Mahtimenoo maanantaina

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ihan jees fiiwis. Ei tarvitse enää pettyä Rion vuoksi, joten voi keskittyä Valioliigaan ja muuhun tarkeään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Koskas ne olympialaiset alkaa?

No ei vaiskaan, olin oikein kunnon suomalainen ja heräsin katsomaan keihään finaalin.

Urheilusta en mitään ymmärrä, mutta onhan se aika erikoista, että vielä Los Angelesista 1984 tuli 12 mitalia, nyt 1. Mistä mahtaa johtua? Titeysti itäblokki boitotoi 1984, mutta vaikka olisivat olleet mukanakin, varmasti aika monta mitalia olisi tullut.

Ovatko suomalaiset muita puhtaampia nykyään vai missä vika?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Todellinen maanantai, jätin läppärinkin kotiin. Onneks oli vanha tallessa...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Urheilusta en mitään ymmärrä, mutta onhan se aika erikoista, että vielä Los Angelesista 1984 tuli 12 mitalia, nyt 1. Mistä mahtaa johtua? Titeysti itäblokki boitotoi 1984, mutta vaikka olisivat olleet mukanakin, varmasti aika monta mitalia olisi tullut.

Ovatko suomalaiset muita puhtaampia nykyään vai missä vika?
Olisiko myös vähän niin, että Kiinan ja Afrikan maiden nousu olympialaisissa kiihtyi (ja joissain tapauksissa uudelleenkiihtyi - Kenia taisi menestyä jo 60-luvulla, mutta jätti väliin parit kisat 70-80-lukujen taitteessa?) juuri 80-luvun mittaan? Jos näin, niin kilpaillaan aika eri luokan väestöpohjaa vastaan kuin vielä 80-luvun alussa.

Ja tietysti Kekkonenkin kuoli siinä, ja ryhditöntä on elo ollut sittemmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kävin työpaikan vessassa aamujampalla. Siinä sitten hyvätapaisesti suihkautin ilmanraikastinta. Vittu, siinä olikin liipasin samaan suuntaan kuin suihkuaukko. Nymmää tuoksun sitten makealle sitruunalle koko ukko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Ja tietysti Kekkonenkin kuoli siinä, ja ryhditöntä on elo ollut sittemmin.
Tämä tuntuu todennäköisimmältä selitykseltä. Jos Kekkonen eläisi, hän pitäisi uudenvuodenpuheen, jossa sanoisi, että Suomen huippu-urheilu on saatava kuntoon. Kukaan ei uskaltaisi tulla kisoista ilman mitalia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kävin työpaikan vessassa aamujampalla. Siinä sitten hyvätapaisesti suihkautin ilmanraikastinta. Vittu, siinä olikin liipasin samaan suuntaan kuin suihkuaukko. Nymmää tuoksun sitten makealle sitruunalle koko ukko.
Uskaltaako sulle antaa ladattua asetta :twisted:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:. Ovatko suomalaiset muita puhtaampia nykyään vai missä vika?
Kaikki pelaa-mentaliteetti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei kait sen pitäisi yksilölajeissa vaikuttaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Tämä tuntuu todennäköisimmältä selitykseltä. Jos Kekkonen eläisi, hän pitäisi uudenvuodenpuheen, jossa sanoisi, että Suomen huippu-urheilu on saatava kuntoon. Kukaan ei uskaltaisi tulla kisoista ilman mitalia.
En ymmärrä tuota rasismia, että Kekkosen pitäisi olla elossa ollakseen presidentti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Katsoin olympialaisista miesten jalkapallon finaalin. Jurppi kun sekin päättyi rankkareilla, vaikka parempi voitti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: Urheilusta en mitään ymmärrä, mutta onhan se aika erikoista, että vielä Los Angelesista 1984 tuli 12 mitalia, nyt 1. Mistä mahtaa johtua? Titeysti itäblokki boitotoi 1984, mutta vaikka olisivat olleet mukanakin, varmasti aika monta mitalia olisi tullut.

Ovatko suomalaiset muita puhtaampia nykyään vai missä vika?
Kyllähän tämä nykyinen mitalikanta paremmin vastaa meidän väkilukua. Ennen vanhaan niitä tuli suhteettoman paljon.

Mistä tämä johtuu onkin sitten huomattavasti laajempi kysymys. Kilpailu on ehdottomasti kiristynyt. Niin valmennuksen laadun kuin urheilijoiden määrän suhteen maailmanlaajuisesti tarkasteltuna. Kansallisesti taas perinteiset kesälajit ovat käsittääkseni menettäneet harrastajamääriään, kun nykynuoret tuppaavat mieluummin harrastavan jotain kivaa. Esim. Lontoossa purjehdus toi merkittävän osan mitalisaalista. Tällä kertaa ei natsannut mitaleille. Taitolajit, joissa vielä ympäristö vaikuttaa voimakkaasti, ovat kovin herkkiä ja mitalisteja on vaikea ennustaa, joten mitalimäärä voi vaihdella paljon kisoista toiseen.

Sitten on raha. Sillä on oikeasti merkitystä ja jos sitä ei ole riittävästi, niin joutuu antamaan aika paljon tasoitusta kilpakumppaneille. Suomi on pieni talousalue, joten täältä on vaikea kerätä sponsorirahaa. Valtiokaan ei tue urheilijoita yhtä tehokkaasti kuin naapurimaissa tai ainakin 15 vuotta sitten tämä oli tilanne. Suomen järjestelmä ei tuosta ole parantunut, mutta ainahan voi toivoa, että Ruotsi olisi omaansa huonontanut. Suomi on vielä niin pahuksen syrjäinen paikka, että sitä rahaa pitäisi olla oikeastaan enemmän käytössä, että pääsisi samalle viivalle paremmin sijoittuneiden maiden kanssa. Todella monessa lajissa täältä pitää suunnata muualle harjoittelemaan kunnollisten olosuhteiden ja harjoitusvastusten perässä.

Sitten on vielä tämä kansallinen ilmapiiri, joka ei ole kovin kannustava. Nythän muutamat urheilijat ovat avautuneet näistä kisaturistihuutelijoista. Kaksijakoisesti vaaditaan arvokisoissa menestymistä ja onnistumista, mutta mitään kokemuksenhakijoita ei pitäisi mihinkään kisoihin päästää. Yllättäen se kisajännitys vaivaa eniten niitä joilla on vähiten kokemusta isoista kisoista. Se on muuten jännä tunne. Tai siis muuten ei tunnu mitenkään erikoiselta, mutta kroppa ei vaan pelaa niin kuin normaalisti. Taidot katoaa jonnekin eikä saa kunnollista suoritusta irti millään. Siihen ei edes auta se, että tajuaa kärsivänsä kisajännityksestä. Kokemus kuitenkin auttaa. Kun tottuu isoihin kisoihin ja koviin kilpakumppaneihin, niin sitä tuntee olonsa luontevaksi siinä ympäristössä. Olen sitä mieltä, että näissäkin kisoissa osa epäonnistumisista johtuu puhtaasti kisajännityksestä päätellen niistä kommenteista joita urheilijat ovat antaneet. Eivät vaan olleet itse sitä vielä tajunneet ja itselleen myöntäneet.

Siinä nyt muutama syy. Kai noita löytyis vielä lisää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Uskaltaako sulle antaa ladattua asetta :twisted:
Hiinä ja hiinä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Kyllähän tämä nykyinen mitalikanta paremmin vastaa meidän väkilukua. Ennen vanhaan niitä tuli suhteettoman paljon.
Uusi Seelanti 4,4 milj. ja 18 mitalia. Kyllä se jotain muuta peilaa kuin väkilukua. Olkoonkin että Uusi Seelanti saanee vähän vähemmän mitaleja talviolympialaisista.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suomen pitäisi saada kesäkisoista sellainen 5-7 mitalia, niin voisi olla tyytyväinen. Raha on yksi kysymys tai rahoitus, siis näiden puute. Mutta mielestäni olemme todella paljon jäljessä etenkin valmennukseen ja siihen liittyvään toimintaan liittyvissä asioissa. Siis niin paljon, ettei sitä millään viidessäkään vuodessa umpeen kurota. Menestyminen vaatii nykyään aivan eri lailla panostusta myös valmennukseen ja olosuhteisiin kuin vaikkapa 30 vuotta sitten.

Näissä kisoissa odotusarvo oli 0-3 mitalia, nyt saatin yksi himmeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Uskaltaako sulle antaa ladattua asetta :twisted:
Hiinä ja hiinä.
Ei pidä vaatia liikoja. Kunhan munkki osuu suuhun eikä silmään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kojonkoski vertasi Tanskan ja Suomen mitalisaaliita keskenään ja mainitsi, ettei Tanska saa talvikisoista yhtään mitalia. No, Suomi sai viimeksi viisi ja yksi kesämitali tuo kokonaismäärän kuuteen. Kuusi on siltikin yhdeksän vähemmän kuin viisitoista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen puhallutettiinkin Himokselta lähtiessä. Edellisestä kerrasta aika lasketaan kymmenissä vuosissa. Olinkin lopettanut alkoholin nauttimisen lauantaina kun mentiin festarialueelle, lähinnä koska kallista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kylän yli lenteli siviilimallinen (polttomoottorikäyttöinen) helikopteri ja aika pitkään, parikytä minuuttia ja matalalla. Mun pihan yli se lensi moneen kertaan n. kolmessakymmenessä metrissä pitkittäin ja tyylikkäästi poikittain että varmaan kunnolla näkivät mut pihalla vyö ja sepalus auki ja aamukrapulalääke kädessä. .

Ne ovat saamassa mut kiinni! Poliisi, Supo, Venäjän vihreät miehet, CIA, NSA vai Majestic 12??? Niinköhän kohta hakeevat mut???
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:Kylän yli lenteli siviilimallinen (polttomoottorikäyttöinen) helikopteri
Tarkoitatko miehitettyä helikopteria? Ne on varmastikin kaikki polttomoottorikäyttöisiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon erään asiakkaan taksaa korottanut viimeksi reilu vuosi sitten. Vähän arveluttaa nostaa, kun uskoakseni ko. kioskin talous ei ole niin vahva. Mutta ansiotasoindeksi noussut 1.3% vuodessa. Pakko se on korottaa, ettei jää muista jälkeen. Esitän siis 1.3%:n korotusta.

IMHO mielenkiintoista, että reaalipalkat nousevat tässäkin taloustilanteessa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 22.08.2016 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja elco »

Häviämisen kulttuuri. Kokemusta voi hakea joistain pohjoismaiden mestaruuskilpailuista tai muista pihtiputaan keihäskernevaaleista: turisteja on turha lähettää oikeisiin kisoihin. Edelleen, senhän näkee perssilmälläkin, että johtaminen on aivan luokatonta: ei tulostavotteita, Kojonkosken menestyssuunnitelma (pitäisi Toteuttaa niin perkeleesti jo visioinnin sijaan) jne.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti:Kylän yli lenteli siviilimallinen (polttomoottorikäyttöinen) helikopteri
Tarkoitatko miehitettyä helikopteria? Ne on varmastikin kaikki polttomoottorikäyttöisiä.
Äh, tarkoitin mäntämoottorista versus sotilaiden ym. suihkuturbiinikopterit. Mäntämoottorisia on nykyään lähinnä siviilien kerhoilla ja harrastuksiin tai pikkufirmoilla, yleisin merkki on Robinson.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtimenoo maanantaina

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin