Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kovasti nuo sairaalamasiinavalmistajien headhunterin pommittaa linkedissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tuli tässä mieleen hassu yksityiskohta. Ex-pomoni on työelämäprofessori yliopistolla ja jäi työpaikastaan työttömäksi (osaksi koronankin takia.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitkästä aikaa headhunteri soitteli.

Pikkupomoksi, en lämmennyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulla on helppoa ei ole uraa jota kehittää, jos jään pois töistä saan rahaa toista kauttam vaikka ihan naurussa on pitelemistä ansioitten kanssa.. Ja kun ei ole mitään johtajakoulutusta, armeijankin vedin lunkisti, olin jonkin tason partiojohtaja vaikka en lippukunnan, mutta eihän kukaan siitäkään mitään tiedä.. :kele: Olen siis välttänyt itseni esilletuomista millään tavoin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Firma, jossa olen aikaisemmin ollut pariin kertaan konsultilitanttina, hakisi alan duunareita.

Voisi kokeilla kepillä jäätä vaikka työmatka kymmenkertaistuisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Bluntly kirjoitti: 13.01.2021 13:22 Firma, jossa olen aikaisemmin ollut pariin kertaan konsultilitanttina, hakisi alan duunareita.

Voisi kokeilla kepillä jäätä vaikka työmatka kymmenkertaistuisi.
Hakemisessa ei menetä mitään.

Totesin, että olen ns. urani huipulla ja nähnyt jo kaiken. Haluaisin downshiftata ja olenkin päättänyt mennä jatkossa sinne missä on rennoin meininki tai joustavimmat työjärjestelyt. Palkasta viis.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sun takia naisille maksetaan vähemmän"!!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2021 10:41 ^Sun takia naisille maksetaan vähemmän"!!1
Snif :D Sain viimevuonna moitteet headhuntterilta joka kysyi olenko kiinnostunut johtotehtävistä pörssiyhtiössä? Vastasin, että en. Hän tilitti, että juuri tämän takia naisia on vähemmän pörssiyhtiöiden johtotehtävissä. Kuulemma, jos saman kysymyksen esittää miehille niin kaikki vastaavat lähes poikkeuksetta kyllä!
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuli Fionan viestistä toisessa ketjussa mieleen, että minulle taas pitkästä aikaa headhunter ehdotti paluuta 3. sektorille aika ison talon johtoon. Huomio toki imartelee, mutta homma ei ollut sellainen mitä koskaan päätyisin hakemaan itsenäisesti. Työntekijät ja budjetti kertaantuisivat kolmella siitä mistä on kokemusta, ja muutenkin oltaisiin aika suuren äärellä. Uramahdollisuutena houkuttelisi, mutta mukavuudenhaluisena tietysti hoitaisin nämä opinnot ensin työn ohella pois ennen siipien kokeilua työelämässä. Tietenkään näitä paikkoja ei tule ihan viikoittain tai edes vuosittain auki.

En tiedä miten paljon vaakakupissa painaa se, että olen aika varma ettei minua tuohon valita, ja tuntuu kivemmalta olla siihen "potentiaalinen" kuin siitä hylätty, :D Vielä ehtii hetken puntaroimaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olympiapronssi ei ole hylätty.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti: 09.03.2021 9:19 En tiedä miten paljon vaakakupissa painaa se, että olen aika varma ettei minua tuohon valita, ja tuntuu kivemmalta olla siihen "potentiaalinen" kuin siitä hylätty, :D Vielä ehtii hetken puntaroimaan.
Hakemisessa on hyviä puolia vaikka ei tulisikaan valituksi. Esimerkiksi jää positiivisesti headhunterin mieleen ja seuraavalla kerralla, jos todella haluaa haettavan tehtävän, on itsevarmempi :)
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 09.03.2021 9:19 Tuli Fionan viestistä toisessa ketjussa mieleen, että minulle taas pitkästä aikaa headhunter ehdotti paluuta 3. sektorille aika ison talon johtoon. Huomio toki imartelee, mutta homma ei ollut sellainen mitä koskaan päätyisin hakemaan itsenäisesti. Työntekijät ja budjetti kertaantuisivat kolmella siitä mistä on kokemusta, ja muutenkin oltaisiin aika suuren äärellä. Uramahdollisuutena houkuttelisi, mutta mukavuudenhaluisena tietysti hoitaisin nämä opinnot ensin työn ohella pois ennen siipien kokeilua työelämässä. Tietenkään näitä paikkoja ei tule ihan viikoittain tai edes vuosittain auki.

En tiedä miten paljon vaakakupissa painaa se, että olen aika varma ettei minua tuohon valita, ja tuntuu kivemmalta olla siihen "potentiaalinen" kuin siitä hylätty, :D Vielä ehtii hetken puntaroimaan.
Mikä hitto teitä naisia vaivaa!

Ps. Veikkaushäviövarat ovat pienenemässä, eli kannattaa ehkä varoa kioskeja, joiden rahoituksessa niillä on suuri osuus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Älä peljästy. Kukkahattuosasto tullaan rahoittamaan suoraan budjetista jos uhkapelikartellin puuharahahana alkaa tyrehtyä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Projari lähti kävelemään ja kun sen(kin) alan henkilöistä on firmassa pulaa niin osa vastuista lohkaistiin mun kontille.

Ei oikein napostele. Varsinkin kun mukana tuli muutama idänlemmings.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nyt se laittoi vielä muistutteluviestiä. Äh. Eikö täällä saa tehdä edes huonoja valintoja rauhassa!!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 09.03.2021 13:47 Nyt se laittoi vielä muistutteluviestiä. Äh. Eikö täällä saa tehdä edes huonoja valintoja rauhassa!!
Me ollaan jo päätetty sun puolesta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti: 09.03.2021 13:47 Nyt se laittoi vielä muistutteluviestiä. Äh. Eikö täällä saa tehdä edes huonoja valintoja rauhassa!!
Ei saa! Hus, hurmaamaan headhunttereita haastatteluun. Voit koska tahansa myös itse vetäytyä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon saanut olla ihan rauhassa. Koskaan ei ole headhunterit perään soitelleet.

Vaimoa kiusaavat senkin edestä, mut se onkin sellainen menestyjä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei mullekaan siis normaalisti, tää oli ehkä kolmas kerta ikinä. Sen vuoksi oonkin niin hämilläni.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ura alkaa raketoida. Älä unohda meitä, kun oot pääministeri!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Linkedin kiinnostus uutta kohtaan päälle niin alkaa puhelin soimaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 09.03.2021 15:18 Linkedin kiinnostus uutta kohtaan päälle niin alkaa puhelin soimaan.
Pomo soittaa ekana, että mitä helvettiä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voi määritellä ettei oma organisaatio näe.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aina kun meinaa työstään saada tarpeeksi, ne antaa palkankorotuksen ja ison bonarin. Se on juoni. Mutta toimii.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin