Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Viikonlopun saldo 77 396 askelta ja 57,85 kilsaa 😁

Mut kävin myös salilla! Viime kerrasta saattaa olla rapiat 10 vuotta. Espoon kaupunki on järjestänyt kontit eri puolille kaupunkia. Konteissa ja niiden ympärillä on kaikki oleellinen mun kaltaiselle kunnon ylläpitäjälle. Ilmaiseksi (tai siis maksanhan mä verot)! Erittäin toimiva ratkaisu!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kävin viikonloppuna kahdesti hiihtämässä. Sain lainaan/testiin sellaiset karvapohjasukset, ja ne oli niin paljon paremmat kuin omat että niillä meni aika huomaamatta 3+ 10 km:n lenkki. Pidin tätä ihan hyvänä, koska olen hiihtänyt varmasti alle 10 kertaa peruskoulun jälkeen ja tekniikka on mitä on.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä ostin muutama viikkon sitten karvapohjat, jotta voin paremmin hiihtää lasten kanssa. Vetelin pertsaa ekaa kertaa yli 30 vuoteen. Ei mitään tekniikkaa, ei mitään rytmiä, taloudellisuus kamalaa ja sykkeet tuhansia. Pari kertaa poikennut vapaalla hiihtämässä, hieman alkoi jo eilen kulkea, paitsi sykkeet taas aivan liian ylhäällä, jotta olisi voinut edes jollain lailla nautiskella. Muistan toki, että kyllä se ainakin viisi kertaa maksaa lyhyellä aikaa, jotta oikeat lihakset ja taloudellisuus löytyy. Ennen sitä pitää vaan malttaa kärsiä.

Ehkä hiihtolomalla Ylläksellä sitten kokeilen uudestaan karvapohjia, en mä niin paska voi olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pakkasta....ei napostele lenkki....jotain pitäisi keksiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Olen käynyt melkein päivittäin hiihtämässä 40 min. Rentouttavaa puuhaa, mutta totesin pakkasrajani olevan -15 astetta kasvomaskilla.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Otin viikonloppuna kaiken irti laskeneesta pakkasesta ja hiihdin la 8 km ja su 16 km. Yllättävän hyvin sujui, vaikka pohja ja tekniikka on olematon. Lauantaina latu oli karmeassa kunnossa ja vähän söi tekemistä, mutta su lähdin riittävän aikaisin aamulla niin kulki paremmin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Alun epätoivon jälkeen olen nyt neljä kertaa käynyt Kaupissa. Reilu 12km kerralla, vajaa tunti. Koko ajan kulkee jo vähän paremmin. Jopa palaudun mäistä, joissa syke tosin kimpoaa korkeaoktaaniselle helposti. Olen joku kymmenen vetoreeniä skiergolla salilla tässä alkutalvesta tehnyt, jos sais käsien ja hartioiden väsymistä helpotettua ja lihaskestävyyttä nostettua. Vaikka voimaa ja vähän lihastakin yläkropassa on, niin siitä ei ole kuin haittaa hiihdossa tässä vaiheessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vajaa parisataa kilometriä hiihtoa talvelle. Talvilomalla Lapissa tuli neljänä päivänä hiihdettyä, sellainen 20km kerralla. Eilen Kaupissa huomasi, että hiihtovauhti on noussut ja palautuminen parantunut. Myöskään lihasväsy ei iske, vaan suurempi jarru on kiihtynyt hengitys. Nyt sitten vaan toivon, että hiihtoilmat jatkuvat mahdollisimman pitkään ja loppuvat kuin seinään pyöräilyilmojen tultua eteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.03.2021 9:06 Myöskään lihasväsy ei iske, vaan suurempi jarru on kiihtynyt hengitys. Nyt sitten vaan toivon, että hiihtoilmat jatkuvat mahdollisimman pitkään ja loppuvat kuin seinään pyöräilyilmojen tultua eteen.
Tämähän on ollut jo lapsena rajoite: kestolajit kuten hiihto ja juoksutestit aihettivat vain nopeasti huonon olon.Hyötypyörailyä "harrastin" viime vuosiin asti (vaikkapa niin että oli järkevää lähteä 18 km lenkille 1o asteen pakkasessa, jos oli takoitus käydä jossain.)
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla ei tekniikka riitä siihen että hiihtäisin niin nopeasti että hengästyttää, paitsi nyt jotkut ylämäet. Se on tosi hyvä, koska juoksussa helmasynti on aina juosta liian kovaa. Hiihdossa pysyy joku kiva 140 syke aika tasaisesti koko 60-90 min.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti: 11.03.2021 10:27 Mulla ei tekniikka riitä siihen että hiihtäisin niin nopeasti että hengästyttää, paitsi nyt jotkut ylämäet. Se on tosi hyvä, koska juoksussa helmasynti on aina juosta liian kovaa. Hiihdossa pysyy joku kiva 140 syke aika tasaisesti koko 60-90 min.
Erikoista. Minä olen tavannut aina vain sellaisia urheilijoita, joilla syke nimenomaa nousee sekä hengästyttää helpommin juuri koska tekniikka on hakusessa.
Mutta tottakai on monia sellaisia, jotka eivät tavoita omaa maksimaalista syketasoaan sitten millään.'
Sinulla oletan näillä tiedoilla olevan varsin hyvä kunto!

Minä itse kuulun niihin, joilla syke on aina, lapsesta saakka, mennyt liian maksimaaliseen kun olen pitkään tehnyt jotain. Esim. pyöräillessä olen halunnut ns. wattipolkimia jo pitkään, jolla voisi sopivalla syketasolla harjoitella.
Siis minä OLIN hiukan "vakavampi" urheilija joskus 10-20-vuotiaana ja juuri edelläolevan vuoksi pikamatkat olivat minun juttu ja 400 m päämatka, joka samalla oli minulle "maraton", hehheh. Olin kyllä maaliviivalla "tehnyt kuolemaa aina", niin hirveä todennäköisesti syke oli ja keho tärisi. 400 m on kammottava matka kun urku auki melkein pitää koettaa. Minä yleensä aloitin liian kovaa ja kun otin rauhallisesti neuvojan pyynnöstä niin loppusuoralla olin myöhässä. Noin niinkuin karrikoidusti. Nyt en todellakaan uskaltaisi tehdä tuota kovaa juoksua enää, huh.

MAALIS
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

278 hiihtokilometriä talvelle, lähes kaikki viimeisen neljän viikon aikana. Tuohon päälle noin 15h skiergoa. Innostuin siis vasta lopputalvesta, mutta minkäs teet. Sukset vielä Thulessa, joten vielä en ole luovuttanut. Pieni harmi tässä on päällä, ettei hiihto- ja pyöräilykausien väliin jäisi turhan pitkää taukoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.03.2021 10:05 278 hiihtokilometriä talvelle, lähes kaikki viimeisen neljän viikon aikana. Tuohon päälle noin 15h skiergoa. Innostuin siis vasta lopputalvesta, mutta minkäs teet. Sukset vielä Thulessa, joten vielä en ole luovuttanut. Pieni harmi tässä on päällä, ettei hiihto- ja pyöräilykausien väliin jäisi turhan pitkää taukoa.
Eilen painelin tunteroisen Kaupissa. Tänään töiden jälkeen samanlainen. On hauskaa hiihtää, kun aurinko paistaa ja mittarissa +7. Kaupissa on hyvä kova pohja, joten hiihtämisestä voi nauttia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Facebookissa oli tällaisen mainos; melkein jo teki mieli maksaa 44 euroa ennne sivun lopulla olevia pullistelukuvia.
https://www.8viikkoa.fi/aijien-treenistartti/

Muutenkin tulee mieleen It's something about Maryn 7 min abs.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ihan ok tepastelua huhtikuun alkuun. Sateet vei hetkeksi katupölyt mennessään, niin on ajoittain ollut jopa mukavan oloinen kevätkeli laahustaa.
Liitteet
Screenshot_20210408-051105_Samsung Health.jpg
Screenshot_20210408-051105_Samsung Health.jpg (119.74 KiB) Katsottu 1742 kertaa
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:o

Ahkera askeltaja olet!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lappi palasi perustasolle ja ryhmäliikunta saa jatkua. Koen olevani sen verran palautunut sekä fyysisesti että psyykkisesti että ensi viikolla palaan baletin ja selkäjumpan pariin. Jo on aikakin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pari maantielenkkiä heittänyt ja treinerillä polkenut muutaman kerran partsilla. Tästä se pyöräkausi taas lähtee. Vaikka kadut ovat jo ok harjattuina, niin pölyä on pirusti. Toinen ikävä fakta on aamupakkaset. Onneksi en enää pelästy polvisärkyjäni, vaan muistan, että niitä on ollut joka kevät pyöräilyä lisättyäni. Ne hiipuvat kyllä viimeistään alkukesästä, kun saa kilsoja alle riittävästi ja kroppa tottuu.

Jos tänään kävis vaan Pyynikillä kävelemässä ja ulkosalilla, ja sitten viikonloppuna yrittäis tulla pyörällä töihin kylmistä aamuista huolimatta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hyvällä sykkeellä koko huhtikuu!
Liitteet
Screenshot_20210430-211040_Samsung Health.jpg
Screenshot_20210430-211040_Samsung Health.jpg (157.83 KiB) Katsottu 1547 kertaa
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Riipasin melkein Reima Saloset!
Liitteet
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (24.32 KiB) Katsottu 1505 kertaa
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huomenna olis eka kerta sitten vuoden 2016 kilpailullisia OMIA futispelejä tiedossa. Vanha pelikaveri pyysi Nokialle harrasteturnaukseen, jossa neljä 2+12min peliä. Onhan tässä omien lasten kanssa palloteltu jonkun verran, joten tuntuma on ihan ok, mut miten kroppa kestää, jää nähtäväksi. Siis eihän se millään kestäkään, kyse on vahinkojen minimoinnista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.10.2021 10:50 Huomenna olis eka kerta sitten vuoden 2016 kilpailullisia OMIA futispelejä tiedossa. Vanha pelikaveri pyysi Nokialle harrasteturnaukseen, jossa neljä 2+12min peliä. Onhan tässä omien lasten kanssa palloteltu jonkun verran, joten tuntuma on ihan ok, mut miten kroppa kestää, jää nähtäväksi. Siis eihän se millään kestäkään, kyse on vahinkojen minimoinnista.
Turnausvoitto tuli. Tein finaalissa voittomaalin. Kajaanilaisilla oli savut ja tifot katsomossa, ei auttaneet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kolme kertaa käynyt Kaupissa kiertämässä suksilla 2,5km lenkkiä alkutalvesta. Viitsiiköhän tuonne illalla mennä, kun on 20 pakkasta...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Älä mene. Tai jos menet, hengitä vain nenän kautta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.12.2021 15:26 Kolme kertaa käynyt Kaupissa kiertämässä suksilla 2,5km lenkkiä alkutalvesta. Viitsiiköhän tuonne illalla mennä, kun on 20 pakkasta...
Olin kolme viikkoa jojoflunssassa ja yksi oksutautikin oli. Ois ollut hiihtokelejä, mut ei uskaltanut yskän takia mennä. 85 hiihtokilsaa takana. Kulku ei ole vielä parasta aata.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin