Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Nousuhumala on kivaa. Mitä mielekästä housuunpaskokänneissä on vs mukava tissuttelu?
Kokemuksen/elämyksen suurempi voimakkuus. Ei kai 6-8 kaljaa vielä tarkoita nousuhumalaa aikuisella miehellä? Jollain teinillä ehkä.
Voimakkuus <> nautinnon määrä. 7,5 annoksella 80-kiloinen on yli 1 promillen jos 3-4 tuntia niihin käyttää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mulla (82kg) 6-8 annoksesta tulee oikein sopiva nousuhumala. Itse olen itsetunnustelun kautta todennut, että normiperjantaiannoksena 6 on mulle paras. Optimitasapaino vaikutus vs. seuraava päivä. 7-8 annosta ja alkaa jo seuraavana päivänä väsyttää haitallisesti.

Perheenisänä ja aviomiehenä ei ole soveliasta vetää huppua himmeäksi kerran viikossa enkä sitä haluaisi muutenkaan; epäterveellistä ja seuraava päivä menee sitten kokonaan toipuessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Otan alkoa ainakin sen kerran viikossa.

Olen kuitenkin huomannut että melkein samanlaisen vapautumisen tunteen saa kun ryntää reissuun suoraan töistä. Oli kyseessä sitten sukellusmatka, prätkäreissu tai fillaripendelöinti kotia kohti kovalla sykkeellä. Kotimatka kotilossa ei kelpaa.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mjoo, jos katsoo sellaista kansanvalistushenkistä kuvausta promillemäärän vaikutuksesta ihmiseen (esim.), niin varmaan voisi sanoa, että nousuhumalassa parasta on nimenomaan se nousun tunne, ja siihen liittyvä rentoutumisen ja juhlankin tuntu, ja yli yhden promillen ei olisi missään nimessä tarvetta mennä. Parempi olisi pysyä lähempänä 0,5:ttä.

Tässä on kuitenkin varmaan myös se, että tuo kuvaamani, ja täällä useimpien tarkoittama nousuhumalan miellyttävyys, liittyy nimenomaan sosiaaliseen juomiseen. Jo pari promillen kymmennystä oleva nousu, kun sen kokee yhdessä ystävien tai vaikka puolison kanssa, antaa sellaista mukavaa yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja iloista, yhteistä nousua arjen yläpuolelle. Osana iloista ryhmää tämän pääsee melkeinpä kokemaan myös vesilinjalla: sosiaalisen yhteyden nostava voima on riittävä aidontuntuisen placebo-nousuhumalan tuottamiseen. Muutama annos riittää siis kyllä isollekin miehelle normaalitapauksissa.

Homiella tilanne on toisin: suurkuluttajan tyypillisen turtumisen lisäksi hän juo pääasiassa aika metodisesti yksin, jolloin tuo sosiaalissävytteinen nousu, joka pienkuluttajalle on koko homman pääasia, ei ole lainkaan mukana kuvassa, vaan tarkoitus on vain tyydyttää addiktiota ja saada aikaan turruttava myrkytystila (aka vuorokausirytmin korjaaminen). Sosiaaliselle juojalle on tärkeää valita seuransa: yhden promillen tuolle puolen hakeutuvat juopot pilaavat herkästi yhteisen, iloisen kokemuksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Alkoholin tragedia on se, että sitä käyttävät eniten ne, joille se sopii vähiten ja lopputulos on sitten kaikkien holhousta. Onhan se aika ihmeellistä, että joku ihan vakavissaan suosittaa perheenisälle housuunkakkauskännejä parempana metodina kohtuukertakäytölle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:
Homiella tilanne on toisin: suurkuluttajan tyypillisen turtumisen lisäksi hän juo pääasiassa aika metodisesti yksin, jolloin tuo sosiaalissävytteinen nousu, joka pienkuluttajalle on koko homman pääasia, ei ole lainkaan mukana kuvassa, vaan tarkoitus on vain tyydyttää addiktiota ja saada aikaan turruttava myrkytystila (aka vuorokausirytmin korjaaminen). Sosiaaliselle juojalle on tärkeää valita seuransa: yhden promillen tuolle puolen hakeutuvat juopot pilaavat herkästi yhteisen, iloisen kokemuksen.
Jatkoa tuohon em. viime kesän raportointiini: tässä kuussa olen röpöttänyt kerran ja maistellut/tissutellut kaksi kertaa.

Revi siitä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

"kerran VIIKOSSA"???

Minulla se on "kuu kiurusta kesään, peikkojuomasta ei päivääkään".

Ainoa mikä rajoittaa, on, että koska asun 11 km mistään sivilisaatiosta, mun pitää olla noin joka kolmas päivä selvinpäin, jos kytät sattuisivat pysäyttämään autoni.

Luulin aamulla, että tänään pitäisi ajaa kaupungilla muista kuin kalja-tupakkisyistä. Helpotuin kun tajusin ettei sillä kiirettä ole sen takia jos ollenkaan. Joten röyh.

Mutta joo, olen yksin ryyppäävä, alkaa mennä surkia elo krapulan hoitamiseksi. Olen siis alkoholisti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:"kerran VIIKOSSA"???

Minulla se on "kuu kiurusta kesään, peikkojuomasta ei päivääkään".

Ainoa mikä rajoittaa, on, että koska asun 11 km mistään sivilisaatiosta, mun pitää olla noin joka kolmas päivä selvinpäin, jos kytät sattuisivat pysäyttämään autoni.

Luulin aamulla, että tänään pitäisi ajaa kaupungilla muista kuin kalja-tupakkisyistä. Helpotuin kun tajusin ettei sillä kiirettä ole sen takia jos ollenkaan. Joten röyh.

Mutta joo, olen yksin ryyppäävä, alkaa mennä surkia elo krapulan hoitamiseksi. Olen siis alkoholisti.
Siis ei millään pahalla, mutta miksi kerrot täällä asioista, jotka kaikki tietävät?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: Siis ei millään pahalla, mutta miksi kerrot täällä asioista, jotka kaikki tietävät?
Niin säkin täällä ja puhe-elimessä.
Joten vedä vitun luuserirunkkari käteen. Kuten teetkin. (Minäkin oon ja vedän)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Siis ei millään pahalla, mutta miksi kerrot täällä asioista, jotka kaikki tietävät?
Niin säkin täällä ja puhe-elimessä.
Joten vedä vitun luuserirunkkari käteen. Kuten teetkin. (Minäkin oon ja vedän)
Jospa yrittäisit nyt vähän löysätä pipoa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homie: Mä olen vieläkin suivaantunut kun puhelimessa raotin lyhyesti omia elämäntilanteen ongelmiani mm. äitini vanhenemisen ja vaivojen suhteen, oikeastaan suuresti vähätellen kaikkea... niin sä järkytyit koska käytin kirosanaa itse tilanteesta, en edes sinusta saati äiteestäni.

Joo joo. Toivotit "jaksamista", johon mää että onhan tää kuitenkin PERSEESTÄ. Ja siihen puutuit. Kohteliaita joo ne toivottelut, mutta eihän se maailmaa muuta.

Joten vitut sun muka "hyvästä kasvatuksestasi". Poseerausta se. Eikä sulla ja mulla ole muuta yhteistä kuin ikä suurinpiirtein, työttömyys (Onnex mun ei enää tarvi pyrkiäkään), yksinäisyys ja pillun puute. Elukkajutut ehkä vaikkei samalla tavalla. Niin ja juoppous tietysti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:Homie: Mä olen vieläkin suivaantunut kun puhelimessa raotin lyhyesti omia elämäntilanteen ongelmiani mm. äitini vanhenemisen ja vaivojen suhteen, oikeastaan suuresti vähätellen kaikkea... niin sä järkytyit koska käytin kirosanaa itse tilanteesta, en edes sinusta saati äiteestäni.

Joo joo. Toivotit "jaksamista", johon mää että onhan tää kuitenkin PERSEESTÄ. Ja siihen puutuit. Kohteliaita joo ne toivottelut, mutta eihän se maailmaa muuta.
Niin. Tajuat varmaan (?) että en ollut epäkohtelias, vähättelevä tms. TAHALLANI. En kyllä ymmärrä että jos totean että en herkkänä ihmisenä yhtään pidä sellaisista ilmauksista kuin "perseestä" tms. niin siitä pitää suivaantua. En ymmärrä, en.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hankkikaa huone!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aiemminkin on sitä ihmetelty, että kun Homie on suunnilleen maailman ainoa G-miehen kaveri, niin G-mies vain valittaa siitäkin.

Mutta kait se kuuluu taudinkuvaan. Vaikka pystytisu hieroisi itseään Gattista vastaan, niin mies valittaisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bannattavaa yksityisasiaa:

Ei se oo mun kaveri. Muihin oikeisiin kavereihini olen tahallani lopettanut yhteyden, koska en kestä enää mitään ihmisiä tai mitään asioita.

Homie on vanheneva yksinäinen juoppo, joka puhelimessa selostaa divarikäyntejään, VHS-kasettejaan, terassikäyntejään ja valittaa vipeistään. Joskus tuntuu vaan itse kieltänyt että pummaa hienosti kiertäen minultakin rahaa. Uskon sen ettei yritä vipata, siinäpä saattaa kuu närettä kiertää että kenellekään vippaisin. Epäkristillistä joo, mutta pysyypä Homie ruuassa, kaljassa ja viskissä ilmankin.

Jos minä avaisin sanaisen arkkuni nykytilanteestani ja mikä síinä on PERSEESTÄ, Homie ei ymmärtäisi vaan valittasi kiroilusta. VITUT siinä gubessa mitään "herkkää" on.

Joka tapauksessa me ollaan liian eri maailmoissa ja kiinnostuksissa. Enkä jaksa tavata siis niin ketään, jos nillä ei ole antavaa pillua!! Homien kanssa mä ponnistelen, että löydän jotain hänen aiheistaan sanottavaa... joten varmaan puhun liikaakin, narsisti minä.
Viimeksi muokannut Gat, 30.09.2016 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Surullista kaikin puolin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:Surullista kaikin puolin.
Editon ylle jotain kun kommentoit.
Muuten mahtaako tämä olla "Boy loses Boy"- tilanne, silleen heterosti.
Homie soittele toki, sähän ne puhelut maksat. Mutta siis jos sulla ei ole kuin divari- terassi -vippi ja työkkärijuttuja.... olet kertonut jo. Mä olen päinvastoin hillinnyt henkilökohtaisen elämäni detaljeja, jotka on aikas isompia. Kiroilenkin silloin. Kunhan yritän liikaa puhuen sympata ja kommentoida sun juttuja. Viisastellen liikaa tietysti.

Olet Homie joo yksinäinen pentele. Mutta olenkin sanonut ettei minusta ole sun tukihenkilöksi. Sellaiseksi ei edes itselleni.
Viimeksi muokannut Gat, 30.09.2016 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitä iloa on rahastakaan jos ei siitä pysty nauttimaan?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niba kirjoitti:Mitä iloa on rahastakaan jos ei siitä pysty nauttimaan?
Hmmm. No mulla ettei tarvi mennä muille töihin. Tai toivottomasti pyrkiä sellaiseen. Työkkärin ja sossun kynsien ulottumattomissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Niba »

siitä voi tuntea muuta kuin vahingoniloa..
Toisaalta nykyään köyhää ja työtöntä varten kehitetään uutta menetelmää kidutukselle Sipilän ohjeiden mukaan..
Narsisti ja sadisti lyö kättä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tulipa mieleen, että naisissa on kait alkoholisteja miehiä vähemmän? Mitä Gattiksen ja Homien naispuoliset vastineet tekevät?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gat kirjoitti: VITUT siinä gubessa mitään "herkkää" on.
Mun on kyllä helppo uskoa, että Homie on herkkä. Se voi olla myös yksi ongelma koko tässä tapahtumavyyhdissä, joka on alkanut jostain opintojen keskeytymisestä. Herkkyys, ujous ja ulkopuolisuuden tunne. Luulen, että nuo sun esittelemät asiat teidän puhelinkeskusteluista on aika pitkälti ne jutut mitä hänen elämässään tapahtuu, joten on luonnollista, että ne tulevat puheeksi. Puheluiden tehtävä ei välttämättä ole viihdyttää sinua, vaan vaihtaa kuulumisia. Olettaisin, että Homie silti saa niistä jotain, jos on kerran soittelua jatkanut. Vaikea uskoa, että sinä peittelet kovin kummoisesti sitä, etteivät hänen arkiasiansa sinua juuri kiinnosta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Niba kirjoitti:Mitä iloa on rahastakaan jos ei siitä pysty nauttimaan?
Hmmm. No mulla ettei tarvi mennä muille töihin. Tai toivottomasti pyrkiä sellaiseen. Työkkärin ja sossun kynsien ulottumattomissa.
`

Sulle olisi ollut aikoinaan aivan terapeuttista, että olisit joutunut käymään töissä. Tod. näk. olisit nyt paremmassa kunnossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
Gat kirjoitti: VITUT siinä gubessa mitään "herkkää" on.
Mun on kyllä helppo uskoa, että Homie on herkkä. Se voi olla myös yksi ongelma koko tässä tapahtumavyyhdissä, joka on alkanut jostain opintojen keskeytymisestä. Herkkyys, ujous ja ulkopuolisuuden tunne. Luulen, että nuo sun esittelemät asiat teidän puhelinkeskusteluista on aika pitkälti ne jutut mitä hänen elämässään tapahtuu, joten on luonnollista, että ne tulevat puheeksi. Puheluiden tehtävä ei välttämättä ole viihdyttää sinua, vaan vaihtaa kuulumisia. Olettaisin, että Homie silti saa niistä jotain, jos on kerran soittelua jatkanut. Vaikea uskoa, että sinä peittelet kovin kummoisesti sitä, etteivät hänen arkiasiansa sinua juuri kiinnosta.
+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti:Tulipa mieleen, että naisissa on kait alkoholisteja miehiä vähemmän? Mitä Gattiksen ja Homien naispuoliset vastineet tekevät?
Naisia on kokonaisuudessaan vähemmän. Osa elelee samantyyppistä erakkoelämää kuin nämäkin, suurempi osa taitaa olla vähän sosiaalisemman juomisen perässä kulkevia ruususia. Naiselle yleinen tapa alkoholisoitua on yhteistinttaus parisuhteessa, joten nainen juo useammin miehen kanssa yhdessä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin