Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 23.05.2023 20:23 Johtopäätös: liikunta on hyvää ja kivaa, mutta jatkossa messiin lähtee aina avaava lääke vyölaukussa. Vaikka näyttäisinkin kasaribuumilaiselta.
Tuota varten on pyöräilypaidat joissa taskut selässä. Sinne on helppo laittaa piippu ja sieltä sen saa helposti käsiin polkiessakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Vagabondo kirjoitti: 23.05.2023 20:32
Kerberos I kirjoitti: 23.05.2023 20:23 Johtopäätös: liikunta on hyvää ja kivaa, mutta jatkossa messiin lähtee aina avaava lääke vyölaukussa. Vaikka näyttäisinkin kasaribuumilaiselta.
Tuota varten on pyöräilypaidat joissa taskut selässä. Sinne on helppo laittaa piippu ja sieltä sen saa helposti käsiin polkiessakin.
Ei ole tullut mieleenkään, kun aina vain fillaroinut tavan urheilutopeissa. Kiitos!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

How and why to train balance with eyes closed | Peter Attia
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Taloyhtiön hallituksen PJ ilmeisesti taas tehtaili: "Taloyhtiön hallituksen tietoon on saatettu, että pihamme viheralueita ja nurmikkoa on mahdollisesti vaurioitettu. Edellä mainitusta syystä pallopelien pelaaminen on toistaiseksi kielletty. Lisäksi pelaamisesta on ilmoitusten mukaan kuulunut meluhaittaa huoneistoihin ilta-aikaan."

Siis - n. 6-9 -vuotiaat pelaavat tuolla osin vanhempiensa kanssa. No, viime vuonnakin tuo valitti minulle, että mukulat ovat rikkoneet (umpilahon) aidan, ja ovat huonosti kasvatettuja, kun joku oli astunut aidan yli, vaikka on kieltokyltti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ vmp
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 06.06.2023 1:50 Taloyhtiön hallituksen PJ ilmeisesti taas tehtaili: "Taloyhtiön hallituksen tietoon on saatettu, että pihamme viheralueita ja nurmikkoa on mahdollisesti vaurioitettu. Edellä mainitusta syystä pallopelien pelaaminen on toistaiseksi kielletty. Lisäksi pelaamisesta on ilmoitusten mukaan kuulunut meluhaittaa huoneistoihin ilta-aikaan."

Siis - n. 6-9 -vuotiaat pelaavat tuolla osin vanhempiensa kanssa. No, viime vuonnakin tuo valitti minulle, että mukulat ovat rikkoneet (umpilahon) aidan, ja ovat huonosti kasvatettuja, kun joku oli astunut aidan yli, vaikka on kieltokyltti.
Hallitus ei voi kieltää.piha-alueen normaalia käyttöä 🤣
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 06.06.2023 10:09
nokkaelain kirjoitti: 06.06.2023 1:50 "Taloyhtiön hallituksen tietoon on saatettu, että pihamme viheralueita ja nurmikkoa on mahdollisesti vaurioitettu. Edellä mainitusta syystä pallopelien pelaaminen on toistaiseksi kielletty. Lisäksi pelaamisesta on ilmoitusten mukaan kuulunut meluhaittaa huoneistoihin ilta-aikaan."
Hallitus ei voi kieltää.piha-alueen normaalia käyttöä 🤣
Ei tämä varmaan ole täysin yksiselitteistä (?) Esim. jos olisi istutettu uutta nurmikkoa. Nythän de facto osa nurmikosta ei ole vieläkään kasvanut takaisin, koska oli kuluttavaa käyttöä, joka oli varmasti normaalien ihmisten mielestä ok. Varsinainen ongelmahan on se, että PJ asuu ekassa kerroksessa tuon nurmikentän edessä ja häntä häiritsee lasten olemassaolo. Tai sitten hän on vain "autistinen" eläkkeellä oleva laatupäällikkö.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 06.06.2023 10:09
nokkaelain kirjoitti: 06.06.2023 1:50 Siis - n. 6-9 -vuotiaat pelaavat tuolla osin vanhempiensa kanssa. No, viime vuonnakin tuo valitti minulle, että mukulat ovat rikkoneet (umpilahon) aidan, ja ovat huonosti kasvatettuja, kun joku oli astunut aidan yli, vaikka on kieltokyltti.
Hallitus ei voi kieltää.piha-alueen normaalia käyttöä 🤣
Kuulin äsken kun pihan pojat keskustelivat kiellosta. En ehkä ole paras aikuinnen keskustelmaan asiasta, mutta yritin sanoa, että säännön tekijä on väärässä, mutta tällä mennään, koska on taloyhtiön päätös. Pojat selittivät aikuiselle vain etteivät he ole pelanneet siellä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin työpaikan kuntotestissä (pyöräergo) aerobisen osalta. 2 x 7/7 ja kuulemma syksyn pohjat. Kuntoni vastasi hyväkuntoisen 18-vuotiaan kuntoa :cheer: Lihaskuntoni on suhteessa kyllä selvästi parempi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pitäis alkaa taas valmentamaan, huoltamaan ja tuomaroimaan, mutta Pirkanmaalla on lumi-inferno.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viime viikolla tunteroinen maastohiihtoa. Siitä se taas lähtee. Yritän laskea talven tunnit ja sille joku 14 keskari, niin voi keväällä ihailla aikaansaannostaan. Vois illalla poiketa Kaupissa, mutta kun innostuin eilen pojan futisreeneissä parittomille pojille pariksi, niin kyllä kintut on valmiiksi kipeät.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kaupissa ollut mainiota hiihtokeliä viime aikoina. Neljä kertaa ehtinyt ladulle toistaiseksi. On tärkeää aloittaa hiihdot heti alussa, jotta pääsee rytmiin, eikä aloituskynnys kipua korkealle. Tampereella ollut viikon verran Kaupista Tasanteelle 8,5km baana auki. Kaupissa myös 2,5km lenkki latua käyttäville. Ei ole ruuhkaakaan ollut, kun olen käynyt iltaisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tasapaino riittäisi, mutta lonkat alkaa olla niin paskana, ettei riitä liikkuvuus vasemmassa koivessa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oon vähän innostunut taas hiihdosta. Eilen luin Hesarista että hiihto on keskiluokkainen harrastus. Hämmästyin, koska hiihto oli lapsena about ainoita asioita luistelun ohella jota oli varaa harrastaa. Välineet kun oli koulua varten valmiina.

Sitten mietin, että onko hiihto keskiluokkainen harrastus vain pk-seudulla, jossa ei ole yleensä lunta, joten sitä harrastetaan lapissa tai muualla? Onko niitä hiihtoputkia vielä olemassa? Vai onko keskiluokkaiset toipuneet paremmin peruskoulun hiihtotraumoista kun hiihto yhdistyy mielessä kelomökkeihin ja kaakaoseen kermavaahdolla eikä jäätyneisiin sormiin koulun jalkapallokenttää kiertävällä ladulla?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 25.01.2024 8:21 Oon vähän innostunut taas hiihdosta. Eilen luin Hesarista että hiihto on keskiluokkainen harrastus. Hämmästyin, koska hiihto oli lapsena about ainoita asioita luistelun ohella jota oli varaa harrastaa. Välineet kun oli koulua varten valmiina.

Sitten mietin, että onko hiihto keskiluokkainen harrastus vain pk-seudulla, jossa ei ole yleensä lunta, joten sitä harrastetaan lapissa tai muualla? Onko niitä hiihtoputkia vielä olemassa? Vai onko keskiluokkaiset toipuneet paremmin peruskoulun hiihtotraumoista kun hiihto yhdistyy mielessä kelomökkeihin ja kaakaoseen kermavaahdolla eikä jäätyneisiin sormiin koulun jalkapallokenttää kiertävällä ladulla?
Kyllä tästä talon läheltä on mennyt hiihtolatu joka talvi, joten ei Espoossa hiihtääkseen tarvi mihinkään lähteä. Jos siis tyytyy siihen, että hiihtokauden pituus vaihtelee sen mukaan miten lumi tulee ja käy vaikka pyöräilemässä tai lenkkeilemässä sulana kautena. Se yksi lähes lumeton vuosi oli jolloin latua taisi olla tosi lyhyen aikaa, mutta kyllä se silloinkin muistaakseni ehdittiin ajaa. En ole ihan varma kun en ole vuosiin hiihtänyt.

Lapsuudessani 80-luvun maaseudulla kaikilla oli sukset ja luistimet. Luonnollisesti ilmaisia latuja oli pitkin kuntaa ja ulkojäitä oli kanssa eri puolilla kuntaa. Laskettelu oli sitten se keskiluokkainen harrastus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En usko, että monikaan kersa lähtee oma-aloitteisesti koulun jälkeen hiihtämään. Kun omilla hiihtolenkeilläni katson niitä perheitä, jotka ovat tulleet autolla koko perhe hiihtämään kalliilla skinisuksilla, niin kyllä ne on sellaisia teslaperheitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 25.01.2024 9:07 En usko, että monikaan kersa lähtee oma-aloitteisesti koulun jälkeen hiihtämään. Kun omilla hiihtolenkeilläni katson niitä perheitä, jotka ovat tulleet autolla koko perhe hiihtämään kalliilla skinisuksilla, niin kyllä ne on sellaisia teslaperheitä.
Nykynuoret on niin nössöjä. Mä hiihdin ekaluokalla välillä 6km kotiin, kun liikuntatunnilla sai hiihtää vaan luistelukenttää ympäri.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ lasten aikajänne on erilainen. Yksi lumeton talvi on valtava juttu. Luistelemaan pääsee aina.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 25.01.2024 9:16 Nykynuoret on niin nössöjä. Mä hiihdin ekaluokalla välillä 6km kotiin, kun liikuntatunnilla sai hiihtää vaan luistelukenttää ympäri.
Itse hiihdin 10km suuntaansa rynkky selässä joka koulupäivä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Lolita »

exsu kirjoitti: 25.01.2024 8:21 Sitten mietin, että onko hiihto keskiluokkainen harrastus vain pk-seudulla, jossa ei ole yleensä lunta, joten sitä harrastetaan lapissa tai muualla? Onko niitä hiihtoputkia vielä olemassa? Vai onko keskiluokkaiset toipuneet paremmin peruskoulun hiihtotraumoista kun hiihto yhdistyy mielessä kelomökkeihin ja kaakaoseen kermavaahdolla eikä jäätyneisiin sormiin koulun jalkapallokenttää kiertävällä ladulla?
Meillä Vantaalla on yksi Suomen laajimmista latuverkoista, lehdestä luin. Ja keskiluokkaiset työkaverini hiihtävät Helsingissä jossain Pirkkolassa, tai muussa P:llä alkavassa paikassa, ja kai keskuspuistossakin, joten kyllä se hiihto täällä päiväkahviseudulla on ihan paikallista toimintaa. Itse en vielä(kään) ole hiihtoa aloittanut, kun talvet on niin huonoja, paitsi aina se kuluva talvi, ja täysin tasaista latua ei oke kukaan tehnyt tuosta ovenkulmalta johonkin pellonreunaan, missä ei kukaan muu hiihdä tai näe.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli muuten liukas keli, 16km tunnissa perus lenkkivauhdilla, vaikka pakkanen kiristyi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En tiedä miksi olin lapsenakin niin huonokuntoinen. Pihalla kuitenkin touhuttiin kaikki päivät kavereiden kanssa. Hiihdossa olin ihan kuollut ja protestiksi hakkasin joskus sauvalla sukset täyteen reikiä.

Koulussa oli kannustavaa urheilua kuten se, että juostiin koulun ympäri ja hitaimmat saivat aina lisää rangaistuskierroksia. Ja kun valituksessa pääsin vauhtiin, ala-asteella luokkalaisten säännöillä en päässyt koskaan lyömään pesäpallossa (vaikka olisin ollut vähintään keskitasoinen siinä hommassa.) Yläasteella pallopeleissä oli aina samat valitsijat ja opettaja seurasi lähinnä ykköspeliä. Itse pääsin epileptikkojen ja vammaisten kanssa kolmospeliin. Oli vähän vaikeaa, kun toinen selvästi kärsi siitä, että hänelle heittettiin koripallo.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nokkaelain kirjoitti: 28.01.2024 1:25 Koulussa oli kannustavaa urheilua kuten se, että juostiin koulun ympäri ja hitaimmat saivat aina lisää rangaistuskierroksia. Ja kun valituksessa pääsin vauhtiin, ala-asteella luokkalaisten säännöillä en päässyt koskaan lyömään pesäpallossa (vaikka olisin ollut vähintään keskitasoinen siinä hommassa.)
Paljonko sä käytit vapaa-aikaa urheilun opetteluun lapsena? Tyypillisesti ne lapset jotka liikkuu ja harrastaa paljon vapaa-ajallaan pärjäävät sitten koulunkin liikuntatunneilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Koululiikunta oli silkkaa pelleilyä ainakin käymässäni koulussa. Numerot jaettiin pärstän perusteella eikä sen mukaan, kuinka ahkerasti oli mukana ja yritti. Itse jopa sijoituin maastojuoksussa neljänneksi, mutta eipä tällaiset liikuntanumerossa näkyneet. Myöskään sen, ettei liiku vapaa-ajalla, ei pitäisi vaikuttaa arvosanaan. Pointinhan pitäisi olla se, että osallistuu, yrittää ja tekee parhaansa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin