Keksiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

Koin eilen työn iloa. Ensimmäisen kerran noin kymmeneen vuoteen. Melko hämmästyttävä tunne.

Sarjassamme "hyvitystä kannattaa odottaa". Entisellä työnantajallani oli pikkupomo, nyt hieman isompi, jonka kanssa ei oikein kukaan tullut toimeen. Nillitti ihan ihme asioista. Nakitteli minulle kaikenlaista ei-niin-kivaa vuosien varrella eikä kiitosta tarvinnut odotella. Nyt sitten työnantajan vaihduttua laittoi minulle ja yhteistyökumppanille viestin, jossa tilasi konsultaatiotyyppistä selvitystä yhdestä it-asiasta ja aikataulu "mieluiten parin päivän sisällä valmis".

Olin jo vanhasta muistista vastaamassa että "joo", mutta sitten välähti - minähän en ole enää tuon firman palveluksessa. Vastasin ihan asiallisesti että täytyy selvittää kattaako TEIDÄN sopimus meidän kanssa tällaista vai onko laskutettavaa työtä ja lupasin palata asiaan.

Nim "kohta konsulttiko?" :mrgreen: :napu:
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Konsultin neuvo toiselle konsultille: sopparin taakse piiloon meneminen ei kannata. Jokainen tuollainen avaus on mahdollisuus myydä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ok, otan opikseni :) Entinen työnantaja onnistui lannistamaan sisäisen yrittäjäni, mutta yritetäänpä kaivaa se esille.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään ensimmäinen asiakastapaaminen nykyisen asiakkaan kanssa. Tai paremminkin asiakkaan nykyisten työntekijöiden kanssa sillä olinhan aikoinaan kyseisessä projektissa, mutta nyt asiakkaalla on vaihtunut koko it-osasto ja johtoporras. Kuitenkin ollaan kuulma melko tulehtuneissa väleissä jo.

Enkä voi sanoa suoriutuneeni kovinkaan kaksisesti tähän mennessä projektin hommistakaan. Ja perkeleen hoopeen läppäri piiputtaa. Ja niin piiputtaa mieskin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

Meillä oli eilen siirtymäprojektin ensimmäinen workshoppi eilen. Hiukan jännä tunne. Ei oikein kuulunut tuntevansa nykyisen työnantajan kaadereihin eikä entisenkään. Silti entisen palkanmaksajan - nykyisen asiakkaan - näkökulmasta puhuttaessas lipsahteli koko ajan "me", "meillä" jne.

Integraatio konkretisoitunee kun pääsee istumaan uuden isännän tiloihin, nyt luuhataan vielä vanhan nurkissa.

Haastetta tulee myös siitä, että muodollinen koulutushan multa näihin hommiin puuttuu täysin. Siksi monet ict-alan SOP:t ja jargonit ovat vielä vieraita. Mutta kun on motivaatio kohdallaan niin oppiminen on helppoa.
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Onko sulla ITIL foundation sertifikaatti? Luin kirjan kerran läpi aurinkoa ottaessani ja skorasin 24/25 tjsp. On todella puuduttavaa luettavaa, mutta sen luettuaan voi joko liittyä pimeälle puolelle hiekottamaan kaikkea horisemalla ammattikieltä tai vaihtoehtoisesti vittuilla horisijoille, että mitäs jos nyt vaan tekisit etkä horisisi tuubaa.

Tulee helpolla ja puuduttavuudestaan huolimatta auttaa ymmärtämään miten (ja miksi) likimain kaikkia IT-palveluita puuduttavasti hallitaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ei ole - vielä. Multa puuttuu kaikki muodollinen koulutus näihin hommiin, kaikki opeteltu itse.

Onneksi uusi isäntä suhtautuu opiskeluun myönteisesti. Pääsen pomon juttusille pe, aion setviä onnistuuko sertien tenttiminenkin OTO. Palvelin- ja pilvipalvelut kiinnostaisi. Onhan tätä työasematukea pusattu jo vähän liiankin kauan..
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

^ No aloita vaikka AWS:n akkreditoinneilla. Ei maksa mitään ja valmista tulee puolessa päivässä:
https://aws.amazon.com/partners/training/accreditation/
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ihcme horisijoita täällä, get a room?
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nää on ihan hyödyllisiä nämä nettiasiakaspavelijat. Poikkesin XXL:n sivuilla katsomassa maantiekenkiä ja paikalle pelmahti aika pian asiakaspalvelija tilaamatta ja kysymättä. Kyselin yhden loppuneen kengän saatavuutta ja koska tulee lisää. Helppoa kuin lasta löisi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uppoaa kuin veitsi vanhaan ihmiseen, tai nuoreen helsinkiläiseen(virolaiseen9
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin