Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kohta alkaa loma!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu!

Pitänyt urakoida rästissä olleita paperitöitä, haluan saada pois ennen lomaa. Vakuutustyhtiöiden laskutukset ovat olleet jäljessä monta kuukautta. Nyt olen jo päässyt toukokuuhun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti:Juu!

Pitänyt urakoida rästissä olleita paperitöitä, haluan saada pois ennen lomaa. Vakuutustyhtiöiden laskutukset ovat olleet jäljessä monta kuukautta. Nyt olen jo päässyt toukokuuhun.
Vakuutusyhtiöt ovat tiukentaneet linjaa toivottasti jotain napsahtaa tilillesi(Ei tietysti liikaa, vaikka tehdystä työstä joku korvaus pitääkin saada), jouduin itse tekemään jonkun pikkujutun takia jonkun täydennyksen hakemaani asiaan, ei sentään soittaa tarvinut enää perään, voisin prkl lähetellä pyyntöjä ja hakemuksia joka kuukausi mutta aika monta vuotta meni taas edellisestä hakemuksesta, onneksi eivät voi torpata joskus aiemmin hyväksyttyjä ja lähettäähän ne mulle nyytin rahaa varmaan paikkaan joka kuukausi..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Juu!

Pitänyt urakoida rästissä olleita paperitöitä, haluan saada pois ennen lomaa. Vakuutustyhtiöiden laskutukset ovat olleet jäljessä monta kuukautta. Nyt olen jo päässyt toukokuuhun.
Vakuutusyhtiöt ovat tiukentaneet linjaa toivottasti jotain napsahtaa tilillesi(Ei tietysti liikaa, vaikka tehdystä työstä joku korvaus pitääkin saada), jouduin itse tekemään jonkun pikkujutun takia jonkun täydennyksen hakemaani asiaan, ei sentään soittaa tarvinut enää perään, voisin prkl lähetellä pyyntöjä ja hakemuksia joka kuukausi mutta aika monta vuotta meni taas edellisestä hakemuksesta, onneksi eivät voi torpata joskus aiemmin hyväksyttyjä ja lähettäähän ne mulle nyytin rahaa varmaan paikkaan joka kuukausi..
Joo. Eivät enää automaattisesti maksa lausuntopalkkioita, koska laki ja lain tulkinta on muuttunut ja vuoden alusta pitänyt toimittaa ilmaiseksi sairauskertomustiedot. Luonnollisesti hoidon maksavat aiempaan tapaan, mutta jkv tässä laskutus putoaa. Jos vak. yhtiö erikseen pyytää lääkärinlausuntoa, niin sitten palkkio maksetaan. Tietysti hiukan vähenee työkin, koska jatkossa laitan vain raakana kertomuskopiot menemään. Nyt olen vähän copy-pastella naksutellut.

Laitoin silti pokkana lausunnon ja lausuntopalkkion mukaan laskuihin. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Ei ole vielä tullut rahoja tai hylkyä. Rattaat pyörivät hitaasti kummassakin päässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Aamuksi oli vain yksi kolmasosalitran Karhu!!!
Tupakkaa ei ole yhtään.
Ilman niitä en pysty edes ajattelemaan!
Lähin kauppa 11 km päässä!
Bensa kurahtanut melkein loppuun! (No on kanisterissa sentään.)
Maaseudun idylliä!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Lähin viinakauppa (ja kaksi muuta kauppaa, joissa myydään viinaa) olis tossa parinkymmenen metrin päässä kulman takana. Pitäsköhän ryhtyä juopoksi, kun viinaa saa niin helposti ja kunnon suomalainen heti alkoholisoituu, jos näin on. Ei vaan millään jaksaisi ryypätä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: Ei vaan millään jaksaisi ryypätä.
Nyt joku roti

:kele:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Vieläkö sä muuten juoksentelet? Eikös sulla jalkavammoja ollut?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Juoksentelen, mutta toistaiseksi vielä harvennetussa muodossa. En muista kerroinko täällä, mutta ammattilainen tutki ja kuvasi askellukseni. Sain venytysohjeet ja vaihdoin pronaatiotuellisiin juoksukenkiin. Kivut ovat hiljalleen vähentyneet eli olen pystynyt aloittelemaan juoksua uudelleen. En olisi aluksi halunnut taukoilla, mutta oli lopulta niin kivuliaat jalat, että oli pakko. Mutta siis nyt alan vihdoin olla täysin kivuton, jeih!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juoksut on juostu niin yö- kuin päiväjuoksut, shrinking..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt olen taas peruselintarvikkeilla varustettu.
Epäreilua että silloin kun ajan ihan varmasti nollapromilleilla, yhtään kyttää ei näy.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:Nyt olen taas peruselintarvikkeilla varustettu.
Karhua, tupakkia ja lihapiirakoita?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:
Gat kirjoitti:Nyt olen taas peruselintarvikkeilla varustettu.
Karhua, tupakkia ja lihapiirakoita?
Tietysti.
Mutta lihapiirakan tilalla lihapasteijoita ja joku lihapulllat-muusi -eines.
Sekä tonnikalaa ja savustettua kilohailia ja sardiineja, tölkissä että vähän säilyvät.
Katkarapupussikeittoa. Jostain syystä lähinnä vain kala menee alas nykyään. Perunoita on jo, mutta en jaksa keittää. Munia on, nielen raakana.

Sitten leipäjuustoa ja litra jorkuttia.

Mutta tärkeimpänä toki 48 pikkutölkkiä Karhua ja seitsemän askia Mallua. Niin ja iso purkki murukahvia.

Kyllä näillä nyt muutaman päivän taas pärjää, paskapaperiakin on runsaasti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Mutta lihapiirakan tilalla lihapasteijoita ja joku lihapulllat-muusi -eines.
Sekä tonnikalaa ja savustettua kilohailia ja sardiineja, tölkissä että vähän säilyvät.
Katkarapupussikeittoa. Jostain syystä lähinnä vain kala menee alas nykyään. Perunoita on jo, mutta en jaksa keittää. Munia on, nielen raakana.

Sitten leipäjuustoa ja litra jorkuttia.

Mutta tärkeimpänä toki 48 pikkutölkkiä Karhua ja seitsemän askia Mallua. Niin ja iso purkki murukahvia.

Kyllä näillä nyt muutaman päivän taas pärjää, paskapaperiakin on runsaasti.
Minusta tonnikala on aika mautonta. Syötkö sellaisenaan vai jonkin kanssa? Millaista kilohaili on? Täytyykö perata tai jotenkin käsitellä? Onko kallista? Saako sitä aivan tavallisista ruokakaupoista? Munien nieleminen raakana tuntuu aika kuvottavalta. Preferoin paistamista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tölkissä se kilohailikin, perattu toki, hyvää koska savustettu.
Tonnikalapurkkeja saa monin tavoin maustettuna. On kaikkea ihme tikka-masalaa ja italialaista kastiketta , sitten on curryä ja mulle liian mausteista chiliä. Itse ostan lähinnä "Tonnikalaa meksikolaisittain"- Siinä on nimittäin papuja mukana. Ja voihan sitä sekoittaa muun kanssa tai sekoittaa siihen jotain.

Kannattaa lämmittää ne purkkikalat. Mutta ei tölkkiä edes avattuna mikroon, salamat lyö, vaan erilliselle lautaselle mikroon.

Itse olen mieltynyt Siwassa myytäviin salaattisekoituksiin. Tonnikalasalaatti kaaleineen ym rehuineen , yksine tomaatteihin ym, kelpaa mulle. Se syödään kylmänä, kala tai liha vain vertauskuvallista, mutta sekaan voi heittää vaikka sen meksikolaisen tonnikalan tai muuta purkkikalaa tai -lihaa, se kuumennettuna.

Siwoista lähinnä niitä. Tänään ei isommassa mestassa ollut ei meksikotonnaria eikä niitä valmiita salaattijutskia.

Edit: Itse ROCKY nieli aamuisin viisi raakaa kananmunaa. Hinttarit voitte lisätä sekaan tilkan sokeria. On se syötävää ja ennen kaikkea nopea tehdä ja niellä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Paljon dataa, kiitos siitä. Mutta entä se kilohailin hinta?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:Gat. Paljon dataa, kiitos siitä. Mutta entä se kilohailin hinta?
En mä niitä hintoja juuri katso. Sellaisissa sardiinipurkin kokoisissa. Kyläkaupasta sai ennen John Westin sitä, kotimaiset saman elukan savustetutkaan ei ihan niin hyviä.

Mulla vain näissä ja tonnikalassa ja sardiineissa, että jostakin syystä liha ei enää niin maistu. Ja että tölkkitavara säilyy ja säilyy ja on helppo valmistaa, kun en jaksa ruokaa ollenkaan oikeasti tehdä. Siihen tarvitsisin vaimon. Mutta minkä vaan purkkiruuan maku tuntuu tietysti paremmin, jos sen lämmittää.

Jaa, olen joskus ostellut säilyketölkissä "poropyöryköitä", niissä vain makuna poroa. En tölkitettyjä "hirvipyörykoitä" kuin kerran, ne on juu aika kalliita. Mutta onhan niissä (porossakin) vivahde riistan mausta. Ja valmiit lihapullat on muutenkin parempia tölkistä kuin pakasteesta. Semmoiset K-marketista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eilen söin purkillisen tonnikalaa vihannesten kera ranskalaisten kanssa. Siis purkissa oli tonnikalaa, vihanneksia ja jotain lientä. Aivan maukasta. Halpaa. Lidlin perunasipulisekoituksen kanssa vielä halvempaa. Hinta-laatu suhde siis hyvä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tässähän tulee ihan nälkä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tässähän tulee ihan nälkä!
Donitseja ostamaan, chief Wiggum.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:Eilen söin purkillisen tonnikalaa vihannesten kera ranskalaisten kanssa. Siis purkissa oli tonnikalaa, vihanneksia ja jotain lientä. Aivan maukasta. Halpaa. Lidlin perunasipulisekoituksen kanssa vielä halvempaa. Hinta-laatu suhde siis hyvä.
Tonnikalaa saa siis eri mausteilla ja lisukkeilla. Halpaa joo. Sitä meksikolaista papuineen ei aina löydy. Savustettu mutta purkitettu kilohailikin on harvinaista.

Jos pakasteisiin alentuu, (ja vittu, enhän kaloja perkaa) niin pakastetut kalapuikot ovat myös hyviä, pakastettujen ranskalaisten kanssa. Vaikka jo kypsiä kaupasta ovatkin, kai ne ruskistuisi paremmin, jos oikeaan uuniin laittaisi. Minä kuitenkin vain heitän ne lautasella mikroon ja Floraa sinne myös. Kuumettuaan vielä purkki kylmää kermaviiliä kastikkeeksi.

Kuitenkin ilman emäntää syön mielellään monet muut kylmänä, helpompi nielläkin niin.
LIHAHYYTELÖ on halpaa, erittäin ravitsevaa, sen voi syödä kylmänä siltään tai jonkun muun kanssa.

Purkkisilli ja uudet perunat myös parasta ja halpaa, kunhan jaksaisin keittää perunat.

Vitamiineja sitten apteekin purkista ja/tai tuoremehutölkistä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Jos pakasteisiin alentuu, (ja vittu, enhän kaloja perkaa) niin pakastetut kalapuikot ovat myös hyviä, pakastettujen ranskalaisten kanssa. Vaikka jo kypsiä kaupasta ovatkin, kai ne ruskistuisi paremmin, jos oikeaan uuniin laittaisi. Minä kuitenkin vain heitän ne lautasella mikroon ja Floraa sinne myös.
Tämä on kyllä käsittämätöntä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin