Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ostin sen Polarin Igniten ja nyt kaikki liikunta on jännää kun pääsee mittaamaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 09.07.2020 14:16 Ostin sen Polarin Igniten ja nyt kaikki liikunta on jännää kun pääsee mittaamaan.
Mun polar 600 korisee jo. Ei toimi syke eikä matka/nopeus kunnolla. Odottelen kuin kunnon kristitty uutta tulemista jonkin aikaa, sitten vaan hyllyltä uusi älytiuku ranteeseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.07.2020 14:26
exsu kirjoitti: 09.07.2020 14:16 Ostin sen Polarin Igniten ja nyt kaikki liikunta on jännää kun pääsee mittaamaan.
Mun polar 600 korisee jo. Ei toimi syke eikä matka/nopeus kunnolla. Odottelen kuin kunnon kristitty uutta tulemista jonkin aikaa, sitten vaan hyllyltä uusi älytiuku ranteeseen.
Koska huomenna poikkeen pyörällä Tuuloksessa, niin ostin XXL:stä Polar Vantage V:n, jotta saan speksit koko reissusta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Olen lihonut kolme kiloa korona-aikana ja vaatteet kiristävät. Luulin lihoneeni 10 kg, mutta vaaka olikin mennyt rikki. Pitäisi joka tapauksessa skarpata, mutta tekee mieli vain chillailla.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.07.2020 19:00
Koska huomenna poikkeen pyörällä Tuuloksessa, niin ostin XXL:stä Polar Vantage V:n, jotta saan speksit koko reissusta.
Joo ihan hukkaan menee liikunta jos ei saa numeroita! Pitää myös jakaa someen, tietty.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Eilen olin sitten taas kentällä kokeilemassa 400 metriä ja aloitin hieman lujempaa kuin viimeksi.

Nyt olin joko väsynyt tai jotain muuta ikävämpää kun ei vaan lähtenyt etusuoralla rullaamaan tarpeeksi. Minun täytyy ottaa tarkka aika alkuvauhdista. Edellisen kerran meni siis paremmin kun aloitin todella rauhassa.

Minulta meni pari sekuntia yli edelliskertainen kokeilu.

Syy saattoi olla edellispäivän puulaaki-pesäpallomatsi, jossa löysin "uusia lihaksia" ja joka saattoi painaa sisuksissa. En kyllä sitä tuntenut.
Vähintään mielenkiintoista.

HEINÄJUOKSIJA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viime viikolle tuli 10 h pyöräilyä, joista yksi pitempi 6h (plus tauot) lenkki. Jos tänään pitäis vain punttipäivän, huomenna lyhyt 1-2h ja keskiviikkona sitten ennen perheen tuloa sukuloimasta satkun lenkki. Harvoin sitä pääsee näin paljon määrää ajamaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tällä viikolla palattu tauon jälkeen maantiepyörällä vetoreeneihin. Kesällä viitisen kertaa tehnyt 4 x 1,5km vetoja failureen asti ulkona. Nuohan ovat varsin lyhyitä, joilla olen ajatellut saada suorituskykyä ja vähän kutitella ylätehoja. Tällä viikolla pari kertaa vetoja eli ma 3x5min ja äsken 2x10min, palautukset niin, että sykkeet tippuu pk-alueelle. Toistaiseksi on ollut hauskaa. Toivottavasti lenkkivauhtikin kiittää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Siis olen pitänyt taukoa nyt 300- ja 400 metrin kokeiluissani.
Samperin kesä kun on ohjelmaa muutenkin. Mutta elokuussa Eloarskana taas kokeilen. Tuntuma vaan meni että millä vauhdilla piti aloittaa.
Se on se päivän kunto+oikea aloitusvauhti ja että loppusuoralla kuluu energia loppuun ilman että tulee kuolema!

Sillä se sujuisi! Viimeksi minulla oli aivan liian hyvä olo maalissa, joten kiristää uskaltaa vielä!

Aika mielenkiintoinen tuo Ylli Ylen Hankalan pron tuntuinen polkupyöräharrastus.

Onko sinulla huippukevyt maantiepyörä ja kenties maastopyöräkin hiilirunkoinen??

Minua inhottaa pyöräillessä kaupunkialue... Mutta toki pyöräily on loistavaa!

HEINÄNEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on 7,5kg hiilikuitu Ridley Noah. Profiili aerohko, Shimanon Ultegran osilla. 25mm kumeilla matka taittuu siten, että maanteillä alle 25km/h keskarilla on jo vaikea ajaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Älkää puhuko aeropyöristä. Olen kuolennut Canyonin hiilikuituaeroa sähkövaihteilla jo jonkin aikaa. Kiitos kuuluu lenkkikaverille, joka aikoo päivittää ajokalustonsa lähiaikoina. Oma Cannondale SuperSixSixSix on ruvennut tuntumaan jotenkin nuhjuiselta. Pitää säännöllisesti hieroa otsaa tyhjällä lompakolla, jossa ei tälläkään hetkellä ole neljää tonnia ylimääräistä.

Mitä sillä rahalla sitten saisi? Kilon kevyemmän ja pirusti virtaviivaisemman fillarin, jonka kanssa ei tarvitse tapella koko ajan vaihteiden säätöjen kanssa. Järkevä minä sanoo, että vaikka lentäisit Espanjaan kahdeksi viikoksi ajamaan ja söisit maltillisesti, laihtuisit kilon eikä siihen menis neljää kiloa euroja. Mutkumähaluun!

Tälle vuodelle alkaa olla kolme tonnia poljettu. Vertailin vanhoja sairastumista edeltäviä lenkkidatoja. Syöpän löytymisvuonna meni 3.700km ja varsinaisena syöpävuonna sitten vain murusia. Lenkkien keskipituus on tänä vuonna kasvanut huomattavasti, vaikka syke/vauhti -kehitys voisikin olla suotuisampi. Perse ei kestä valitettavasti yli neljän tunnin lenkkejä. Alaselän kivut sain aisoihin satulan ja toisen polkimen säädöillä.

VOmax-arvo vaan perkele junnaa paikoillaan, vaikka kunto on selkeästi noussut ja palautuminen nopeutunut. Lepo- ja unisykkeet on pirun korkeat edelleenkin. Alkaa tuntua siltä etteivät ne koskaan palaudu syöpää edeltävälle tasolle. Vituttaa.

Mutta sitten taas kun muistaa missä kunnossa oli leikkauksen päälle (trikoot lepatti päällä, hyvä kun 30km lenkistä selvisi pyörtymättä, nykyään 100km lenkki menee erityisemmin pinnistämättä) vrt nyt kaksi vuotta myöhemmin, voi taputtaa itseään kyllä olkapäälle. No bullshit, hands down, olen silti elämäni parhaassa kestävyyskondiksessa nyt viiskymppisenä.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Fillaroin eilen about 60 kilsaa. Aika rankkuli lenkki Box Hillille, mutta ihan hyvin kulki vaikka asteita oli yli 30. Tänään sitten vain normi lenkki apostolinkyydillä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.07.2020 11:53 Mulla on 7,5kg hiilikuitu Ridley Noah. Profiili aerohko, Shimanon Ultegran osilla. 25mm kumeilla matka taittuu siten, että maanteillä alle 25km/h keskarilla on jo vaikea ajaa.
Kiitos ja anteeksi myöhäinen kommentti!

Hieno vehje sinulla kyllä. Vieläkin kapeammat renkaat toisivat jo vauhtia liikaakin mutta näillä Suomen kaduilla 25 mm ovat hyvät.

ELO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kolme tuntia kajakkimelontaa aurinkoisella järvellä. Mukavan raukea olo ja ruoka maistui ihan saatanan hyvälle. Terveisiä Gattacalle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olen aikoinani. Siis jälleen kerran nuoruudessani, kokeillut peräti 10-ottelua noin kunnianhimomielessä.

Miksi tämän kerron niin kokeilin eilen keihäänheittoa kentällä kun siihen avautui mahdollisuus. En kehtaa sanoa kurjaa tulosta. Keihäänheitto ei kuulunut aikoinaan parikymppisenäkään vahvoihin lajeihin vaikka olin erinomainen pesäpallonheitossa ja kivenheitossa.

Muuten, minä en ole saanut aikaan kilpailussa KOSKAAN tulosta 10-ottelussa niinä KAHTENA kertana kun haukanpitomielessä sitä kansallisessa pikkukisassa koetin. Arvaatteko mikä laji oli syynä? No kerron, että seiväshyppy. Prkl kun sitä pitäisi harrastaa että saa edes tuloksen. Ja se tekniikan puute aiheutti minulle täydellisen uskonpuutteen ja keskeytyksen. Noin 3 metriä hyppäsin mutta joskus tuulettomalla harjoituksessa jollain harjoitteluseipäällä. HIRVEÄ LAJI.

Koetin taas leipälajiani 400 metriä ja juoksu sujui hyvin.

Minun saavutukseni huonoimmasta parhaimpaan olivat ainakin ulkomuistista: Seiväs, kuula, kiekko,110 aidat, korkeus, keihäs, 1500 m, pituus, 100m, 400m.

Muissa kuin suorissa juoksuissa ja pituudessa kelvottomat tulokset, kerron varmuuden vuoksi! Ja 110 aidat ei mennyt juohevasti ja hiukan pelottava laji toki.

ELOURHEILIJA EVP.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Pitihän minunkin saada urheiluvamma.

Iskenyt golfmailaa ilmeisesti jotenkin väärässä kulmassa harjoitellessaan rangella eilen ja saanut rannekivun.

ELOGOLFARI
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

65km maantiefilsalla 29km/h keskinopeudella.

En ole aikaisemmin jaksanut pitää liki 30kmh keskaria kuin maksimissaan rontin tunnin. Eilen tuntui että aika paljonkin jäi vielä resursseja varastoon, 80% maksimisykkeestä mentiin.

Näinköhän juurisyynä männä kesän heikolle tuloskehitykselle olisi dehydraatio? Pitkilläkin lenkeillä saattoi mennä nestettä kolme litraa eikä mitään tullut ulos. Ongelma nesteytyksessä on syöpäleikkauksessa pienennetty mahalaukku (kaiken juomisen pitää tapahtua aterioiden välillä eikä sitä tahdo muistaa ellei erikseen keskity) sekä muiden suolistohaasteiden aiheuttama krooninen ei-toivottu nesteiden poistuma.

Hiukan vitutti muiden tienkäyttäjien suhtautuminen. Mummot mulkoilee jos ajat kelvillä, motorisoidut vittuilee jos meet maantietä. Jatkossa tulee keskaria jokaiselle "tapakouluttajalle". Saatana, kyllä meillä sukkahousuhomoillakin on oikeutemme tienkäyttäjinä!

Jokaisen tööttäilijä sopisi miettiä sitäkin, että miten hyvin yli kolmeakymppiä kiitävä sopii jalankulkijoiden ja sunnuntaipyöräilijoiden sekaan. Suurin osa kelvin käyttäjistä on muutenkin niin kujalla kuin olla ja voi. Seilataan tien laidasta toiseen. Koira on viiden metrin fleksissä ja kävelyttäjän nenä kännykässä. Koko mamuperhe kävelee rivissä baanan leveydeltä. Ja tässä vain muuta perseily mitä on tällä ajokaudella havaittu.

Lisäksi - keskimäärin kelvit ovat mitä ovat. Pannaanpa kapeaan kumiin 7 baaria painetta ja mennään nopeasti väylää jossa on parin metrin välein poikittaishalkeamaa. Rupeaa se tärskytys meinaan jossain kohtaa vituttamaan.
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä aloin valmentamaan junnuja. Tarkoitus olis myös alkaa kehätoimitsijaksi meidän nuorimmille kilpailijoille. Yllättävän innostavaa touhua, saa omaan treeniinkin ihan uuden kulman.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 29.02.2020 0:49 Tarvitsisin liikuntakaverin. En vaan pysty aloittamaan urheilullista elämää yksin, olen liian urautunut ja laiska. Aina on tekosyy olla menemättä ja tekemättä ja lykkään ajatuksenkin liikunnasta johonkin muelen uumeniin. Rima on alhaalla, kävelylenkkejä, kotijoogaa tai -jumppaa, työajalla salille crosstraineriin tai soutamaan. Myös plogging tulisi kyseeseen.

Mä en vaan kykene yksin. Odottelen siis, että joku into iskisi, mikä tapahtui kerran melkein 10 vuotta sitten ja kesti kolmisen vuotta.
Hain yhtä vanhaa bhvenin viestiä jossa hän kehotti kävelemään osan työmatkasta. Viestitisi kuitenkin kelpaa paremmin kuin hyvin. En ole _niin_ paskassa kunnossa, että puolen kilometrin kävely tekisi paljoakaan.

Asia tuli mieleen kun pari päivää sitten joku julkkis sanoi kuntokuurin jälkeen "juosseensa" 1900 metrin Cooper-tuloksen. Itse olin aikoinaan surkeista surkein 2400 tuloksella. Armeijan puolivälissä tuli 2250 metriä kun tuli juoksun aikana eteisvärinä sydämeen. Nuorena ja tyhmänä en kertonut asiasta, ajattelin vain että kenties päädyn B-mieheksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1900m on ihan hyvä tulos nelikymppiselle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2020 11:06 1900m on ihan hyvä tulos nelikymppiselle.
Kuolen varmaan ennen maaliviivaa, mutta tavoite on joskus vielä "juosta" se 2400.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Niin kai sitten. Jengi on nykyään niin dorkassa kunnossa, että voittajafiiliksen saa jo siitä, että ylipäätään jaksaa hölkätä 12 minuuttia putkeen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2020 11:06 1900m on ihan hyvä tulos nelikymppiselle.
Lukioluokkakaveri on vetänyt taas maratonin alle 3 tuntiin:
https://www.juoksija-lehti.fi/maratontilasto/

Hän veti kaljaa 20 vuotta ennen kuin taas innostui urheilusta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kävellen pääsee 1400 metriä meikäläisen taaperrusvauhdilla. Toki noin lyhyt aika voi sallia vähän enemmän.

Joskus koitan hölkäten. Joskus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Miten sinulla voi olla paino-ongelmia, kun treenaat aina kun silmä välttää.
Vastaa Viestiin