Kaasuttimen säätö -sunnuntai
Lähetetty: 04.06.2017 12:59
TPK!
Tyttären skoban isompi ongelma, eli sammuminen tyhjäkäynnillä siis saatiin viimein korjattua vaihtamalla sylenterin kansi, vika oli siis vuotavassa pakoventtiilissä.
Nyt on jäänyt pienempi ongelma, joka saattaa olla kyllä ominaisuus eikä välttämättä vika.
Kylmänä kone "buuaa" kun lisää kaasua, eli hyytyy ja ei kiihdy. Tämä oppineiden mukaan johtuu liian laihasta seoksesta. Kylmässä koneessa polttoaine hyörystyy huonommin ja lisäksi polttoainetta pisaroituu imukanavan seinämiin. Tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntisuutin ja lisäksi ryyppy huolehtivat riittävästä bensan määrästä. Kun kaasua avataan ja koneen saama ilmamäärä kasvaa, polttoaineen määrä ei kasva jostain syystä samalla riittävästi ja seoksen polttoainepitoisuus putoaa syttymisrajan alle. Valantehneenä moponvirittäjänä avasin kaasarin ajatuksella, että nostan suuttimen neulaa ylemmäs, mutta neula olikin mallia, jossa neulan sokkaa ei pysty säätämään.
Yksi mahdollisuus olisi koettaa vaihtaa isompi pääsuutin, mutta koska koneessa on vielä takuu, en ehkä viitsi. Kokeillaan vielä 98:n vaikutus (nyt ajettu 95:lla). 98 höyrystynee kylmänä hiukan 9510E:tä paremmin. Jos tämä ei auta, niin sitten ehkä pajalle.
Yksi ratkaisu olisi antaa skoban käydä hetken ennenkuin lähtee ajamaan. Tyttären mukaan ei siihen ole aikaa
Tyttären skoban isompi ongelma, eli sammuminen tyhjäkäynnillä siis saatiin viimein korjattua vaihtamalla sylenterin kansi, vika oli siis vuotavassa pakoventtiilissä.
Nyt on jäänyt pienempi ongelma, joka saattaa olla kyllä ominaisuus eikä välttämättä vika.
Kylmänä kone "buuaa" kun lisää kaasua, eli hyytyy ja ei kiihdy. Tämä oppineiden mukaan johtuu liian laihasta seoksesta. Kylmässä koneessa polttoaine hyörystyy huonommin ja lisäksi polttoainetta pisaroituu imukanavan seinämiin. Tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntisuutin ja lisäksi ryyppy huolehtivat riittävästä bensan määrästä. Kun kaasua avataan ja koneen saama ilmamäärä kasvaa, polttoaineen määrä ei kasva jostain syystä samalla riittävästi ja seoksen polttoainepitoisuus putoaa syttymisrajan alle. Valantehneenä moponvirittäjänä avasin kaasarin ajatuksella, että nostan suuttimen neulaa ylemmäs, mutta neula olikin mallia, jossa neulan sokkaa ei pysty säätämään.
Yksi mahdollisuus olisi koettaa vaihtaa isompi pääsuutin, mutta koska koneessa on vielä takuu, en ehkä viitsi. Kokeillaan vielä 98:n vaikutus (nyt ajettu 95:lla). 98 höyrystynee kylmänä hiukan 9510E:tä paremmin. Jos tämä ei auta, niin sitten ehkä pajalle.
Yksi ratkaisu olisi antaa skoban käydä hetken ennenkuin lähtee ajamaan. Tyttären mukaan ei siihen ole aikaa