Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:43
ajatuksesta, että suunnistat avaruudesta tulevan signaalin perusteella..
Oliskin ulkoavaruudesta tuleva. Mutta ei. Kiertoradalta vaan. On niin vanhakin, toi gps systeemi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Eikö älypuhelimiksi kutsutuissa laitteissa ole navigaattorit nykyään?

Tää on nyt taas tätä televisionroudaamista, jossa tervejärkisyyden horisontti järkkyy.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 01.09.2017 10:57 Eikö älypuhelimiksi kutsutuissa laitteissa ole navigaattorit nykyään?
Mutta onko seniorikännyköissä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jotenkin tuntuu, että minua taas pilkataan. Olisinpa saanut Kitinästä edes pillua, mutta en sitäkään.
James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:43 Suositan, että kirjoitat Joulupukille ja toivot jotain näistä
https://www.verkkokauppa.com/fi/search/ ... vigaattori

Tottahan se on, että navigaattorin käyttö saattaa heikentää suunistuskykyä ilman sitä, mutta entä sitten? Olisko Helsingin reissusi sujunut paremmin navigaattorin kanssa vai ilman?

Vai onko niin, että koska 80-luvullakaan ei tarvittu navigaattoreita, niin et aio ostaa? Luulisi kaltaisesi sci-fi nörtin viehättyvän ajatuksesta, että suunnistat avaruudesta tulevan signaalin perusteella..
No ei vielä 2001 ollut navigaattoreita premiumtason Land Rovereissakaan jollaisen ostin vain vähän käytettynä ja liikkuu vielä. EDIT: Jaa onhan siinä cruise control ja kuuden levyn cd-vaihtaja. Ja pieni bensakutonen.

Hmmm joo. Nörtisti minua kiehtoi, kun katsoin sen vihonviimeisen avaruussukkulalennon melkein kokonaan ja sängyssä maaten langaton läppäri vatsani päällä. Livenä avaruudesta nasateeveestä. Ei olisi poikasena uskonut. Jaa sainhan maanvuokraajaltani 50-vuotislahjaksi värkin, jossa vaikkakaan ei ole karttaa, siihen voi merkitä kolme sijaintia ja satelliitit kertovat missä suunnassa ja miten kaukana ovat. Myöskin jopa rannekellossani on kompassi, aikasynkrooni atoomikelloon jossain Saksassa ja pitäisi vielä olla valoenergiakäyttöinen. Kahteen viimeiseen, että paskat. Sehän kuolee nälkään jos ei kerran päivässä anna kirkasta auringonvaloa tai kohdelamppua. Atoomikellosynkrooni toimii vielä Orimattilassa, mutta ei Savossa asti. Paskan myivät.

Mutta joo. Olen kyllä harkinnut autonavigaattorin ostoa. Varsinkin kun äiti ja minä meinasimme myöhästyä isäni siunaustilaisuudesta Kuopiossa. Olin katsonut kartasta, että moottoritieltä pääsee sinne helposti, mutta viitoissa onkin vain tuntemattomien katujen nimiä eikä kaupunginosien kylttejä.. Moottoriteillä on hieman hankala kääntyä. Kun se onnistui, ihan oikein arvioin leveysasteen. Mutta olittin motarin väärällä puolella. Jonkun huoltoaseman pihalta soitin sitten taksin, joka edellä ajaen johdatti meidät kappelin pihalle. Oli aika mutkikas vaikka lyhyt reitti.

Joten erikoistilanteisiin navigaattori olisi hyvä. tavallisesti ei tarvitse, jos paperikartta ja paikallistuntemus. Aikas masentavaa, jos liikkuminen onkin kohta robottien ohjaamaa ja ihmiset tahdottomia botteja hekin..

Mutta päävalitukseni eli Helsingin surkea pysäköintitilanne on ERI ASIA!!!
So Hard kirjoitti: 31.08.2017 23:25 Ei kukaan pakota ihmisiä isoihin kaupunkeihin. Ihan itse niihin haluavat ja kun ei ole käyttäjiä, palvelut kuolevat. Laita itse kyläkauppa pystyyn Orimattilaan ja perusta junaliikenneyhtiö ajamaan Savonlinnaan dieselveturilla. Ovat varmasti hienoja bisneksiä.

Minulla on tuttavapiirissä melkoinen joukko pikkupaikoista kaupunkiin muuttaneita eikä kukaan halua takaisin missään olosuhteissa. Vaikka Kepu miten haraisi vastaan, suunta ei muutu.
Mun mielestä näet tilanteen väärin päin. En minäkään käsitä, että olisi jotain pahisten salaliittoa, joka PAKOTTAISI ihmset muuttamaan isoihin kaupunkeihin. Sen sijaan he ovat ihan vain yksilötasolla PAKOTETTUJA, kun vuosikymmeniä olleet julkinen huolto lääkintäapua myöten ja kaupallisetkin palvelut katoavat alta. Vaikka niihin paljon köyhempänä aikana oli varaa, nyt ei mukamas ole.

No, koska kaikki eivät ole niin erinomaisia kuin sinä, sitten päätyy tekemään osapäiväduunia siivoojana pääkaupunkiseudulla ja asumaan liian kalliisti jossain Vantaan Koivukylässä tai ItäHelsingin mamughetossa. Niiden ihmisten henkiläkohtainen tilanne on vain huonontunut, vaikka sinulla ja kavereillasi on niin kivaa tässä sairaassa nykymaailmassa. Niin ja tärkeintä toki ovatko Länsiväylä ja Kehä Ykkönen priimakunnossa!!! Ja tiedättekö hyviä etnoravintoloita!

Niin tällä Orimattilan kylällä oli mun lapsuudessa kaksi kauppaa. Lopulta vain yksi, jossa myös posti. Nyt ei ole kolmeen vuoteen ollut, ja kylän isännät ja kauppaketjut ovat arvioineet, ettei kannata. Eikä minullekaan, kunhan vain sadan metrin päästä sain ruokaa, röökiä ja kaljaa.
Viimeksi muokannut Gat, 01.09.2017 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pysäköinnistä: ei missään suurkaupungissa (luetaan Helsinki tässä tapauksessa suurkaupungiksi..) ajeta autolla oven eteen ja kävellä siitä kohteeseen. Ellei sitten alla ole joku Mclaren tai Bentley ja parkkeerata Dubai Mallin, Harrodsin tai Waldorf Astorian eteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.09.2017 12:27Mutta päävalitukseni eli Helsingin surkea pysäköintitilanne on ERI ASIA!!!
Ei se tilanne ole surkea. Aina on tilaa. Tilanne on surkea vain visukintuille, jotka haluavat parkkeerata yökausiksi ilmaiseksi ja ajelevat taksilla koska eivät viitsi siirtyä kartasta ja kompassista 2000-luvulle.
Mun mielestä näet tilanteen väärin päin. En minäkään käsitä, että olisi jotain pahisten salaliittoa, joka PAKOTTAISI ihmset muuttamaan isoihin kaupunkeihin. Sen sijaan he ovat ihan vain yksilötasolla PAKOTETTUJA, kun vuosikymmeniä olleet julkinen huolto lääkintäapua myöten ja kaupallisetkin palvelut katoavat alta. Vaikka niihin paljon köyhempänä aikana oli varaa, nyt ei mukamas ole.
Eivät nuoret ihmiset kaupunkeihin muuta sen vuoksi, että persereikäjönsterin homeinen hospitaali suljetaan. Kaupungistuminen on ihan luonnollinen ja tervetullut asia. Suomihan on siinä jäljessä muihin jälkiteollisiin yhteiskuntiin.
No, koska kaikki eivät ole niin erinomaisia kuin sinä, sitten päätyy tekemään osapäiväduunia siivoojana pääkaupunkiseudulla ja asumaan liian kalliisti jossain Vantaan Koivukylässä tai ItäHelsingin mamughetossa. Niiden ihmisten henkiläkohtainen tilanne on vain huonontunut, vaikka sinulla ja kavereillasi on niin kivaa tässä sairaassa nykymaailmassa. Niin ja tärkeintä toki ovatko Länsiväylä ja Kehä Ykkönen priimakunnossa!!! Ja tiedättekö hyviä etnoravintoloita!
Jos kuvittelee saavansa paremman toimeentulon hengaamalla maaseudulla, ei sitäkään mikään estä. Koska sinne ei juuri kukaan halua jäädä, ei niitä palveluitakaan sitten jää. Kaupunkeja on muuallakin. Tosin nyt muuttoliike on myös Kouvulan tyyppisistä persereikäkaupungeista kohti isompia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:43 Suositan, että kirjoitat Joulupukille ja toivot jotain näistä
https://www.verkkokauppa.com/fi/search/ ... vigaattori
Aivan sairasta ehdottaa jotain erillistä navigaattoria autoon vuonna 2K+. Vähän sama kuin ehdottaisi videonauhurin ostoa, koska myös tietokoneen kovalevylle voi tallentaa.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

=Bhven post_id=738757 time=1504272092 user_id=1355]
James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2017 8:43 Suositan, että kirjoitat Joulupukille ja toivot jotain näistä
https://www.verkkokauppa.com/fi/search/ ... vigaattori
Aivan sairasta ehdottaa jotain erillistä navigaattoria autoon vuonna 2K+. Vähän sama kuin ehdottaisi videonauhurin ostoa, koska myös tietokoneen kovalevylle voi tallentaa.
Mitä horiset? Minulta on kärähtänyt monta kiintolevyä-. Sen sijaan enimmäkseen nuorempana varastamieni VHS-nauhojen, joita kolme kuutiometriä, sisältö on tallessa. Ehkä pupuddidu, kuvanlaatu ei ole ei ole tedän neitien vaatimaa. Mutta tallessa ovat, toisin kuin jollain kiintolevylllä.

Onkin ollut mielessä kysyä vittuilua aiheuttavaa, että eikös ole vaikeaa nykyään ottaa TV-ohjelmia pysyvästi talteen. Monta laitettta ja monta piuhaa niiden välillä. Ennenvanhaan vain painoi "Rec"-nappia ja siten sillä vanhan ajan nauhalla se oli ja pysyy. Samalla tapaa radiota C-kasetille. Oletan, että nykyään sellainen on hieman monipolvisempaa.
So Hard kirjoitti: 01.09.2017 14:07
Gat kirjoitti: 01.09.2017 12:27Mutta päävalitukseni eli Helsingin surkea pysäköintitilanne on ERI ASIA!!!
Ei se tilanne ole surkea. Aina on tilaa. Tilanne on surkea vain visukintuille, jotka haluavat parkkeerata yökausiksi ilmaiseksi ja ajelevat taksilla koska eivät viitsi siirtyä kartasta ja kompassista 2000-luvulle.
Mun mielestä näet tilanteen väärin päin. En minäkään käsitä, että olisi jotain pahisten salaliittoa, joka PAKOTTAISI ihmset muuttamaan isoihin kaupunkeihin. Sen sijaan he ovat ihan vain yksilötasolla PAKOTETTUJA, kun vuosikymmeniä olleet julkinen huolto lääkintäapua myöten ja kaupallisetkin palvelut katoavat alta. Vaikka niihin paljon köyhempänä aikana oli varaa, nyt ei mukamas ole.
Eivät nuoret ihmiset kaupunkeihin muuta sen vuoksi, että persereikäjönsterin homeinen hospitaali suljetaan. Kaupungistuminen on ihan luonnollinen ja tervetullut asia. Suomihan on siinä jäljessä muihin jälkiteollisiin yhteiskuntiin.

Jos kuvittelee saavansa paremman toimeentulon hengaamalla maaseudulla, ei sitäkään mikään estä. Koska sinne ei juuri kukaan halua jäädä, ei niitä palveluitakaan sitten jää. Kaupunkeja on muuallakin. Tosin nyt muuttoliike on myös Kouvulan tyyppisistä persereikäkaupungeista kohti isompia.
Aika paksua systeemin shakaalilta, joka on ostanut mulle viskipullon ja juonut sen itse. Mitä vittua, että teille on alentavaa hauskaa pilkkaa mainita joku Savonlinna tai Kouvola. Jälkimmäisessä oleln tosin ollut, en suosittele. Koeta itse vanhetessasi asua muualla kun nyt, ja sillä asuvista paskat nakkaatte, yliolennot ilman yhteiskummallisen vastuun tajua.
Ja, joo, enhän minä töitä tee, mutta maksan reippaasti veroja. Hyvä niin, kunhan sillä ei elätettöisi mamu´ja ja vanhoja juoppoja kuten minä. Täällä Orimattkan pikkukylällä kuitenkin selvisi, kun oli kyläkauooa, posti ja bussit juopoille, lapsille ja vanhuksille. Ei ole enää, joten talveksi toki minäkin kaupunkin.

Ja "persereikäjönsterit". Ei ne sitä olleet, ennen kuin infrastruktuuri ja kaupallisetkin palvelut.. joihin ennen oli varaa... purettiin koska nyt koko Suomi on kai sen takia, että parilla sadalla helsinkiläismiehellä on hauskaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ rahalla saa palveluita persjönsteriinkin. Minä voin tulla siivoajaksi, juoppokuskiksi, televisionkantajaksi ja kauppatädiksi ihan vaikka huomenna. Liksan pitää vaan olla jonnin verran parempi kuin nyt.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 01.09.2017 18:50 Onkin ollut mielessä kysyä vittuilua aiheuttavaa, että eikös ole vaikeaa nykyään ottaa TV-ohjelmia pysyvästi talteen. Monta laitettta ja monta piuhaa niiden välillä. Ennenvanhaan vain painoi "Rec"-nappia ja siten sillä vanhan ajan nauhalla se oli ja pysyy. Samalla tapaa radiota C-kasetille. Oletan, että nykyään sellainen on hieman monipolvisempaa.
Nauhoittaminen on niin last season. Oon ymmärtänyt, että modernit ihmiset katsoo ne ohjelmat jostain netflixin tapaisista suoratoistopalveluista jo ennen kuin ne tulee telkkarista. Old school hifistinä ostan tai vuokraan edelleen fyysisiä levyjä. Mutta kuten C-kasettia, niin ei VHS:ää vaan pysty katsomaan millään asiallisella näyttölaitteella. Käsittämätöntä miten joku on joskus jotain kuvaputkitelevisioita tai tietokonenäyttöjä suostunut katsomaan. On nääs sellasta tuhrua ja välkettä ettei mitään järkeä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Netflix on tappanut leffojen vuokraamisen lisäksi TV:n katsomisen täysin. En muista koska viimeksi katsoin televisiota. Lienee joku potkupallomatsi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän netflixistä edes näe napakymppiä tai veli puolikuuta!?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.09.2017 18:50Ja "persereikäjönsterit". Ei ne sitä olleet, ennen kuin infrastruktuuri ja kaupallisetkin palvelut.. joihin ennen oli varaa... purettiin koska nyt koko Suomi on kai sen takia, että parilla sadalla helsinkiläismiehellä on hauskaa.
Olivat. Suomi on ollut täynnä surkeita tuppukyliä joiden kalliilla aluepoliittisella rahalla rakennetut uimahallit ja kaupungintalot happanevat tyhjyyttään, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että Suomi kaupungistuu koska yritykset haluavat toimia, ihmisen opiskella ja asua kaupungeissa. Sun kausaliteetti on väärin päin. Ei sitä "infraa pureta" sen takia, että saadaan ihmiset lähtemään, vaan se puretaan siksi että ihmiset lähtivät jo. Myös esim. vähittäiskauppa keskittyy ja siirtyy verkkoon ihan orgaanisesti, kenenkään ohjaamatta. Opiskelemaan lähteneet eivät persejönstereihin halua palata. Ilmajoki, Mynämäki tai Karhula ei vain tarjoa sitä halutaan. Eivät, vaikka siellä olisi homeinen uimahalli, kaupungintalo, raskaasti subventoitu onnikka, S- ja K-kaupat, osuuspankin konttori ja kaljakuppila ja isolla tiellä ABC.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.09.2017 0:03 ^ Eihän netflixistä edes näe napakymppiä tai veli puolikuuta!?
Areenasta näkee velipuolikuuta!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nykyään en koskaan tallenna tv-ohjelmia, koska ne kaikki löytyvät esim. yle areenasta, MTV katsomosta tai nelosen ruudusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Netflix on täyttä paskaa. Ei siellä ole kuin reilut 2000 elokuvaa.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Katson Netflixistä pääasiassa sarjoja. Leffat löytyvät paremmin SfAnytimesta.

OBS! Olin päässyt sun allekirjoitukseesi :cheer:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2017 9:03 Nykyään en koskaan tallenna tv-ohjelmia, koska ne kaikki löytyvät esim. yle areenasta, MTV katsomosta tai nelosen ruudusta.
Mut ei se oo sama asia. Tallentamalla ne on varmasti saatavilla ja niinku ikiomia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Etkö sä postannut ton saman jo aikasemmin. Edit. eikun se oli sama tutkimus 2016.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

https://www.suomenuutiset.fi/valimerell ... nkia-heti/

Aika moraalitonta tuo "pelastaminen" on ollut, käytännössä laittoman maahanmuuton järjestämistä. Jännä että Libya pystyi estämään perseilyn, mutta EU ei.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 03.09.2017 23:21 Etkö sä postannut ton saman jo aikasemmin. Edit. eikun se oli sama tutkimus 2016.
Joo. Mutta on kätevää, kun sit mäkin voin vain copy-pasteta ilmeisen kommentin tähän urpoiluun:
urpiainen kirjoitti: 10.08.2016 20:26 Mä olen kyllä vähän yllättynyt. En toki Suomen sijoituksesta, vaan siitä, että joku vielä julkaisee tätä samaa asiaa. Kun asiasta keskusteltiin indeksin julkaisun yhteydessä kevättalvella (ks. esim. http://www.talouselama.fi/uutiset/komme ... sa-6545745), konsensus oli kai aika selvä, että koko indeksi, joka koskee hämärällä metodilla nikotiinin, alkoholin ja terveydelle haitallisten elintarvikkeiden veroja ja rajoituksia, on surkeaa tupakka- ja alkoholiteollisuuden lobbausta. Tätä mieltä kai täytyy olla, vaikka vastustaisi Suomen holhousvaltiomaisia piirteitä ja ajaisi sähkötupakan vapautusta.

Laajemmin tästä "tutkimuksen" julkaisijan, Institute of Economic Affairsin, roolista tupakkateollisuuden hyödyllisenä idioottina voi lukea vaikka täällä: https://www.theguardian.com/commentisfr ... en-liberty
urpiainen kirjoitti: 11.08.2016 9:24 Siellä indexin sivuillahan ne kriteerit on selitetty (pääpiirteissään, kvantifikaation tasolle ei taideta mennä). Mukana on verotusta, myynti- ja mainontarajoituksia ja esimerkiksi tiukkaa rattijuopumuslainsäädäntöä. Toistan vielä, että vaikka ajttelisikin (kuten minäkin ajattelen), että normisto ja siihen liittyvä byrokratia kaipaa Suomessa keventämistä, niin tällaista lobbausroskaa kuin tämä nanny state index ei silti pitäisi levitellä epäkriittisesti. Minusta on jotenkin kuvaavaa mustavalkoiselle ja epä-älylliselle ajallemme, että tätä ei tunnuta ymmärrettävän. Sivustahuutajan linkkaama indeksi olisi paljon parempi mielenkiinon kohde kuin tämä hölmöily.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voi voi kun elitistejä harmittaa meidän punaniskajunttien kiinnostus näihin omaa elämäämme koskettaviin seikkoihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Valtakunnassa kaikki hyvin, valtakunnansyyttäjä on syytteessä ja poliisiylijohtoa epäillään virkavelvollisuuden rikkomisesta :)

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005352667.html

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201708302 ... 0_u0.shtml
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja