennusta, eli kuluttajan nettohyöty jäisi 500:aan).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ perheauton kokoluokassa onkin monta täyssähköä:-/

Ei tuollaisella tuella tule olemaan kummoistakaan vaikutusta. Tällä hetkellä sähköjen viehätys perustuu alempaan veroon, joka tuntuu erityisesti kalliissa autoissa ka hyvään kiihtyvyyteen kaupungiajossa, joka konventionaalisesti on kallista hankkia. Perheautoksi sähköt ovat kallita tuen kanssakin.

Kakkosautoksi joku renault twizyn tyylinen, mutta ripeämpi olisi mielenkiintoinen vehje. Tai sitten bemari voisi vain muotoilla i3:n fiksummin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Virkamiehet eivät varmastikaan mene tutkimaan auton sisätiloja ja pohtimaan, että onko tämä nyt kiellettyä luksusta vai ei :) Sen sijaan tulee varmasti joku euromääräinen hintaraja (esim. 50-60t).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

BMW i3:han on juuri ideaalisti muotoiltu sähkövehkeeksi: se on ruma ja säälittävä. Ketään ei vituta kun se ajaa oikealta ohi. Hinta on vain osa tätä tukipolitiikkaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.08.2017 10:51 http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017083 ... 0_u0.shtml

Mitä tästä pitäisi ajatella?
Onhan se reilu 15 vuotta jo kohtuullinen kakku. Mutta ainakin tästä voidaan päätellä, että oikeuspsykiatrin lausunnolla ei ole yksinään merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähköautoistakin menee edelleen autovero. Missään mallissa valtiolta tuleva 500 euroa ei riitä korvaamaan autoveron osuutta. Mutta ymmärtäähän sen, että kun autoilijaa on yli 50 vuotta verotettu, niin vaikeahaan se olisi kääntää asetuksia siihen asentoon, että autoilijaa voisi tukea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 10:19 Virkamiehet eivät varmastikaan mene tutkimaan auton sisätiloja ja pohtimaan, että onko tämä nyt kiellettyä luksusta vai ei :) Sen sijaan tulee varmasti joku euromääräinen hintaraja (esim. 50-60t).
60k sähköroadster olisi jo ihan pätevä peli.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Raja saisi olla max 30-35k€. Joku Tojota iCorolla saisi olla maksimitaso tuelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hyvä hyvä. Hinnat ylös vaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.08.2017 16:02 http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha ... 47567.html

On se vaan erikoistalousalue.
Hyvä nähdä tuollaisiakin artikkeleja. Yleensä keskitytään neliöhintoihin, vaikka espoossa asuntokauppojen mediaani on korkeampi kuin helsingissä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4307
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.08.2017 10:51 http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017083 ... 0_u0.shtml

Mitä tästä pitäisi ajatella?
Hyväksyn vapautuksen, kunhan tyyppi velvoitetaan pyörittämään omaa kebab-ravintolaa.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos ei työskentele 'alalla' ja vaihtaa nimeksi pandora butt, niin eikö se jo riitä passittamaan suljetulle?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti: 30.08.2017 21:04
Gat kirjoitti:Sitten kävellä tai ottaa taksi asemalta. Paska kaupunki.
Aja Mäntsälän asemalle auto parkkiin ja sieltä jatkat itse junalla pk-seudulle. Helppoa ku heinänteko tai paskatalikkoon nojailu !
Heh, joo. Muistan kun perheemme ekaa kertaa 70-luvun alussa kävi Varkaudesta asti Helsingissä, isäni jätti auton PORVOOSEEN ja siitä taksilla. Ylivarovaisuutta ehkä, mutta "minähän en sinne sumppuun aja", oli perustelunsa. Jollain myöhemmällä reissulla isäni osasi Foorumin parkkihalliin. Laskun saatuaan valitti kassatytölle että ei kai se näin paljon voi maksaa, tässä on virhe. No ei ollut. Sieltä kun tultiin pois, huomattiin ettei 30 metrin päässä olevalle Mannerheimintielle saanutkaan kääntyä. Piti ajaa vissiin Taka-Töölonkin läpi ja ostaa kioskista kartta siirtyäksemme sivusuunnassa ne muutamat metrit.

Mutta tottakai, vaikka olisi parkkihalli josta saa hakea autonsa iltaykdeksän jälkeenkin... keskustan parkkihallinen käyttäminen on ihan sama kuin jos tulisi suosiolla junalla tai bussilla aeemalle keskustaan. Sitten kävelisi ilman autoaan. Ehkä teillä on kotonanne ja työpaikallanne henkilökohtainen vakiparkkipaikka, junttituristeilla ei. Josta joudutte toki itsekin kävelemään keskustassa tai ottamaan sakot. Joten lisää parkkipaikkoja sinne. Jos ei maksuttomia, ainakin enemmän ja ilman aikarajoitusta ainakin illasta lähtien! Viimeksi mulle olisi ollut mahdotonta nähdä lentonäytöksestä muuta kuin alku niillä rajoituksilla. Vasta takaisin kulkiessani havaitsin satamassa ihan täyden ilman sitä ilankin rajoitusta ja ilman mitään aikarajoitusta kunhan maksaa.
James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:27 Oletko gattis kuullunut gps-navigaattorista?
Olen kuullut, mutta Vanhan Pikkumustan vakioverusteisiin ei kuulu, vaikka on muuten silloinen huippu HSE-varustelulla eli ilmastointi, kattoluukku ja penkit valikoitua nuoren lehmän nahkaa. Saahan navigaattoreita lisävarusteena. Vanhaan aikaan kuitenkin paikallistuntemus ja ihan paperinen kartta riitti, ei robottina tarvittu jotain konetta neuvomaan. Eiköhän siinä viimeinenkin suuntavaisto vähitellen katoa?
Bluntly kirjoitti: 27.08.2017 20:25 Mitä nämä itkee? Muutama kymmenen miltsiä tunnu missään kun elvytetään peräkorven liikennettä. Jätetään vaikka länsiväylä nykykuntoon muutamaksi vuodeksi.

Keskustan siltarumpusuhmurointi kävi kalliiksi: Kymmeniä miljoonia veroeuroja hassattiin junarataan, jota ei enää koskaan käytetä
Kyseiseen radanpätkään en osaa kommentoida, vain että jutussahan on myöhempi korjaus että onhan se rata sittenkin käytössä.

Enemmänkin alkaa vakavasti vituttamaan Kitinäläisten yleisasenne. Tärkeintä onko joku vitun Länsiväylä ihan timmissä kunnossa, pilkkaamistanne "maalaisista" viis.

Siis tajuatteko mitä Suomessa tapahtuu? Kirjastoja lopetetaan, kouluja lopetetaan, pienempiä sairaaloita lopetetaan,vanhusten kotihoito on surkastettu, pienet lentoasemat kuten Varkaudessa on poistettu käytöstä. Kaupallisesti Orimattilassa ovat kyläkaupatkin lopettaneet eikä ihmisten ilmoille ilman yksitysautoa tai taksia enää taida kulkea kuin koulubussi.

Minua hämmästyttää, että kaikki se infrastruktuuri teitä ja rautateitä ja julkisia sekä kaupallisia palveluja myöten rakennettiin silloin kun Suomella oli mahtoiko olla neljäsosaakaan nykyisestä varallisuudesta. Ja nyt kuulemma ei enää olekaan varaa edes säilyttää kerran köyhempänä aikana rakennettu? Mitä vittua?

Jos sanotaan, että se on nykyään kalliimpaa, niin tuskinpa aikoihin suhteutettuna. Jos sanotaan että varusteet ovat kallistuneet, niin täytyykö senkään viimeisen päälle olla. Esimerkiksi miksi junaradan tarvitsisi olla sähköistetty? 70--luvulla pääsimme Kuvelammen metsästyseuran kämpälle diesel-sähköisellä "lattähatulla" erli virallisemiin "kiskobussilla". Jos rautatieliikenne kaupallistetaan, niin tietenkään sellaisia reittejä ei kannata voiton tavoittelussa säilyttää. Taikka jokainen ostakoon omat kirkansa... vaikka kirjastot käyttävät nykyään lähes ilmaisia alaan kouluttamattomia sivareita.

Liekö kokoomuksen ideologiaa, että millään ei ole väliä paitsi taloudellisella voitolla ei edes Valtiolle ja Kunnille. Kansan edusta huolehtimisesta viis. Mitäs eivät menesty ja juppiudu.

Mutta Kitinässä varmaan vain vittuilette, että mitä siellä "maalla" asua tai siellä ihmisiä tukea, tulkaa tänne isoihon kaupunkeihin. Useimpien täällä utopia on maailma, jossa asutaan vain pääkaupunkiseudulla ja ihmiset elävät myymällä toisilleen viinaa, barista-kahvia, muotivaatteita, taksi-ja catering-palveluita tai myymällä markkinontia, sovelluksia, lääkäripalveluja yksityishinnoin ja kallista juridista apua niille kaikille.

EDIT TOISTO SAMASTA VIESTISTä
Minua hämmästyttää, että kaikki se infrastruktuuri teitä ja rautateitä ja julkisia sekä kaupallisia palveluja myöten rakennettiin silloin kun Suomella oli mahtoiko olla neljäsosaakaan nykyisestä varallisuudesta. Ja nyt kuulemma ei enää olekaan varaa edes säilyttää kerran köyhempänä aikana rakennettu? Mitä vittua?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei kukaan pakota ihmisiä isoihin kaupunkeihin. Ihan itse niihin haluavat ja kun ei ole käyttäjiä, palvelut kuolevat. Laita itse kyläkauppa pystyyn Orimattilaan ja perusta junaliikenneyhtiö ajamaan Savonlinnaan dieselveturilla. Ovat varmasti hienoja bisneksiä.

Minulla on tuttavapiirissä melkoinen joukko pikkupaikoista kaupunkiin muuttaneita eikä kukaan halua takaisin missään olosuhteissa. Vaikka Kepu miten haraisi vastaan, suunta ei muutu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 31.08.2017 19:22
James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2017 8:27 Oletko gattis kuullunut gps-navigaattorista?
Olen kuullut, mutta Vanhan Pikkumustan vakioverusteisiin ei kuulu, vaikka on muuten silloinen huippu HSE-varustelulla eli ilmastointi, kattoluukku ja penkit valikoitua nuoren lehmän nahkaa. Saahan navigaattoreita lisävarusteena. Vanhaan aikaan kuitenkin paikallistuntemus ja ihan paperinen kartta riitti, ei robottina tarvittu jotain konetta neuvomaan. Eiköhän siinä viimeinenkin suuntavaisto vähitellen katoa?

Suositan, että kirjoitat Joulupukille ja toivot jotain näistä
https://www.verkkokauppa.com/fi/search/ ... vigaattori

Tottahan se on, että navigaattorin käyttö saattaa heikentää suunistuskykyä ilman sitä, mutta entä sitten? Olisko Helsingin reissusi sujunut paremmin navigaattorin kanssa vai ilman?

Vai onko niin, että koska 80-luvullakaan ei tarvittu navigaattoreita, niin et aio ostaa? Luulisi kaltaisesi sci-fi nörtin viehättyvän ajatuksesta, että suunnistat avaruudesta tulevan signaalin perusteella..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.09.2017 9:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 31.08.2017 16:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.08.2017 10:51 http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017083 ... 0_u0.shtml

Mitä tästä pitäisi ajatella?
Hyväksyn vapautuksen, kunhan tyyppi velvoitetaan pyörittämään omaa kebab-ravintolaa.
Tarkoitatko, että kebab-ravintola tarjoaisi ns. lähiruokaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:44
Bhven kirjoitti: 31.08.2017 16:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.08.2017 10:51 http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017083 ... 0_u0.shtml

Mitä tästä pitäisi ajatella?
Hyväksyn vapautuksen, kunhan tyyppi velvoitetaan pyörittämään omaa kebab-ravintolaa.
Tarkoitatko, että kebab-ravintola tarjoaisi ns. lähiruokaa?
Listalla "Death döner", jossa kaksi kiloa lihaa ja luuta. Jos jaksaa, saa ilmaiseksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.09.2017 9:26
James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:44
Bhven kirjoitti: 31.08.2017 16:54
Hyväksyn vapautuksen, kunhan tyyppi velvoitetaan pyörittämään omaa kebab-ravintolaa.
Tarkoitatko, että kebab-ravintola tarjoaisi ns. lähiruokaa?
Listalla "Death döner", jossa kaksi kiloa lihaa ja luuta. Jos jaksaa, saa ilmaiseksi.
Saatavuus rajoitettu, sesongin mukaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toyota mainostaa FB:ssa jo Yaris Hybridiä "Tervetuloa ohituskaistalle" :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja