Kuntavaalit 2017

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 9:50 SH:n linkkaamassa artikkelissa todettiin perustellusti Halla-ahon aivan hyvin tienneen, että 20 edustajan loikkaussuunnitelma on olemassa.
Kyllä hän ihan aidosti yllättyneeltä ja lyödyltäkin vaikutti. Luulen, että hän odotti muutaman henkilön loikkausta ja suhtautui siihen "tervemenoa" -asenteella.
Edelleen, nämä puheet siitä, että hän kyllä olisi sitoutunut hallitusohjelmaan, mutta Sipilä ja Orpo ovat kaksinaamaisia, ovat aivan puutaheinää.
Ja keskeisin on tietysti tämä, että jos on rasismista tuomittu rikollinen, joka julkisesti harrastaa homojen ampumisella ja vihervasemmistolaisten naisten raiskaamisella fantasiointia, niin on kyllä ihan itse rakentanut paikkansa marginaalissa. Halla-ahon marttyrointi on totutun tympeätä.
No aika avoinhan Halla-Aho on ollut siitä, ettei persupolitiikka ole näkynyt tarpeeksi hallituksen työssä ja hän halusi sitä asiantilaa muuttaa. Se on ihan eri asia kuin päin taulua valhettelu ja kesäteatteri vaalikansalle. En voisi ajatella äänestäväni ketään tähän operaatioon osallistunutta tahoa missään tapauksessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 15.06.2017 9:58En voisi ajatella äänestäväni ketään tähän operaatioon osallistunutta tahoa missään tapauksessa.
Konsensus! Mä en vain pidä Halla-ahoa yhtään ylevämpänä kuin muitakaan häärääjiä, päinvastoin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 10:00
So Hard kirjoitti: 15.06.2017 9:58En voisi ajatella äänestäväni ketään tähän operaatioon osallistunutta tahoa missään tapauksessa.
Konsensus! Mä en vain pidä Halla-ahoa yhtään ylevämpänä kuin muitakaan häärääjiä, päinvastoin.
Mun mielestäni Halla-aho on muita asianosaisia rehellisempi. Se ei toki tarkoita, että välttämättä kannattaisin hänen ajamaansa politiikkaa tai äänestäisin häntä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2017 9:52
urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 9:50 Eikä hallituksessa voi olla pääjehuna tyyppiä, joka sitoutuu EU-politiikkaan vain ohjelman kirjaimen, ei hengen tasolla.
:?:

Terhohan on puuhaamassa EU-kansanäänestystä
Joo, hankalaa sekin hallituksen eurooppaministeriltä. Mutta ei kukaan edellytä persuja luopumaan eu-kriittisyydestään. Ilmeisesti S & O luottavat siihen, että Terho ei lamauta hallitusta yks kaks yllättäen jossain EU-asiassa, mutta Halla-aho olisi sen varmaan mieluusti tehnyt. Terhon häröily kansanäänestyksen kanssa on ollut aika ilmiselvästi vähän sisällötöntä vaalihorinaa. Luulen, että S & O:n arvio on oikea, vaikka literalistien mielestä eroa ei olisikaan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 15.06.2017 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 10:00
So Hard kirjoitti: 15.06.2017 9:58En voisi ajatella äänestäväni ketään tähän operaatioon osallistunutta tahoa missään tapauksessa.
Konsensus! Mä en vain pidä Halla-ahoa yhtään ylevämpänä kuin muitakaan häärääjiä, päinvastoin.
En minäkään ylevämpänä, mutta rehellisempänä. Minun pointtini onkin enemmän siinä, että katsokaa mimmoinen porukka meitä johtaa. Vaikka unohtaisi poliittiset kannat ja typerät päätökset, jäljelle jäisi tavattoman vastenmielinen sakki.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en näe Halla-ahoa sitten yhtään rehellisenä. Minusta koko tyypin poliittinen ura on yhtä epärehellisyyden voittokullkua - vääristelevää vihjailua, vääristelevää painotusta ja valikointia, väärää kirjaimellisuutta ja ties mitä. Poliittisen liturgian ohittava älyllinen rehellisyys (jota sitäkin Halla-aholta toisinaan kieltämättä löytyy) liittyy hänellä aina saumattomasti tarkoitushakuiseen vihjailuun ja vääristelyyn siten, että sen rehellisyydenkin arvo katoaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tarkottaako tuollainen älyllinen epärehellisyys samaa kuin vihreiden ydinvoiman vastustus?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.06.2017 10:11 ^ tarkottaako tuollainen älyllinen epärehellisyys samaa kuin vihreiden ydinvoiman vastustus?
Nää analogiat on aika vaikeita. Voi olla, että ydinvoimanvastaisuus osuu osaltaan samanlaiseen tyylilajiin, geenimanipulaation ehkä vielä paremmin. Daven johonkin linkkaama Biaudetin venkoilu asevelvollisuuskäytäntöjen sukupuolisyrjivyyden suhteen on sitten jo aika puhtaan halla-aholaista päinvastaisesta näkökulmasta. On tosiaan ihan totta, että miehet saavat asevelvollisuutensa takia ilmaisia lääkärintarkastuksia, joita naisille ei samalla tavalla universaalisti tarjota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ja kepu on älyllisesti epärehellinen esittäessään kaupunkillistumisen estämisen jotenkin edistävän kansakunnan hyvinvointia? Kristilliset takuulla ovat _älyllisesti_ epärehellisiä väittäessään joulupukkia todelliseksi.


Luodaas epärehellisten lista:
- persut
- loikkaripersut
- kepu
- vihreät
- kristilliset

Kokkarit, demarit ja vassarit pitäisi vielä saada listalle.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 9:26 ...persujen puoluetuki-miljoonat..., joiden avulla rakentaa puolueestaan isompaa ja kuuluvampaa (mutta yhtä kaikki marginaalisempaa) yhden asian liikettä.
EVA:n tiistaina julkaistu raportti kertoo, että 25 prosenttia suomalaisista voisi äänestää kansallismielistä populistipuoluetta.

https://www.kansalainen.fi/evan-raportt ... puoluetta/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: 15.06.2017 9:40 Jos Soini tälle tielle lähtee, edessä on oikeussota jonka Soini häviää.
En usko tuohon. Halla-aho on vastavallankumouksellinen, joten jos oikeutta käydään niin Halla-aho häviää taatusti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

En kyllä jaksa olla edelleen hämmästelemättä opposition asennetta tähän hallagateen. Kari, VNiinistö ja Andersson kirkuvat kuin hinaajat hallituksen kauheutta ja jokaisen entistä mielikuvituksellisemman teatteriepisodin jälkeen tilanne aina vaan heikkenee entisestään. Eikö tästä kannattaisi olla tyytyväinen: natsien mörköooppera on manööveerattu oppositioon, hallitus on heikentynyt ja Soinin jengi on kuoleva statistijengi. Mutta ei.

Jotenkin jengiä vaivaa kokonaisvaltainen kyvyttömyys katsoa tulevaisuuteen ja kertoa mitä tässä nyt pitäisi tehdä (vaihtoehtoja) sen sijaan, että kirotaan hallitusta siitä, että hengasivat natsien kanssa ja siitä, etteivät enää hengaa. Punavihreä vasemmisto ei oikeasti taida kyetä muuhun kuin vastakkainasetteluun.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: 15.06.2017 10:07 Mä en näe Halla-ahoa sitten yhtään rehellisenä. Minusta koko tyypin poliittinen ura on yhtä epärehellisyyden voittokullkua
Onko JHa kääntänyt takkiaan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harkimo ei ymmärrä politiikan hienouksia..

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005259482.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

Olisi pitänyt olla äänestämättä kokoomusta.

Siis vittu toi vapaajuuri on tasan yhtä kahjo kuin sinnemäki ja orpo ei missään nimessä voi antaa "veronkevennystä" vain suurituloisille. Perse mitä meininkiä "oikeistopuolueelta". Onneksi on edes tämä natsipuolue, jota äänestää ensi vaaleissa, ettei tarvitse tätä paskasakkia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko toi vapaavuori nyt oikeasti tuota mieltä, vai onko tämä jotain teatteria vihreiden takia?

Pk-seudulla on poliitikkojen aiheuttama tonttipula. Nyt tuota markkinahäiriötä pitää poliittisin päätöksin kasvattaa lisää?

Osaako joku muuten osoittaa jonkun tutkimuksen, jossa todetaan paskasakin hajasijoittelun vähentävän kokonaishaittoja? Jos haitat eivät vähene, vaan ne vain jaetaan tasaisesti postinumeroalueille, niin silloinhan koko touhu on suurta kusetusta. Meillä on jo progressiivinen verotus. Ei siihen tarvita progressiivista kaupunkisuunnittelua päälle.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Jos ne näyttelevät vihreän politiikan tekemistä niin hyvin, ettei sitä erota vihreistä niin mikä ne sitten erottaa ne vihreistä? Vissiin se, että nämä ovat pukumiesmerkonomeja verrattuna villapaitahumanisteihin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Halla-aho kyllä tykittää Persuissa hyvin ja Sininen Uni vaipuu nopeasti unholaan. Eikun eihän se ole sieltä koskaan poistunutkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös sininen uni unelmoinut jo sulautumisesta kepuleiden heinäseiväsidylliin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Huhtasaaren menestys pressanvaalissa tullee olemaan kiinnostava keissi. Ihan oikeasti häntä ei varmaan voisi haluta presidentiksi kovin moni, sen verran huono vitsi koko tyyppi on. Toisaalta, hän on Hullu-uhon suojatti - ja Huhtasaaren äänestäminen on jonkinlainen keskisormenosoitus koko poliittista eliittiä vastaan, siis jonkinlainen Trump-ele (Veltto Virtanenhan tätä jo yritti takavuosien pressanvaalissa). Tältä pohjalta päivystävä dosentti povaakin Huhtasaarelle yllättävän isoa (mitä tarkoittaakaan) äänisaalista: http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005327468.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Joo, Huhtasaari on vaatimattomassa mittakaavassa oma Trumppimme (tai Sarah Palin). Hän erottuu selkeimmin muista ja on jo osoitettu, että natsiuskontohihhuloinnilla on oma varmasti jopa uskollinen kannattajakuntansa. Näille pettyneille ja petetyille tärkein äänestyspäätökseen vaikuttava intressi on juurikin äänestää eliittiä vastaan. Ja aivan kuten Trumpin tapauksessa, on ihan sama kuinka spedejä kommentteja ja mielipiteitä H laukoo, sillä ei ole äänestäjilleen merkitystä. Tärkein asia on se, mitä H edustaa. Kun elät kuplassa, elät kuplassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

Onhan se nyt helvetti, ettei tälläisellä kaupunkilaisella keski-ikäisellä kymppitonnin tienaavalla perheenisällä ole ainuttakaan puoluetta mitä voi äänestää. Kokoomus ajaa etupäässä pientuloisten ja maahanmuuttajien asiaa kuten kaikki muutkin ja kusee räikeästi silmään luvaten, ettei kenenkään verotus kiristy ja sitten vittu kiristävät.

Halla-ahon mörköooppera sentään vastustaa haitallista maahanmuuttoa, joten ne ajavat sentään yhtä hyvää asiaa. Muut ajavat kokonaisvaltaisesti hyvinvointini vastaista politiikkaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mites uudelleen herätetty Nuorsuomalaiset?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin